امروزاردیبهشت 6, 1403

وسایل مورد نیاز سفر با ماشین و وسایل طبیعت‌گردی

شاخص
5/5 - (1 امتیاز)

با انتخاب بهترین وسایل مورد نیاز سفر، با خیال راحت به دل جاده بزنید

اولین چیزی که قبل از سفر به آن فکر خواهید کرد تهیه وسایل مورد نیاز سفر است. از خود می‌پرسید که برای سفر چه وسایلی همراه ببرم؟ جواب این سوال ساده است؛ ابزار‌های ضروری رو بردار و انقدر دل دل نکن. در این مقاله چند مورد از بهترین لوازم ضروری که به احتمال زیاد به آنها نیاز خواهید داشت را معرفی خواهیم کرد.


راهنمای خرید وسایل مورد نیاز سفر

سفر

لباس

لباس سفر

مهمترین وسایل مورد نیاز سفر شامل انتخاب درست و به اندازه لباس و پوشاک است. کاملا روشن است که باید لباس را با توجه به منطقه‌ای که قصد سفر دارید انتخاب کنید. می‌توانید با توجه به فصل و حتی بهتر آن، با توجه به گزارش هواشناسی لباس مناسب را انتخاب کنید. حتما دو یا سه دست لباس زیر به همراه خود داشته باشید.

خیلی واضح است که مناطق غربی کشور به طور معمول سرد، مناطق جنوب معمولا گرم است. شمال معمولا بارندگی دارد پس بهتر لباس بارانی به همراه داشته باشید. اگر به کویر می‌روید صندل و کلاه ببرید. برای مناطق کوهستانی حتما کفش اسپرت داشته باشید.

اگر از تهران حرکت می‌کنید باید بدانید که تهران معمولا نسبت به بیشتر شهرهای ایران مقداری گرم‌تر است. در زمستان به هر منطقه‌ای از ایران سفر کردید، حتما کلاه و کاپشن گرم به همراه داشته باشید. اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید شلوار راحتی یا حتی شلوار کردی بپوشید تا بدن شما دچار کوفتگی و خستگی ناشی از رانندگی نشود.

سعی کنید لباس‌هایی را بپوشید که کثیفی و آلودگی کمتر روی آن پیدا باشد. معمولا لباس‌های تیره و لباس‌هایی که زودتر خشک می‌شوند ایده‌آل هستند. شما به سفر می‌روید و هدف از سفر تفریح است پس زیاد سخت‌گیر نباشید. لباس راحت بپوشید و تفریح کنید.


غذا و تنقلات

غذا

غذا، تنقلات،میوه و شیرینی هم می‌تواند جزئی از وسایل مورد نیاز سفر باشد. اگر به سفر یک روزه می‌روید، می‌توانید غذای سبکی در خانه درست کنید و به همراه خود ببرید. مقداری میوه و تنقلات، یا شیرینی هم برای داخل ماشین ببرید. دقت داشته باشید که حجم زیاد هله هوله و غذای سنگین به هیچوجه جزئی از وسایل سفر نیست.

اگر صرفه‌جویی در هزینه برایتان مهم است می‌توانید غذای سبک خانگی را به همراه ببرید. حتی بهتر از آن می‌توانید با کمترین وسایل مورد نیاز سفر مانند پیک نیک مسافرتی، تابه، کره و چند عدد تخم‌مرغ یک غذای سریع و سالم درست کنید.


دارو و جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه

همیشه محتاط باشید، حادثه هیچگاه خبر نمی‌دهد. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سفر، جعبه کمک‌های اولیه است. برای سلامت خود و دیگران احترام قائل باشید و حتما این مورد را تهیه کنید. جعبه کمک‌های اولیه شامل مقداری داروی مسکن، چسب و پد، انواع پماد و دستمال، داروی ضد حساسیت و وسایل مشابه است.

وسایل سفر و یا لوازم ضروری سفر شامل نایلون زباله، چند عدد قرص و ضد آفتاب نیز می‌باشد. مواردی مانند سوزن و نخ، بتادین، پنبه الکلی و پماد سوختی نیز مفید هستند. هرچقدر سفر شما طولانی‌تر و دور‌تر از شهر‌ها و به داخل طبیعت باشد باید جعبه کمک‌های اولیه شما تجهیز‌تر باشد.


لوازم برقی و الکترونیکی

پایه نگهدارنده موبایل

هولدر وسایل سفر

هولدر موبایل یکی از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین است. با کمک هولدر‌های موبایل می‌توانید خیلی راحت‌تر از برنامه‌های مسیریابی موبایل استفاده کنید. همچنین به تماس‌های خود جواب خواهید داد و موبایل خود را شارژ خواهید کرد. این موارد و بسیاری کارهای دیگر با موبایل انجام خواهید داد و حواس شما از رانندگی منحرف نخواهد شد.


شارژرهای فندکی و کابل AUX

شارژر فندکی وسایل فر

برای استفاده از هولدر یا شارژر‌های موبایل، باید یک شارژر فندکی به همراه داشته باشید. همچنین به وسیله شارژر فندکی می‌توانید انواع هدلایت‌ها و لامپ‌های ال ای دی را روشن کنید. شما به سفر می‌روید و در میان راه متوجه خواهید شد از آهنگ‌های داخل پخش خودرو خوشتان نمی‌آید؛ صدای گوشی شما نیز کم است. با کمک یک کابل AUX به راحتی می‌توانید از آهنگ‌های داخل گوشی خود بر روی پخش خودرو لذت ببرید.


شارژرهای فندکی و کابل AUX

برای استفاده از هولدر یا شارژر‌های موبایل، باید یک شارژر فندکی به همراه داشته باشید. همچنین به وسیله شارژر فندکی می‌توانید انواع هدلایت‌ها و لامپ‌های ال ای دی را روشن کنید. شما به سفر می‌روید و در میان راه متوجه خواهید شد از آهنگ‌های داخل پخش خودرو خوشتان نمی‌آید؛ صدای گوشی شما نیز کم است. با کمک یک کابل AUX به راحتی می‌توانید از آهنگ‌های داخل گوشی خود بر روی پخش خودرو لذت ببرید.


لوازم خواب و کیسه خواب

کیسه خواب وسایل سفر

کیسه خواب یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سفر خواهد بود. البته می‌توانید به همراه کیسه خواب، انواع وسایل سفر مانند بالش و  پتو را نیز داشته باشید. اگر قصد سفر به بیرون شهر و به مقصد طبیعت را دارید لازم است یک کیسه خواب استاندارد به همراه داشته باشید. معمولا طبیعت‌گردها، کوله‌گرد‌ها یا همان هیچ‌هایکر‌ها اولین چیزی که انتخاب می‌کنند یک کیسه خواب مناسب است.

در خرید وسایل سفر و بخصوص کیسه خواب توجه داشته باشید که وسیله لازم برای همان فصل را انتخاب کنید. بعضی کیسه‌های خواب مخصوص زمستان و بعضی‌ها مخصوص تابستان و خنک هستند. اما به تجربه ثابت شده است که کیسه‌هایی با شکل مستطیل، بهترین گزینه برای تمام فصل‌ها هستند.


چادر‌های مسافرتی

جعبه کمک‌های اولیه

چادر مسافرتی یکی دیگر از وسایل مورد نیاز سفر به طبیعت است. هرگز بدون چادر و در فضای باز نخوابید، چرا که در برابر سرما، گرما و گزند حشرات و جانوران، آسیب‌پذیر خواهید شد. همچنین اگر هزینه هتل را ندارید و فضای غیر بهداشتی مسافرخانه را دوست ندارید، چاره کار خرید یک چادر مناسب است.

برای راحتی استفاده و اشغال فضای کم، میتوانید از چادر‌های یک یا دو نفره برای طبیعت‌گردی استفاده کنید. اما اگر مقصد شما یک شهر است و با ماشین شخصی به سفر می‌روید، می‌توانید از چادر‌های بزرگتر نیز استفاده کنید.


صندلی مسافرتی

صندلی

صندلی‌های کوچک و جمع شونده مسافرتی جزو وسایل مورد نیاز سفر به حساب می‌آید. به همراه داشتن این وسیله چندان ضروری نیست اما مطمئن باشید بعد از خستگی زیاد، حتما دلتان یک صندلی برای نشستن می‌خواهد. انواع صندلی مسافرتی را می‌توان با قیمت ناچیزی خریداری کرد. به علاه این وسیله وزن زیادی ندارد و فضای کمی را اشغال می‌کند.


برای خرید وسایل مورد نیاز سفر کجا بهتر است؟

ممکن است بخواهید خودتان به بازار بروید و وسایل مورد نیاز سفر را خریداری کنید. اما به احتمال زیاد، وقت و هزینه رفت و آمد زیادی تلف خواهید کرد. در آخر نیز متوجه می‌شوید که بعضی از وسایل را نخریده‌اید. با خرید اینترنتی وسایل سفر می‌توانید تمام موارد ضروری را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید.


 


جمع بندی

طیف گسترده‌ای از ابزار‌ها و وسایل مورد نیاز سفر وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. ما در این مقاله به چند مورد از وسایلی که اهمیت بیشتری دارند اشاره می‌کنیم. بعضی از ابزار‌ها برای داخل خودرو مناسب هستند. موارد برای سفر به طبیعت و تعدادی برای در نظر گرفتن مقصد سفر مهم هستند.

هدف ما از ارائه این مقاله این است که یادآوری کنیم که مهم‌ترین مسئله در سفر چیست؛ هدف از سفر، تفریح و شاد بودن است. پس ذهن خود را درگیر موارد کم اهمیت مانند حمل و جا‌دهی وسایل اضافه نکنید. چند مورد وسیله ضروری را بردارید و سبک سفر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *