امروزفروردین 31, 1403

بررسی لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 (لپ تاپ ریزر بلید استلث)

نگاهی به لپ تاپ Razer Blade Stealth 13
5/5 - (3 امتیاز)

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 (ریزر بلید استلث لپ تاپی خفن برای گیمرها)

بررسی لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13

برند Razer بالاخره توانست با به کار بردن کارت گرافیک GTX 1650 در شاسی کوچک لپ تاپ‌ها، لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 را به یک لپ تاپ بازی واقعی تبدیل کند. بسیاری از گیمرها از بهترین لپ تاپ گیمینگ بلیزر در کنار بهترین تبلت ویندوزی و بهترین گوشی هواوی برای بازی لذت می‌برند.

خبرهای خوبی برایتان داریم! خبرهای خوبی که گیمرها را حسابی خوشحال‌ خواهد کرد! خصوصا گیمرهایی که دوست دارند با لپ تاپ خود هرجا که می‌خواهند بروند و از بازی کردن دست نکشند. پس از تلاش‌های فراوان، برند Razer بالاخره توانست لپ تاپ‌های خود را جوری ارتقاء دهد که با یک کارت گرافیک قدرتمند GTX 1650 بازی‌های سنگین‌تر را با مدل‌های جدید اجرا کند.

آن‌ها با این کار نسخه‌ی Blade Stealth را به یک لپ‌تاپ واقعی جهت بازی کردن تبدیل کرده‌اند. در ادامه می‌توانید معایب و محاسن این لپ تاپ را به شکلی مختصر مشاهده کنید:

لپ تاپ 13 اینچی ریزر مدل Blade Stealth-A

نکات ویژه لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید استلث ۱۳
  • گرافیک فوق‌العاده
  • درج پردازنده‌ی Ice Lake اینتل در لپ تاپ
  • ساختار محکم در بدنه‌ی لپ تاپ
  • طراحی زیبا و جذاب
معایب لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید استلث ۱۳
  • داغ شدن هنگام بازی
  • مات بودن لبه‌ی آلومینیومی و جذب سریع اثر انگشت ( که به لپ تاپ ظاهر نامناسبی می‌دهد)

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 – لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید استلث ۱۳


Razer برندی درجه یک و باکیفیت است که لپ‌ تاپ‌های مخصوص بازی می‌سازد. این برند در حقیقت نسخه‌ی سیزده اینچی Blade Stealth خود را از روی نسخه‌های قدیمی‌تر ساخته است. این نسخه اگر یک پردازنده گرافیکی قدرتمند نداشت، هرگز نمی‌توانست به عنوان یک لپ تاپ بازی واقعی به فروش برسد.

اما این بار او تغییرات ویژه‌ای را در نسخه‌ی جدید لپ‌ تاپ‌های خود لحاظ کرده است. او این بار نه تنها یکی بلکه سه لپ تاپ سیزده اینچی جدید وارد بازار کرده که همگی از پردازنده‌های جدید Ice Lake اینتل استفاده می‌کنند. اما مهمتر از همه، یکی از این نسخه‌ها به کارت گرافیک قدرتمند داخلی Nvidia GTX 1650 مجهز است. این اولین باری است که از چنین ساختاری برای این لپ‌ تاپ کوچک استفاده می‌شود.

اما آیا این ویژگی‌های به روز رسانی شده، همان ویژگی‌هایی هستند که لپ تاپ گیمینگ Stealth Blade 13 را به لپ‌ تاپ خواستنی و محبوب شما تبدیل کنند؟‌

نگاهی به ورژن Mercury White

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13

در میان طوفانی که نسل دهم پردازنده‌های جدید اینتل موبایل به پا کرده‌اند، Razer سه نسخه‌ی جدید Stealth Blade را روانه‌ی بازار می‌کند.
اولین موردی که توسط تیم ما استفاده شده، شبیه نسخه‌های قدیمی‌تر Stealth است. یعنی می‌توانست رقیبی برای Dell XPS 13 یا MacBook Pro باشد. تعداد زیادی از مخاطبان، طراحی ساده و جذاب لپ تاپ ریزر بلید استلث را ترجیح می‌دهند. این برند حالا یک ورژن Mercury White از لپ تاپ Razer Blade Stealth 13 را معرفی می‌کند.

اگرچه ورژن White برند زیاد جدیدی نیست ( این ورژن قبلاً با عنوان Razer Blade 15 معرفی شده بود) در عمل از نسخه‌ی سیزده اینچی کوچک‌تر است.
این ورژن شبیه به MacBook یا XPS 13 نقره‌ای رنگ است و بر اساس دو نسخه‌ی مشکی که در سال 2019 طراحی شده بود، ساخته شده است. این لپ تاپ مانند نسخه‌های قبلی، حدود یک کیلوگرم است. یعنی لپ‌ تاپی که بسیار سبک است و برای حمل و نقل مشکلی ایجاد نمی‌کند. در حقیقت، این لپ تاپ پا به پای مدل‌های شاهکاری پیش می‌رود که برای بازی کردن ساخته نشده‌اند.

نگاهی دقیق‌تر به لپ تاپ مرکوری وایت

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 - رد مرکوری وایت

به طور کلی، ورژن Mercury White تنها در رنگ با سه نسخه‌ی دیگر Stealth تفاوت دارد. هر سه به یک نوع لبه‌ی باریک، شاسی آلومینیومی کارخانه‌ای، یک وب‌کم Windows Hello در بالای لپ تاپ و یک تاچ پد شیشه‌ای بزرگ مجهز هستند. حتی نورپردازی RGB در کیبورد آن‌ها نیز یکسان است و انتخاب پورت‌ها در این سه نسخه، مشابه است: دو USB-A و دو USB-C ، که یکی از آن‌ها با Thunderbolt 3 سازگار است.

تنها نکته منفی این طراحی این است که سطح آلومینیومی به شدت مات است و به سرعت توسط اثر انگشت‌ کثیف می‌شود. این مشکلی است که همیشه در لپ تاپ‌های برند Razer Blade وجود دارد و این بار نیز تغییری نکرده است. اما مهم‌ترین نکته در این نسخه‌ی جدید مربوط به طراحی آن‌ها نیست. بلکه به عملکرد آن‌ها مربوط است

پردازنده‌های Ice Lake در لپ تاپ ریزر بلید استلث ۱۳

نگاهی به پردازنده بلیزر بلید استلث

برند Razer قدرت پردازشی که با نسل دهم پردازنده‌های اینتل تشکیل می‌شود را ارتقاء داده است. برخلاف‌ نسخه‌هایی مثل Dell XPS 13، برند Razer به جای Comet Lake چهارده نانومتری،‌ از Ice Lake اینتل استفاده کرده است. همین تصمیم نسخه‌های جدید Razer را جذاب‌تر ساخته است. چون این تراشه‌ها پتانسیل شش هسته‌ای Comet Lake را ندارند.

تمام نسخه‌های جدید Razer Blade Stealth از همان تراشه‌ی چهار هسته‌ای در سری Intel Core i7-1065G7 U استفاده می‌کنند. این تراشه سرعتی برابر با 2.3 گیگاهرتز دارد و در کنار آن یک توربو بوست به قدرت 3.9 گیگاهرتز به کار رفته است این نسخه باید تنها با 16 گیگابایت رم فضا و قدرت کافی برای فعالیت‌های مختلف و سنگین ایجاد کند. البته استفاده از Ice Lake اینتل گرافیک نسخه‌های جدید Razer را ارتقاء داده است.

این پردازنده‌های Ice Lake شامل گرافیک یکپارچه Iris Plus اینتل هستند و به کمک آن‌ها می‌توان لول بازی MX150 را به Razer Blade Stealth 13 gaming laptop اضافه کرد. با تنظیمات پیشفرض Razer که تازه در سطح پایینی قرار دارد، سیستم به راحتی از 60 به 70 FPS ارتقاء یافت. اما در تنظیمات پیشرفته‌تر، از 40 به 50 فریم بر 30 ثانیه کاهش پیدا کرد، اما بازی هنوز قابل پخش بود.

در 10 دقیقه‌ی اول بازی، زیر اسکرین مانیتور کمی گرم‌تر شد، اما این روی عملکرد بازی هیچ تاثیری نگذاشت. این نشان می‌دهد که سیستم هنوز در حال بهینه‌سازی سخت افزار این پردازنده است. اما مدل Stealth 13 برای بازی‌هایی چون Fortnite یا League of legends فوق‌العاده است.
البته با اینکه با این گرافیک ارتقاء یافته می‌توان بازی‌های زیادی انجام داد، ولی بهتر است از آن برای بازی‌های سنگین‌تر استفاده نکنید.

کارت GTX در لپ تاپ سیزده اینچی ریزر بلید استلث؟

در حالی که لپ تاپ های 17 اینچی و 15 اینچی Razer از کارت‌های گرافیکی قدرتمند RTX بهره می‌برند، مدل سیزده اینچ Stealth به گرافیک MX150 مجهز است.

برند Razer در مورد نسخه‌های جدید Stealth بیانیه‌ای جالب صادر کرده است «ما قرار است معنی واقعی الترابوک را به شما نشان دهیم». آن‌ها با قرار دادن یک پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GTX 1650 با 4 گیگابایت DDR5 VRAM در داخل شاسی لپ تاپ 13 اینچی، این کار را به خوبی انجام داده‌اند.

مطمئناً قبلاً لپ تاپ‌های 15 و 17 اینچی را دیده‌اید که در آن‌ها GTX 1650 به کار رفته باشد؛ برای مثال هم می‌توان XPS 15 و Asus ROG Strix را در نظر گرفت. اما این اولین باری است که همچین کارت گرافیکی در در یک لپ تاپ کوچک به کار می‌رود.

ادعای طرفداران در مورد کارت گرافیک ریزر بلید استلث ۱۳

بلیزر بلید استلث - رد مرکوری وایت

یکی از مشتریان در نظرات خود اقرار کرده که بازی Doom را در مرحله‌ی UAC روی لپ تاپ FHD Stealth 13 نصب کرده است. لپ تاپی که به GTX 1650 مجهز بود.

بر اساس ادعاهای او Razer دروغ نمی‌گفت. او ادعا می‌کند که تنظیمات گرافیکی را به Ultra تبدیل کرده و بازی به راحتی با 60 فریم بر ثانیه پخش شد. وقتی که او تنظیمات را بالا و پایین کرده، سرعت حرکت فریم‌ها حتی تا هفتاد الی هشتاد فریم بر ثانیه نیز بالا رفته است. بله، اسکرین روی 60 هرتز باقی می‌ماند، اما بازی به خوبی اجرا می‌شود.

ممکن است GPU 1650 با پنل 1080p سازگار باشد، اما در رزولوشن 4k با 40 فریم بر ثانیه مشکل پیدا می‌کند. اگرچه این کاملا قابل درک است چون 4k پیکسل‌های زیادی دارد.

هردو نسخه‌ی Stealth 13 با گرافیک GTX 1650 عرضه می‌شوند و همان رنگ نسخه‌ی قبلی یعنی "Stealth Black" را دارند. این مدل‌ها یک صفحه نمایش FHD با 512 گیگابایت حافظه PCIe دارند که آن را نسبت به قیمتش به یک لپ تاپ مقرون به صرفه تبدیل می‌کند. البته نسخه‌های گران‌تر پنل لمسی 4K و 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارند.

آیا لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13 ارزش خریدن را دارد؟

لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید استلث

اگرچه روی این نسخه باید بازی‌های بیشتری آزمایش شود، ولی ظاهرا مدل‌های جدید Stealth Models با GTX 1650 کدهای مربوط به portability بازی را کرک کرده‌اند. این می‌تواند بازی‌هایی چون Battlefield V را به خوبی اجرا و کنترل کند. چیزی که در گذشته ممکن نبود.

باور این نکته سخت است که برند Razer، اولین برندی است که چنین چیزی را روی لپ تاپ‌های کوچک سیزده اینچی امتحان می‌کند، اما به هر حال ممکن است تنظیمات جدیدی را جهت کار با این نسخه ارائه دهد. با همه این حرف‌ها لپ تاپ بلیزر بلد استلث در بین انواع کالای دیجیتال یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ برای هر گیمر به حساب می‌آید.

لپ تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth 13

لپ تاپ ریزر بلید جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *