امروزفروردین 31, 1403

11 مدل اجاق گاز رومیزی از بهترین برند گاز رومیزی 2021

بهترین اجاق گاز رومیزی - لیست ابزار
2.5/5 - (4 امتیاز)

بهترین مدل های گاز رومیزی را بشناسید

اجاق گاز رومیزی وسیله‌ای کاربردی برای پخت و پز است که هر خانه‌ای به آن احتیاج دارد. انواع مختلفی از اجاق در بازار وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد با توجه به دکوراسیون آشپزخانه و سلیقه خود محصولی کاربردی انتخاب کنید. از آنجایی که امروزه محصولاتی متنوع با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید شده‌اند که انتخاب محصولی مناسب و ایده‌آل را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم یک راهنمای کاربردی برای خرید بهترین اجاق گاز رومیزی را ارائه کنیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اجاق گاز رومیزی پولاد

اجاق گاز رومیزی پولاد با ابعاد متناسب برای استفاده در منزل و محیط کار مناسب است. این اجاق گاز جای کمی می‌گیرد و برای پخت و پز یا گرم کردن غذا کاربرد دارد. روکش لعاب قابل شستشوی قرار گرفته بر روی این اجاق، امکان تمیز کردن و نگهداری از آن را آسان‌تر می‌کند. این محصول مجهز به شیرهای استاندارد و دستگیره‌هایی مقاوم در برابر حرارت و صفحه چدنی است.

اجاق گاز رومیزی نپتون شعله

اجاق رومیزی نپتون با ویزگی‌های منحصر به فرد، برای استفاده در محیط کار و یا منزل مناسب است. این محصول دو شعله با اندازه‌های متفاوت دارد که می‌توان برای گرم کردن غذا و یا پخت و پز از آن‌ها استفاده کرد. این اجاق از بهترین مواد اولیه تولید شده و دوام و مقاومت بالایی دارد. روکش قرار گرفته بر روی اجاق شستشو و تمیز کردن آن را آسان کرده است.

اجاق گاز رومیزی مدل SEPIDE-S1

این مدل از اجاق گاز بدنه‌ای از جنس لعاب دارد و شستشو و تمیز کردن آن بسیار آسان است. ابعاد آن بسیار کوچک است و به راحتی روی میز و پیشخوان قرار می‌گیرد. این اجاق گاز رومیزی یک شعله دارد و برای گرم کردن غذا و پخت و پز غذاهای آسان مناسب است. این اجاق به شیر مقاوم، دستگیر مقاوم در برابر حرارت و صفحه چدنی مجهز است.

اجاق گاز صنعتی 4 شعله رومیزی مطبخ آرا

اجاق 4 شعله مطبخ آرا برای استفاده در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها مناسب است. این اجاق ابعادی معادل 300 × 560 × 670 میلیمتر داشته و وزن آن 44.300 کیلوگرم است. شبکه‌های این محصول از چدن ساخته شده و در برابر حرارت زیاد مقاومت بالایی دارد.

اجاق گاز رومیزی هافنبرگ

این اجاق گاز از بهترین مواد اولیه تولید شده و دوام بالایی دارد. صفحه آن در برابر گرما و حرارت مقاومت بالایی دارد. ابعاد این اجاق گاز رومیزی معادل 20*51*37 بوده و وزن آن نیز 9 کیلوگرم است. این اجاق دو شعله دارد که برای گرم کردن و پختن غذا مناسب است.

گاز رومیزی هافنبرگ مدل 1002B

این مدل از اجاق هافن برگ طراحی زیبا، کیفیت فوق العاده و ابعادی مناسب برای آشپزخانه‌های کوچک دارد. دو شعله با اندازه‌های مختلف بر روی این اجاق تعبیه شده که برای گرم کردن و یا پختن غذا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بدنه اجاق از فلز ساخته شده و دوام بالایی دارد.

اجاق گاز رومیزی نپتون شعله

اجاق گاز نپتون با ابعاد 350*650 میلی متر برای استفاده در آشپزخانه های کوچک گزینه مناسبی است. این محصول بدنه‌ای با کیفیت و مقاوم دارد و به لطف وجود شعله هایی با اندازه متفاوت پخت و پز و گرم کردن غذا بر روی آن بسیار آسان است. لعاب قرار گرفته بر روی گاز شستشو و تمیز کردن را بسیار آسان کرده است.

اجاق گاز رومیزی مدل نورشا

اجاق گاز نورشا سه شعله با اندازه‌های مختلف دارد. قطر شعله بزرگ این اجاق گاز 15 سانتیمتر و قطر شعله متوسط آن 8 سانتیمتر و قطر شعله کوچک 6 سانتیمتر است. روکش لعاب این اجاق امکان شستشو و تمیز کردن را برای شما فراهم می‌کند. این اجاق گاز با بهترین مواد اولیه تولید شده و نشان استاندارد دارد.

اجاق گاز رومیزی هیتما

اجاق گاز هیتما با طراحی زیبا و ابعادی معادل 350×720×160 میلی متر برای استفاده در آشپزخانه منزل و یا محیط کار مناسب است. بدنه این اجاق از فلز ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر حرارت و دمای بالا دارد. روکش قرار گرفته بر روی اجاق به گونه‌ای‌ است که می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید.

اجاق گاز رومیزی مدل ایرانور

گاز رومیزی هافنبرگ مدل 300


راهنمای خرید بهترین اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز

قبل از خرید بهترین اجاق گاز رومیزی بهتر است به برخی فاکتورها توجه کنید:

تعداد شعله‌های اجاق گاز رومیزی

به طور کلی اجاق گاز رومیزی ممکن است یک یا چندین شعله داشته باشد. اجاق‌های 3 شعله و 4 شعله محبوب‌تر هستند. با این حال تعدا شعله‌های اجاق گاز به تعداد افراد خانواده و نیاز شما بستگی دارد. اجاق گاز 4 شعله برای خانواده‌هایی با بیشتر از 5 عضو مناسب است. اجاق گاز سه شعله بهترین انتخاب برای خانواده ای است که 4 تا 5 عضو دارد. اجاق گاز 2 شعله مناسب برای خانواده‌های 2 تا 3 نفره است. اجاق‌های 1 شعله برای دانشجوها و افرادی که تنها زندگی می‌کنند بهترین گزینه است.

فاصله شعله‌های اجاق گاز

فاصله شعله، فاصله بین دو مشعل متوالی است. داشتن اجاق گاز 3 یا 4 شعله به این معنی نیست که شما می‌توانید همزمان از شعله‌ها استفاده کنید. برای این کار باید فاصله بین مشعل ها را بررسی کنید. کمبود فضای کافی بین مشعل ها به شما اجازه نمی‌دهد از ظروف با اندازه های مختلف به طور همزمان برای پخت و پز استفاده کنید.

شعله برنجی یا آلومینیومی

هنگام خرید اجاق گاز رومیزی، بهتر است به دنبال مشعل‌هایی باشید که از مواد برنجی یا آلومینیومی ساخته شده باشند. در این قسمت با عملکرد، تفاوت‌ها، کیفیت و … این دو شعله آشنا خواهید شد.

شعله برنجی

برنج، آلیاژ مس و روی است که رنگ طلایی دارد. این آلیاژ هم در محیط بیرون و هم در داخل عملکرد مناسبی دارد چرا که در برابر شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی مقاومت می‌کند. مزیت اصلی شعله‌های برنجی تامین گرمای زیاد و توزیع دما به صورت یکنواخت است که این امر باعث می‌شود پخت و پز آسان‌تر انجام شده و طعم غذا بهتر شود.

نقاط قوت

  • راه اندازی آسان
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی.
  • بسیار بادوام.
  • تحمل شرایط مختلف آب و هوایی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

شعله آلومینیومی

شعله آلومینیومی به عنوان شعله‌های سنتی در نظر گرفته می‌شوند که از سال‌ها پیش برای ساخت اجاق گاز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این شعله‌ها مقاومت و دوام کمتری نسبت به شعله‌های برنجی دارند. این شعله‌ها همچنین ایمنی بالایی ندارند و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود.

نقاط قوت

  • جذب سریع گرما
  • ارزان قیمت

نقاط ضعف

  • نقطه ذوب پایین
  • دوام کمتر
  • مقاومت کم در برابر خوردگی

شعله‌های برنجی در برابر خوردگی، گرما مقاوم ترند و دوام بیشتری دارند. اگرچه اجاق گاز با شعله برنجی قیمت بالاتری دارد اما این محصولات به دلیل توزیع یکسان گرما و عملکرد فوق العاده، غذایی با با کیفیت و خوش طعم در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابعاد گاز رومیزی

اولین چیزی که باید بررسی کنید اندازه اجاق گاز است. بیشتر مدل‌های اجاق گازها به صورت مستطیل یا مربع شکل هستند و عرض آنها 60 ، 70 ، 80 و 90 سانتی متر است. بهتر است اندازه اجاق گاز را با توجه به اندازه پیشخوان آشپزخانه و دامنه هود انتخاب کنید.

انواع مختلف شعله اجاق گاز

اجاق گازها با مشعله‌های مختلفی تغذیه می‌شوند. در این قسمت با انواع مختلف شعله اجاق گاز رومیزی آشنا شوید.

شعله پیلوت

برخی از اجاق گازها دارای شعله پیلوت هستند به طور مداوم می‌توانند روشن باشند. از آنجایی که به طور مداوم روشن هستند انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. این شعله‌ها ساختار و طراحی ساده دارند.

شعله برقی

در اجاق گاز‌های مدل جدید شعله‌ها با برق کار می‌کنند. برخی از محصولات موجود در بازار حتی از گاز LPG استفاده می‌کنند و می‌توانند با یک سوئیچ ساده دستی و اتوماتیک مشتعل شوند. در تنظیم دستی این مدل شعله‌ها، با استفاده از دستگیره تنظیم، می‌توان شعله را به صورت کم، متوسط و زیاد تنظیم کرد.

اشتعال دستی و خودکار اجاق گاز

امروزه اجاق گاز رومیزی به دو صورت دستی و خودکار روشن می‌شود. هر دو مدل معایب و مزایای خاص خود را دارند.

اشتعال دستی

برای روشن کردن شعله در این مدل اجاق گاز رومیزی باید از فندک و یا کبریت استفاده کنید. استفاده از این روش به طور مداوم بی‌خطر نیست زیرا ممکن است باعث سوختگی، ضایعات پوستی، آلرژی و ... شود.

اشتعال اتوماتیک

در این مدل، بدون دخالت کاربران شعله گاز روشن می‌شود. اشتعال اتوماتیک نسبتا ایمن است اما قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دستی دارند.

طراحی شیک و ارگونومیک

اجاق گازهای قدیمی در گذشته طراحی ساده داشتن و تنها هدف آن‌ها تولید گرما بود. مدل‌های جدید و امروزی با فولاد، شیشه و … به روز شده‌اند. شعله‌ها و گزینه‌های گرمایشی در مدل‌های جدید بیشتر و بهتر هستند. انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی با طراحی شیک و ارگونومیک به اندازه پیشخوان آشپزخانه، نوع نیاز و سلیقه شما بستگی دارد.

اجاق گاز شیشه‌ای یا فولادی

میله‌های آهنی که در اطراف شعله‌های گاز قرار می‌گیرند با مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شوند. چدن، برنج، فولاد نازک و ... می‌توانند در برابر گرمای زیاد مقاومت کنند و به راحتی نیز تمیز می‌شوند. اکثر اجاق‌های گاز مدرن دارای سطح شیشه ای صاف هستند که تمیز کردن و نگهداری آنها را آسان می کند. اما این سطوح مستعد خراش هستند.

نوع دستگیره اجاق گاز رومیزی

دستگیره‌های کنترل معمولاً کلیدهای چرخشی هستند که برای تامین گاز ورودی دستگاه استفاده می‌شوند. تعداد دستگیره‌ها به تعداد شعله‌های موجود در اجاق گاز بستگی دارد. دستگیره‌هایی که با شعله همخوانی ندارند نشان از معیوب بودن اجاق گاز دارند. بنابراین بهتر است اجاقی را انتخاب کنید که دارای دستگیره‌هایی با اندازه مناسب هستند. سهولت در استفاده از این دستگیره‌های نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در نظر بگیرید.

اجاق گاز رومیزی

سوالات متداول

آیا اجاق گاز رومیزی مونوکسید کربن منتشر می‌کند؟

هنگامی که اجاق گاز را برای پخت و پز روشن می‌کنید، از گاز LPG موجود در سیلندر استفاده می شود و از این رو مونوکسید کربن منتشر می‌شود. اگرچه خطرناک نیست، اما باید هنگام آشپزی در یک مکان بسته با دقت کار کنید. در غیر این صورت ، امکان آتش سوزی، خفگی و انفجار وجود دارد.

هنگام خرید اینترنتی اجاق گاز رومیزی چه عواملی را در نظر بگیرم؟

اندازه اجاق گاز - دستگیره‌های کنترل - نوع شعله‌ها - سطح اجاق گاز - تعداد شعله (2-3-4) - ویژگی اشتعال دستی در مقابل خودکار - قیمت و اطلاعات گارانتی

عمر متوسط اجاق گاز رومیزی چقدر است؟

با توجه شعله‌ها، سطح اجاق گاز، دفعات استفاده، تمیز کردن و نوع نگهداری، عمر اجاق گاز ممکن است 10 تا 15 سال باشد. در صورت استفاده و نگهداری نادرست عمر دستگاه کاهش می‌یابد.

جمع بندی

اجاق گاز رومیزی محصولی کاربردی برای آشپزخانه‌های کوچک و جمع و جور است. این محصول انواع مختلفی دارد و به صورت 1 یا چند شعله تولید می‌شود. امروزه محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که خرید را برای بسیاری از کاربران سخت می‌کند. امیدواریم با مطالعه این مطلب از لیست ابزار بتوانید محصولی ایده‌آل برای محیط منزل یا کار خود تهیه کنید. در ۲ مقاله دیگر نیز به معرفی بهترین اجاق گاز صفحه ای و بهترین اجاق گاز مبله پرداخته‌ایم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *