امروزفروردین 10, 1403

بهترین دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس در بازار (12 مدل جدید)

راهنمای خرید بهترین فرنچ پرس
5/5 - (7 امتیاز)

بهترین فرنچ پرس بازار کدام است؟

فرنچ پرس چیست؟ دستگاه فرنچ پرس (French press) و انواع آن، ابزاری عالی و ساده برای تهیه قهوه هستند. با ریختن آب در قهوه ساز فرنچ پرس و و فشردن دانه‌های قهوه می‌توانید به راحتی قهوه‌ای خوش طعم و عالی تهیه کنید. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین فرنچ پرس موجود در بازار را معرفی کنیم.

بسیاری از افراد معتقدند قهوه‌ای که با فرنچ پرس تهیه می‌شود خوش طعم و غنی‌تر از قهوه‌های دم کرده به روش سنتی است. دستگاه فرنچ پرس شامل یک فیلتر و پیستون می‌باشد که درون یک پارچ استوانه‌ای قرار گرفته است. کیفیت مواد استفاده در ساخت این دستگاه اهمیت زیادی دارد. اگر قصد خرید یک نوشیدنی ساز عالی برای دم کردن قهوه را دارید؛ ما بهترین مارک فرنچ پرس و بهترین مدل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم استفاده از فرنچ پرس

در این ویدیو، طرز استفاده از فرنچ پرس و نحوه دم کردن قهوه با فرنچ پرس آموزش داده می‌شود.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس (فیلم استفاده از فرنچ پرس)

معرفی بهترین مدل های فرنچ پرس در بازار

فرنچ پرس استارباکس

نقاط قوت
  • کیفیت مناسب
  • اندازه کافی
  • همراه داشتن پیمانه قهوه

فرنچ پرس استارباکس new3 350 بهترین فرنچ پرس برای تهیه قهوه در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. بدنه این فرنچ پرس از پلاستیک ساخته شده و 232 گرم وزن دارد. مخزن دستگاه از شیشه ساخته شده و ظرفیتی آن 350 میلی لیتر می‌‌باشد. به همراه این قهوه ساز یک پیمانه قهوه نیز برای اندازه‌گیری قهوه وجود دارد.

فرنچ پرس استارباکس

نقاط قوت
  • مقرون به صرفه
  • کیفیت بالا
  • طراحی منحصر به فرد
نقاط ضعف
  • جدا نشدن شیشه از بدنه پلاستیکی برای استفاده در مایکروویو

دستگاه قهوه ساز استارباکس کد T350 بهترین فرنچ پرس برای تهیه قهوه‌ای خوش طعم و با کیفیت است. این محصول با طراحی زیبا و گنجایشی معادل 350 میلی لیتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن دو فنجان قهوه برای شما آماده می‌کند. جنس بدنه از پلاستیک مرغوب بوده و به راحتی تمیز می‌شود. این جداره پلاستیکی از مخزن شیشه‌ای داخل دستگاه در برابر ضربات محافظت می‌کند.

نقاط قوت
  • طراحی زیبا
  • جنس بدنه با کیفیت
  • ابعاد مناسب

این فرنچ پرس از شیشه و استیل ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت بالا دارد. ظرفیت این دستگاه معادل 350 میلی لیتر بوده و می‌تواند دو فنجان قهوه برای شما آماده کند. درب دستگاه با استفاده از یک وسیله به فیلتر وصل است. بدون باز کردن درب لیوان با استفاده از این دسته می‌تواند پیستون را حرکت دهید. فیلتر تعبیه شده در این فرنچ پرس، از ورود تفاله‌ها به درون نوشیدنی جلوگیری می‌کند. با استفاده از دستگاه می‌توانید لذت نوشیدن قهوه‌ای با کیفیت را تجربه کنید.

نقاط قوت
  • طراحی زیبا
  • پیرکس با دوام
  • تولید فوم و کف شیر مناسب

فرنچ پرس وان کافی یک دستگاه قهوه ساز عالی، مناسب برای افرادی است که علاقه زیادی به نوشیدن قهوه در طول روز دارند. فرنچ پرس وان کافی گنجایشی معادل 600 میلی لیتر دارد. بدنه دستگاه از جنس پیرکس است و سه برابر بیشتر از سایر محصولات، در برابر ضربه و گرما مقاوم است. کیفیت بالای سوپاپ، درب و واشرهای ژله‌ای و فنری در کنار جنس خوب بدنه، طول عمر دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نقاط قوت
  • تولید فوم و کف شیر مناسب
  • کیفیت بالا

قهوه ساز کد 2020 می‌تواند بهترین فرنچ پرس برای تهیه یک قهوه با کیفیت باشد. این محصول حجمی معادل 350 میلی لیتر دارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قهوه‌ای خوش طعم و با کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد. جداره پلاستیکی این دستگاه کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد که در برابر ضربه و گرما مقاوم است و به راحتی نیز شسته می‌شود.

نقاط قوت
  • کیفیت بالا
  • قابلیت جدا شدن مخزن از بدنه

قهوه ساز P350 یکی از بهترین محصولات موجود در بازار برای تهیه قهوه، چای و دمنوش است. این محصول با گنجایش 350 میلی لیتری، قهوه‌ای با کیفیت و طعم عالی در اختیار شما قرار می‌دهد. بدنه این فرنچ پرس از پلاستیک ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر گرمای زیاد و یا ضربه دارد. مخزن دستگاه نیز از شیشه بادوام ساخته شده است و قابلیت جدا شدن از بدنه برای استفاده جداگانه در ماکروویو را دارد.

فرنچ پرس جونای کد 351

نقاط قوت
  • سهولت در استفاده
  • کیفیت بالا
  • طراحی زیبا

فرنچ پرس جونای محصولی با کیفیت و بادوام برای تهیه قهوه است. این قهوه ساز با ظرفیت 350 میلی لیتر در مدت زمانی کم، قهوه‌ای با کیفیت و خوش طعم را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدنه این محصول از استیل ساخته شده است و مخزن شیشه‌ای دارد. بدنه با کیفیت این قهوه ساز در برابر ضربه و گرمای بیش از حد بسیار مقاوم است.

نقاط قوت
  • کیفیت بالا
  • سهولت در استفاده
نقاط ضعف
  • لقی درب

قهوه ساز کد F350 با طراحی زیبا و کیفیت بالا بهترین فرنچ پرس برای تهیه یک قهوه خوش طعم است. این فرنچ پرس از شیشه پیرکس مقاوم در برابر گرما و ضربه و فیلتر استیل ضد زنگ ساخته شده است. ظرفیت قهوه ساز 350 میلی لیتر است و می‌تواند در زمانی کم دو فنجان قهوه برای شما آماده کند. دیواره پلاستیکی قهوه ساز نیز کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و به راحتی نیز شسته می‌شود.

فرنچ پرس سی مکس مدل EXCLUSIVE کد 351068

نقاط قوت
  • کیفیت ساخت بالا
  • سهولت در استفاده
  • طراحی زیبا

قهوه ساز سی مکس محصول کشور چک و بهترین مارک فرنچ پرس برای دم کردن قهوه است. این دستگاه از شیشه بروسیلیکات ساخته شده و ظرفیتی معادل 1 لیتر دارد. فیلتر این دستگاه فرنچ پرس از استیل ضد زنگ ساخته شده است. این فیلتر از ورود تفاله قهوه یا چای به داخل نوشیدنی جلوگیری می‌کند. مخزن تعبیه شدن در این قهوه ساز از شیشه با دوام ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا دارد.

حجم 1 لیتری

قهوه ساز ایکیا مدل Upphetta

نقاط قوت
  • کیفیت بالا
  • مناسب برای دم کردن چای، قهوه و دمنوش

فرنچ پرس ایکیا محصولی فوق‌العاده برای دم کردن قهوه است. مخزن این محصول از شیشه ساخته شده و ظرفیتی معادل 1 لیتر دارد. جنس بدنه، در و دستگیره این دستگاه کیفیت بالایی دارد. بنابراین؛ می‌توانید این قهوه ساز را برای شست و شو در ماشین ظرفشویی قرار دهید. این محصول مجهز به سه فیلتر جداگانه می‌باشد که برای شست و شو نیز به راحتی از هم باز می‌شوند.

فرنچ پرس وان کافی کد B350


راهنمای خرید بهترین فرنچ پرس

فرنچ پرس‌ها یکی از بهترین قهوه ساز های خانگی هستند. در این قسمت با ساختار کلی و روش‌های کاربردی برای انتخاب بهترین فرنچ پرس آشنا شوید:

بهترین مارک قهوه ساز فرانسوی در لیست ابزار

جنس بدنه انواع فرنچ پرس

به طور کلی انواع دستگاه فرنچ پرس از یک مجموعه فیلتر و پیستون روی یک بدنه استوانه‌ای تشکیل شده‌اند. بدنه فرنچ پرس‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. تولیدکنندگان معمولا از استیل ضد زنگ، شیشه و ... برای ساخت این محصول استفاده می‌کنند:

فرنچ پرس با استیل ضد زنگ

استیل ضد زنگ حرارت را به خوبی حفظ می‌کند بخصوص اگر پارچ استوانه‌ای قهوه ساز از یک دیواره دو جداره عایق ساخته شده باشد. از آن‌جا که استیل ضد زنگ یک فلز غیر واکنش پذیر است طعم قهوه را عوض نمی‌کند. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می‌دهند از استیل ضد زنگ برای ساخت فرنچ پرس استفاده کنند.

فرنچ پرس شیشه‌ای

شیشه یکی از مصالح محبوب برای ساخت فرنچ پرس است. اما برای ساخت قهوه ساز نمی‌توان از هر نوع شیشه‌ای استفاده کرد. بسیاری از تولیدکنندگان از شیشه بوروسیلیکات مقاوم در برابر حرارت که در لیوان‌های آزمایشگاهی و لوله‌های آزمایش نیز دیده می‌شود، برای ساخت فرنچ پرس استفاده می‌کنند.

شیشه یک وسیله ایده‌آل برای ساخت قهوه ساز فرنچ پرس است. شیشه گرما را به خوبی حفظ کرده و طعم قهوه را تغییر نمی‌دهد. از آنجایی که ظاهری شفاف دارد، می توانید مراحل دم را از ابتدا تا انتها مشاهده کنید. با این حال دستگاه‌های شیشه‌ای در برابر ضربه مقاوم نیستند و امکان شکستن آن‌ها بسیار زیاد است.

پلی کربنات ( فرنچ پرس پلاستیکی)

اگرچه پلاستیک نسبت به شیشه و استیل ضد زنگ ارزان‌تر است اما ویژگی‌های مثبتی نسبت به شیشه دارد. فرنچ پرس پلاستیکی در برابر ضربه و شکستن مقاوم است و به دلیل داشتن ظاهر شفاف می‌توانید مراحل دم کردن را به راحتی مشاهده کنید. بسیاری از محصولات با کیفیت متوسط از پلی کربنات ساخته شده‌اند.

متاسفانه محصولات پلاستیکی مستعد خراش هستند و از آنجایی که شستن آن‌ها اندکی سخت است احتمال ایجاد لک در این قهوه‌سازها بسیار بالاست. همچنین این نگرانی وجود دارد که ماده شیمیایی به نام BPA از پلاستیک خارج شده و به مواد غذایی راه پیدا کند.

فرنچ پرس سفالی

استفاده از سفال برای ساخت فرنچ پرس معمول نیست اما برخی از تولیدکنندگان برای ساخت قهوه ساز از سفال استفاده می‌کنند. درب این محصولات معمولاً از مواد سرامیکی لعاب زده شده با کوره ساخته می شود و ممکن است پیستون / فیلتر ترکیبی از عناصر سرامیکی و فلزی باشد. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات را تزئینی می‌دانند نه کاربردی.

از طرف دیگر، ظروف سفالی مانند ظروف شیشه‌ای مستعد شکستن یا ترک خوردن هستند. همچنین ممکن است مواد شیمیایی حاصل از لعاب یا رنگ با دم کشیدن قهوه به آن نفوذ کند.

استفاده از مواد ترکیبی در بدنه فرنچ پرس

خوشبختانه امروزه دستگاه‌های فرنچ پرس تنوع زیادی دارند و ممکن است برای ساخت آن‌ها از ترکیب شیشه، استیل ضد زنگ، پلاستیک و ... استفاده شود. با این حال کیفیت محصولاتی که به طور ترکیبی ساخته شده‌اند هنوز مشخص نیست.

ظرفیت و گنجایش انواع فرنچ پرس

قهوه ساز فرانسوی

ظرفیت انواع دستگاه قهوه ساز خانگی متفاوت است. فرنچ پرس می‌تواند حداکثر دو فنجان قهوه برای شما آماده کند. بنابراین می‌توان گفت که دستگاه فرنچ پرس‌ برای استفاده فردی بسیار مناسب است. در واقع اگر شما در طول روز قصد نوشیدن تنها یک فنجان قهوه را داشته باشید لازم نیست در دستگاه‌های بزرگ، مقدار زیادی قهوه درست کنید.

با این حال دستگاه‌های فرنچ پرس با حجم زیاد نیز در بازار وجود دارد که می‌تواند هفت یا هشت فنجان قهوه در مدت زمانی کوتاه برای شما آماده کند.

مراقبت و نگهداری از دستگاه

فرنچ پرس هم مانند قهوه جوش و موکاپات ابزاری ساده و کاربردی برای دم کردن قهوه است. اما این وسلیه ظریف نیز به مراقبت و نگهداری احتیاج دارد. اگر می‌خواهید دستگاه شما 10 تا 15 سال دوام داشته باشد روش زیر را دنبال کنید:

  • پس از استفاده، مخزن دستگاه را به خوبی بشویید و خشک کنید تا لک و آلودگی روی آن باقی نماند.
  • قبل از قرار دادن فرنچ پرس در ماشین ظرفشویی، دستورالعمل های تمیزکاری را بررسی کنید.
  • برخی از دستگاه‌های قهوه ساز برای استفاده در ماشین ظرفشویی مناسب نیستند. برخی دیگر نیز ممکن است به شوینده خاصی نیاز داشته باشند بنابراین بهتر است به این مورد نیز توجه کنید.
  • ممکن است دانه‌های قهوه در فیلتر فرنچ پرس جمع شوند، با استفاده از یک برس نرم فیلتر را تمیز کنید.
  • دستگاه‌های شیشه‌ای و سفالی را با دقت بشویید و در یک جای مناسب قرار دهید چرا که این محصولات مستعد شکستن و ترک خوردن هستند.

نحوه انتخاب بهترین قهوه برای فرنچ پرس

قهوه ساز

یکی از اشتباهاتی که افراد اغلب مرتکب می‌شوند استفاده از قهوه آسیاب نشده در فرنچ پرس است. اگر چه قهوه‌های آسیاب شده آماده نیز در بازار وجود دارد اما اگر دوست دارید قهوه‌ای خوش طعم و با رایحه دلپذیر بنوشید پیشنهاد می‌کنیم با یک آسیاب قهوه خانگی ، دانه‌های تازه قهوه را آسیاب کنید.

دانه‌های تازه قهوه و قهوه مناسب برای فرنچ پرس

بهترین راه برای تهیه قهوه با فرنچ پرس خرید دانه‌های تازه و آسیاب کردن آن‌ها قبل از دم کردن قهوه است. چرا که دانه‌های قهوه تا چند روز تازه باقی می‌مانند در حالی که قهوه‌های آسیاب شده معمولا زود کهنه می‌شوند.

قهوه آسیاب شده درشت یا متوسط

قهوه‌های آسیاب شده دانه درشت برای استفاده در فرنچ پرس گزینه بهتری هستند. علاوه بر افزایش سطح تماس با آب، قهوه‌های درشت حین خنک شدن گازهایی تولید می‌کنند که طعم و عطر قهوه را افزایش می‌دهند. در نتیجه محصول نهایی کیفیت بهتری خواهد داشت.

قهوه برشته تیره یا متوسط

به طور معمول قهوه‌های برشته برای دستگاه فرنچ پرس مناسب هستند. اکثر باریستاها استفاده از قهوه برشته تیره یا متوسط را ترجیح می‌دهند چرا که موادی که این قهوه‌ها تولید می‌کنند طعم و عطر بهتری برای نوشیدنی شما ایجاد می‌کند.

چگونه قهوه فرانسوی درست کنیم

برای تهیه قهوه با فرنچ پرس می‌توانید روش زیر را دنبال کنید:

  • قدم اول

ابتدا پیستون و فیلتر را برداشته و مقداری آب جوش درون مخزن فرنچ پرس بریزید. چند بار پیستون را حرکت دهید تا مخزن به طور کامل گرم شود.

  • قدم دوم

سپس قهوه را به مخزن اضافه کنید. مقداری آب جوش روی آن ریخته 30 ثانیه صبر کنید تا گاز قهوه خارج شود. سپس باقی مانده آب را درون مخزن بریزید.

  • قدم سوم

قهوه و آب را به خوبی با هم مخلوط کنید. درب فرنچ پرس را گذاشته و 4 دقیقه صبر کنید.

  • قدم چهارم

برای سرو قهوه، اهرم فیلتر را به سمت بالا بکشید تا ذرات معلق ته نشین و قهوه شفاف شود.

دستگاه قهوه

سوالات متداول

فرنچ پرس چیست؟

فرنچ پرس یک وسیله ساده و کاربردی برای دم کردن قهوه است. این دستگاه قهوه ساز کوچک علاوه بر آماده کردن قهوه برای تهیه دمنوش و چای نیز مناسب است. با استفاده از دستگاه فرنچ پرس می‌توانید بدون اتلاف وقت و در مدت زمانی کوتاه یک یا دو فنجان قهوه برای خود آماده کنید.

قیمت فرنچ پرس در بازار چقدر است؟

قیمت یک دستگاه فرنچ پرس در بازار از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

بهترین روش خرید فرنچ پرس چیست؟

خرید فرنچ پرس از فروشگاه های اینترنتی راحت‌ترین و به صرفه‌ترین روش خرید این محصول است. ما در این مقاله بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های فرنچ پرس در بین خریداران را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین مارک فرنچ پرس کدام است؟

فرنچ پرس بیالتی، استارباکس، وان کافی، وینتج و ایکیا بهترین مارک های بازار هستند.

سخن آخر

قهوه‌ای که با یک فرنچ پرس آماده شود معمولا کیفیت و طعم بهتری دارد به شرط آن که از دانه‌های قهوه تازه استفاده کنید. با توجه به نکات بالا می‌توانید دستگاهی عالی برای خانه و آشپزخانه خود و  تهیه قهوه روزانه خریداری کنید. در این مطلب از لیست ابزار علاوه بر معرفی بهترین فرنچ پرس، نحوه انتخاب قهوه‌ای مناسب برای فرنچ پرس را نیز معرفی کردیم.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

6 نظر

  1. سهیل پاسخ

    این طرز تهیه قهوه که نوشتین همون طرز تهیه قهوه موکا هستش؟ و اینکه بهترین فرنچ پرس برای قهوه فرانسه کدوم مدل هست؟ کلا اگر چندتا آموزش دم کردن قهوه هم بگذارید بسیار عالی میشه

    1. لیست ابزار پاسخ

      دوست عزیز قهوه موکا با قهوه فرانسه فرق داره. طرز تهیه قهوه موکا به وسیله شیر و شکلات هست که میتونه با شکالات شیرین یا تلخ تهیه بشه و نهایتا قهوه اسپرسو به اون اضافه میشه. اما طرز تهیه قهوه فرانسه متفوت هست وبه وسیله فرنچ پرس دم میشه و اینکه فقط قهوه به وسیله بخار آب دم میشه؛ داخل قهوه فرانسه شیر یا شکلات ریخته نمیشه. پیشنهاد ما خرید فرنچ پرس وان کافی هست. و البته بابت پیشنهادتون سپاسگزاریم. حتما پست های آموزشی رو هم قرار میدیم.

  2. شهاب پاسخ

    فرق فرنچ پرس با قهوه ساز برقی چیه که مردم واسه قهوه ساز اتوماتیک جند میلیون پول میدن. همین فرنچ رو میشه خیلی ارزونتر خرید

  3. سالار پاسخ

    این مدل فرنچ پرس وان کافی رو زیاد تبلیغشو میبینم مگه فرقش با بقیه فرنچ پرس ها چیه ؟

    1. sasan پاسخ

      من دارمش تنها فرقش با بقیه فرنچ پرس ها تو کیفیت بدنه و استحکامشه وگرنه همون کار رو انجام میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *