امروزاردیبهشت 6, 1403

بهترین قیچی شمشاد زن دستی باغبانی (2022)

بهترین قیچی شمشاد زن
5/5 - (1 امتیاز)

اگر می خواهید پرچین های خود را در شکل و شمایل خاص، همیشه تمیز و مرتب، نگه دارید، به یک قیچی شمشاد زن احتیاج دارید. این محصولات برای اصلاح و نگهداری پرچین‌ها طراحی شده‌اند و یک جایگزین ارزان قیمت و عالی برای دستگاه های شمشاد زن برقی و موتوری هستند. اگر قصد دارید برای نگهداری از باغچه و پرچین‌های خود یک قیچی عالی انتخاب کنید بهتر است قبل از هر چیز ویژگی‌های مهم برای خرید آن را بررسی کنید. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم با ارائه ویژگی‌های بهترین قیچی شمشاد زن و معرفی چند مدل از بهترین محصولات موجود در بازار به شما کمک کنیم بهترین و کاربردی‌ترین محصول را برای خود انتخاب کنید.

معرفی ۵ مدل از بهترین قیچی شمشاد زن موجود در بازار

پیشنهاد لیست ابزار

قیچی شمشاد زن آکوا کرفت مدل 370215

مشخصات محصول

  • جنس دسته: فولادی
  • نوع تیغه: منحنی و شیار دار
  • نوع دسته: تلسکوپی

قیچی شمشاد زن آکواکرفت مدل 370020

مشخصات محصول

  • جنس دسته: فولادی
  • نوع تیغه: منحنی
  • جنس تیغه: آلومینیوم

قیچی شمشاد زن هیزان مدل ۸۴۵۰

مشخصات محصول

  • جنس دسته: فولادی
  • نوع تیغه: موج‌دار مقاوم با روکش کروم

قیچی شمشاد زن آرچمن

مشخصات محصول

  • جنس دسته: فولادی
  • جنس تیغه: تیغه‌های فولادی با روکش کروم
  • نوع تیغه: تیغه‌هایی با انحنای منظم

قیچی شمشاد زن برگر مدل 4480

مشخصات محصول

  • جنس دسته: فولادی
  • جنس تیغه: کروم

راهنمای خرید بهترین قیچی شمشاد زن دستی

قبل از خرید بهترین قیچی شمشاد زن بهتر است این ویژگی‌ها را در نظر داشته باشید.

اندازه و وزن

وزن و اندازه قیچی نقش بسزایی در کاهش خستگی هنگام استفاده و کار را دارد. کوتاه کردن پرچین ها یک کار تکراری و خسته کننده است. همچنین گاهی اوقات مجبور می‌شوید برای اصلاح کردن پرچین‌ها و … دست‌های خود را به مدت طولانی بالاتر از شانه‌ها نگه دارید. این کار دست شما را در طولانی مدت خسته می‌کند به همین دلیل وزن و ابعاد ابزار یکی از فاکتورهای مهم برای خرید است. اگر قیچی شمشاد زن سنگین باشد، دست شما خسته می‌شود. گاهی اوقات، برای انجام کار ممکن است واقعاً به دسته‌های تلسکوپی سنگین نیاز داشته باشید، بهتر است برای این مورد به قدرت بالاتنه خود نیز توجه کنید. به طور معمول، دستگیره‌های آلومینیومی و فایبرگلاس سبک تر از دسته های فولادی و چوبی هستند.

تیغه‌های برش

نوع تیغه‌های قیچی شمشاد زن تعیین می‌کند که تا چه حد می‌توانید از قیچی برای اصلاح پرچین و گیاهان باغ خود استفاده کنید.. اگر کاری که انجام می‌دهید عمدتاً کار از نزدیک است، باید تیغه‌های کوتاه‌تر و دسته‌های کوتاه‌تر را انتخاب کنید. برای کارهای بزرگتر، تیغه های بلندتر با دسته بلندتر بسیار موثرتر و مناسب‌تر خواهند بود.

تیغه برش قیچی در حالت ایده آل باید فقط در نقطه برش لمس شود تا اصطکاک و چسبندگی کاهش یابد. برای اینکه ابزار شما بیشترین کارایی را داشته باشد، مهم است که تیغه‌ها را بسیار تیز نگه دارید. تیغه‌ تیز اهمیت زیادی دارد، بنابراین قیچی‌ای را انتخاب کنید که تیغه‌های آن برای تیز کردن به راحتی جدا می‌شود.

نوع تیغه‌ها

در این قسمت برخی از رایج‌ترین نوع تیغه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تیغه های مستقیم: این تیغه‌ها رایج‌ترین نوع تیغه هستند. این محصولات برای هرس شاخه‌های کوچکتر ایده آل کاربرد دارند. معمولاً می توانید این نوع تیغه را به تنهایی با استفاده از سنگ آسیاب یا سنگ تراش تیز کنید.
  • تیغه‌های منحنی یا مواج: این نوع تیغه دقت برش را افزایش می‌دهد، برش را آسان تر می‌کند و لغزش را به حداقل می رساند. عیب تیغه های منحنی این است که برای تیز کردن به خدمات یک متخصص نیاز دارند.
  • تیغه‌هایی با پوشش نچسب: برخی از قیچی‌ها دارای تیغه‌ای با پوششی نچسب و ضد زنگ هستند. این محصولات مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند.
  • تیغه با پیچ تنظیم محور: قیچی با مجموعه پیچ تنظیم محور به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز تیغه را تنظیم کنند. امکان خرید پیچ ​​و مهره‌های محوری جایگزین یک مزیت بزرگ است زیرا آنها معمولاً اولین بخش از ابزار هستند که خراب می شوند.

مکانیزم برش

در قیچی‌های شمشاد زن، مکانیزم‌های دنده‌ای با طراحی مناسب می‌توانند تنش ناشی از برش را نسبتاً کاهش دهند. تکنولوژی Geared شما را قادر می سازد تا برش های سخت تری را با تلاش کمتر انجام دهید. طراحی مناسب تجربه‌ای لذت بخش هنگام کار با قیچی و اصلاح پرچین‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. بسته به اینکه ابزار خود را برای چه کاری نیاز دارید، این مکانیسم‌ها می توانند مفید باشند. اگر قصد دارید بوته‌هایی با رشد کم را اصلاح کنید به این مکانیزم‌ها احتیاجی نخواهید داشت.

ظرفیت برش

قبل از انتخاب قیچی شمشاد زن، باید دقیقا ضخامت شاخه‌ها را در نظر بگیرید. بسیاری بسیاری از قیچی‌های شمشاد زن موجود در بازار برای برش شاخه‌هایی با قطر نیم اینچ کاربرد دارند. اگر می خواهید شاخه‌‌های ضخیم تر را برش دهید، به قیچی‌ای نیاز دارید که بتواند ضخامت را تحمل کند.

سهولت در استفاده

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که قبل از خرید بهترین قیچی شمشاد زن باید به آن توجه کنید سهولت در استفاده است. همانطور که در بالا نیز گفتیم ممکن است مجبور شوید برای اصلاح پرچین به مدت طولانی قیچی را در دست بگیرید. به همین دلیل باید این ویژگی‌ را حتما در نظر داشته باشید. البته بسیاری از قیچی‌های موجود در بازار با این ویژگی‌ ارائه می‌شوند. باید به دنبال ویژگی‌هایی مانند دستگیره‌های بالشتکی، ضربه‌گیرها در جایی که دسته‌ها به هم می‌رسند، و/یا سیستم سپر جایگزین باشید. این عوامل فشار روی بازوهای شما را کاهش می دهد و در نهایت کار با ابزار را بسیار آسان تر می کند.

دسته‌های تلسکوپی

در شرایطی که دسترسی به پرچین های شما به دلیل ارتفاع بلند بسیار دشوار است، احتمالاً باید به خرید یک قیچی با دسته تلسکوپی فکر کنید.البته کنترل قیچی با دسته تلسکوپی کمی دشوار است. همچنین این محصولات معمولا وزن بیشتری دارند اما برای پرچین هایی با ارتفاع بلند حتما به یک قیچی با دسته‌های تلسکوپی احتیاج خواهید داشت.

قطعات تعویضی

هنگام انتخاب قیچی شمشاد زن، انتخاب برندی که تیغه‌ها و سایر قطعات جایگزین را ارائه می دهد، همیشه بهتر است، به خصوص اگر ابزار خود را مرتب تمیز، تیز و نوسازی می‌کنید. در دسترس بودن قطعات جایگزین یک مزیت بزرگ است.

چند نکته مفید برای خرید بهترین قیچی شمشاد زن

قیچی شمشاد زن برای اصلاح شاخه‌ها و پرچین‌ها طراحی شده است، اما بدیهی است که نمی توانند شاخه‌های ضخیم را برش دهند. وقتی در حال خرید قیچی هستید، برای اینکه بهترین قیچی شمشاد زن را برای خود تهیه کنید، به دنبال قیچی سبک و متعادل باشید. هنگام کار با قیچی شمشاد زن باید احساس راحتی داشته باشید و دستتان خسته نشود. علاوه بر نکات فوق بهتر است این موارد را نیز در نظر داشته باشید.

  • قیچی شمشاد زنی که دارای تیغه‌های فولادی با کربن بالا و سخت شده هستند، برش های زیباتری ایجاد می‌کنند.
  • قیچی با تیغه‌های روکش دار معمولاً شاخه‌های ضخیم‌تر را راحت‌تر از تیغه‌های ساده برش می‌دهد. این پوشش همچنین از چسبیدن زابله به تیغه و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند
  • اگر پرچین‌های بلندی دارید، بهتر است قیچی با دسته‌های تلسکوپی تهیه کنید.
  • توصیه می‌کنیم همیشه به سراغ قیچی شمشاد زن با کیفیت بروید. چرا که مدل‌های پریمیوم با قیمت بالاتر به تمام ویژگی‌هالازم برای سهولت در اصلاح مجهز هستند و دقت شما را برای هرس و اصلاح پرچین افزایش می‌دهند. قیچی‌های ارزان قیمت آنقدر دوام نمی‌آورند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند زیرا تیغه ها به سرعت تیزی خود را از دست می دهند.

سوالات متداول

قیمت قیچی شمشاد زن دستی

احتمالا در بازار با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هم می توان این محصولات را خریداری کرد، اما محصولی که عمر مفید بالایی داشته باشد در بازه قیمتی ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان قرار دارند.

چگونه از قیچی شمشاد زن خود مراقبت کنم؟

بسیار مهم است که قیچی خود را تمیز و تیز نگه دارید، به خصوص پس از استفاده از آن. این کار برای جلوگیری از زنگ زدگی و حفظ شکل عالی تیغه قیچی ضروری است. پس از استفاده و در پایان کار، قیچی را با آب ولرم و صابون بشویید. اگر مواد گیاهی یا خاکی در آن گیر کرده است، می‌توانید از یک برس سخت برای پاک کردن آن قبل از شستشو استفاده کنید. از برس‌هایی که دندانه بزرگ دارند استفاده نکنید زیرا ممکن است به تیغه ها آسیب برساند و باعث زنگ زدگی شود. برای محافظت از تیغه های خود در برابر زنگ زدگی و خوردگی پس از تیز کردن تیغه ها، از روغن سبک روی تیغه ها استفاده کنید.

چگونه قیچی شمشاد زن را تیز کنم؟

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. می توانید تیغه خود را با ابزارهایی مانند آسیاب های زاویه‌ای، تسمه تیز کن، آسیاب‌های مته یا هر سنگ آسیاب اختصاصی به تیغه خود تیز کنید. اگر قیچی شما دارای تیغه‌ای دندانه دار یا منحنی است، بهتر است برای تیز کردن آن، تیغه را به دست فرد متخصص بسپارید.

روش صحیح استفاده از قیچی شمشاد زن چیست؟

اگر این اولین بار است که از چنین ابزاری استفاده می کنید، باید همیشه به یاد داشته باشید که احتیاط و ایمنی در درجه اول اهمیت قرار دارند. قبل از اینکه از قیچی برای هرس و اصلاح استفاده کنید، مطمئن شوید که قیچی تمیز و در شرایط کار عالی است. قیچی شمشاد زن خود را روی گیاهان قرار دهید و با استفاده از روش برش قیچی مانند، برش را انجام دهید. بهتر است در ابتدای کار از ایجاد برش‌های بزرگ خودداری کنید و از بخش‌های کوچک، کار اصلاح را شروع کنید. پس از اتمام اصلاح، قیچی را به درستی تمیز کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری شود.

سخن آخر

اگر قصد دارید باغ و پرچین‌های خود را به صورت حرفه‌ای و منظم اصلاح کنید به یک قیچی شمشاد زن با کیفیت احتیاج دارید. برای خرید این محصول باید به دسته قیچی، تیغه‌ها، مکانیزم برش و … توجه کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم تمامی نکات برای خرید بهترین قیچی شمشاد زن را ارائه و بهترین ابزار باغبانی موجود در بازار را معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *