امروزاردیبهشت 5, 1403

فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی چیست؟

تفاوت دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از افراد برای تعمیرات در خانه و .. از ابزارهای برقی مختلفی استفاده می‌کنند. دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی از جمله ابزار های پرکاربرد برای انجام تعمیرات هستند. برخی از افراد ممکن است هر دو این ابزار را در خانه خود داشته باشند اما واقعا کاربرد این دو محصول با یکدیگر فرق دارند؟ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این دو ابزار تقریبا یک کار را انجام می‌دهند. به همین دلیل در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم تفاوت دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی را توضیح دهیم. با مقایسه مستقیم این ابزارها به شما کمک می‌کنیم تا محصولی که واقعا برای کار خود نیاز دارید خریداری کنید، پس اگر قصد خرید یکی از این دو محصول را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت اصلی دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی چیست؟

به طور کلی از پیچ گوشتی شارژی برای محکم کردن پیچ ها روی سطوح استفاده می شود که نوک آن در سر پیچ قرار دارد. با استفاده از دریل پیچ گوشتی نیز می‌توان سطح مواد مختلف از جمله چوب، فلز، پلاستیک و … را تراشیده و یک سوراخ بر روی آن ایجاد کرد.

بسیاری از افراد ممکن است از تفاوت این دو محصول تعجب کنند. اگر شما هم تا به حال فکر می‌کردید که دریل و پیچ گوشتی شارژی هر دو یک کار را انجام می‌دادند، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی

دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی ابزارهای پر قدرت برای تعمیرات هستند که ظاهری یکسان دارند اما هر کدام از آن‌ها برای انجام کار خاصی ساخته شده‌اند. اگر چه هر دو این محصولات دارای یک دسته هستند و به طور خودکار بدون نیاز به نیروی دست انسان کار می‌کنند اما تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

پیچ گوشتی شارژی

  • دارای سرعت کمتری برای پیچاندن دقیق پیچ‌ها
  • مجهز به کلاچ قابل تنظیم برای داشتن گشتاور صحیح
  • قابل استفاده با یک دست
  • دارای نوک سازگار با سر پیچ‌ها

پیچ گوشتی شارژی برای داشتن دقت بیشتر معمولا با سرعت کمتری کار می‌کند. چرا که از این محصولات برای هدایت پیچ به داخل سطوح مختلف استفاده می‌شود. در صورتی که پیچ گوشتی سرعت بیش از حد و زیاد داشته باشد ممکن است پیچ را به صورت کج بر روی سطوح مختلف نصب کند.

علاوه بر سرعت پایین تر، پیچ گوشتی ها دارای یک کلاچ قابل تنظیم هستند که برای تنظیم گشتاور صحیح ابزار طراحی شده‌اند. به طور خاص، در حا کار با پیچ گوشتی شارژی هنگامی که پیچ در سطح مورد نظر سفت شد کلیدی که روی دستگاه قرار دارد عملکرد دستگاه را متوقف یا کند می‌کند. این نشان می‌دهد که عملکرد دستگاه به پایان رسیده و لازم نیست از آن استفاده کنید.

در کنار سرعت کار پیچ گوشتی و کلاچ قابل تنظیم، استفاده از آن نسبتاً آسان است. هنگام استفاده از دستگاه نیازی به استفاده از هر دو دست نیست و شما می‌توانید تنها با یک دست کار خود را انجام دهید. علاوه بر این نیازی به اعمال فشار زیاد برای بستن یک پیچ لازم نیست و دستگاه این کار را به راحتی انجام می‌دهد.

پیچ گوشتی شارژی دارای سری‌های مختلف و قابل تنظیم است که با استفاده از آن می‌توان به راحتی انواع پیچ‌ها را بر روی سطوح مختلف سفت کرد.

دریل پیچ گوشتی

  • دارای سرعت فوق العاده برای سوراخکاری در سطوح مختلف
  • تراش دادن سطوح مختلف مثل چوب، فلز و پلاستیک
  • فاقد کنترل سرعت
  • قابل استفاده با هر دو دست
  • ایجاد سوراخ
  • حرکت دادن پیچ‌ها

دریل پیچ گوشتی سرعت و قدرت فوق العاده‌ای برای سوراخ کردن سطوح مختلف مثل چوب، فلز، مصالح و پلاستیک دارد. از این دستگاه برای تراش دادن این سطوح نیز استفاده می شود. در واقع با دریل پیچ گوشتی می‌توانید سوراخی مناسب برای سوق دادن پیچ و … به داخل سطوح، ایجاد کنید.

با استفاده از هر دو دست و اعمال فشار می‌توانید هر سطحی را با دریل پیچ گوشتی سوراخ کنید. بر خلاف پیچ گوشتی، یک دریل به تنهایی توانایی ایجاد سوراخ و همچنین پر کردن آن با پیچ را دارد.

چه زمانی می‌توان از پیچ گوشتی شارژی استفاده کرد؟

  • برداشتن درب کابینت
  • برداشتن درپوش یک خروجی
  • نصب و سرهم کردن مبلمان و ...
  • آویختن قاب عکس چوبی به دیوار
  • تعمیرات منزل

پیچ گوشتی شارژی،  همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، به طور کلی برای قرار دادن و برداشتن پیچ ها در سطوح مختلف استفاده می شوند. در نتیجه شما می توانید در هر پروژه‌ای شامل پیچ است، از عملکردهای مختلف این دستگاه استفاده کنید.

برای مثال اگر قصد دارید سرویس مبلمان و یا تختخواب جدیدی را نصب کنید با استفاده پیچ گوشتی شارژی می توانید این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. برای برداشتن درب کابینت و … نیز این وسیله کاربردی، کار شما را راحت‌می‌کند.

به همین ترتیب، اگر می خواهید درپوش پریز برق را جدا کنید، می توانید از پیچ گوشتی خود برای جدا کردن پیچ‌هایی که به دیوار محکم شده اند، استفاده کنید.

چه زمانی باید از دریل پیچ گوشتی استفاده کرد؟

از طرف دیگر، برای تعمیرات منازل ، دریل پیچ گوشتی برای اهداف مختلفی مورد نیاز خواهد بود. همانطور که قبلا هم گفتیم از دریل پیچ گوشتی برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف استفاده می‌شود. برای مثال اگر در حال تکمیل پروژه‌ای هستید که باید در آن دیوار خشک (drywall) نصب شود، به دریل پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت.

اما به طور کلی اگر درباره استفاده از این دستگاه شک دارید از خود بپرسید که برای انجام کار خود به چه مقدار نیرو احتیاج خواهید داشت؟

در صورت نیاز به سرعت و قدرت پیچاندن پیچ ها به هر سطحی، می توانید دریل پیچ گوشتی را جایگزین پیچ گوشتی شارژی کنید.

ویژگی‌های پیچ گوشتی شارژی

این محصولات معمولا دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • سبک و قابل حمل
  • قدرت کم
  • قابل استفاده به جای پیچ گوشتی‌های معمولی
  • مناسب برای نصب پیچ
  • مقرون به صرفه

پیچ گوشتی شارژی وزن سبکی دارد و قدرت آن نیز معمولا کم است. این نوع پیچ گوشتی ها را می توان به جای انواع محصولات معمولی، برای هر نوع پروژه ای که نیاز به پیچ یا باز کردن پیچ ها دارد، به روشی آهسته و محاسبه شده استفاده کرد.

پیچ گوشتی های شارژی عملکردی مشابه به نوع برقی دارند. این محصولات قیمتی مقرون به صرفه دارند و کار شما را برای انجام تعمیرات ساده و … راه می‌اندازند.

ویژگی‌های دریل پیچ گوشتی

  • وزن بالا
  • سطح قدرت بیشتر
  • مناسب برای پروژه‌های سنگین
  • سطح کنترل کم
  • قیمت بالا

دریل پیچ گوشتی که معمولاً فاقد سیم برق هستند، وزن بالا و قدرت بیشتری نسبت به پیچ گوشتی شارژی دارند. از آنجایی که دریل معمولا برای انجام پروژه‌هایی سریع مورد استفاده قرار می‌گیرند، گشتاور قابل کنترل ندارد. در مقایسه با پیچ گوشتی شارژی دریل پیچ گوشتی قیمت بالاتری دارد. با تمامی این تفاوت‌ها این دو محصول دارای ویژگی‌های مشترکی نیز هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویزگی‌های مشترک دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی

  • مجهز به موتور
  • مناسب برای چرخاندن پیچ
  • فاقد سیم برق

دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی هر دو در زمره ابزارهای برقی دسته بندی می‌شوند که با کمترین تلاش و زحمت کارهای تعمیرات و … را انجام می‌دهند. گذشته از اینکه از دریل پیچ گوشتی برای ایجاد سوراخ استفاده می‌شود ، هر دو ابزار توانایی باز و بسته کردن و حرکت دادن پیچ را دارند. علاوه بر این، هر دو فاقد سیم برق هستند که این ویژگی‌ کار شما را برای انجام تعمیرات راحت کرده و حرکت شما را محدود نمی‌کند.

جمع بندی

این روزها ابزارهای صنعتی متنوع و فوق العاده‌ای برای انجام تعمیرات و پروژه‌هی مختلف وجود دارد که علاوه بر تسهیل کار زمان انجام آن را نیز کاهش می دهد. دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی از جمله محصولات پرکاربرد برای انجام هر پروژه هستند. در این مطلب سعی کردیم با بیان تفاوت دریل پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی و ویژیگ‌ هر کدام شما را برای خرید این محصول راهنمایی کنیم. امیدواریم با مطالعه نکات فوق بتوانید از ابزارهای خود بهترین استفاده را داشته باشید.

دیدگان و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *