امروزفروردین 30, 1403

خرید 15 مدل روپوش پزشکی و پرستاری شیک (زنانه و مردانه)

راهنمای خرید روپوش پزشکی و پرستاری
5/5 - (8 امتیاز)

پرستیژ و کلاس خود را با خرید روپوش پزشکی شیک دو چندان کنید. دقت در انتخاب روپوش‌ها و لباس‌های فرم بیمارستانی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که با سلامت شما و بیمار در ارتباط است. در این مقاله درباره انواع روپوش و لباس فرم بیمارستانی و رستورانی سخن خواهیم گفت. همچنین مدل‌های محبوب‌ و پرفروش را معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید روپوش پزشکی شیک زنانه و مردانه

راهنمای خرید روپوش پزشکی

انواع روپوش پزشکی شیک و لباس بیمارستانی

پزشک‌ها، پرستار‌ها و سایر پرسنل بیمارستانی به صورت مداوم از لباس فرم و روپوش‌های مخصوص استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان شغل هر کدام از پرسنل بیمارستانی را از روی روپوش و لباس فرم او فهمید. در ادامه انواع لباس و روپوش هرکدام از پرسنل را معرفی خواهیم کرد.

روپوش مخصوص آزمایشگاه

روپوش‌های آزمایشگاه در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود. همچنین از پارچه‌ها وجنس‌های مختلفی برای دوخت آن استفاده می‌شود. این لباس‌ها علاوه بر آزمایشگاه برای بیمارها و سایر پرسنل مراکز بهداشتی نیز قابل استفاده است. لباس و روپوش آقایان کوتاه و لباس خانم‌ها بلند‌تر دوخته می‌شود. معمولا از پلی‌استر و کجوار برای لباس آزمایشگاه استفاده می‌شود و این لباس‌ها را یکبار مصرف می‌دانند.

روپوش مخصوص بیمار

لباس‌ها و روپوش‌های مخصوص بیما‌ر‌ در دسته‌بندی‌های مختلفی دوخته و تولید می‌شود. این دسته‌بندی ‌ها شامل مردانه‌، زنانه، لباس کودکان و غیره در رنگ‌های مختلف است. معمولا روپوش‌های قابل استفاده آقایان از رنگ آبی و روپوش یا لباس بیمار خانم به رنگ صورتی است. همچنین در تولید لباس بیمار از گرماژ ۱۶۰ تا ۱۸۰ استفاده می‌شود. پارچه‌های مخصوص دوخت لباس بیمار از جنس تترون، کتان، ترگال و پلی‌استر است.

روپوش پزشک و پرستار

پزشک‌ها و پرستارها برخلاف سایر کارکنان اهمیت زیادی به روپوش و لباس کارشان می‌دهند. پزشک‌ها و پرستار‌ها روپوش پزشکی شیک و طرح‌دار را بیشتر می‌پسندند. امروزه با پیشرفت و توسعه مدلینگ و دنیای مد، انواع روپوش پزشکی شیک و لباس‌های فرم جذاب نیز تولید می‌شوند. روپوش و لباس فرم پزشک معمولا یک تکه و مانند پالتو یا مانتو و یا در دو تکه پیراهن و شلوار دوخته می‌شود. جنس پارچه استفاده شده نیز از کتان، پنبه، کجراه و پلی استر است. البته دقت داشته باشید که برای خرید روپوش به راحتی و جنس پارچه آن توجه کنید.

روپوش پرسنل و کارکنان

پرسنل و کارکنان عمومی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از لباس‌ و روپوش استاندارد استفاده می‌کنند. واحد نگهبانی و پذیرش، قسمت‌های اداری و خدماتی و همینطور آشپزخانه بیمارستان همگی پرسنل هستند. کارکنان خانم از روپوش یا مانتو مخصوص و کارکنان آقا هم از شلوار و پیراهن فرم استفاده می‌کنند. برای دوخت این لباس‌ها هم از پارچه تترون، کتان، ترگال و پلی‌استر استفاده می‌شود.

روپوش اتاق عملاتاق عمل ۲

دلیل استفاده از رنگ آبی و سبز این است که پزشک و پرستار دید بهتری نسبت به خون و رنگ قرمز خواهند داشت. همچنین برای دوخت لباس و روپوش اتاق عمل از پارچه‌های پنبه، کتان و تترون استفاده می‌شود.

لباس‌های بیمارستانی به دلیل اینکه سریع آلوده می‌شوند باید ویژگی استریل و شستشو برای چند بار را داشته باشد. چون اتاق عمل نسبت به سایر بخش‌ها حساسیت و اهمیت بیشتری دارد باید لباس مخصوص به آن نیز با استاندارد و کیفیت بالاتری تولید شود.
لباس بخش خدمات

کارکنان بخش خدماتی مراکز بهداشتی به دلیل شرایط کاری در معرض مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده هستند. معمولا انواع مواد ضدعفونی‌کنند برای لباس مضر هستند و رنگ و فرم لباس را از بین می‌برند. برای حل این مشکل از نوعی پارچه که در برابر این عوامل مقوم است استفاده می‌شود. پارچه‌های مخصوص این لباس‌ها دارای رنگی ثابت و غیر قابل تغییر است.

سایز بندی روپوش پزشکی شیک

  1. برای تعیین اندازه دور سینه باید بزرگترین قسمت قابل اندازه‌گیری را در نظر بگیرید.
  2. برای تعیین اندازه دور کمر باید گودترین قسمت کمر و بالای استخوان لگن را درنظر بگیرید.
  3. برای تعیین اندازه دور باسن باید برآمده‌ترین قسمت را اندازه‌گیری کنید.
  4. برای تعیین اندازه قد نیز باید از انتهایی‌ترین قسمت فاق تا کف پا را اندازه گرفت.

جدول سایز بندی خانم‌ها

خانم روپوش پزشکی شیک

جدول سایز بندی آقایان

اقا روپوش پزشکی شیک

پارچه روپوش و لباس مراکز بهداشتی

تترون

موارد مهمی درباره پارچه تترون وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این پارچه یکی پارچه‌های محبوب و به صرفه‌ای است که استفاده می‌شود. نکات و آزمایش‌های مختلفی برای تشخیص کیفیت تترون وجود دارد. البته شما می‌توانید با چند روش ساده به کیفیت پارچه تترون پی ببرید. لباس‌ها و روپوش پزشکی شیک برای بیمارستان از جنس تترون و وزنی حدود ۱۹۰ گرم پیشنهاد می‌شود.

تترون‌ها هر چقدر سبک‌تر باشند به این معنی است که با گرماژ بالاتری ساخته می‌شوند. پارچه‌ها هر اندازه عرض بیشتری داشته باشند به صرفه‌تر خواهند بود. معمولا تترون مرغوب از نوع ضد آب ژاول و با تراکم بالا ساخته می‌شود. اگر میزان ضخامت روپوش برایتان اهمیت دارد قبل از انتخاب به این نکته هم توجه کنید. شاید بخواهید روپوش بدن نما یا نازک را انتخاب کنید که خنک‌تر نیز خواهد بود. جنس مرغوب از نرمی و راحتی بیشتر برخوردار است.

ترگال ساده

پارچه ترگال به سه دسته تقسیم می شود که شامل شبه ترگال، ترگال ساده و ترگال کجراه است. مدل شبه ترگال از تترون سنگین‌تر و از ترگال ساده سبک‌تر است. شبه ترگال در حدود ۲۳۰ گرم و با متراژ ۴۰ متری برای استفده‌های بیمارستانی به کار می‌رود. این پارچه سبک برای دوخت انواع لباس و روپوش پزشکی و پرسنل بیمارستان مناسب است.

همچنین خرید این پارچه بسیار به صرفه است. دسته دوم ترگال ساده است که از روش رنگ‌رزی خاصی برای آن استفاده می‌شود. پارچه ترگال ساده مرغوب باید در مقابل شستشو به خوبی عمل کند و تغییر پیدا نکند. از ویژگی‌های مثبت ترگال ساده باید به تنوع رنگ و طرح آن اشاره کرد. روپوش‌های ترگال بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند. همچنین برای دوخت روپوش از جنس ترگال ساده وزنی برابر ۲۴۰ گرم را در نظر می‌گیرند.

ترگال کجراه

یکی دیگر از مدل‌های پارچه ترگال مدل ترگال کجراه است. پارچه‌های ترگال در ۲ نوع پارچه پلی‌استر و ویسکوز تولید می‌شوند. دلیل نام‌گذاری این پارچه بخاطر طرح خط‌های کج آن است. همچنین انواع کجراه را با وزن استاندارد ۲۸۰ گرم تولید می‌کنند. پارچه کجراه نسبت به سایر پارچه‌ها کمی سنگین‌تر است. پارچه ترگال کجراه چون ضخامت و وزن بیشتری دارد برای پرسنلی که کار سخت‌تر دارند مناسب است.

سایر پارچه‌های مناسب برای روپوش و لباس فرم

  • فلامنت ارزان
  • فلامنت پنبه نرم
  • اسپان بدون بافت یا یکبار مصرف
  • اس ام اس یا پارچه مخصوص ماسک
  • ویسکوز که کیفیت و قیمت بالایی دارد

شستشوی صحیح روپوش و رعایت نکات بهداشتی

  1. شستشوی مرتب و مداوم با مواد شوینده و ضد‌عفونی کننده
  2. استفاده از آب گرم و سپس قرار دادن در معرض هوا و نور مستقیم آفتاب
  3. استفاده از کیسه یا نایلون مخصوص برای روپوش‌های آلوده
  4. بهتر است همیشه یک لباس کار اضافی برای مواقع ضروری در محل کار خود داشته باشید
  5. لباس و روپوش بیمارستانی را جدا از سایر لباس‌های شخصی شستشو دهید
  6. تکه‌های آستین جداگانه برای استفاده روی لباس فرم و مدل‌های ساده نیز راحتی بیشتری به همراه دارند
ترگال کجراه

روپوش پزشکی زنانه مدل صدرا D116

مشخصات محصول:

  • جنس:‌ کجراه / ترگال کجراه
  • وزن: 400 گرم
  • نحوه بسته شدن: دکمه
  • کاربرد: پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی، کارگاهی، صنعتی و بهداشتی
ترگال ساده

روپوش پزشکی زنانه مدل کیمیا 110

مشخصات محصول:

  • جنس: کتان / ترگال ساده
  • نحوه بسته شدن: دکمه مخفی
  • کاربرد:‌ پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی و کارگاهی
  • دارای ۲ جیب بغل
پلی استر

روپوش پزشکی زنانه آیدا مدل HR2

مشخصات محصول:

  • جنس:‌ پلی‌استر
  • وزن: 350 گرم
  • نحوه بسته شدن:‌ دکمه
  • کاربرد: پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی، کارگاهی، صنعتی و بهداشتی
جنس کتان

لباس بیمارستانی مقدم

مشخصات محصول:

  • جنس: کتان
  • وزن: 360 گرم
  • نحوه بسته شدن: دکمه
  • کاربرد: نگهداری از بیمار در خانه و بیمارستان
پلی استر

روپوش پزشکی مردانه آیدا مدل HR

مشخصات محصول:

  • جنس: پلی‌استر
  • وزن: 350 گرم
  • نحوه بسته شدن: دکمه
  • پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی، باغبانی و کارگاهی
ترگال ساده

روپوش پزشکی مردانه مدل کیمیا 110

مشخصات محصول:

  • جنس: کتان / ترگال ساده
  • نحوه بسته شدن: دکمه
  • کاربرد: پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی و کارگاهی
ترگال کجراه

روپوش پزشکی زنانه مدل RO10

ترگال کجراه

روپوش پزشکی زنانه مدل RO9

کتان , پلی‌استر

روپوش پزشکی زنانه فراورک

کجراه , ترگال

روپوش پزشکی زنانه دنا مدل مهشید

کجراه , ترگال

روپوش پزشکی زنانه دنا مدل تینا

کجراه , ترگال

روپوش پزشکی زنانه دنا مدل افسون

ترگال

روپوش پزشکی مردانه خضرا

تترون

روپوش پزشکی مردانه خضرا کد 30204

تترون

روپوش پزشکی مردانه سینا

چند سوال در مورد خرید روپوش پزشکی شیک

روپوش سفید از کجا بخرم؟

برای خرید انواع روپوش پزشکی شیک می‌توانید مستقیم به بازار بروید. و یا می‌توانید با خرید اینترنتی در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. همچنین با خرید آنلاین روپوش و لباس فرم می‌توانید مدل‌های بیشتری را با هم مقایسه کنید و با مناسب‌ترین قیمت ممکن خرید کنید.

چرا پزشک‌ها، پرستارها از روپوش سفید استفاده می‌کنند؟

دلیل این کار بسیار ساده است؛ سلامت خودشان و مردم دلیلی است که همه این افراد از روپوش سفید استفاده می‌کنند. رنگ سفید آلودگی را سریع نشان می‌دهد و فرد زودتر برای تمیز کردن آن اقدام می‌کند.

روپوش‌های پزشکی از چه پارچه‌ای ساخته می‌شوند؟

برای دوخت روپوش و لباس فرم بیمارستانی از پارچه‌های کتان، تترون، ترگال ساده و کجراه، پنبه و پلی‌استر استفاده می‌شود. البته لباس‌ بیمارستان‌های خصوصی از جنس ویسکوز دوخته می‌شود.

جمع بندی

شاید انتخاب یک روپوش پزشکی شیک کار ساده‌ای به نظر برسد. اما وقتی به دنبال یک مدل با‌کیفیت و بادوام می‌گردید که طراحی زیبایی هم داشته باشد، انتخاب کمی سخت می‌شود. بهتر است قبل از خرید انواع پارچه روپوش، طرح مناسب و قیمت مناسب را در نظر بگیرید. در این مقاله از لیست ابزار با معرفی بهترین مدل‌های روپوش و لباس فرم، شما را در خریدی لذت‌بخش همراهی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *