امروزفروردین 31, 1403

خرید سه راهی برق شیائومی + انواع محافظ و چند راهی برق بی سیم و باسیم

راهنمای خرید سه راهی برق
5/5 - (1 امتیاز)

سه راهی برق و یا چند راهی برق برای هر خانه‌ای لازم است. با استفاده از سه راهی و یک پریز برق می‌توانید چندین دستگاه مختلف را راه اندازی کنید. با این حال هرگز نباید دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا مثل یخچال، بخور و ... را به یک سه راهی وصل کنید مگر اینکه از محافظ برق یا محافظ ولتاژ استفاده کنید و یا اینکه سه راهی قدرت لازم برای تامین برق را داشته باشد.

سه راهی مناسب به نحوه استفاده، محلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، ویژگی‌های مختلف مثل قاب دستگاه، محافظت در برابر تغییر ولتاژ، سازگاری با خانه و ... بستگی دارد. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم لیستی از بهترین محصولات موجود در بازار و نکات مهم برای خرید این محصول ارائه کنیم. اگر می‌خواهید یک سه راهی با کیفیت برای منزل یا محل کار خود تهیه کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی بهترین چند راهی و سه راهی برق موجود در بازار

چندراهی برق شیاومی

محافظ ولتاژ دیجیتال نگارآزمایش

چند راهی برق 9 خانه پارت الکتریک

سه راهی برق ایران تکنیک

مشخصات محصول

  • ابعاد: 40 * 5.5 * 190 میلی متر
  • تعداد پریزها: سه عدد
  • مقاوم در برابر دما: خیر
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 800
نقاط قوت
  • سیم بلند
  • بدنه مقاوم
  • سیم محکم و ضخیم

سه راهی برق ایران تکنیک محصولی منحصر به فرد برای تامین برق مورد نیاز است. بدنه این سه راهی از پلاستیک مرغوب ABS ساخته شده است. طول سیم سه راهی 3 متر است و با استفاده از دکمه‌ای که روی آن تعبیه شده خاموش و روشن می‌شود. سه راهی ایران تکنیک با بدنه با کیفیت در برابر رطوبت، گرد و غبار مقاوم است.

مشخصات محصول

  • ابعاد: 190x60x40 میلی متر
  • تعداد پریزها: سه عدد
  • مقاوم در برابر دما (گرما): خیر
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 250
نقاط قوت
  • بدنه باکیفیت
  • سیم مناسب

سه راهی برق پیکو از پلاستیک ساخته شده و در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. این محصول سیمی به طول 3.5 متر دارد. با استفاده از دکمه تعبیه شده روی سه راهی می‌توانید آن را خاموش و روشن کنید.

چندراهی برق و محافظ پارت الکتریک

مشخصات محصول

  • ابعاد: 160×50×180 میلی متر
  • تعداد پریزها: چهار عدد
  • مقاوم در برابر دما (گرما): خیر
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 2450VA
نقاط قوت
  • کیفیت بالای بدنه
  • سیم ضخیم

چند راهی برق پارت الکتریک بده مقاوم در برابر رطوبت و گرما دارد. این محصول برای تامین برق سیستم صوتی و تصویری مناسب است. طول کابل این چند راهی 1.8 متر است. با استفاده از دکمه تعبیه شده روی چند راهی، می‌توانید آن را خاموش و روشن کنید. در صورت تغییر ناگهانی ولتاژ سه راهی خاموش شده و از آسیب به دستگاه‌های الکتریکی جلوگیری می‌کند.

سه راهی نسیم مدل 16-A

مشخصات محصول

  • ابعاد: 180×60×40 میلی‌متر
  • تعداد پریزها: سه عدد
  • مقاوم در برابر دما (گرما): بله
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 250V
نقاط قوت
  • بدنه با کیفیت
  • سیم بلند و ضخیم
نقاط ضعف
  • برای لوازم آمپر بالا مناسب نیست

سه راهی برق نسیم با بهترین مواد اولیه ساخته شده و بدنه‌ای مقاوم از جنس پلاستیک دارد. این محصول در برابر رطوبت، گرد و غبار و آتش سوزی مقاوم است. با استفاده از کلید روی سه راهی برق، می‌توانید آن را روشن و خاموش کنید. طول سیم این سه راهی 2 متر 20 سانتی متر است.

چندراهی برق و محافظ ولتاژ پارت الکتریک

مشخصات محصول

  • ابعاد: 180x160x50  میلی‌متر
  • تعداد پریزها: چهار عدد
  • مقاوم در برابر دما (گرما): خیر
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 2450VA
نقاط قوت
  • کیفیت بالای بدنه
  • سیم بلند و ضخیم

چند راهی برق پارت الکتریک بدنه‌ای با کیفیت داشته و در برابر رطوبت، گردو غبار و ... مقاومت بالایی دارد. این محصول مجهز به محافظ ولتاژ بوده و برای تجهیزاتی مثل کامپیوتر و یا سیستم‌های صوتی تصویری مناسب است. سه راهی پارت الکتریک سیمی به طول 3 متر دارد. با استفاده از دکمه روی سه راهی می‌توانید آن را خاموش و روشن کنید. این محصول دارای یک نشانگر LED است که ولتاژ عادی،غیر عادی و میزان تاخیر را به شما نشان می‌دهد.

محافظ ولتاژ و چندراهی برق تکسان

مشخصات محصول

  • ابعاد: 240x100x40  میلی‌متر
  • تعداد پریزها: پنج عدد
  • مقاوم در برابر دما (گرما): خیر
  • حداکثر توان قابل پشتیبانی: 3.5KW
نقاط قوت
  • تعداد پریز بالا
  • قیمت مناسب
  • بدنه با کیفیت
  • محافظ ولتاژ

چند راهی تکسان از پلاستیک ABS ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. این محصول محافظ ولتاژ نیز هست و برای راه اندازی سیستم‌های صوتی و تصویری، کامپیوتر و سایر تجهیزات الکتریکی مناسب است.


راهنمای خرید سه راهی برق

قبل از خرید یک سه راهی برق (Power strip) برای منزل خود بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

محافظ برق

تجهیزاتی که به سه راهی متصل می‌شوند

انتخاب یک سه راهی مناسب به نحوه استفاده از آن و دستگاه‌هایی که قرار است به آن متصل شوند بستگی دارد.

ابزار برقی

ابزارهای برقی به یک سه راهی احتیاج دارند که پریزهای آن از هم فاصله داشته باشند. بنابراین دستگاه‌هایی که دوشاخه بزرگتری دارند سایر خروجی‌ها را مسدود نمی‌کنند. این سه راهی‌ها معمولا دارای یک قاب فلزی هستند تا در برابر ضربه و تغییرات ولتاژ مقاوم باشند. برای دستگاه‌های بزرگ با ولتاژ بالا می‌توانید از این محصولات استفاده کنید.

تجهیزات ادرای

تجهیزات ادراری به یک سه راهی برق با چندین خروجی ویژه برای انواع دستگاه‌ها مثل مودم، پریزهای USB و کابل‌های کواکسیال احتیاج دارند. این مدل از سه راهی‌ها معمولا مجهز به یک محافظ ولتاژ هستند که ایمنی دستگاه‌های شما را حفظ می‌کنند.

تجهیزات خانگی

برای لوازم خانگی می‌توانید از سه راهی معمولی استفاده کنید. سه راهی‌های ساده معمولا می‌توانند از وسایل خانگی در برابر تغییرات ولتاژ محافظت کنند اما به خاطر داشته باشید که این محصولات برای دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا ساخته نشده‌اند.

دستگاه‌های چند رسانه‌ای و هوشمند

این تجهیزات به یک سه راهی برق محافظت شده در برابر ولتاژ نیاز دارند. زیرا لوازم الکترونیکی حساس داخل این دستگاه ها به راحتی در برابر تغییرات ولتاژ آسیب می‌بینند.

تجهیزات خارج از منزل

برای تهیه سه راهی مناسب تجهیزات خارج از منزل بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشند. همچنین بهتر است سه راهی منتخب شما مجهز به سیستم محافظت در برابر ولتاژ باشد تا در صورت تغییر ولتاژ دستگاه‌های متصل به سه راهی آسیب نبینند.

تعداد پریزها

تعداد پریزها کاملا به محل استفاده و دستگاه‌هایی که قرار است به سه راهی متصل شوند بستگی دارد. به یاد داشته باشید که دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا صرف نظر از تعداد پریزها نباید به سه راهی‌های معمولی متصل شوند. سه راهی برق می‌تواند از 2 تا 20 عدد پریز داشته باشد.

این پریزها می توانند پریزهای استاندارد برق، پریزهای USB، پریزهای USB-C، پریزهای با فاصله وسیع برای آداپتورهای بزرگتر و اتصالات خاص مانند اترنت یا کواکسیال باشند. تعداد و پیکربندی پریزها کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید که هرچه تعداد پریزها بیشتر باشد اندازه سه راهی نیز بزرگتر خواهد شد. بنابراین اگر محدودیت فضا دارید باید این مورد را حتما در نظر داشته باشید.

طول سیم و پیکربندی سه راهی برق

طول سیم

طول سیم سه راهی همیشه مهم است. چرا که حتی اگر به یک سه راهی با طول سیم بلند هم احتیاج نداشته باشید باید محصولی متعادل خریداری کنید که از به هم پیچیدگی سیم‌ها در محیط جلوگیری شود. محصولاتی با طول سیم متفاوت در بازار وجود دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید مناسب‌ترین سه راهی را انتخاب کنید.

نوع پریز سه راهی

نوع خروجی یا پریز سه راهی یکی دیگر از فاکتورهایی است که هنگام خرید این محصول باید آن را در نظر داشته باشید. این مورد نیز کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. ممکن است محصولی را ترجیح دهید که فقط دارای خروجی‌های استاندارد باشند، یا ممکن است بخواهید از پریزهای USB برای شارژ تلفن هوشمند، هدفون و سایر دستگاه های USB استفاده کنید تا کار شما آسان‌تر شود.

محافظ جریان برق

بسیاری از دستگاه‌های الکتریکی که امروزه استفاده می‌شوند، سیستم‌های الکتریکی پیچیده‌ای دارند که نسبت به تغییر ولتاژ حساس هستند. بنابراین حفاظت از ولتاژ اهمیت زیادی دارد. حوادثی مانند طوفان، رعد و برق و ... معمولا باعث ایجاد اختلال در جریان برق می‌شود.

شرکت برق برای رفع این اختلالات مسیر برق را تغییر می‌دهد. این امر موجب افزایش ولتاژ می‌شود. این نوسانات باعث آسیب به دستگاه الکتریکی شما خواهد شد. بنابراین هنگام خرید یک سه راهی براق برای دستگاه‌های حساس و گران قیمت بهتر است به این فاکتور نیز توجه کنید.

ایمنی سه راهی برق

اگرچه سه راهی برق خطرناک نیست اما در اثر استفاده نادرست امکان برق گرفتگی و یا آتش سوزی وجود دارد. به همین دلیل تولیدکنندگان این محصولات با قرار دادن ویژگی‌هایی مثل تعبیه یک غلاف فلزی، قطع کننده مدار داخلی و مدار خطای زمین (GFCI ها) ایمنی آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.

غلاف فلزی

غلاف فلزی سه راهی برای محیط‌هایی که احتمال بروز ضربه وجود دارد، بسیار مفید است. سه راهی برقی مجهز به غلاف فلزی از یک پوشش فلزی بادوام ساخته شده که از خروجی‌ها، کابل ها و اتصالات داخلی در برابر آسیب‌هایی مثل آتش سوزی و ... محافظت می‌کند.

قطع کننده مدار داخلی

این قطع کننده در شرایط خطرناک به صورت خودکار سه راهی برق را خاموش می‌کند. در نتیجه احتمال آسیب به دستگاه‌های الکتریکی کاهش می‌یابد.

قطع کننده مدار خطای زمین (GFCI ها)

این مدارها معمولا در مناطقی که خطر برخورد با آب وجود دارد، نصب می‌شوند. اگر یک قطعه از تجهیزات الکتریکی با آب تماس پیدا کند، GFCI در صورت تشخیص ایجاد اتصالات کوتاه، برای محافظت از شما در برابر آسیب - و حتی مرگ - در اثر برق گرفتگی، به طور خودکار برق سه راهی را قطع می‌کند.

چند راهی برق

سوالات متداول در مورد سه راهی برق

تفاوت محافظ یخچال با صوتی و تصویری چیست؟

تنها تفاوت در زمان ورود برق به دستگاه است. محافظ برق یخچال بین ۳ تا ۵ دقیقه زمان برای روشن شدن و ارسال برق نیاز دارد. اما سه راهی برق یا محافظ صوتی و تصویری حدود یک دقیقه و نیم زمان لازم دارد.

آیا سه راهی برق خطرناک است؟

در صورتی که از سه راهی برق به درستی استفاده شود، می‌توان دستگاه‌های برقی را با خیال راحت بدون نگرانی از خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی راه اندازی کرد. با این وجود در صورت استفاده نادرست از سه راهی، استفاده بیش از حد، اتصال دستگاه‌های الکتریکی با ظرفیت بالا و یا اتصال چند سه راهی به یکدیگر احتمال بروز حوادث ناخوشایندی مثل آتش سوزی و برق گرفتگی افزایش می‌یابد.

کدام یک از وسایل الکتریکی را نباید به سه راهی متصل کنیم؟

بهتر است وسایلی با ظرفیت بالا مثل یخچال، ماکروویو، بخاری برقی، توستر و ... را به صورت مستقیم به سه راهی متصل نکنید.

آیا اتصال چند سه راهی به یکدیگر خطرناک است؟

بله در صورت اتصال چند سه راهی برق به یکدیگر امکان بروز آتش سوزی افزایش می‌یابد.

چرا سه راهی برق آتش می‌گیرد؟

در صورتی که چندین دستگاه مختلف مثل تلویزیون، سشوار و ... را به صورت همزمان به سه راهی متصل کنید، دمای سه راهی افزایش یافته و آتش می‌گیرد.

عمر و دوام سه راهی معمولا چه قدر است؟

به طور معمول سه راهی برق باید هر دو سال تعویض شود. با این حال در صورت استفاده درست، این محصولات می‌توانند بین سه تا پنج سال عمر کنند.

جمع بندی

امروزه برای راه اندازی بسیاری از تجهیزات به برق نیاز داریم. سه راهی برق یک وسیله کاربردی برای تامین برق مورد نیاز وسایل الکتریکی است. این محصول علاوه بر تامین برق، محافظ ولتاژ نیز دارد. تغییرات ولتاژ، قطع و وصل شدن ناگهانی برق و ... از جمله مشکلاتی است که احتمال آسیب به وسایل برقی را افزایش می‌دهد. با داشتن یک سه راهی با محافظ ولتاژ به راحتی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

در این مطلب از لیست ابزار لیستی از بهترین سه راهی با محافظ ولتاژ ارائه و نکات لازم برای خرید این محصول را معرفی کردیم. اگر قصد خرید یک سه راهی با کیفیت را دارید با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی محصولی ایده‌آل برای منزل یا محیط کار خود خریداری کنید.

نظرات و دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *