امروزفروردین 31, 1403

خرید سیستم گیمینگ با قیمت مناسب [2023]

سیستم گیمینگ ارزان
5/5 - (1 امتیاز)

سیستم گیمینگ ارزان چی بخریم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند داشتن یک سیستم گیمینگ با کیفیت نیازمند صرف هزینه زیاد است. اگرچه برای خرید قطعات مختلف و راه اندازی یک سیستم برای بازی باید با دقت و وسواس انجام شود اما با صرف هزینه کم نیز می‌توانید سیستمی با کیفیت مطلوب راه اندازی کنید. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم با ارائه راهنمای خرید برای سیستم گیمینگ ارزان قیمت و معرفی بهترین محصولات موجود در بازار به شما کمک کنیم تا سیستمی با سرعت و کیفیت مطلوب برای خود راه اندازی کنید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی 6 مدل سیستم گیمینگ ارزان قیمت

مدل پر فروش

کامپیوتر دسکتاپ مدل RGB Fire3 REF

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده مرکزی: Intel
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • مقدار حافظه داخلی: 240 گیگابایت
  • پورت شبکه LAN: 10/100 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • سیستم سخت افزاری قوی
  • رم ۱۶ گیگابایتی

سیستم کامپیوتری RGB Fire3 یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت است که علاوه بر بازی برای انجام کارهای گرافیکی نیز کاربرد دارد. این دستگاه مجهز به پردازنده Intel Xeon E3-1270 V2 سوکت 1155 شرکت اینتل است که 4 هسته پردازشی با فرکانس 3.5 گیگاهرتز و حافظه کش 8 مگابایت دارد. رم ۱۶ گیگابایتی این دستگاه از نوع DDR3 بوده و سرعت بالایی دارد.

این سیستم گیمینگ دارای حافظه پرسرعت SSD با ظرفیت 240 گیگابایت در کنار 4000 گیگابایت هارد درایو معمولی است که برای ذخیره سازی انواع برنامه ها و اطلاعات کافی به نظر می‌رسد. پردازش اطلاعات گرافیکی در این سیستم توسط کارت گرافیک سیستم Nvidia GTX760 با حافظه اختصاصی 2 گیگابایت از نوع DDR5 برعهده دارد.

کامپیوتر دسکتاپ مدل RAM 16GB|HDD 1TB + SSD 128GB

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده مرکزی: Intel
  • سازنده پردازنده گرافیکی:NVIDIA
  • مقدار حافظه داخلی: یک ترابایت
  • پورت شبکه LAN: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • پردازنده قدرتمند
  • یک ترابایت حافظه ذخیره

این کامپیوتر یکی از بهترین سیستم‌های گیمینگ موجود در بازار است که قیمت مناسبی هم دارد. این کامپیوتر مجهز به به پردازنده مرکزی نسل 9 اینتل سری Coffee Lake مدل Core i3-9100F با فرکانس 3.6GHZ است. اطلاعات گرافیکی در این دستگاه توسط کارت گرافیک GTX1650-O4GD6 انجام می‌شود. 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در این سیستم تعبیه شده که سرعت و عملکرد کامپیوتر را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

این سیستم دسکتاپ دارای دو هارد دیسک است. یک هارد دیسک پرسرعت از نوع SSD با ظرفیت 120 گیگابایت با قابلیت خواندن اطلاعات با سرعت 550 مگابایت بر ثانیه است که سیستم عامل ویندوز بر روی آن نصب شده و تاثیر بسیار زیادی در افزایش سرعت عملکرد سیستم دارد؛ هارد دیسک دیگر معمولی بوده که ظرفیتی معادل یک ترابایت برای ذخیره سازی اطلاعات دارد.

کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل Ari030gaming

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده مرکزی: Intel
  • سازنده پردازنده گرافیکی: Intel
  • مقدار حافظه داخلی: یک و نیم ترابایت
  • پورت شبکه LAN: RJ-45 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • سی پی یو قدرتمند
  • کارت گرافیک قوی

سیستم گیمینگ ایسوس مدل Ari030gaming از دیگر سیستم‌های ارزان قیمت و مقرون به صرفه برای گیمینگ است. این سیستم مجهز به پردازنده قدرتمند i۳-۱۰۱۰۰f بوده که به همراه ۱۶ گیگابایت رم اطلاعات را پردازش می‌کند. پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce Gt۱۰۳۰ gaming به همراه ۲ گیگابایت رم مجزا اطلاعات گرافیکی را در این دستگاه پردازش می‌کند. سیستم‌های خنک کننده تعبیه شده در این کامپیوتر از داغ شدن اجزا جلوگیری کرده و عملکرد سیستم را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

کامپیوتر دسکتاپ مدل RGB Steam2 REF

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • مقدار حافظه داخلی: 240 گیگابایت
  • پورت شبکه LAN: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • سیستم سخت افزاری قدرتمند

سیستم کامپیوتری RGB Steam2 محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه برای گیمینگ است. این سیستم مجهز به پردازنده Intel Xeon E5-1620V2 سوکت 2011 شرکت اینتل بوده که 4 هسته پردازشی با فرکانس توربو 3.9 گیگاهرتز و حافظه کش 8 مگابایت دارد. این سیستم گیمینگ ارزان دارای ۱۶گیگابایت رم از نوع DDR3 است که برای انجام کارهای روتین و بازی‌های سبک مناسب است.

حافظه داخلی این سیستم از نوع SSD با ظرفیت 240 گیگابایت بوده و در کنار 4000 گیگابایت هارد درایو معمولی تعبیه شده است. کارت گرافیک سیستم Nvidia GTX 760 با حافظه اختصاصی 2 گیگابایت از نوع DDR5 قابلیت به اشتراک گذاری 8 گیگابایت وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را برعهده دارد.

کامپیوتر دسکتاپ مدل Gaming-AM4X4RX460

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده مرکزی: AMD
  • سازنده پردازنده گرافیکی: AMD
  • مقدار حافظه داخلی: 240 گیگابایت
  • پورت شبکه LAN: 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • ۱۲ گیگابایت رم
  • پردازنده قدرتمند

سیستم کامپیوتری Gaming-AM4X4RX460 یکی دیگر از سیستم‌های مقرون به صرفه و اقتصادی برای گیمینگ است. این دستگاه برای گیم، کارهای روزمره اداری، کارهای گرافیکی و … مناسب است. در این کامپیوتر پردازنده AMD X4-950 معادل حدودی (Intel Core i5-Gen4) سوکت AMD AM4 شرکت AMD تعبیه شده است که 4 هسته پردازشی با فرکانس توربو 3.80 گیگاهرتز و حافظه کش 2 مگابایت دارد. این پردازنده به همراه 12 رم گیگابایت از نوع DDR4 اطلاعات را پردازش می‌کند و سرعت و قدرت مطلوبی دارد. حافظه داخلی این دستگاه 240 گیگابایت SSD و 500 گیگابایت هارد درایو معمولی بوده که برای ذخیره انواع اطلاعات کافی به نظر می‌رسد.

کامپیوتر دسکتاپ دیپ کول مدل GT710

مشخصات محصول

  • سازنده پردازنده مرکزی: Intel
  • سازنده پردازنده گرافیکی: NVIDIA
  • مقدار حافظه داخلی: یک و نیم ترابایت
  • پورت شبکه LAN: RJ-45 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه
نقاط قوت
  • حافظه هیبریدی
  • قدرت بالا

کامپیوتر دسکتاپ مدل دیپ کول مدل Gt710 یک سیستم گیمینگ ارزان با کیفیت مناسب است. این سیستم مجهز به نسل 9 پردازنده اینتل سری Intel Core i5 9400F با 6 هسته و 6 رشته پردازشی و فرکانس 2.9 گیگاهرتز تا 4.1 گیگاهرتز است. کارت گرافیک GTX 710 با 2 گیگابایت حافظه وظیفه پردازش اطلاعات گرافیکی را برعهده دارد و بازی‌های گرافیکی را به راحتی پخش می‌کند.

8 گیگابایت رم از نوع DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز در این دستگاه تعبیه شده است. حافظه ذخیره سازی سیستم از نوع هیبریدی است. یک عدد SSD SATA با ظرفیت 256 گیگابایت که سیستم عامل ویندوز همراه با تمامی بازی های نام‌ برده بر روی آن نصب شده و یک عدد هارد 1 ترابایت Blue که از آن برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود.


راهنمای خرید سیستم گیمینگ ارزان قیمت

برای خرید یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید. همچنین اگر به دنبال یک سیستم گیمینگ خفن و حرفه ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه بهترین سیستم های گیمینگ بزنید.

عملکرد سیستم

وقتی به دنبال خرید سیستم گیمینگ هستید، صرف نظر از اینکه از قبل ساخته شده است یا نه، مشخصاتسیستم اهمیت زیادی دارد و فاکتور کلیدی محسوب می‌شود. سیستم گیمینگ از پیش ساخته‌شده مدرن به دلیل داشتن CPU قدرتمند، GPU یا همان کارت گرافیک مخصوص گیمینگ و RAM اضافی، برای اجرای انواع بازی‌ها، حتی سخت‌ترین آن‌ها، مناسب هستند. اما باید بدانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی باشید؟

برای نرخ فریم مناسب، پیشنهاد می کنیم یک کامپیوتر با GTX 1060، 1070، 1080 یا 1080 Ti GPU خریداری کنید.شاید کمی گران باشند، اما در دوام و ماندگاری بالایی دارند و به شما این امکان را می‌دهند که از هدست واقعیت مجازی استفاده کنید. وقتی صحبت از رم می شود، باید حداقل 8 گیگابایت را مدنظر قرار دهید. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید سیستمی با سرعت بالا می‌خواهید، یک پردازنده Intel Core i7 یا حتی بهتر از آن را انتخاب کنید.

برعکس، اگر یک گیمر معمولی هستیدبازی‌های قدیمی و کم تقاضا را ترجیح می‌دهید، یک پردازنده پنتیوم اینتل کار شما را راه می‌اندازد. اگر به دنبال یک پردازنده گرافیکی با بودجه کم هستید، GTX 1050 یا 1050 Ti انویدیا را توصیه می کنیم.

کیس تاور: آیا اندازه آن واقعا مهم است؟

امروزه کیس‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند اما آیا اندازه واقعا مهم است؟ اندازه کیس تاوری که انتخاب می کنید کاملاً به اندازه اتاق شما و اجزایی که می خواهید خریداری کنید بستگی دارد. یک کیس تمام تاور به شما آزادی بسیار بیشتری برای اضافه کردن تعداد زیادی پردازنده گرافیکی، فن و حتی یک سیستم خنک کننده می دهد. بدیهی است که کامپیوترهای کوچک فضای زیادی برای ارتقای سخت افزار به شما نمی‌دهند.

قابلیت ارتقا

از آنجایی که اجزای کامپیوتر روز به روز قدرتمندتر می‌شوند، باید بتوانید قطعات کامپیوتر را در آینده ارتقا دهید تا سیستم شما همیشه به روز باشد. به همین دلیل است که هنگام خرید سیستم گیمینگ، مهم است که بتوانید به راحتی به فضای داخلی دسترسی داشته باشید.

به طور خاص، شما باید بتوانید به راحتی RAM، حافظه، GPU و مادربرد را تعویض کنید. همینطور بهتر است کامپیوتری از پیش ساخته شده را انتخاب کنید که برای باز کردن و تعویض قطعات به ابزارهای زیادی نیاز ندارد.

پورت‌ها

هنگام خرید یک سیستم گیمینگ ارزان، هر چه تعداد پورت ها بیشتر باشد، بهتر است. اما در مورد پورت ها دقیقاً باید به دنبال چه چیزی باشید؟ ابتدا، ابتدا مطمئن شوید سیستمی که خریداری می‌کنید دارای حداقل چندین پورت USB 3.0، چند پورت Display و حداقل یک پورت HDMI است. اگر به دنبال سیستمی مدرن هستید باید به دنبال کامپیوتری با پورت USB-C و Thunderbolt نیز باشید.

آیا خرید سیستم گیمینگ از پیش ساخته شده ارزش دارد؟

سیستم گیمینگ پیش ساخته به دلایل مختلف قطعاً ارزش خرید در سال 2020 را دارند. اول از همه، اگر تازه بازی کردن را شروع کرده‌اید و یا بودجه کمی دارید، یک کامپیوتر بازی از پیش ساخته شده اغلب ارزان‌تر و کاربردی‌تر از ساختن خودتان است. امروزه سیستم‌های گیمینگ پیش ساخته مدرن برای اجرای حتی سنگین ترین بازی‌ها ساخته شده‌اند. اما قبل از خرید یک سیستم گیمینگ، ابتدا باید بدانید می‌خواهید چه بازی‌ای انجام دهید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا ارزشش را دارد یا خیر. اگر یک گیمر معمولی هستید، یک سیستم از پیش ساخته شده با پردازنده i5 برای بازی ، نقطه خوبی برای شروع است.

آیا می‌توانم از کامپیوتر معمولی خود برای بازی استفاده کنم؟

برخلاف کامپیوترهای معمولی که برای مرور وب استفاده می‌شود، سیستم گیمینگ اغلب مجهز به CPU، GPU و رم بیشتر و قوی‌تر هستند. اما آیا واقعاً برای انجام بازی به یک سیستم گیمینگ نیاز دارید؟ دقیقا نه. بازی‌های قدیمی‌تر و معمولی‌تر روی یک رایانه معمولی که برای کارهای اساسی استفاده می‌شود، به خوبی اجرا می‌شوند. اما اگر می‌خواهید بازی‌های سنگین و حرفه‌ای انجام دهید حتما به یک سیستم گیمینگ احتیاج خواهید داشت.

آیا راه اندازی سیستم گیمینگ ارزان‌تر است؟

یکی از مزایای اصلی راه اندازی سیستم گیمینگ به جای خرید این است که می‌توانید تک تک اجزا را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید قطعاتی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد و بنابراین مقداری که خرج می‌کنید کاملاً به اجزای انتخابی شما بستگی دارد.

جمع بندی

اگر گیمر هستید و بودجه کمی دارید، خرید تجهیزات گیمینگ اقتصادی، راه حل مناسب برای شما است. هنگام انتخاب سیستم مخصوص بازی از پیش ساخته شده عملکرد، طراحی و ارزش کلی آن را بررسی کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم نکات لازم برای خرید یا راه اندازی یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید سیستمی کاربردی و پر سرعت برای خود تهیه کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *