امروزفروردین 31, 1403

بهترین شامپو ضد شوره ایرانی و خارجی [با کیفیت بی نظیر]

بهترین شامپو ضد شوره سر - لیست ابزار
5/5 - (1 امتیاز)

برای شوره سر چه شامپویی خوبه؟

همه ما دوست داریم در هر زمان و در هر کجایی که هستیم بهترین ظاهر را داشته باشیم. بسیاری از ما توجه زیادی به پوست، مو، کفش و لباس خود داریم اما گاهی اوقات برخی موارد کوچک را نادیده می‌گیریم تا جایی که به یک مشکل اساسی تبدیل می‌‌شوند. یکی از این موارد کوچک که اکثر اوقات نادیده گرفته می‌شود شوره سر است. به خصوص در مناطقی که آب و هوای گرم دارد اکثر افراد به شور سر توجه زیادی نمی‌کنند. شوره شدید به وضوح روی لباس، مو و شانه دیده می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از حاد شدن این عارضه آن را با یک شامپو ضد شوره خوب، برطرف کنید.
در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین شامپو ضد شوره را معرفی کنیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید تا انتهای مطلب با ما با همراه باشید.

معرفی بهترین شامپو ضد شوره

مدل Dandruff Control

شامپو ضد شوره مو نچرال ویتال سری BIO

شامپو ضد شوره مو نچرال ویتال محصولی ارگانیک برای درمان شوره است. این محصول حاوی یک ترکیب گیاهی به نام عصاره گیاه JUA است که جایگزین ترکیبات شیمیایی ضد شوره است. این عصاره گیاهی پوسته ریز سر را کاهش داده و از ابروز مجدد شوره جلوگیری می‌کند. عصاره آلوورا موجود در شامپو نچرال ویتال، پوست کف سر را به صورت عمقی آبرسانی کرده و باعث افزایش نرمی و لطافت موها می شود.

مدل Phytosquam Intense

شامپو ضد شوره فیتو

شامپو ضد شوره فیتو پوست کف سر را لایه برداری کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد. این شامپو به واسطه داشتن ترکیبات ضد قارچی از رشد بیش از حد قارچ‌های مولد شوره جلوگیری می‌کند ترکیبات التیام بخش و تسکین دهنده موجود در این شامپو سوزش، خارش و قرمزی پوست کف سر را برطرف می‌کند.

مدل کلیمبازول

شامپو ضد شوره هگور

شامپو ضد شوره هگور محصولی فوق العاده برای درمان شوره است. این شامپو PH پوست کف سر را تنظیم می‌کند و پوسته ریزی را کاهش می‌دهد. کلیمبازول 1.5 درصد و اسید لاکتیک موجود در این شامپو مانع از فعالیت قارچ‌های مولد شوره شده و از این طریق شوره را به راحتی کنترل می‌کند. ترکیبات نرم کننده و آبرسان موجود در شامپو هگور، سطح مناسبی از رطوبت را در سطح بافت ایجاد کرده و باعث افزایش نرمی و لطافت موها می‌شود.

مدل Alphakeptol

شامپو ضد شوره آیتم

شامپو ضد شوره آیتم یک محصول نسبتا قوی با خاصیت ضد قارچی برای درمان شوره‌های چرب است. این شامپو حاوی ترکیبات موثری همچون اسید سالیسیلیک، زینک پریتیون ( مهمترین ترکیب ضد شوره شناخته شده )، پیروکتون اولامین، گلیکولیک اسید است. این ترکیبات با تنظیم PH، لایه برداری و کاهش رشد و فعالیت قارچ های مضر، شوره سر را کنترل می‌کنند.

مدل پروکتون اولامین

شامپو ضد شوره هگور

شامپو پروکتون اولامین محصولی قوی برای درمان شوره است. پیروکتون اولامین 0.3 درصد و پیریتیون زینک 0.75 درصد از ترکیبات اصلی این شامپو ضد شوره است. با استفاده از این شامپو PH پوست کف سر به مرور زمان تنظیم می‌شود. در نتیجه خشکی و شوره سر از بین می‌رود. شامپو هگور به واسطه داشتن زینک خارش ناشی از شوره را کاهش می‌دهد. این محصول سرشار از ترکیبات آبرسان و نرم کننده بوده و لطافت و شادابی موها را دو چندان می‌کند.

مدل Alphacade

شامپو ضد شوره آیتم

شامپو ضد شوره آیتم حاوی ترکیبات موثری است که در مدت زمان کوتاه باعث کاهش شوره‌های خشک و خشکی شدید مو می‌شود. عصاره سرو کوهی و سد به کار رفته در این شامپو خاصیت احیا کننده و بازسازی کننده دارند و از تخریب سلول‌ها به خوبی جلوگیری می‌کنند. اسید سالیسیلیک یک لایه بردار ملایه محسوب شده و با برداشتن لایه سطحی پوست از تجمع سلول‌های مرده و پوسته ریز جلوگیری می‌کند. اسید میوه از دیگر ترکیبات منحصر به فرد این شامپو است که باعث افزایش لطافت اپیدرم و بهبود خاصیت الاستیسیته می‌شود.

مدل Antidandruff

شامپو ضد شوره فشینلی

شامپو ضد شوره فشینلی یک ضد شوره قوی و با کیفیت برای درمان شوره و پاکسازی پوست کف سر است. برای ساخت این محصول از 4 ماده موثر استفاده شده است که در مدت زمان کوتاه شوره سر را درمان می‌کند.اکالیپتوس به کار رفته در این شامپو، خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی قوی دارد و از رشد و تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

خاصیت خنک کنندگی اکالیپتوس همچنین پوست کف سر را خنک کرده و التهاب ناشی از شوره را کاهش می‌دهد. این شامپو با تامین مواد مغذی مورد نیاز فوایکول‌ها لطافت، نرمی و شادابی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

مدل Anti dandruff

شامپو ضد شوره ملونی

شامپو ملونی یک محصول فوق العاده برای کاهش شوره سر، التهاب، سوزش و خارش ناشی از آن است. این محصول رشد و تکثیر قارچ‌های مولد شوره را کاهش داده وش وره را کنترل می‌کند. ترکیبات مغذی به کار رفته در این شامپو ضد ریزش مو و ضد شوره با تامین مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌ها و ترمیم سلول‌های آسیب دیده، ریزش مو را نیز کنترل می کند. شامپو ملونی حاوی ترکیبات تسکین دهنده و التیام دهنده است و با کاهش التهاب پوست کف سر، خارش را نیز از بین می‌برد.

شامپو ضد شوره باباریا + عصاره الورا

شامپو ضد شوره باباریا محصولی فوق العاده با ترکیبات منحصر به فرد برای درمان شوره است. زینک پریتیون موجود در ای شامپو شوره سر و التهاب و قرمزی ناشی از آن را از بین یم‌برد. آلوورا به کار رفته در این شامپو بافت پوست سر و موها را آبرسانی کرده و باعث افزایش نرمی و لطافت موها می‌شود. این شامپو از موها در برابر عوامل مخرب محیطی، باکتری‌ها و قارچ های بیماری‌زا محافظت می‌کند.

ضد شوره و ضد خارش

شامپو ضد خارش و ضد شوره فرش فیل با داشتن عصاره گیاهان دارویی شوره و مشکلات ناشی از آن را به طور کامل برطرف می‌کند. عصاره گل لادن و برگ رزماری موجود در این شامپو التهاب، سوزش و خارش ناشی از شوره سر را از بین می‌برند. این شامپو علاوه بر کنترل و کاهش شوره، لطافت و شادابی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

شامپو ضد شوره سایوس

شامپو ضد شوره سایوس محصولی با کیفیت برای درمان شوره سر است. ترکیبات لایه بردار موجود در این شامپو لایه سطحی پوست کف سر را برداشته و با از بین بردن سلول‌های مرده شوره را کنترل می‌کند. ترکیبات مغذی موجود در این شامپو مواد مورد نیاز بافت مو را تامین کرده و باعث افزایش نرمی و طراوت موها می‌شود.


شوره سر چیست؟

ریختن سلول‌های مرده پوست کف سر باعث ایجاد شوره می‌شود. علائم معمول شوره پوسته پوسته‌های کوچک و سفید روی پوست سر است که از طریق موهای به پشت و شانه‌ها می‌ریزد. شوره سر اکثر اوقات به دلیل رشد بی‌رویه مخمر Pityrosporum Ovale ایجاد می شود. این قارچ به طور طبیعی بر روی پوست سر بزرگسالان وجود دارد. کاملا طبیعی است که ما قارچ های دیگری نیز در بدن خود داشته باشیم اما رشد بیش از حد آن‌ها باعث بروز مشکلات پوستی خواهد شد.

درماتیت سبورئیک (اگزما)، پسوریازیس و دیگر عفونت‌های قارچی در بعضی موارد، می توانند دلیل ایجاد شوره باشند. برخی از بیماری‌ها مثل پارکینسون نیز فرد را مستعد شوره می‌کند.

چه افرادی مستعد شوره سر هستند؟

شوره سر یک بیماری پوستی بسیار شایع است. بنابراین، اگر از شوره سر رنج می برید، به احتمال زیاد تنها نیستید! اما اگر شوره سر شما شدید است بهتر است برای درمان جدی به پزشک مراجعه کنید. شوره سر اگرچه علائم آزاردهنده‌ای دارد اما خوشبختانه خطر جدی ندارد و به افراد دیگر نیز منتقل نمی‌شود.

همه می‌توانند در هر زمانی این مشکل را داشته باشند اما شوره بیشتر در دوران بلوغ ایجاد می‌شود. همچنین مردان بیشتر از زنان مستعد این مشکل هستند. البته کودکان نیز ممکن است پوسته های زرد و چرب پوستی داشته باشند که آن هم نوعی شوره در نظر گرفته می‌شود.

شوره چه شکلی دارد؟

اغلب اوقات شوره سر را با پوسته های سفید کوچکی که روی شانه‌های پیراهن، بلوز یا کت می‌ریزد تشخیص داده می‌شود. پوسته‌های کوچک سفید معمولاً بارزترین علامت شوره سر هستند. با این حال، شوره سر می تواند باعث ایجاد پوسته‌های مایل به زرد، چسبناک، چرب شود یا زخم‌هایی در پوست سر به وجود آورد که خارش شدید ایجاد می‌کند.

همه ما می توانیم شوره سر داشته باشیم که معمولا شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اگر از شوره سر شدید رنج می‌برید، ممکن است دچار درماتیت سبورئیک شده باشید که به عنوان نوعی اگزما نیز شناخته می شود. اگر بر روی پوست سرتان شوره وجود دارد و همزمان روی صورت، گوش ها، ابروها و حتی قسمت بالای بدن خود قرمزی و خارش دارید، ممکن است دچار اگزما شوید. اغلب اوقات در زمستان بدتر می شود و در تابستان که هوای سرد نمی تواند پوست شما را خشک کند بهتر است.

دلایل ایجاد شوره سر

شایع‌ترین علت ایجاد شوره قارچ‌های مخمر Pityrosporum Ovale هستند. همه ما با باکتری‌ها و قارچ‌های همزیست در بدن خود زندگی می کنیم. قارچ Pityrosporum Ovale میکروارگانیسمی است که در پوست سر همه بزرگسالان یافت می شود بنابراین همه ما به میزان کم و بیش مستعد ابتلا به شوره سر هستیم.

عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی

بدن معمولا می‌تواند رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها را تنظیم کند. بنابراین رشد بیش از حد می تواند به دلیل عدم تعادل بدن، کاهش سیستم ایمنی ، درمان با پنی سیلین، تغییرات هورمونی یا هر چیز دیگری باشد. در بعضی موارد ممکن است دلیل دیگری برای ایجاد شوره وجود داشته باشد. اگزما، پسوریازیس، رینگ ورم (Ringworm) که نوعی عفونت قارچی است از دیگر فاکتورهایی است که شوره سر را به وجود می‌آورد. از طرف دیگر برخی بیماری‌ها وجود دارد که می تواند شما را مستعد ابتلا به شوره سر و عفونت های قارچی به کند. محصولات شیمیایی مثل رنگ مو، شامپوهای نامناسب نیز می‌توانند شوره سر را ایجاد کنند.

پوست سر خشک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شوره سر فقط یکی از علائم خشکی پوست سر است‌، یا خشکی پوست سر و شوره سر یکسان هستند. احتمالاً به این دلیل است که خشکی پوست سر نیز باعث خارش می‌شود. اما خشکی و شوره یکسان نیستند. در بیشتر موارد، همانطور که گفته شد، قارچ Pityrosporum Ovale مسئول شوره سر است. اگر برای جلوگیری از خشکی پوست سر، شستن موها را متوقف کنید احتمال بروز شوره بیشتر می‌شود. بنابراین رعایت بهداشت بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد شوره است چرا که پوست سر تمیز و سالم مانع از رشد قارچ ها و باکتری‌ها می‌شود. بنابراین برای شستشوی موها حتما از بهترین شامپو ضد شوره که می‌توانید خریداری کنید استفاده کنید.

پوست سر خشک فاقد سبوم است. از طرف دیگر شوره سر باعث می‌‌شود پوست کف سر چربی بیشتری تولید کند. بنابراین هنگام خرید شامپو حتما به وضعیت پوست سر توجه کنید نه موها. بسیاری از افراد شامپوهایی انتخاب می‌کنند که باعث لطافت و براق شدن موها شود اما پوست کف سر را خشک‌تر از همیشه می‌شود. در این موارد استفاده از بهترین شامپو ضد شوره برای پوست خشک توصیه می‌شود.

موی چرب

موی چرب در اثر تولید بیش از حد سبوم ایجاد می‌شود. شوره سر تولید بیش از حد سبوم را نیز به دنبال دارد. موهای چرب و شوره سر ممکن است همزمان اتفاق بیفتد، اما همیشه اینطور نیست.

سوالات متداول برای خرید بهترین شامپو ضد شوره

چگونه می‌توان شوره سر را از بین برد؟

موثرترین روش برای از بین بردن شوره سر استفاده از شامپو ضد شوره خوب است. شامپوی خوب که باکتری‌ها را مهار کرده و تعادل پوست سر را تثبیت می‌کند.

چرا شوره سر با خارش همراه است؟

در صورتی که شوره داشته باشید پوست سر شما تحریک شده و دچار خارش می‌شود. این امر می‌تواند به یک چرخه معیوب تبدیل شود. چرا که هر چه بیشتر کف سر را بخارانید، پوست بیشتر تحریک شده و خارش نیز افزایش می‌یابد.

آیا شوره سر می‌تواند باعث ریزش مو شود؟

در موارد شدید، شوره یا اگزما می‌تواند باعث ریزش مو شود، اما این امر بسیار نادر است. اگر سطح نرمال از شوره سر را داشته باشید مشکلی ایجاد نمی شود.

قیمت شامپو ضد شوره چقدر است؟

قیمت شامپو ضد شوره معمولی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است و بعضی از برندها تا یک میلیون تومان نیز به فروش می‌رسند.

جمع بندی

شوره سر مشکلی است که به دلیل رشد و تکثیر قارچ‌های روی پوست ایجاد می‌شود. این عارضه خطر جدی برای فرد ندارد اما ظاهری ناخوشایند داشته و باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. یکی از روش‌های موثر برای کنترل و درمان شوره سر، استفاده از بهترین شامپو ضد شوره است. این محصولات از رشد و تکثیر قارچ مولد شوره جلوگیری کرده و التهاب، قرمزی و سوزش ناشی از آن را کاهش می‌دهند. امیدواریم با مطالعه این مطلب از لیست ابزار بتوانید محصولی فوق‌العاده برای درمان شوره سر بیابید.

نظرات و دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *