امروزاردیبهشت 4, 1403

خرید کفش ورزشی زنانه اورجینال [10 مدل عالی]

کفش ورزشی زنانه
5/5 - (1 امتیاز)

اگر دائم ورزش می‌کنید لازم است که روی کفشی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. این روزها برندهای متنوعی وجود دارند که کفش هایی با قیمت‌ها و مدل‌های متنوع تولید می‌کنند. به همین دلیل نیز انتخاب کفشی با کیفیت مناسب برای ورزش سخت می‌شود. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم با ارائه چند نکته مهم برای خرید کفش ورزشی زنانه به شما کمک کنیم تا کفشی با کیفیت برای خود تهیه کنید. پس اگر قصد خرید محصولی فوق العاده را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کفش پیاده روی زنانه سالومون

کفش مخصوص دویدن زنانه 361 درجه

کفش مخصوص دویدن مل اند موژ

کفش تنیس زنانه نیو بالانس

کفش بسکتبال زنانه نایکی

کفش بسکتبال زنانه ایر جردن

کفش اسکیت برد زنانه آدیداس

کفش ساحلی زنانه نسیم

کفش باله زنانه مدل f10

کفش پیاده روی زنانه کاترپیلار


راهنمای خرید کفش ورزشی زنانه

قبل از هر چیز بهتر است بدانید پای هر کس ممکن است آناتومی خاصی داشته باشد. بنابراین بهتر است ابتدای آناتومی پای خود را بشناسید.

آناتومی پا

سه نوع اصلی پا وجود دارد. کف پای صاف، قوس دار و کف پای معمولی. نبود قوس برجسته مشخصه صافی کف پا است. زمانی که می ایستید، قوس فضایی بین توپی پا و پاشنه است. از آنجایی که کف پای صاف انعطاف بیشتری ایجاد می‌کند، به کفش هایی نیاز دارید که به شما امکان می دهد حرکات خود را تنظیم کنید. ساپورت پاشنه و کفی ضخیم برای مرکز پای شما ضروری است. ‌

از سوی دیگر، افرادی هستند که کف پایشان قوس دارد. اگر فضای زیادی بین پاها و زمین وجود داشته باشد، پاهای شما قوس دار است. در نتیجه شما به یک کفش کتانی منعطف با ساپورت قوس نیاز دارید که از کف پا در برابر ضربات محافظت کند.

اگر پاهای شما معمولی است، قوس کف پای شما احتمالاً اندازه‌ای بین قوس بلند و صاف دارد. اکثر کفش‌های معمولی برای پای شما مناسب هستند و نیازی به کفش‌های خاص که از کف پا محافظت کند ندارید.

رویه کفش

در گذشته رویه کفش با استفاده از پارچه و مش که به هم چسبیده بودند ساخته می شد. امروزه با استفاده از پرینت سه بعدی و بافتنی رویه‌ای یک تکه برای کفش تولید می‌کنند. این رویه‌ها می‌توانند به خوبی از پاهای شما در برابر عوامل محیطی محافظت کنند. به دنبال رویه‌ای باشید که شکل پای شما را می‌گیرد و چروک نمی‌شود.

محافظ مچ پا

محافظ مچ پا قسمتی است که پاشنه را در جای خود نگه می دارد. برخی از کفش ها دارای لایه‌های ضخیم هستند در حالی که برخی دیگر بیشتر به شکل قوزک پا درمی‌آیند. هنگام خرید کفش ورزشی زنانه بررسی کنید و ببینید که آیا پاشنه پای شما می لغزد یا نه؟ چگونه بالشتک با استخوان‌های کنار مچ پا شما تعامل می‌کند؟ و آیا انحنای پشت باعث تحریک تاندون آشیل شما می شود یا خیر؟

قسمت پاشنه کفش

قسمت پاشنه کفش در واقع نقطه‌ای شبیه یک فنجان نیمه سفت است که در قسمت پشتی قرار گرفته و پاشنه شما را نگه می دارد. برخی از کفش‌ها دارای پوشش خارجی پاشنه هستند که عملکرد مشابهی دارند، در حالی که کفش‌های مینیمالی پاشنه پا را حذف کرده‌اند تا آزادی کامل حرکت را فراهم کنند. تحقیقات نشان داده است که قسمت نگهدارنده پاشنه، حرکت را کنترل نمی‌کند، اما برای فرود و پشتیبانی پایدار، پاشنه را در مرکز قرار می‌دهند. بنابراین به دنبال کفشی باشید که قسمت پاشنه آن امکان حرکت راحت مچ پا را فراهم می‌کند.

کفی زیرین کفش

کفی زیرین کفش در واقع قسمتی است که به زمین برخورد می‌کند. کفی کفش اغلب از انواع ترکیبات لاستیکی یا فوم برای افزایش عمر سایش، افزایش جهش یا انعطاف‌پذیری ساخته می‌شوند. به دنبال محصولی باشید کفی آن دوام و کشش لازم را دارد و از موادی ساخته شده که باعث افزایش وزن و سنگینی کفش نمی‌شود.

شیارهای فلکس و پنجه پا

برخی از کفش‌ها برای اینکه راحت همراه پای شما خم شوند دارای شیار هستند. چرخاندن انگشت پا به سمت بالا، که به آن فنر پا می گویند، یا برش دادن کف میانی به شکل یک الگوی راکر، به پا اجازه می دهد تا از طریق گام بچرخد. تفاوت‌های کوچک در مکان یا زاویه می‌تواند مکانیک این حرکت را تغییر دهد. اینکه چه درجه‌ای از خمش برای گام شما بهتر است اهمیت زیادی دارد چرا که با پارامتر سرعت تغییر می‌کند. به دنبال کفشی باشید که دقیقا مثل پای شما خم شود و بچرخد با توجه به با سرعتی که برای آن از کفش استفاده می‌کنید.

کفی میانی

مواد بین کفی میانی و رویه، معمولا فومی است تا دونده را از نیروهای ضربه‌ای محافظت کند و پا را از طریق گام هدایت کند. بنابراین به دنبال کفش‌هایی باشید که دارای کفی میانی نسبتا ضخیم و مستحکم باشد و هنگام دویدن و+ ورزش کردن احساس خوبی را برای شما ایجاد کند.

بالشتک پاشنه

کفی میانی برای به حداقل رساندن ضربه به پاشنه پاشنه طراحی شده است. علاوه بر استفاده از انواع مواد مخصوص، برخی از کفش‌ها دارای یک ناحیه نرم‌تر به نام «بالشتک ضربه» در لبه بیرونی پا هستند و یا یک پاشنه بیرونی گرد دارند که تماس با زمین را راحت‌تر می‌کند. با وجود این بالشتک‌ها تماس کف پا با زمین راحت‌تر و بدون ضربه خواهد بود در نتیجه مفاصل شما آسیب جدی نمی‌بیند.

بالشتک جلوی پا

مواد کفی میانی طوری طراحی می‌شوند که ضربه وارد شده به پشت و جلو پا را به حداقل برسانند. وجود یک بالشتک مناسب در جلوی کفش، از پاهای شما در برابر ضربات سنگین محافظت می‌کند

انتخاب کفش سازگار با پا

هنگام انتخاب یک کفش ورزشی زنانه، تناسب آن باید مهم ترین نکته باشد. یک کفش ورزشی که به درستی در پا قرار نمی‌گیرد، نه تنها می‌تواند ورزش را برای شما سخت کند، بلکه ممکن است شما را در معرض آسیب قرار دهد.

بهتر است کفش ورزشی را در پایان روز انتخاب و خریداری کنید.از آنجایی که پاهایتان حین ورزش و در طول روز منبسط می‌شوند، پوشیدن کفش‌هایتان در اواخر روز یا عصر ممکن است تناسب دقیق‌تری داشته باشد. همچنین، باید عرض انگشت شست را بین انگشتان پا نگه دارید. بین انتهای پا و انتهای کفش، باید حدود یک شست فاصله باشد تا پا باز شود.

عرض صحیح را انتخاب کنید. برخی از کفش‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای پای باریک یا پهن کاربرد دارند برخی حتی در اندازه‌های پهن و باریک موجود هستند. عرض کفش مردانه D و عرض کفش زنانه B است.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید راحت ورزش کنید و صدمه نبینید باید لوازم ورزشی مانند یک کفش با کیفیت ورزشی انتخاب کنید. کفش ورزشی به گونه‌ای تولید می‌شود که از پاهای شما در برابر ضربات ناگهانی و … محافظت می‌کنند. در این مطلب از لیست ابزار با ارائه نکات لازم برای خرید کفش ورزشی زنانه سعی کردیم به شما کمک کنیم تا بتوانید ویژگی‌های یک کفش خوب را بررسی کنید. همینطور در مقاله دیگری به معرفی بهترین کفش های ورزشی مردانه پرداخته‌ایم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین کفش را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *