امروزاردیبهشت 6, 1403

مشخصات، قیمت و خرید گوشی سامسونگ گلکسی فولد

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی فولد
3.5/5 - (4 امتیاز)

تجربه نسل جدید گوشی های تاشو با گوشی سامسونگ گلکسی فولد

گوشی سامسونگ گلکسی فولد به عنوان اولین محصولی است که با نمایشگر منعطف معرفی شده است. گوشی گلکسی فولد دو نمایشگر مجزا دارد. به همین دلیل می‌توان از آن هم به عنوان یک گوشی هوشمند و هم تبلت استفاده کرد. نمایشگرهای خمیده و منعطف همیشه جز رویاهای جذاب و دست نیافتنی بوده که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی دسترسی به آن امکان پذیر شده است.

کمپانی سامسونگ یکی از پیشروهای تولیدکننده این مدل نمایشگرها می‌باشد. در واقع سامسونگ بیشتر از هر کمپانی دیگر این گونه نمایشگرها را تولید و در بازار عرضه کرده است. برای مثال این کمپانی با تولید گوشی‌هایی زیبا با صفحه نمایش خمیده، علاوه بر کاهش حداکثری حاشیه‌ها، تلفن هوشمندی با طراحی زیبا و منحصر به فرد در اختیار کاربران قرار داده است.

می‌توان گفت گوشی گلکسی فولد با طراحی منحصر به فرد و صفحه نمایش 7 اینچی رویای بسیاری از افراد برای داشتن بهترین گوشی سامسونگ را برآورده کرده است. متاسفانه این گوشی با توجه به وضعیت موجود، هزینه بسیار بالایی دارد. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی این گوشی جذاب می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

گوشی سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold)

مشخصات گوشی گلکسی فولد

  • ظرفیت: 512 گیگابایت
  • نمایشگر: 4.6 اینچ در حالت تاشده، 7.3 اینچ در حالت باز
  • دوربین: 2 دوربین 12 مگاپیکسلی و 1 دوربین 16 مگاپیکسلی
  • سلفی: یک دوربین 10 مگاپیکسلی و 1 دوربین 8 مگاپیکسلی
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4380 میلی آمپر ساعت
  • رم: 12 گیگابایت رم
  • پردازنده مرکزی: 8 هسته‌ای
  • سیستم عامل: اندروید 9

جعبه گشایی گوشی گلکسی فولد سامسونگ

جعبه گشایی گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold)

طراحی

ابعاد؛ دو نمایشگر در یک گوشی

طراحی گوشی گلکسی فولد خاص و منحصر به فرد است. گوشی گلکسی فولد در حالت عادی و تا شده بلند و کم عرض دیده می‌شود. ابعاد بدنه در حالت تا شده معادل 15.5 در 62.9 در 160.9 میلیمتر است. بنابراین گوشی فولد در حالت تا شده ضخامت بیشتر اما عرض کم‌تری دارد.

با باز کردن گوشی به صورت کتابی، صفحه نمایش به شکل تبلت درمی‌آید. در این حالت نمایشگر کوچک و کم عرضی که در حالت تا شده با آن رو به رو بودید به پشت گوشی منتقل می‌شود. در واقع با باز کردن گوشی تاشو سامسونگ، شاهد یک صفحه نمایش جدید با داشتن قابلت‌های منحصر به فرد از جمله تا شدن خواهید بود.

عملا می‌توان گفت گوشی گلکسی فولد مجهز به دو پنل نمایشگر است. از آنجایی که هنگام باز کردن این گوشی تاشو، صفحه نمایش کم عرض به پشت منتقل می‌شود متاسفانه امکان ایجاد خط و خش در این نمایشگر افزایش می‌یابد. بنابراین برای محافظت از این نمایشگر توصیه می‌کنیم حتما از گلس محافظ استفاده کنید.

در حالت باز ابعاد گوشی معادل 6.9 در 117.9 در 160.9 میلیمتر است. گوشی سامسونگ گلکسی فولد حدود 263 گرم وزن دارد و در رده گوشی‌های سنگین قرار می‌گیرد. حسگر اثر انگشت روی لبه قاب گوشی دیده می‌شود که عملکرد و سرعت بالایی برای باز کردن قفل گوشی دارد. باز و بسته کردن گوشی به راحتی انجام می‌شود و خوشبختانه لولا تعبیه شده در پشت گوشی که این وظیفه را بر عهده دارد، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

لولا پایه اصلی گوشی گلکسی فول

لولا این گوشی که با دقت و کیفیت بالا تولید شده است از چند چرخ دنده به هم پیوسته تشکیل شده که در پشت نمایشگر قرار دارند. این طراحی خاص و زیبا، ظاهری منحصر به فرد و بدون قاب برای گوشی ایجاد می‌کند. لولای این دستگاه به همراه نمایشگر منعطف در برابر تا شدن مداوم و ضربات بسیار مقاوم هستند.

مواد و رنگ‌های مدرن و با کیفیت به کار رفته در گوشی

گلکسی فولد با بهترین مواد اولیه و رنگ‌های فوق‌العاده ساخته شده است. رنگ‌های این گوشی همراه، با قرار گرفتن در معرض نور تغییر کرده و تجربه‌ای جالب هنگام دست گرفتن گوشی تاشو سامسونگ برای کاربران ایجاد می‌کند.

دو نقطه ضعف در طراحی گوشی سامسونگ تاشو دیده می‌شود. یک اینکه تعمیرات این گوشی کار سخت و دشواری است. چرا که اگر گوشی گلکسی فولد شما با مشکل نرم افزاری رو به رو شود هر فردی نمی‌تواند آن را تعمیر کند. دوم اینکه گلکسی فولد به دلیل طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد ضد آب نیست که این اندکی باعث ناامیدی طرفداران این گوشی هوشمند است.

تست مقاومت گوشی گلکسی فولد سامسونگ

تست مقاومت گوشی گلکسی فولد سامسونگ (Samsung Galaxy Fold)

صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی فولد

گوشی سامسونگ گلکسی فولد دو نمایشگر دارد. یکی از آن‌ها در حالت تا شده و دیگری نیز در حالت باز قابل استفاده است. نمایشگر کوچک از نوع سوپر آمولد AMOLED و 4.6 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 1680 در 720 پیکسل می‌باشد. این نمایشگر در حالت باز کم عرض و بلند است. تصویری که در این حالت نشان داده می‌شود 21 به 9 است در نتیجه هنگام استفاده از حالت تا شده گوشی نمی‌توانید تجربه کاربری عادی و آزادانه‌ای داشته باشید.

پس از باز کردن گوشی صفحه نمایش 4.6 اینچی به قاب پشتی منتقل شده و یک نمایشگر 7.3 اینچی جدید مقابل شما قرار می‌گیرد. رزولوشن این نمایشگر 2152 در 1536 و پنل آن از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش 362 پیکسل در هر اینچ است که قابلیت HDR+ نیز توسط آن پشتیبانی می‌شود. صفحه نمایش 7.3 اینچی حدود  85.7 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در حالت باز شده در برمی‌گیرد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی فولد به شیشه گوریلا گلس مجهز نشده است، بنابراین در برابر ضربه مقاومت کمی دارد. توصیه می‌کنیم برای محافظت از صفحه نمایش حتما از گلس استفاده کنید. نمایشگر 7.3 اینچی گوشی سامسونگ وضوح و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد به همین دلیل هنگام تماشای ویدیو و فیلم و یا وبگردی تجربه لذت بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایشگر جدید گلکسی فولد

قسمت وسط دستگاه یعنی دقیقا محلی که نمایشگر از آن جا تا می‌شود در حالت عادی به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست و تنها در صورتی که با دقت و با زاویه دید نزدیک به 45 درجه به این بخش نگاه کنید، می‌توانید این قسمت را ببینید.

دو نمایشگر این گوشی توانایی تولید نور و روشنایی فوق‌العاده‌ای دارند بنابراین هنگام استفاده از گوشی گلکسی فولد در محیط باز و تحت تابش نور زیاد محتوای روی نمایشگر به خوبی قابل مشاهده است و مشکلی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

سیستم عامل و نرم افزار

نسل جدید موبایل

سیستم عامل گوشی سامسونگ گلکسی فولد اندروید 9 پای (Android 9 Pie) است که به صورت پیش فرض روی گوشی نصب و راه اندازی شده است. از آنجایی که این دستگاه به عنوان گوشی همراه و تبلت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد استفاده از آن یک تجربه نو و جدید خواهد بود. سرعت عملکرد سیستم نرم افزاری فوق‌العاده بوده و با تغییرات مثبتی که سامسونگ در بستر نرم افزاری ایجاد کرده استفاده از دستگاه بسیار آسان و لذت بخش است.

این کمپانی برای بهینه سازی، نرم افزاری مثل App Continuity را در سیستم  ایجاد کرده است که به استفاده راحت از گلکسی فولد کمک می‌کند. برای مثال App Continuity باعث می‌شوند اپلیکیشن‌های گوشی شما ما بین دو حالت تبلت و موبایل سریعا جهش داشته باشند و وضعیت خود را مطابق با حالت نمایشگر تغییر دهند.

اگر گوشی گلکسی فولد شما به حالت باز و مثل تبلت باشد می‌توانید به طور همزمان سه اپلیکیشن را باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید. گوشی سامسونگ گلکسی فولد به قابلیت سامسونگ دکس نیز دسترسی دارد. با اتصال گوشی به مانیتور می‌توان فضای اندروید را روی صفحه نمایش بزرگتر مشاهده کرد. در این حالت صفحه نمایش گوشی مانند پد لمسی شده و تجربه‌ای منحصر به فرد در اختیار شما قرار می‌دهد.

۱۰ نکته ای که باید در مورد گوشی سامسونگ گلکسی فولد بدانید

10 مورد که در باره گوشی سامسونگ گلکسی فولد باید بدانید

دوربین گوشی گلکسی فولد

این گوشی مجهز به یک دوربین فوق‌العاده با 6 لنز است که می‌تواند تصاویر منحصر به فردی ثبت کند. شما می‌توانید بدون توجه به حالت گوشی، تصاویر با کیفیتی ضبط کنید. دوربین اصلی به سه لنز تله فوتو، لنز باز یا واید و لنز اولترا واید مجهز شده است که می‌تواند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی ثبت کند.

شما می‌توانید به راحتی و بدون مشکل از آیتم بزرگنمایی استفاده کرده و لنز خود را از حالت تله فوتو به واید و اولترا واید تغییر دهید. لنز اولترا واید یا فوق عریض با میدان دید 123 میدان دید بیشتری نسبت به سایر لنزها در اختیار شما قرار داده و می‌توانید با استفاده از این لنز صحنه های وسیعی را به صورت کاملاً افقی یا عمودی ثبت کنید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر توسط یک پردازنده هوشمند انجام شده و کیفیت تصاویر را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. این پردازنده قادر است حدود 30 الگوی مختلف را تشخیص دهد. به محض کشف سوژه، دوربین به طور خودکار تنظیم شده و تصویر بهینه می‌شود. علاوه بر این، سیستم تشخیص نقص در صورت شناسایی خطاهای موجود در تصویر، بلافاصله به شما هشدار می دهد.

دوربین سلفی

دو دوربین در قسمت جلویی دستگاه مشاهده می‌شود که امکانات فوق‌العاده‌ای برای ثبت تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین به صورت اتوماتیک چهره را تشخیص می‌دهد. توانایی ثبت تصاویر پرتره با قابلیت بوکه با استفاده از این دوربین امکان پذیر است.

ضبط ویدیو

این دوربین با الهام از دوربین‌های حرفه‌ای برای ضبط تصاویر اکشن با حرکات سریع طراحی شده است. با وجود این قابلیت می‌توانید در شرایط سخت هم تصاویری آرام و بدون لرزش ضبط کنید.

ویدیوهای ضبط شده با این دوربین 4K UHD است که تصاویر را با همان جزئیاتی که می‌بینید ثبت می‌کند. قابلیت + HDR10 نیز به شما این را امکان می دهد تا فیلم‌هایی با رنگ‌ها و کنتراست‌های واقعی ضبط کنید.

تست دوربین گوشی سامسونگ گلکسی فولد و مقایسه با آیفون ۱۱ پرو مکس

تست دوربین گوشی Samsung galaxy fold و مقایسه با iPhone 11 Pro Max

سخت افزار و قدرت گوشی سامسونگ گلکسی فولد

در گوشی سامسونگ گلکسی فولد پردازنده، RAM و حافظه داخلی با هم ترکیب شده و عملکرد بالا و فضای ذخیره سازی زیادی را برای کاربران فراهم می‌کنند. امکان انجام همزمان چند کار و بازی کردن به لطف وجود پردازنده قدرتمند و پیشرفته و رم 12 گیگابایتی ایجاد شده است. همچنین به واسطه وجود حافظه داخلی 512 گیگابایتی فضای کافی برای ذخیره کردن پرونده‌های مختلف برای شما وجود دارد.

گلکسی فولد می‌تواند با رفتار و نحوه استفاده شما از گوشی سازگار شود. بنابراین می‌تواند عملکرد مطلوبی را در طول روز به شما ارائه دهد. همچنین می‌تواند عادت های شما را بیاموزد و برنامه هایی که اغلب استفاده می‌شوند را از قبل بارگیری کند تا مستقیماً باز شوند.

باتری

گوشی سامسونگ گلکسی فولد مجهز به یک باتری دو سلولی است اما انرژی ترکیبی را تأمین می‌کند. سلولهای باتری با هم شارژ و تخلیه می‌شوند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. حالت هوشمند تطبیقی صرفه جویی در انرژی با تشخیص الگوهای رفتاری شما انرژی را مدیریت و بهینه می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید بهترین استفاده را از باتری 4235 میلی آمپری این گوشی داشته باشید.

شارژر بی ‌سیم

داشتن شارژر بی سیم یکی دیگر ازویژگی‌های جالب گلکسی فولد است. گوشی سامسونگ گلکسی فولد به دو صورت استقرایی و القایی شارژ می‌شود. با قرار دادن گوشی بر روی پد شارژر می‌توانید دستگاه را شارژ کنید. همچنین با نزدیک کردن قاب پشت این گوشی به گوشی دیگری که از تکنولوژی شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند، می‌توانید دستگاه دیگری را شارژ کنید.

WIFI

WLAN هوشمند با Wi-Fi 6 این گوشی عملکرد و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. با اتصال به اینترنت می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را به اشتراک گذاشته و بازی آنلاین انجام دهید.

امنیت گوشی

راهنمای خرید گوشی سامسونگ گلکسی فولد

Samsung Knox در سخت افزار و نرم افزار گوشی گلکسی فولد تعبیه شده و امنیت دستگاه را در هر سطحی حفظ می‌کند. داده‌های شما از همان ثانیه اول به خوبی محافظت می‌شود و با وجود پوشه امن  (secure folder) گزینه دیگری برای ذخیره داده‌های خود به روشی محافظت شده، در اختیار خواهید داشت.

با وجود احراز هویت بیومتریک نیز می‌توانید از اطلاعات موجود در گوشی خود محافظت کنید. تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت این  اطمینان را می دهد که تنها شما می توانید به تلفن هوشمند دسترسی پیدا داشته باشید. گزینه‌هایی همچون پین (PIN)، الگو و رمز عبور نیز برای محافظت از اطلاعات در بخش امنیت گوشی دیده می‌شود.

اقلام همراه

در جعبه گوشی سامسونگ گلکسی فولد، باتری غیر قابل تعویض، شارژر ۱۸ واتی، یک کابل USB تایپ C همچنین یک تبدیل با ورودی A و تبدیل به خروجی C در آن وجود دارد. یک هدست بی سیم، درون جعبه شارژر مخصوص به خود نیز دیده می‌شود.

مشکلات گوشی سامسونگ گلکسی فولد

گوشی موبایل یا تبلت؟

با بررسی‌های انجام شده توسط واحدهای ارزیابی مشخص شد صفحه نمایش گوشی بسیار حساس و شکننده است و احتمال خرابی و شکسته شدن آن بسیار زیاد است. شکاف‌های کوچکی در بالا و پایین دستگاه دیده می‌شود که گوشی را مستعد خرابی می‌کند.

با برداشتن لایه رویی صفحه نمایش امکان آسیب و شکستن آن بیشتر می‌شود بنابراین کمپانی سامسونگ اعلام کرد که لایه محافظ روی صفحه نمایش به هیچ عنوان نباید برداشته شود.

جمع بندی

گوشی سامسونگ گلکسی فولد با طراحی منحصر به فرد یک صفحه نمایش تاشو دارد. از این دستگاه می‌توانید به عنوان گوشی یا تبلت استفاده کنید. در واقع با باز کردن گوشی، صفحه نمایش کوچک به پشت قاب منتقل شده و صفحه نمایش بزرگ 7 اینچی مقابل شما قرار می‌گیرد. این صفحه نمایش داینامیک آمولد با کیفیت و وضوح بالا، لذت وبگردی، تماشای فیلم و ... را برای شما بیشتر می‌کند.

گوشی موبایل گلکسی فولد ویژگی‌های منحصر به فردی همچون سخت افزار قوی، سیستم پردازشی قدرتمند، صدای با کیفیت و باتری با دوامی دارد. گلکسی فولد به خوبی می‌تواند انتظارات طرفداران این مدل گوشی‌ها را برآورده کند.

گوشی سامسونگ گلکسی فولد (Samsung Galaxy Fold)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *