امروزاردیبهشت 6, 1403

مشخصات و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A20 (بررسی و تست A20)

تست و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20
5/5 - (1 امتیاز)

بهترین گوشی سامسونگ (SAMSUNG GALAXY A20)

گوشی سامسونگ گلکسی A20 با طراحی خوب و قابل قبول، کیفیت ساخت و ویژگی‌های سخت‌افزاری مطلوبی دارد. قیمت این گوشی نیز یکی از ویژگی‌های بارز آن به حساب می‌آید. چرا که نسبت به سایر گوشی‌های هم رده و مشابه قیمت مناسبی دارد. این ویژگی‌های مثبت باعث شده گوشی گلکسی A20 طرفداران و خریداران زیادی داشه باشد.

شرکت سامسونگ گوشی‌های هوشمند سری A خود را در سال 2019 و بعد از توقف تولید سری J به دنیا معرفی کرد. کمپانی سامسونگ با معرفی سری A محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب روانه بازار کرد. با این کار کاربران بیشتری توانستند بدون صرف هزینه زیاد از بهترین گوشی سامسونگ با کیفیت بالا استفاده کند. در این مطلب قصد داریم با معرفی و نقد و بررسی گلکسی A20، شما را برای خرید یک گوشی با کارایی مطلوب همراهی کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A20

مشخصات گوشی A20

  • ظرفیت حافظه: 32 گیگابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ
  • دوربین اصلی: 13.0 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 4000 میلی‌آمپر
  • رم: 3 گیگابایت
  • نسخه سیستم عامل: اندروید Pie 9.0
نقاط قوت گوشی A20
  • طراحی خاص و منحصر به فرد
  • قیمت مقرون به صرفه
  • مجهز به بلوتوث نسخه 5
  • دارای درگاه USB Type-C
  • صفحه نمایش بزرگ با کیفیت Super Amoled
  • باتری با ظرفیت بالا و شارژدهی عالی
معایب گوشی A20
  • رزولوشن کم
  • حسگر اثر انگشت ضعیف
  • بدنه پلاستیکی جاذب لک و چربی دست
  • نبودن هندزفری همراه با گوشی

گوشی سامسونگ گلکسی A20

تست و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A20

بررسی مشخصات موبایل

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A20

گوشی سامسونگ گلکسی A20 با طراحی ویژه و منحصر به فرد توجه هر فردی را با هر نوع سلیقه به خود جلب می‌کند. Galaxy A20 هم مانند سایر گوشی‌های سری A طراحی مدرن و قابل قبولی دارد. جنس پشت قاب از پلاستیک و شیشه بوده که اصطلاحا به آن گلاستیک (Glasstic) گفته می‌شود. در واقع کمپانی سامسونگ با انتخاب این اسم اشاره به متریال به کار رفته در طراحی قاب یعنی شیشه و پلاستیک دارد.

اگرچه پلاستیک به کار رفته در قاب بیشتر از شیشه است اما درخشندگی و براق بودن شیشه نیز به خوبی در قاب پشت گوشی مشاهده می‌شود. براق بودن قاب یکی از ویژگی‌های بارز طراحی گوشی A20 است که چشم هر فردی را به خود جلب می‌کند. البته قاب پشت نسبت به ضربه و یا اجسام نوک تیز حساس است و همچنین چربی دست را به به خود جذب می‌کند. بنابراین لازم است برای محافظت از آن از قاب‌ پشت مخصوص این گوشی استفاده کنید.

در پشت گوشی سامسونگ گلکسی A20، گوشه سمت چپ فوقانی دو دوربین به صورت عمودی تعبیه شده است. در زیر دوربین نیز یک فلش LED قرار دارد. حسگر اثر انگشت گلکسی A20، به شکل بیضی در پشت دستگاه و در بالای لوگوی سامسونگ قرار دارد. حسگر اثر انگشت گوشی سامسونگ گلکسی A20 کیفیت و عملکرد قابل قبولی دارد. اما بسیاری از کاربران معتقدند این حسگر به مرور زمان کارایی خود را از دست داده و ضعیف عمل می‌کند.

لبه‌های قاب گوشی گلکسی A20 به صورت خمیده طراحی شده است. ابعاد بدنه گوشی 7.8 در 74.7 در 158.4 میلیمتری داشته و وزن آن 169 گرم است. گلکسی A20 از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

تست سرعت گوشی سامسونگ گلکسی A20 و مقایسه با گوشی سامسونگ A20s

تست سرعت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A20 و مقایسه سرعت A20 با A20s

مشخصات و تنظیمات دوربین A20 (اصلی و سلفی)

مشخصات دوربین آ۲۰

دوربین یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد برای خرید گوشی آن را در اولویت قرار می‌دهند. خوشبختانه‌ گوشی ‌های سری A سامسونگ دوربین با کیفیتی دارند. دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A20 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در قسمت پشت گوشی دو دوربین قرار دارد. یک دوربین 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9 و یک دوربین نیز 5 مگاپیکسل گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

دوربین دارای قابلیت Live Focus برای گرفتن عکس‌های پرتره Panorama برای گرفتن عکس‌های پانوراما یا 360 است. دوربین 13 مگاپیکسلی به دلیل داشتن حالت HDR در شرایط نور کافی عکس‌هایی با جزئیات بیشتری می‌گیرد.

رابط کاربری این دستگاه نیز بسیار ساده و کاربردی است. تنها با یک حرکت ساده و کشیدن دست خود روی صفحه نمایشگر می‌توانید به حالات عکاسی مختلف مانند حرفه‌ای، فوتو (photo)، ویدئو و فوکوس زنده دسترسی داشته باشید. یک تاگل تقریبا در انتهای نمایشگر تعبیه شده است که با استفاده از آن می‌توانید دوربین فوق عریض و اصلی را جا به جا کنید.

یکی از مشکلات بارز دوربین گوشی گلکسی A20 کیفیت پایین دوربین هنگام عکسبرداری در شب است. این دوربین در شب و فضاهای کم نور نمی‌تواند عکس‌های خوبی بگیرد و مقدار پارازیت در عکس به خوبی قابل مشاهده است. گوشی نمی‌تواند به خوبی شرایط نوردهی را در تاریکی کنترل کند.

همچنین عملکرد دوربین فوق عریض نیز در هنگام شب یا تاریکی بسیار ضعیف است و جزئیات عکس را تحریف می‌کند. دوربین گوشی A20 به حسگر عمق سنج مجهز نمی‌باشد بنابراین عکس‌های پرتره نیز به خوبی ثبت نمی‌شوند.

دوربین سلفی

دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی در شیار V شکل تعبیه شده است. با استفاده از دوربین جلویی در طول روز و با وجود نور کافی می‌توانید عکس‌های با کیفیتی ثبت کنید. این دوربین مجهز به گزینه زیباسازی بوده و قادر است رنگ و سایر مشکلات پوستی را اصلاح کند. در شب و یا نور کم امکان استفاده از این دوربین بدون نورپردازی و فلش تقریبا غیر ممکن است. چرا که تصاویر وضوح و کیفیت خوبی نخواهند داشت.

تست مقاومت گوشی سامسونگ A20 در برابر ضربه

تست مقاومت گوشی سامسونگ A20 در برابر ضربه و خط و خش (SAMSUNG GALAXY A20)

بررسی صفحه نمایش گلکسی A20

نمای جلوی گوشی سامسونگ گلکسی A20 نیز طراحی به روز و مدرنی دارد. صفحه نمایش گوشی حاشیه‌های باریکی داشته و نمایشگر اینفینیتی (Infinity Display) است. لنز دوربین سلفی در قسمت بالایی صفحه دیده می‌شود. جنس صفحه نمایش از شیشه بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه ندارد. بنابراین برای محافظت، نمایشگر را با گلس ال سی دی بپوشانید.

رزولوشن نمایشگر در گوشی سامسونگ گلکسی A20 به 1560 در 720 پیکسل ارتقا یافته و اچ دی پلاس است. در نتیجه تراکم پیکسلی این گوشی چیزی حدود 268 پیکسل در هر اینچ است. وضوح تصویر نمایشگر گلکسی A20 کیفیت بالایی داشته و قابل قبول است. به دلیل وجود رزولوشن اچ دی پلاس در این نمایشگر، تراکم پیکسلی بالایی ایجاد نمی‌شود؛ در نتیجه هنگام زوم کردن وضوح و کیفیت تصویر نسبت ضعیف‌تر می‌شود.

روشنایی خوب نمایشگر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این گوشی است. نمایشگر سوپر آمولد گلکسی A20 روشنایی خوبی تولید می‌کند و با تنظیم شدت نور می‌توانید در محیط‌هایی با شدت نور بالا، محتوای روی گوشی را بدون مشکل مشاهده کنید. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی صفحه نمایشی با کیفیت و عملکرد خوبی دارد.

تست ضد آب بودن گوشی سامسونگ A20

تست ضد آب بودن گوشی سامسونگ گلکسی A20 و مقاموت در برابر آب

سیستم عامل و رابط کاربری

لانچر جدید One UI از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی‌های سامسونگ است. این رابط به کاربر این امکان را می‌دهد تنها با یکدست و به سادگی با گوشی کار کند. لانچر One UI 1.1 مجموعه‌ای از قابلیت‌های هیجان انگیز را برای کاربران فراهم می‌کند. برای مثال با روشن کردن گوشی کاربر با کشوی اپلیکیشن‌ها مواجه نخواهد شد. با کشیدن دست روی صفحه به سمت بالا منوی اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌شود.

پنل نوتیفیکیشن نیز بسیار ساده و کاربردی است و شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های بهینه سازی تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید. در گوشی‌های جدید سامسونگ یک گزینه اختصاصی برای روشن کردن فیلتر آبی قرار داده شده است. فیلتر نور آبی برای جلوگیری از خستگی چشم‌ها تعبیه شده است.

مرورگر Internet در گوشی سامسونگ گلکسی A20 نیز به طور قابل توجهی ارتقا پیدا کرده و با استفاده از گزینه add-one می‌توانید تبلیغات و آمازون اسیستنت را مسدود کنید. در صفحه تنظیمات این گوشی گزینه‌های متعددی برای امنیت و حفظ حریم خصوصی وجود دارد. برای مثال با فعال کردن حالت مخفی می‌توانید به صورت ناشناس در مرورگر کروم فعالیت کنید بدون اینکه فعالیت شما توسط کوکی‌ها ثبت شود.

قابلیت Device care نیز برای حفظ و بهبود عملکرد گوشی تعبیه شده است. توسط این گزینه می‌توانید وضعیت باتری، حافظه داخلی، رم و امنیت گوشی خود را بررسی کنید. با استفاده از قابلیت Game Tools نیز بدون خروج از بازی می‌توانید به پلیکیشن‌هایی مانند messages، نوت‌پد، یوتیوب، مرورگر اینترنت سامسونگ دسترسی داشته باشید.

مقایسه گوشی سامسونگ A20 با گوشی A20s

مقایسه کامل مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A20 با سامسونگ A20S

گوشی سامسونگ A20s

سخت افزار و عملکرد

گوشی سامسونگ گلکسی A20 عملکرد متوسطی دارد. این محصول به چیپست اگزینوس 7884 سامسونگ مجهز بوده و 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 دارد.

با استفاده از گوشی سامسونگ گلکسی A20 می‌توانید کارهای روزمره مانند گردش در وب، چرخیدن در رسانه‌های اجتماعی، تماس، پیامک دادن، تماشای فیلم و ... به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهید. اما سطح عملکرد این گوشی حین انجام کارهای سنگین اندکی افت می‌کند اما مشکل ساز نیست.

همچنین ممکن است گوشی حین انجام بازی اندکی گرم شود. البته گرما به حدی نیست که نتوانید دستگاه را در دست بگیرید. بهتر است از این گوشی توقع بالا آوردن بازی‌های سنگین را نداشته باشید چرا که این گوشی در  سطح گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار نیست.

مشکل دیگری که اکثر کاربران به آن اشاره دارند عملکرد ضعیف حسگر اثر انگشت است. زمانی که انگشت را روی حسگر قرار می‌دهید چند ثانیه طول می‌کشد اثر انگشت شناسایی و قفل گوشی باز شود.

باتری و شارژدهی

گوشی سامسونگ گلکسی A20 مجهز به یک باتری غیر قابل تعویض بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی است. شارژ این گوشی در صورت استفاده سنگین تا 1 روز دوام دارد و اگر استفاده سنگینی از گوشی نداشته باشید تا 2 روز نیز شارژ آن حفظ می‌شود. با استفاده از شارژ 15 واتی نیز می‌توانید در کمتر از 2 ساعت گوشی را به طور کامل شارژ کنید.

محتویات جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A20

در جعبه این گوشی یک دفترچه راهنما، کابل USB، شارژر وجود دارد.

گیم پلی گوشی سامسونگ A20 و بازی پابجی

گیم پلی بازی پابجی با گوشی سامسونگ A20 بازی با گوشی SAMSUNG GALAXY A20

سخن آخر

گوشی سامسونگ گلکسی A20 محصولی با کیفیت و عملکرد مناسب از جمله گوشی‌های میان رده پرفروش در بازار است. این گوشی حاوی یک باتری دوام بالا و شارژدهی فوق‌العاده، درگاه شارژ یواس‌بی تایپ C، قابلیت شارژ سریع و 3 گیگابایت رم است. این ویژگی‌ها گوشی گلکسی A20 را در جایگاه خوبی قرار می‌دهد.

حسگر اثر انگشت ضعیف، رزولوشن کم و کیفیت پایین دوربین هنگام شب یا در فضاهای تاریک از نقاط ضعف این گوشی به حساب می‌آید. با این حال این ویژگی‌های مثبت این گوشی به قدری بالا است که می‌توان از نقاط ضعف کم آن چشم پوشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *