امروزفروردین 10, 1403

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

بررسی سامسونگ گلکسی S10 و گلکسی اس 10 پلاس
5/5 - (3 امتیاز)

SAMSUNG GALAXY S10 vs SAMSUNG GALAXY S10 PLUS

گوشی سامسونگ گلکسی S10 یک گوشی پرچمدار با کیفیت بالا و طراحی فوق‌العاده است. با این که گوشی گلکسی S20 نیز به بازار عرضه شده است اما S10 همچنان جزو بهترین گوشی سامسونگ است که دوربین با کیفیت، سخت افزار و نرم افزار عالی و ... دارد.

صفحه نمایش 6.1 اینچی Dynamic AMOLED با قابلیت +HDR10 است که تصاویر با کیفیت و با وضوح بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازشگر قدرتمند ۸ هسته ای و حافظه رم ۸ گیگابایتی نیز از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی است که عملکرد و سرعت آن را به طور قابل توجهی بالا برده است.

گلکسی S10 و +S10 اولین بار در مارس سال 2019 معرفی شده‌اند. در واقع این گوشی‌ها جدیدترین گوشی‌های سری S نبوده و این عنوان اکنون متعلق به گلکسی S20 و +S10 است. اگر به دنبال گوشی‌های جدید هستید به سراغ این دو محصول بروید. در این مطلب با نقد و بررسی گلکسی S10 این دستگاه را به طور کامل معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید یک گوشی موبایل با کیفیت بالا را دارید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات فنی گوشی گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس

128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S10

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی S10

  • سیستم عامل: اندروید 10
  • نمایشگر: 6.1 اینچ
  • ظرفیت: 512/128 گیگابایت
  • رم: 8 گیگابایت
  • باتری:3400 میلی آمپر ساعت
نقاط قوت گلکسی S10
  • ابعاد مناسب که اکثر افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند
  • دارای امکاناتی شبیه به گلکسی S10+ با قیمت کم‌تر
معایب گلکسی S10
  • باتری با ظرفیت کمتر از مدل پلاس
  • نبود فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی
  • استفاده از شیشه به جای سرامیک برای قاب پشتی
  • دوربین سلفی تک لنزی
512 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S10

پشتیبانی از اینترنت 5G

گوشی سامسونگ Galaxy S10 5G ظرفیت 256 گیگابایت

128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S10 PLUS

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی +S10

  • سیستم عامل: اندروید 10
  • نمایشگر: 6.4 اینچ
  • ظرفیت: 128/5128 گیگابایت و 1 ترابایت
  • رم: 8/12 گیگابایت
  • باتری: 41000 میلی آمپر ساعت
نقاط قوت گلکسی +S10
  • نمایشگر بزرگتر
  • باتری با ظرفیت بیشتر
  • دوربین سلفی دو لنزی برای ثبت تصاویر پرتره با کیفیت
  • امکان داشتن فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی
  • استفاده از سرامیک برای ساخت قاب پشتی
معایب گلکسی S10 PLUS
  • ابعاد نامناسب برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند
ظرفیت 1 ترابایت

گوشی سامسونگ گلکسی +S10

مدل S10 Lite

گوشی سامسونگ Galaxy S10 Lite ظرفیت 128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی S10 در مقابل گلکسی S10+؛ فرق بزرگ این دو گوشی چیست؟

راهنمای خرید گلکسی اس ۱۰

به طور کلی تجربه استفاده روزانه از هر دو گوشی یکسان است. با این حال گلکسی S10 با +S10 تفاوت‌هایی نیز دارد که در این قسمت آن را بررسی می‌کنیم. بزرگترین تفاوت این دو گوشی که باعث می‌شود یکی بر دیگری ارجح باشد صفحه نمایش و عمر باتری است.

گوشی سامسونگ گلکسی S10 مجهز به یک صفحه نمایش 6.1 اینچی است در حالی که گلکسی +S10 یک صفحه نمایش بزرگ معادل 6.4 اینچ دارد. وضوح و کیفیت هر دو نمایشگر یکسان است. داشتن یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ محتوای بیشتری را به نمایش گذاشته و احتیاجی به پیمایش و یا اسکرول (scroll) مداوم نیست. نمایشگر بزرگ برای افرادی که مشکل بینایی دارند نیز مناسب است چرا که افراد می‌توانند با استفاده از آیتم زوم بدون از دست دادن محتوا مطالب مورد نظر خود را مطالعه کنند.

صفحه نمایش بزرگ باعث بیشتر شدن ابعاد کل گوشی نیز می‌شود. از آنجایی که ابعاد تلفن‌های همراه از نسبت 19: 9 پیروی می‌کند اندازه‌های بیشتر به ارتفاع اضافه می‌شود. گلکسی +S10 تا 8 میلیمتر بلندتر و 3.5 میلیمتر عریض‌تر از S10 است. به طور کلی گلکسی +S10 حدود 5 درصد بزرگتر از گلکسی S10 است.

شاید این 5 درصد زیاد به نظر نرسد اما باید بدانید گلکسی +S10 بسیار بزرگ است. اگر در اداره کردن گوشی‌های بزرگ مشکل دارید بهتر است از خریدن این گوشی صرف نظر کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ S10 و S10 پلاس سامسونگ

مقایسه گوشی سامسونگ S10 و S10 پلاس ( Galaxy S10 vs Galaxy S10 Plus)

ظرفیت باتری و میزان شارژدهی

فضای اضافی این امکان را به گلکسی +S10 می‌دهد تا باتری با ظرفیت بیشتری داشته باشد. ظرفیت باتری در گوشی سامسونگ گلکسی +S10 معادل 4100 میلی آمپر ساعت و در گوشی سامسونگ گلکسی S10 3400 میلی آمپر ساعت است. مشخصات پایه و داخلی هر دو باتری یکسان است و تنها 20 درصد به ظرفیت باتری +S10 اضافه شده است.

این عامل بزرگترین مشخصه برای انتخاب گوشی برای افرادی است که ظرفیت باتری برایشان اهمیت دارد. داشتن یک گوشی بزرگ با ظرفیت بالای باتری یعنی اینکه دیگر لازم نیست به طور مداوم نگران شارژ کردن گوشی همراه خود باشید.

دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی S10

دوربین گوشی اس ۱۰

اضافه شدن دوربین اولترا واید یا فوق عریض در کنار دو دوربین دیگر یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی است که به گوشی‌های سری S اضافه شده است. دوربین اصلی با رزولوشن 16 مگاپیکسلی، دریچه دیافراگم متغیر به همراه لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک در پشت گوشی دیده می‌شود.

گرفتن عکس‌های پرتره در حالت Live Focus نیز با استفاده از این دوربین امکان پذیر است. در کنار دوربین اصلی دو دوربین 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود؛ لنز تله فوتو برای زوم کردن دو برابری و لنز اولترا واید برای عکس برداری با زاویه دید وسیع تعبیه شده است.

عملکرد دوربین در روز و شب بسیار مناسب و قابل مقایسه با دوربین گوشی‌های iPhone XS و Google Pixel 3 است. اشباع بیش از حد رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده یکی از مشکلات دوربین گوشی S10 است. این دوربین توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 4K و جزئیات دقیق را دارد. امکان ضبط ویدیو های صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p با این دوربین وجود دارد.

دوربین سلفی

تنها تفاوت دوربین دو گوشی در عملکرد دوربین سلفی +S10 است. این دوربین با داشتن یک لنز تشخیص عمق می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالا به ثبت برساند. دوربین ثانویه که در کنار لنز اصلی دوربین سلفی قرار گرفته علاوه بر تشخیص عمق، چند فیلتر فانتزی نیز دارد که هنگام ثبت عکس سلفی می‌توانید از آن استفاده کنید. با این حال این گزینه زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد مخصوصا که دوربین اصلی سلفی هر دو گوشی کیفیت یکسان دارند.

سامسونگ گلکسی S10 و +S10 تست سرعت و مقایسه دوربین

سامسونگ گلکسی S10 و +S10 تست سرعت و مقایسه دوربین

پردازنده

برای ساخت دو گوشی سامسونگ گلکسی S10 و +S10 از بهترین سخت افزارها استفاده شده است. در این دو گوشی از پردازنده اگزینوس 9820 تعبیه شده است. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 در کنار 8 گیگابایت رم در این گوشی قرار گرفته که برای انجام بازی‌های سنگین مناسب است.

رابط کاربری

در کنار اندروید 9 از رابط کاربری One UI استفاده شده است. استفاده از رابط کاربری One UI کار کردن با گوشی را برای کاربران آسان‌تر کرده است. رابط‌های حرکتی جدیدی در این رابط اضافه شده که به جای دکمه‌های پایین گوشی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. حالت تاریکی یا Dark Mode برای استفاده بهتر از گوشی در شب نیز اضافه شده است.

ظرفیت حافظه، رم گوشی سامسونگ گلکسی S10

پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۱۹

هر دو تلفن به طور پیش فرض به خوبی مجهز شده‌اند اما گوشی سامسونگ گلکسی +S10 حافظه ذخیره سازی و RAM بالاتری دارد. هر دو گوشی به صورت استاندارد با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده‌اند.

با این حال کمپانی سامسونگ برای افرادی که نمی‌خواهند با مشکل کمبود فضا برای ذخیره فایل‌های خود مواجه شوند یک گزینه انحصاری برای ذخیره سازی 1 ترابایتی 12 گیگابایت رم برای گوشی سامسونگ گلکسی +S10 در نظر گرفته است. البته که اکثر کاربران به این فضای 1 ترابایتی احتیاجی ندارند اما اگر به یک گوشی با ظرفیت بالا نیاز دارید گلکسی +S10 همان دستگاهی است که نیاز شما را برطرف می‌کند.

طراحی ظاهری

از نظر ظاهری گوشی سامسونگ گلکسی S10 با +S10 کمی متفاوت است. برای مثال گوشی گلکسی +S10 دو مدل مختلف دارد که قاب پشتی آن به جای شیشه از سرامیک ساخته شده است. این سرامیک در رنگ های سیاه یا سفید (سایه های متفاوت از مدل های شیشه ای) وجود دارد و بسیار ظریف و زیبا به نظر می‌رسد.

بدون شک سرامیک از شیشه دوام بیشتری دارد و در برابر ضربه مقاوم است. با این حال این ویژگی تنها در سامسونگ گلکسی S10+ دیده شده و گوشی سامسونگ گلکسی S10 این ویژگی را ندارد.

Samsung Galaxy S10 - و ۱۰ ویژگی برتر گلکسی اس ۱۰

Samsung Galaxy S10 – و ۱۰ ویژگی برتر گلکسی اس ۱۰

گوشی سامسونگ گلکسی S10 و S10+؛ کدام را باید بخریم؟

گوشی سامسونگ گلکسی S10 به دلیل داشتن قیمت معقول‌تر انتخاب بسیاری از افراد است. عملکرد دو گوشی تقریبا یکسان است اما گلکسی +S10 فضای ذخیره سازی، باتری با ظرفیت بالا و قیمت بیشتری دارد. اگرچه  گلکسی S10 از نظر ابعاد کوچکتر و جمع و جور است اما باتری آن به حد کافی ظرفیت دارد که نیازهای روزانه شما را به خوبی برطرف کند.

گلکسی +S10 ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش بزرگتر، یک باتری با ظرفیت بیشتر و گزینه ذخیره سازی بالاتری دارد. اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به این ویژگی‌های نیاز دارید +S10 برای شما بهتر است اما مطمئن شوید که قبل از پرداخت هزینه بیشتر، واقعا به این امکانات احتیاج دارید یا خیر.

چرا گوشی سامسونگ S10 از سامسونگ S10 PLUS بهتره؟

چرا گوشی سامسونگ S10 از سامسونگ S10 PLUS بهتره؟


جمع بندی

گوشی سامسونگ گلکسی S10 با +S10 عملکرد کاملا مشابه‌ دارند. اگر دوست ندارید هزینه بیشتری برای خرید گوشی بپردازید، گلکسی S10 یک گوشی موبایل عالی برای انجام کارهای روزمره است. چرا که دقیقا همان امکاناتی +S10 را با صرف هزینه کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی +S10 امکانات جالب‌تری در اختیار کاربران می‌گذارد. برای انجام کارهای روزانه ممکن است عملکرد متفاوتی با S10 نداشته باشد، اما صفحه نمایش بزرگتر فضای بیشتری برای کار یا بازی به شما می دهد و داشتن یک باتری با ظرفیت بیشتر، بدون شک بهترین ویژگی آن است.

نظرات و تجربه خود را درباره گوشی گلکسی S10 و +S10 با ما در میان بگذارید.

5 نظر

  1. سیروس پاسخ

    این ویدیوها که گزاشتین عالیه .تو سایتای دیگه فقط متن میزارن آدم با گوشی آشنا نمیشه. فقط لطف کنید قیمت گوشی سامسونگ s10 لایت رو هم زیر محصول بنویسید

  2. فریده پاسخ

    نونت 8 دارم میخوام با گوشی سامسونگ s10 عوض کنم. لطف کنید یه مقایسه از این دو بگزارین ببینم می ارزه

    1. مهران پاسخ

      عزیر مدل های نوت برای کارهای گرافیکی خوبه و برای هر کسی کارایی نداره. این دیگه مقایسه نمیخواد گوشی سامسونگ سری S فقط گوشی های رده بالا و پرچمدار رو تولید میکنه. معلومه که S10 از نوت بهتره

    2. لیست ابزار پاسخ

      دوست گرامی ، گوشی نوت ۸ از پردازنده Snapdragon 835 استفاده میکنه که نسبت به پردازنده Snapdragon 855 گوشی گلکسی s10 خیلی ضعیفتره. دوربین اصلی s10 با اختلاف کم از note10 بهتره. سلفی اس ۱۰ با ۱۰ مگاپیکسل از سلفی ۸ مگاپیکسلی نوت ۸ بهتره. سامسونگ s10 از شارز سریع، شارژ بی سیم و شارز معکوس استفاده میکنه که نسبت به گوشی نوت ۱۰ مزیت به حساب میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *