امروزاردیبهشت 1, 1403

هواوی y8s: مشخصات گوشی هواوی y8s [نقد و برسی]

گوشی هواوی y8s
5/5 - (5 امتیاز)

huawei y8s (گوشی هواوی y8s)

گوشی هواوی Y8s یکی از جدیدترین گوشی‌های کمپانی هواوی است که در 20 می سال 2020 معرفی شد. گوشی Y8s با ویژ‌گی‌های منحصر به فردی همچون نمایشگر بزرگ، ظاهر جذاب و امکانات عالی انتظار می‌رود فروش خوبی در بازار گوشی‌های پایین رده و مقرون به صرفه داشته باشد.

این گوشی با نمایشگر بزرگ فول اچ دی، طراحی زیبا و منحصر به فرد، دوربین فوق‌العاده، ظرفیت بالا برای انجام بازی‌های مختلف و باتری با دوام برای افرادی که می‌خواهند گوشی مقرون به صرفه اما با کیفیت داشته باشند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. اگر به دنبال بهترین گوشی هواوی هستید، گوشی هواوی وای 8 اس یکی از بهترین‌های این مارک است.

در این مطلب قصد داریم هواوی Y8s را به طور کامل معرفی کنیم. اگر به دنبال گوشی مقرون به صرفه با کارایی فوق‌العاده هستید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوشی موبایل هوآوی Y8s

مشخصات هواوی y8s

  • ظرفیت:   64 گیگابایت و 128 گیگابایت
  • نمایشگر: 6.5 اینچ
  • دوربین: 48 مگاپیکسل
  • سلفی: 8 مگاپیکسل
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت
  • رم: 4 گیگابایت
  • پردازنده مرکزی: 8 هسته‌ای
  • سیستم عامل: اندروید 9.0
نقاط قوت گوشی هواوی Y8s
  • باتری بادوام
  • صفحه نمایش بزرگ
  • کیفیت بالای دوربین
  • حسگر اثر انگشت قدرتمند
  • طراحی عالی و سخت افزار قوی
  • عملکرد عالی در اجرای بازی و برنامه ها
  • قیمت مناسب با توجه به مشخصات فنی
معایب هواوی y8s
  • درگاه یو اس بی تایپ C نیست
  • شارژر 10 واتی که فست شارژ نیست

نقد و بررسی گوشی هواوی Y8s

هواوی وای ۸ اس

طراحی

گوشی هواوی وای ۸ اس (HUAWEI Y8s) با دو رنگ جذاب و دلنشین و طراحی کلاسیک به بازار عرضه شده است. قاب پشتی بافت چند لایه از جنس نانو دارد که سطحی صاف برای گوشی ایجاد می‌کند. بنابراین کاربران بدون دردسر می‌توانند گوشی را در دست بگیرند. بدنه این دستگاه مانند گوشی Y9 prime از جنس پلاستیک است.

کمپانی هواوی با بهره‌گیری از بهترین مواد اولیه ساختاری محکم و با دوام برای دستگاه ایجاد کرده است. نکته جالب این که با قرار دادن گوشی زیر نور شاهد سایه‌های براق و ابرهای رنگاگ که پشت قاب ایجاد می‌شود، خواهید بود. این گوشی در دو رنگ جذاب سیاه و سبز به بازار عرضه شده است.

گوشی هواوی Y8s ١۶٢.۴ میلی متر طول، ٧٧.١ میلی متر عرض و ٨.١ میلی متر ضخامت دارد. وزن دستگاه نیز حدود 180 گرم می‌باشد. با این حال کاربران بدون احساس سنگینی می‌توانند به مدت طولانی و بدون خسته شدن گوشی را در دست بگیرند.

دوربین سه گانه گوشی هواوی Y8s به صورت عمودی و بدون هیچگونه برآمدگی در قسمت سمت چپ دستگاه دیده می‌شود. دکمه پاور و تنظیم صدا نیز در سمت راست دستگاه مشاهده می‌شود. حسگر اثر انگشت گوشی Y8s در قسمت بالایی پشت گوشی تعبیه شده است.

در لبه پایینی گوشی جک هدفون، پورت USB و اسپیکر دستگاه قرار دارد. از این گوشی می‌توانید به صورت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) استفاده کنید.

بررسی و معرفی گوشی هواوی y8s

گوشی هواوی y8s بررسی مشخصات، طراحی، دوربین و ویژگی‌های huawei y8s

صفحه نمایش گوشی هواوی Y8s

کیفیت و اندازه نمایشگر یکی از پارامترهایی مهمی است که اکثر خریداران گوشی‌های هوشمند برای خرید به آن توجه می‌کنند. در واقع نمایشگر بخشی است که هنگام استفاده از گوشی به طور مداوم با آن سروکار داریم. بنابراین این قسمت اهمیت زیادی دارد و در صورتی که کیفیت لازم را نداشته باشد نمی‌توان به خوبی از گوشی استفاده کرد.

صفحه نمایش گوشی هواوی Y8s با اندازه بزرگ و کیفیت مطلوب نیاز شما را برای استفاده از یک گوشی هوشمند تامین می‌کند. این نمایشگر بزرگ تماشای فیلم و یا مطالعه کتاب را برای شما آسان و لذت‌بخش می‌کند. صفحه گوشی Y8s 6.5 اینچ و از نوع IPS LCD می‌باشد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه تقریبا 83 درصد است. این نسبت برای یک گوشی پایین رده کاملا مناسب است.

می‌توان گفت یکی از ضعف‌های بزرگ کمپانی هواوی تاخیر در بهره‌گیری از نمایشگرهای AMOLED است که ممکن است رقابت را در بازار اندکی سخت کند. چرا که نمایشگرهای AMOLED با ویژگی‌های همچون روشنایی بالا، رنگ‌های زنده‌تر، مصرف کمتر و کنتراست عالی نسبت به مدل‌های IPS LCD برتری بیشتری دارند.

در بریدگی قطره‌ای و یا همان ناچ طراحی شده روی صفحه نمایش، دو دوربین سلفی و همچنین سنسور مجاورت گوشی تعبیه شده است. رزولوشن نمایشگر  گوشی Y8s، ٢٣۴٠ × ١٠٨٠ با تراکم پیکسلی 396 ppi است. حدود ٨٢.٨ درصد از نمای جلویی توسط ال سی دی پوشانده شده است. صفحه نمایش این گوشی هنگام بازی ، به اشتراک گذاری عکس و یا تماشای فیلم به صورت FHD +   و با وضوح بالا تصاویر را حتی در محیط هایی با نور زیاد نشان می‌دهد.

دوربین

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری

در گوشی هواوی Y8s دو دوربین 48 مگاپیکسلی عریض و 2 مگاپیکسلی قرار داده شده است. البته دوربین 2 مگاپیکسلی صرفا برای تشخیص عوق تعبیه شده و به تنهایی کاربرد ندارد. دوربین اصلی این گوشی ضریب f1/8 و دوربین دوم دارای ضریب f2/4 است. امکان عکاسی به صورت HDR و پانوراما نیز برای کاربران فراهم شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی Y8s که کمپانی هواوی در وبسایت رسمی خود نیز به آن اشاره کرده است ثبت تصاویر با کیفیت در نور کم و هنگام شب می‌باشد. به دلیل استفاده از سنسور نور مخصوص شب و الگوریتم AL دوربین این گوشی می‌تواند تصاویری با وضوح بالا، تمیز و روشن‌تر از سایر دوربین‌ها ثبت کند. در واقع شما می‌توانید با دوربین گوشی Y8s بدون دردسر تصاویری منحصر به فرد در تاریکی و نور کم ثبت کنید.

دوربین سلفی

دو دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ که در صفحه نمایش دیده می‌شود نیز کیفیت قابل قبولی دارد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی عریض با ضریب f2/0 و یک دوربین ٢ مگاپیکسلی تشخیص عمق با ضریب f2/4 در کنار هم قرار دارند. حالا  به راحتی می توانید با استفاده از دوربین جلو گوشی هواوی Y8s سلفی های زیبایی با جلوه بوکه را در هرجایی که دوست دارید بدست آورید.

دوربین فیلمبرداری

دوربین فیلمبرداری این گوشی هوشمند نیز توجه کاربران را به خود جلب کرده است. گوشی هواوی Y8s می‌تواند ویدیو های فول اچ دی( p١٠٨٠) را با نرخ ٣۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین یک فلش LED در زیر دوربین نیز برای ثبت تصاویر با نور بیشتر به دوربین اصلی کمک می‌کند.

مقایسه گوشی هواوی Y8s و گوشی هواوی Y8p

مقایسه گوشی هواوی وای ۸ اس و گوشی هواوی وای پی (Huawei Y8p vs Huawei Y8s)

پردازنده و سیستم عامل

بهترین گوشی هواوی

سیستم عامل گوشی هواوی Y8s

گوشی هواوی Y8s از سیستم عامل اندروید 9 با رابط کاربری EMUI 9.1 پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه این گوشی با سرویس‌های گوگل پلی عرضه شده و کاربران هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از از خدمات گوگل، اعم از پلی استور، گوگل مپ، گوگل سرویس و… ندارند.

رابط کاربری EMUI 9.1 ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که توجه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را به خود جلب می‌کند. ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافه‌تر، امنیت بیشتر از طریق سیستم حافظه‌ی read-only، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی پردازنده، قابلیت GPU Turbo 3.0 سازگار با ۲۵ بازی محبوب، و بهینه‌سازی تجربه‌ی بازی مداوم و در نهایت اپلیکیشن AR Measure برای سنجش ابعاد اجسام از جمله ویژگی‌های مثبت این رابط کاربری است.

مانند تمامی دستگاه‌های مبتنی بر EMUI این گوشی نیز به صورت پیش فرض منوی اپلیکشین‌ها را ندارد و شما باید در تنظیمات این منو را به صورت دستی اضافه کنید. با حرکت صفحه یا به اصطلاح سوایپ به سمت راست گوگل فیلد ظاهر شده و اطلاعاتی مثل تغییرات آب و هوا و ... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کمپانی هواوی در کنار ناوبری قدیمی اندروید مبتنی‌ بر سه کلید هوم، بازگشت و اپلیکیشن‌های اخیر، امکان استفاده از ژست‌های حرکتی را نیز برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این ژست‌های جدید با سوایپ از کناره‌های پایینی نمایشگر می‌توانید به عقب برگردید و با حرکت لبه‌های پایینی به سمت بالا وارد صفحه هوم خواهید شد.

با یک مکث کوتاه می‌توانید به فهرست افقی از اپلیکیشن‌های اجرا‌شده‌ دسترسی داشته باشید و برای استفاده از گوگل اسیستنت باید گوشه‌ها را به سمت بالا بکشید. رابط کاربری EMUI قابلیت‌های فراوانی دارد اما متاسفانه در این رابط، کاربران با انبوهی از اپلیکیشن‌های اضافه مواجه خواهند شد.

پردازنده

گوشی هواوی Y8s مجهز به یک پردازنده 12 نانومتری کایرین ۷۱۰ است. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره‌ی کایرین 710F در سایت HISILICON، زیرمجموعه‌ی هواوی و سازنده‌ی تراشه‌های سری Kirin دیده نمی‌شود. با این حال، با توجه به نوع پردازنده می‌توان گفت 710F نسخه‌ای ارتقا‌ یافته از کایرین ۷۱۰ است. تنها تفاوت این دو مدل در استفاده از راهکار FC CSP (بسته‌بندی در مقیاس تراشه‌ی Flip Chip) برای بسته‌بندی ماژول‌های پردازنده می‌باشد. در واقع پسوند F نیز از نام همین راهکار برداشته شده است.

پردازنده 710F ٨ هسته مرکزی دارد که ۴ تا از آنها با فرکانس ٢.٢ گیگاهرتز کار می کنند و ۴ هسته دیگر که ضعیف تر هستند نیز با فرکانس ١.٧ اطلاعات را پردازش می‌کنند. این پردازنده برای پردازش‌های گرافیکی نیز از ماژول Mali G51 MP4 کمک می‌گیرد.

گیم پلی گوشی هواوی وای ۸ اس (گیم پلی پابجی موبایل)

گیم پلی گوشی هواوی وای ۸ اس (Huawei Y8s) گیم پلی پابجی موبایل

حافظه گوشی هواوی Y8s

این گوشی با دو ظرفیت ۶۴ و ١٢٨ گیگابایتی به همراه ۴ گیگابایت حافظه ram به بازار عرضه شده است. البته شما می‌توانید ظرفیت دستگاه را با استفاده از یک کارت حافظه تا 512 گیگابایت افزایش دهید.

ارتباطات و باتری

بخش ارتباطات گوشی هواوی Y8s شامل Wi- Fi direct، g/n/Wi- Fi b و Hotspot است. در این بخش همچنین شاهد بلوتوث ۴.٢، جی پی اس و جک ٣.۵ میلیمتری صدا نیز هستیم. برای انتقال داده‌ها و شارژ تلفن نیز درگاه microUSB 2.0 تعبیه شده است. البته این درگاه منسوخ شده و در اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن از پورت‌های جدیدتر استفاده می‌شود.

گوشی Y8s مجهز به یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت است. ظرفیت باتری برای انجام کارهای روزانه و بازی‌های سبک مناسب است. همچنین با استفاده از شارژر 10 واتی همراه با گوشی می‌توانید در کمترین زمان ممکن ظرفیت باتری را تکمیل کنید.

اقلام همراه گوشی

در جعبه گوشی هواوی Y8s، دفترچه‌ راهنما , شارژر , هدفون , کابل USB , کاور دیده می‌شود.

گوشی موبایل هوآوی Y8s

جمع بندی

گوشی هواوی Y8s یک گوشی پایین رده و در دسته محصولات اقتصادی قرار می‌گیرد. گوشی Y8s مجهز به صفحه نمایش بزرگ، پردازنده قدرتمند و باتری بادوام است. می‌توان گفت این گوشی دستگاهی معمولی برای انجام کارهای روزمره مثل دیدن ویدیو، وبگردی و بازی کردن است و با توجه به پایین رده بودن دستگاه کیفیت قابل قبولی دارد.

دوربین اصلی گوشی موبایل Y8s  نیز کیفیت مطلوبی دارد و با وجود سنسورهای مخصوص می‌تواند تصاویری با کیفیت و وضوح بالا در شب یا نور کم ثبت کند. دوربین سلفی اما در مقایسه با سایر دستگاه‌های مشابه کیفیت رضایت بخشی ندارد. باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بسیار کاربردی است و می‌تواند رضایت کاربران را به خوبی جلب کند.

31 نظر

  1. Bahare_h پاسخ

    سلام ببخشید من وضوح صفحه نمایشگر این گوشی رو با سامسونگ مقایسه میکنم فکرمیکنم ضعیف تر باشه درسته¿

    1. Rain boy پاسخ

      ن عزیز این گوشی از هر نظری نسبت به a10s بالاتره یعنیa11و m11رو هم قورت میده

      1. ناشناس پاسخ

        کیفیت صفحه نمایشگر گوشی های سامسونگ از هواوی خیلی بهتره

    1. لیست ابزار پاسخ

      سلام. خیر. گوشی y8s از پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 GPU استفاده می‌کنه که از پردازنده Mali-G71 MP2 گوشی a10 سامسونگ بالاتر هست. هواوی y8s رزولوشن 1080 در 2340 پیکسلی داره که نسبت به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی a10 بالاتره . گوشی y8s هواوی از محبوبیت بیشتری برخوردار هست.

      1. Rain boy پاسخ

        ببخشید ولی کاملا برعکس گفتید
        چرا به مردم اطلاعات غلط میدید
        هواوی y8s رزولوشن1080در2340دار که a10sنداره
        میتونید جستجو کنید درزومیت یا هر سایت دیگه ای
        من یک هفته هستش که این گوشیو دارم
        خیلی گوشی خوش دست و قابلی هست

        1. لیست ابزار پاسخ

          سلام دوست عزیز.
          ممنون از اطلاع رسانی شما. کامنت قبلی ویرایش شد و مشخصات درست درج شدند. از اینکه در بهبود سایت به ما کمک می کنید سپاسگزاریم. قسمت نظرات برای تبادل نظر و تجربه شما عزیزان هست که محصول مورد نیازتون رو به درستی انتخاب و خریداری کنید.

  2. افشار امیری پاسخ

    سلام. من الان یک ماهه این گوشی رو دارم ازش کاملا راضعیم بازی های سنگین رو بدون کوچک ترین لگی انجام میده و نسبت به قیمتش عالیه حتی چند نفر از دوستانم که شیائومی نوت 8 دارن هم بهتره. واقعا عالیه. باتریش خیلی خوبه وضوحش تو بازی ها مثل پابجی عالیه و کیفت عکس هاش خیلی خوبه و 0تا100شارژش تقریبا 2ساعت طول میکشه.

  3. زینب جوون✨♥️ پاسخ

    سلام سایتتون عالیع مرسی
    دوستان هواوی ۷ اس خوب گوشی خوبی برای برنامع ها هس یا ن مخصوصا برای درس خوندن اینستا فیلتر شکن و…. رام ۴ حالا ولی خوبع یکی راهنماییم کنه ممنون میشم

  4. مهدی پاسخ

    سلام
    من میخوام برای تابستون گوشی بگیرم نظرم روی y8s هست گوشی خودم a01 هست به نظر شما y8s مشکلی نداره

    1. لیست ابزار پاسخ

      سلام دوست عزیز.
      سامسونگ A01 گوشی خوبیه ولی قطعا هواوی Y83 از خیلی جهات مانند دوربین، باتری، حافظه داخلی، رزولوشن تصویر و رام قویتره. حتما پیشنهاد می کنیم بخرید.

  5. ناشناس پاسخ

    برادر عزیزی که زدی این گوشی دوربین سه گانی داره
    این گوشی دوربینش دوگانس و اون پایینی فلشه، متن مقاله سایت رو ویرایش کنید
    ولی درکل هرچقدر بگردید با این رنج قیمت این گوشه از همه عالی تره
    حالا هواوی نفهمه، ولی میتونست قیمتش رو بیشتر کنه. بروزرسانی اندورید ولی براش نمیاد

  6. Mahdi پاسخ

    سلام میبخشید هواوی y8s از نظر پردازنده گرافیکی بالا تر هست یا a21s?

  7. ابوالفضل پسندیده پاسخ

    سوال دوستان عزیز
    من گوشی هواوی p30lite دارم میخوام اونو بفروشم به نظر شما گوشی y8s خوبه بگیرم با گوشی P30 برابری میکنه؟؟

  8. ابوالفضل پاسخ

    سوال دوستان عزیز
    من گوشی هواوی p30lite دارم میخوام اونو بفروشم به نظر شما گوشی y8s خوبه بگیرم با گوشی P30 برابری میکنه؟؟

  9. حجت پاسخ

    نگاه کنید دوستان شاعر نمی‌دم این گوشی از هر نظر عالی و باهاله هم دوربین هم سرعت بالای اثر انگشت هم شارژ هم نمایشگرو…… مقایسه این کاره عالی با سامسونگ مثله مقایسه گوشیه دکمه ای با لمسی میمونه این گوشی عالی تر از اون چیزیه ک فکر می‌کنید من خریدم و راضیم

  10. ناشناس پاسخ

    سلام بهمه من الا سه ماه دارم بهترین گوشی خیلی عالیه من دو تا خریدم عاشق کلید ها بقلش شدم خیلی خیلی عالیه حرف نداره

  11. دانیال پاسخ

    گوشیه خوبیه ولی من توصیه میکنم نخرید بجاش نوت8 شیائومی یا پی سی لایت، بگیرین من 99.9.30 خریدم

    1. هستی پاسخ

      خیلی. هم خوبه من الان دارم و ازش راضی ام …..دوستم شیائومی پوکو داشت دوربینش افتضاح بود و خیلی سنگین بود
      من بهتون این گوشی رو پیشنهاد میکنم

  12. مهر۷۸۶ پاسخ

    سلام من مشکلم حافظشه تادوتاکلیپ دان مبشه حافظه پرشده پاکنید..ده بارمیخواستم بکوبمش به زمین ارکارت حافظه همه مدل گذاشتم بازنمیکنه…خلاصه کلافم …واسه حجم حافظه راهنمایی لطفا….مهر۷۸۶

    1. Amir پاسخ

      سلام من این گوشیو دست دوگرفتم نزدیک 10تا12 ساعت شارز نگه میداره وقتی گیم میدم
      اما واسه شارژ کردن 7 ساعت طول میکشه صد درصد بشه مشکل از چیه؟

  13. ناشناس پاسخ

    گوشی خیلی خوبی هست فقط من دوست داشتم حالت darkیا night داشته باشه که نداره موقع خرید حواسم به این موضوع نبود
    حافظه اش هم خوبه کیفت دوربین عالی
    گوشی y7 2020 هم خیلی خوبه

  14. دنی یاری پاسخ

    سلام از همه نظر گوشی خیلی خوب هستش ولی هنوز اندروید 9داره امکانش هست اندروید 10دریافت کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *