امروزاردیبهشت 8, 1403

بهترین مدل لپ تاپ سامسونگ کدام است؟ (1400)

بهترین لپ تاپ سامسونگ
4.4/5 - (5 امتیاز)

راهنمای خرید لپ تاپ سامسونگ

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکتریکی مثل تبلت، گوشی، لوازم خانگی و … است. شاید باورش سخت باشد اما سامسونگ در دهه 1930 به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی کار خود را شروع کرد. تا سال 1969 این شرکت هیچگونه وسایل الکتریکی تولید نکرده بود. امروزه لپ تاپ های این کمپانی امروزه جز دستگاه‌های محبوب بوده که در انواع و قیمت‌های متنوع عرضه شده است. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین لپ تاپ سامسونگ را معرفی و چند نکته برای خرید آن شرح دهیم. اگر قصد خرید لپ تاپ با کیفیت را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی بهترین لپ تاپ سامسونگ

لپ تاپ سامسونگ سری Galaxy Book Flex

این مدل از لپ تاپ سامسونگ برای خلق آثار مختلف گرافیکی فوق العاده به نظر می‌رسد چرا که عمر باتری عمر باتری 19 ساعته، قلم S داخلی برای استفاده از صفحه نمایش لمسی و صفحه کلید با نور پس زمینه به شما این امکان را می‌دهد که ساعت‌ها بدون خستگی از لپ تاپ خود استفاده کنید.

این لپ تاپ ویژگی‌های فوق العاده‌ای که دارد که آن را برای بازی کردن نیز مناسب می‌کند. با قابلیت تبدیل لپ تاپ به تبلت می‌توانید آن را نگه داشته بازی کنید و یا فیلم‌های مورد علاقه خود را نگاه کنید.

یکی از نکات اصلی فروش این مدل، وضوح صفحه نمایش شارپ و حجم رنگ باورنکردنی آن است. کیفیت QLED، قاب بسیار نازک و فناوری ضد تابش کوانتوم دات، از جمله ویژگی های منحصر به فرد این لپ تاپ به حساب می‌آیند.

با این مدل از لپ تاپ سامسونگ لازم نیست نگران کم شدن قدرت دستگاه باشید، چرا که این دستگاه مجهز به تراشه قدرتمند نسل دهم اینتل Core i7 است. شما می توانید بین صفحه نمایش 13 یا 15 اینچی یکی را انتخاب کنید. 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی و وب کم 720p کامل کننده مشخصات این دستگاه هستند.

نسخه‌های مختلف این مدل

  • Galaxy Book Flex
  • Galaxy Book Flex 5G (مشخصات مشابه با بالا، اما با فناوری 5G)

چه سایز و رنگی موجود دارد؟

برای Flex به تنهایی، می توانید بین صفحه نمایش 13 یا 15 اینچی یکی را انتخاب کنید و دو رنگ نقره ای یا آبی نیز موجود هستند.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Flex

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Flex 5G

نقاط قوت
  • عمر باتری
  • نمایشگر بی‌نظیر
  • پورت‌های متنوع ( یک عدد پورت USB-C و دو عدد Thunderbolt 3)
  • اسلات MicroSD/UFS
  • لولا قابل تبدیل
  • قلم
نقاط ضعف
  • قرارگیری حسگر اثر انگشت در جای نامناسب

لپ تاپ سامسونگ مدل Galaxy Book Go

اگر زیاد جا به جا می‌شوید این مدل از لپ تاپ سامسونگ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این دستگاه وزنی سبک داشته و مجهز به LTE است. کار کردن (چه به صورت حرفه ای و چه به عنوان دانشجو) با این دستگاه بسیار راحت است و به لطف وجود پردازنده Qualcomm Snapdragon 7C نیز می توانید چند کار را همزمان با آن انجام دهید.

این لپ‌تاپ ادعا می‌کند که می‌تواند طیف وسیعی از برنامه‌های سنگین‌ مانند نرم‌افزار ویرایش عکس و ویدیو را اجرا کند، اما توجه داشته باشید که این لپ‌تاپ، مانند اکثر رایانه‌های کوچک، تا حدودی از نظر عملکرد محدود خواهد بود. اگرچه از نظر قابلیت حمل محدود نیست، زیرا اتصال LTE به شما امکان می دهد به ایمیل ها پاسخ دهید و از هر کجا که هستید وضعیت آب و هوا را بررسی کنید.

این لپ تاپ همچنین دارای یک شارژر مسافرتی و یک لولای 180 درجه است که به شما این امکان را می‌دهد آن را صاف قرار دهید به همین دلیل هم برای پروژه های گروهی بسیار ایده آل است. باتری ۱۸ ساعته از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است.

چه سایز و رنگی موجود دارد؟

  • نقره ای تنها رنگ موجود است.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Go

نقاط قوت
  • LTE فعال
  • صفحه چرخان
نقاط ضعف
  • برای انجام پروژه‌های سنگین مناسب نیست

لپ تاپ سامسونگ سری Galaxy Book Pro 360

نمی‌دانید بین لپ تاپ و تبلت کدام یک را انتخاب کنید؟ Galaxy Book Pro 360 با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد و S Pen و صفحه نمایش فوق العاده Super AMOLED این امکان را به شما می‌دهد که هر دو محصول را داشته باشید.

این محصول به‌طور قابل‌توجهی سبک و نازک است، این مدل از لپ تاپ سامسونگ دارای همان کیفیت و وزن سبک یک تلفن هوشمند است که قدرت و عملکرد رایانه شخصی را دارد.

این مدل مجهز به پردازنده Intel® 11th Core™ بوده و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. از کارهای روزمره گرفته تا دانلود فیلم را می‌توانیم به راحتی با این لپ تاپ انجام دهید. 1 ترابایت فضای ذخیره سازی تضمین می‌کند که فضای کافی برای ذخیره همه فایل های خود دارید و 21 ساعت عمر باتری کارکرد تمام روز را تضمین می کند.

صفحه نمایش این مدل از لپ تاپ سامسونگ در دو ساز مختلف موجود است. هر دو نمایشگر شارپ و واضح هستند و حجم رنگ نیز در آن‌ها ۱۲۰ درصد است. فناوری ضد تابش نور به شما این امکان را می دهد که از این لپ تاپ در هر نوری حتی نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

چند نسخه وجود دارد؟

  • Galaxy Book Pro
  • گلکسی بوک پرو 360

چه سایز و رنگی موجود دارد؟

  • از بین صفحه نمایش می‌توانید 15.6 یا 13.3 را انتخاب کنید و گزینه های رنگ نیز نقره ای یا آبی هستند.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Pro

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Pro 360

نقاط قوت
  • نازک و سبک
  • صفحه نمایش AMOLED
  • مجهز به pad number
  • دارای نرم افزار حریم خصوصی و ویژگی‌های پیشرفته امنیتی
نقاط ضعف
  • بدون گزینه صفحه نمایش 4K

لپ تاپ سامسونگ مدل Galaxy Book Ion

برای کسانی که به یک لپ‌تاپ فوق العاده نیاز دارند تا دست به کار شوند، گلکسی بوک یون بهترین انتخاب است. پردازنده نسل دهم اینتل Core™ با عملکرد بالا، برنامه های سخت را به راحتی مدیریت می کند. به همین ترتیب، تراشه Wi-Fi 6 فوق‌العاده سریع با سخت‌افزار بی‌سیم اینتل با عملکرد بالا، اتصال قوی و سرعت بالا را هر زمان که از طریق WiFi آنلاین هستید، نوید می‌دهد.

صفحه‌کلید شبکه‌ای جدید و بهبودیافته به لطف شکاف‌های کوچک‌تر بین کلیدها و سوراخ‌های کلید، پایداری بیشتری دارد که منجر به بهبود چشمگیر لرزش و بهبود دقت در هنگام تایپ می‌شود. مانند مک‌بوک‌ها، Galaxy Book Ion برای دسترسی آسان و ایمن به لپ‌تاپ، ورود به سیستم با صفحه کلید را ارائه می‌دهد.

چه سایز و رنگی موجود دارد؟

  • این مدل از لپ تاپ سامسونگ در مدل‌های 13 و 15 اینچی رنگ نقره ای موجود است.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book Ion

نقاط قوت
  • صفحه نمایش QLED
  • داخلی های قابل ارتقا
  • عمر باتری قابل توجه
  • سبک

لپ تاپ سامسونگ سری Chromebook 4+

کروم‌بوک‌ها شبیه لپ‌تاپ‌های استاندارد هستند، اما بر روی سیستم‌عامل گوگل کروم کار می‌کنند و به همین دلیل، عملکرد محدودی دارند. این لپ تاپ ابعاد کوچک و وزن سبکی دارد اما قدرت پردازشی آن فوق‌العاده است. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچ بوده و با پوشش ضد آفتاب، تصاویری کاملا شارپ و با کیفیت ارائه می‌دهد.

این مدل از لپ تاپ سامسونگ با قابلیت کنترل صدا طراحی شده است. پاسخگوی صوتی Google Assistant وظایف را تکمیل می‌کند، یادآوری‌های مهم را برای شما تنظیم کرده و با یک فرمان ساده، چیزهای مورد نظر شما را تنظیم می‌کند.

چه سایز و رنگی موجود دارد؟

  • مدل 4+ صفحه نمایش 15.6 اینچی و مدل 4 صفحه نمایش 11.6 اینچی دارد، تنها رنگ موجود آن خاکستری نقره ای است.

لپ تاپ سامسونگ Chromebook 4+

نقاط قوت
  • صفحه نمایش لمسی شارپ و روشن
  • با دوام و مستحکم
  • درای نرم افزار فعال ساز صوتی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ سامسونگ

لپ‌تاپ‌های سامسونگ طیف وسیعی از کروم‌بوک‌های ساده و ارزان قیمت تا لپ‌تاپ‌هایی با اندازه کامل که قدرت و عملکرد مورد نیاز برای محاسبات سطح بالا دارند را شامل می‌شود. این بدان معنی است که پیدا کردن یک لپ تاپ سامسونگ که نیازهای محاسباتی شما را برآورده یا با بودجه شما همخوانی داشته باشد را آسان است.

مانند هر لپ‌تاپ، مدل‌های لپ تاپ‌های سامسونگ از نظر قدرت پردازش، اندازه صفحه نمایش، عمر باتری و سایر ویژگی‌ها متفاوت است. پیدا کردن مدل مناسب به این معنی است که نیازهای خود را در نظر بگیرید و بتوانید به خوبی از امکانات لپ تاپ خود استفاده کنید.

هنگام خرید لپ تاپ سامسونگ، ابتدا باید ببینید به یک نوت‌بوک با اندازه کامل احتیاج دارید و یا یک Chromebook می‌خواهید. سپس می توانید روی برخی از اجزای کلیدی این دستگاه‌ها تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید سایر برندهای لپ تاپ را نیز بشناسید و با بهترین مدل های لپ تاپ آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین مارک لپ تاپ 2021 ما را بخوانید.

لپ تاپ یا کروم بوک

کروم‌بوک‌های سامسونگ نسبت به نوت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های معمول موجود در ارازان‌تر و سبک‌تر هستند. این محصولات طراحی منحصر به فرد و وزن سبکی دارند بنابراین حمل آنها را برای تمام روز آسان است. برخی از این دستگاه‌ها قابلیت‌های صفحه نمایش لمسی را در طراحی 2 در 1 ارائه می‌دهند که بهترین ویژگی‌های یک تبلت را با یک لپ تاپ کوچک ترکیب می‌کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های سامسونگ نیز از نوع لپ تاپ 2 در 1 هستند.

با این حال، برای داشتن بهترین قدرت پردازش و سرعت عملکرد بالا، باید از یک نوت بوک یا لپ تاپ سامسونگ با اندازه کامل استفاده کنید. لپ تاپ‌های سامسونگ می‌توانند انواع نرم‌افزارها را اجرا کنند، مثل نرم‌افزارهای بازی، که Chromebook قادر به اجرای آن‌ها نیست. نوت‌بوک‌های سامسونگ همچنین دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به کروم‌بوک‌ها هستند و گاهی اوقات عمر باتری طولانی‌تری دارند.

پردازنده (CPU)

واحد پردازنده مرکزی یا CPU مهمترین تراشه داخل هر لپ‌تاپ، از جمله لپ‌تاپ‌های سامسونگ است. تمام فرآیندهای رایانه در یک نقطه از CPU انجام می شود، بنابراین شما برای انجام کارهای سنگین یک پردازنده سریع و قدرتمند لازم دارید. قدرت CPU با سرعت کلاک تراشه (به گیگاهرتز) و تعداد هسته های آن اندازه گیری می شود. اعداد بزرگتر برای هر دو اندازه گیری منجر به عملکرد بهتر می شود.

با این حال، بهترین CPU ها فقط در لپ تاپ های رده بالا و گران قیمت یافت می‌شوند. بنابراین اگر لازم است که در صرف هزینه‌ها کمی صرفه جویی کنید و نیازی به اجرای نرم افزارهای سطح بالا ندارید، می توانید از یک CPU کندتر استفاده کنید.

اندازه صفحه نمایش

از آنجایی که صفحه نمایش در لپ تاپ تعبیه شده است، مهم است که صفحه نمایشی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، یعنی بعدا نمی‌توانید نظر خود را عوض کنید و صفحه نمایش را تغییر دهید. لپ‌تاپ‌های سایز کامل سامسونگ معمولاً دارای صفحه‌نمایش بین 11 تا 16 اینچ هستند. Chromebook سامسونگ نیز دارای صفحه نمایش با ابعاد بین ن10.1 یا 11.6 اینچی هستند.

امکانات

پس از انتخاب اجزای کلیدی مورد نظر در لپ تاپ سامسونگ، می توانید برخی از ویژگی های دیگر را انتخاب کنید. این موارد به شما کمک می کنند از لپ تاپ خود لذت بیشتری ببرید، بنابراین به نحوه استفاده از دستگاه فکر کنید و ویژگی هایی را پیدا کنید که با نیاز شما مطابقت دارد.

باتری

اکثر لپ‌تاپ‌های سامسونگ می‌توانند یک روز کاری کامل (حدود 8 ساعت) بدون نیاز به شارژ کردن کار کنند. با این حال، می توانید مدل‌هایی از سامسونگ را با عمر باتری در محدوده 4 تا 12 ساعت نیز پیدا کنید.

RAM

فضای یک ذخیره‌سازی موقتی است که لپ‌تاپ داده‌هایی مورد استفاده خود را در آن نگهداری می‌کند. هرچه رم بیشتری داشته باشید، لپ‌تاپ سامسونگ سریع‌تر عمل می‌کند. به طور معمول لپ تاپ های سامسونگ 4 یا 8 گیگابایت رم دارند.

حافظه ذخیره سازی

لپ تاپ‌های سامسونگ معمولاً از یک SSD یا درایو حالت جامد برای ذخیره سازی استفاده می کنند. SSD ها سرعت عملکرد بسیار بالایی دارند، بنابراین معمولاً به فناوری قدیمی تر HDD (درایو دیسک سخت) ترجیح داده می شوند. اندازه معمولی SSD برای لپ تاپ سامسونگ 512 گیگابایت و برای کروم بوک سامسونگ 64 گیگابایت است.

نکات مهم برای نگهداری از لپ تاپ سامسونگ

با رعایت نکات زیر از لپ تاپ سامسونگ خود به درستی مراقبت کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد و بتوانید از آن به راحتی در مدت زمان طولانی استفاده کنید.

نرم افزار آنتی ویروس قابل اعتماد نصب کنید. هر کسی که لپ تاپ متصل به شبکه وای فای داشته باشد در معرض خطر ابتلا به ویروس است. همیشه نرم افزار آنتی ویروس را در حال اجرا داشته باشید و آن را به روز نگه دارید.

خطرات احتمالی را از لپ تاپ دور کنید. حیوانات خانگی و کودکان خردسال می توانند به لپ تاپ ضربه زده و باعث شکستن آن شوند. مایعات و خرده‌های غذا نیز عمر لپ تاپ را کوتاه می‌کند. هنگامی که لپ تاپ خود را از جایی به جای دیگر حمل می‌کنید، همیشه آن را با احتیاط در محل مورد نظر خود قرار دهید. هرگز وسایل سنگین را روی آن در کوله پشتی یا کیف نگذارید.

دستگاه را از قسمت نمایشگر آن نگیرید. همیشه لپ تاپ را با پشتیبانی از پایه لپ تاپ (قسمتی که صفحه کلید دارد) حمل کنید. حمل مداوم دستگاه از طریق صفحه نمایش می تواند باعث آسیب دائمی شود.

از تغییرات سریع دما اجتناب کنید. اگر لپ‌تاپ را با خود به کلاس یا جلسه‌ای خارج از محل می‌برید، از قرار دادن آن در معرض دمای بیش از حد بالا یا پایین برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. اگر دستگاه بسیار سرد است، تا زمانی که به دمای اتاق نرسیده است، آن را روشن نکنید.

اجازه دهید لپ تاپ نفس بکشد. لپ تاپ‌ها اجزای داخلی خود را با جریان هوا و فن‌های داخلی خنک می‌کنند. اگر دریچه‌های فن دستگاه را مسدود کنید، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آن شوید. بنابراین بهتر است در نزدیکی دریچه فن چیزی قرار نداده و آن را خالی نگه دارید.

سوالات متداول

در صورت داشتن گوشی هوشمند سامسونگ استفاده از لپ تاپ سامسونگ مزیت خاصی دارد؟

نه لزوما. لپ تاپ سامسونگ کمی متفاوت از گوشی‌های هوشمند سامسونگ عمل می‌کند. دستگاه‌های سامسونگ می‌توانند از سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله Android، Windows و ChromeOS استفاده کنند، بنابراین تفاوت‌های زیادی در نحوه عملکرد دستگاه‌ها وجود دارد.

آیا قلم S با تمام لپ تاپ‌های صفحه لمسی سامسونگ عرضه می شود؟

همه لپ‌تاپ‌های سامسونگ که صفحه لمسی دارند با قلم همه کاره و دقیق قلم S Pen ارائه نمی‌شوند. اگرچه بسیاری از مدل‌ها دارای قلم هستند. با این وجود بهتر است توضیحات محصول را به دقت بخوانید تا ببینید که آیا قلم S به همراه دستگاه ارائه می‌شود یا خیر.

جمع بندی

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکتریکی است و علاوه بر گوشی و تبلت، لپ تاپ‌هایی با کیفیت، قدرت و عملکرد فوق العاده نیز ارائه می‌دهد. لپ تاپ های برند سامسونگ مدل‌های متنوعی دارند و با توجه به نیازهای مختلف کاربران طراحی و تولید می‌شوند. در این مطلب از لیست ابزار بهترین مدل لپ تاپ سامسونگ و نکات مهم برای انتخاب لپ تاپ مناسب را ارائه دادیم امیدواریم با مطالعه نکات فوق بتوانید دستگاهی کاربردی برای خود خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

1 نظر

  1. الا کرم فتحی پاسخ

    لبتاپ برای درس که حافظه زیادی داشته باشد تمام درسهام میریزم تویلبتاپ قیمت بین ۱۰ملیون تا۱۵ملیون باشد میخام لطفاً معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *