امروزاردیبهشت 11, 1403

خرید بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه

سرویس چاقوی آشپزخانه
امتیاز دهید post

معرفی بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه

چاقوی تیز یکی از ابزار مهم آشپزخانه است. با استفاده از یک چاقوی تیز می‌توانید بدون دردسر تمامی کارها مثل پاک کردن مرغ، خرد کردن سبزی و … را به راحتی و بدون دردسر انجام دهید. اما خرید یک چاقوی با کیفیت و یا تهیه یک سرویس چاقوی تیز ممکن است کم دشوار باشد. برای خرید یک سرویس با کیفیت لازم است برخی نکات مهم را در نظر داشته باشید.

در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم نکات ضروری برای خرید سرویس چاقوی آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید چاقوهایی تیز برای آشپزخانه خود تهیه کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی 5 از بهترین سرویس‌های چاقوی آشپزخانه

پیشنهاد لیست ابزار

سرویس چاقو آشپزخانه 10 پارچه وینر کد W7335PU به همراه چاقو تیزکن

مشخصات محصول

  • جنس دسته: استیل
  • جنس بدنه: استیل
  • وزن: ۱۹۰۰ گرم
  • ابعاد: ۲۰x۲۰x۲۵ سانتی‌متر
  • ویژگی‌ها: جنس تیغه ها وانادیوم اصل -دسته و بدنه یک تکه و سر هم بوده و امکان جدا شدن را هرگز ندارد. پایه قابل شستشو است -تیزکن الماسه مکشی -کاردها ساخت شرکت WINNER آلمان

ست چاقو آشپزخانه وینر مدل KWG9.PLUS به همراه چاقو تیز کن

مشخصات محصول

  • جنس دسته: استیل، ABS
  • جنس بدنه: استیل
  • ابعاد: ۲۹x۵x۲۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۰۰۰ گرم
  • ویژگی‌ها: بسیار تیز و برنده -تیغه لیزری -خوش دست و راحت -جنس تیغه ها وانادیوم اصل میباشد -دسته و بدنه یک تکه و سر هم است و امکان جدا شدن را هرگز ندارد. پایه قابل شستشو است.

سرویس چاقوی آشپزخانه 8 پارچه لایف مستر مدل NHN-4002

مشخصات محصول

  • جنس دسته: استیل
  • جنس بدنه: استیل ضد زنگ
  • ابعاد: ۱x۲.۵x۲۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۶۷ گرم

سرویس چاقوی آشپزخانه ‌۸‌ پارچه ام آر اس مدل BDL1001

مشخصات محصول

  • جنس بدنه: فلز
  • ابعاد: ۱۶x۱۶x۳۴ سانتی‌متر
  • وزن:‌ ۱۴۰۵ گرم

سرویس چاقو آشپزخانه 10 پارچه وینر کد WB7335 به همراه چاقو تیزکن

مشخصات محصول

  • جنس دسته: استیل
  • جنس بدنه: استیل
  • ابعاد: ۲۰x۱۰x۲۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۹۰۰ گرم
  • ویژگی‌ها: جنس تیغه ها وانادیوم اصل -دسته و بدنه یک تکه و سر هم است و امکان جدا شدن را هرگز ندارد. پایه قابل شستشو میباشد. -تیزکن الماسه مکشی -کاردها ساخت شرکت WINNER آلمان است

راهنمای خرید سرویس چاقوی آشپزخانه

برای خرید بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه لازم است به این نکات توجه کنید.

بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه

تمرکز بر روی ملزومات

به طور کلی فقط به دو چاقو در آشپزخانه خود نیاز دارید - یک چاقو برای سرآشپز و یک چاقوی دندانه دار مخصوص بریدن نان. چاقوی سرآشپز تقریباً هر چیزی را می‌برد، به جز نان، در حالی با داشتن یک چاقوی مخصوص نان می‌توانید به راحتی نان‌ها را تکه تکه کنید.

یک چاقوی ساده یا ابزار کوچک برای مواد غذایی کوچک مانند توت فرنگی قطعا کار شما را آسان‌تر می‌کند. قیچی آشپزخانه نیز یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در آشپزخانه است که با آن می‌توانید کارهای مختلفی در آشپزخانه انجام دهید.

ابعاد و اندازه سرویس چاقوی آشپزخانه

از آنجایی که سرویس آشپزخانه یکی از وسایل ضروری به حساب می‌آید، اندازه چاقوی ابعاد و اندازه آن اهمیت زیادی دارد. ابعاد اکثر این محصولات معمولا بین 6 تا 10 اینچ هستند.

کار کردن و کنترل کردن چاقوهای کوتاه‌تر آسان‌تر است، اما چاقوهای بلندتر به شما این امکان را می‌دهند مواد غذایی بزرگتر، مانند هندوانه یا کباب را برش دهید. برای بسیاری، یک چاقوی سرآشپز 8 اینچی مناسب است، به همین دلیل این اندازه رایج ترین اندازه‌ای است که می‌توانید پیدا کنید.

چاقوی مهر و موم شده و جعلی

چاقوها معمولا جعلی یا مهر و موم شده هستند. چاقوهای آهنگری که معمولاً قیمت بالاتری دارند، از یک تکه فولاد مذاب کوبیده شده ایجاد می‌شود. این چاقو دارای تیغه محکم و تکیه گاه سنگین بوده و یک قطعه فلزی گشاد شده در محل برخورد دسته با تیغه نیز وجود دارد که برای محافظت از دست در هنگام برش طراحی شده است.از آنجایی که تیغه های آهنگری معمولاً انعطاف پذیری کمتری نسبت به مهر و موم دارند، در طول زمان کمتر خم می شوند.

چاقوهای مهر و موم شده، که توسط یک دستگاه کوکی برش ایجاد می شوند، به جز در لبه برش در واقع جایی که ریزتر هستند، معمولاً ضخامت یکسانی دارند،. آنها معمولا فاقد پایه و پاشنه هستند. چاقوهای مهر شده از نظر تاریخی ارزان‌تر بودند.

فولاد ترکیبی

فلزی است که برای تشکیل اکثر تیغه‌های چاقو استفاده می‌شود، اما همه فولادها یکسان نیستند. بیشتر چاقوها از ترکیب فولاد ضد زنگ و فولاد کربنی استفاده می کنند، اما در مقادیر متفاوت. فولاد ضد زنگ در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت می‌کند، در حالی که فولاد کربنی می تواند لبه بهتری داشته باشد. اگر می خواهید بهترین چاقو را داشته باشید، به دنبال چاقویی باشید که "فولاد ضد زنگ با کربن بالا" را ارائه می دهد.

مواد اولیه چاقو

چاقوها معمولاً از چهار ماده زیر ساخته می شوند: فولاد ضد زنگ، فولاد کربن، فولاد دمشق یا سرامیک.

فولاد ضد زنگ

رایج ترین موادی است که برای ساخت چاقو از آن استفاده می‌کنند، تیز کردن آنها ساده است و به راحتی زنگ نمی زنند. با این حال، زود خم می‌شوند. چرا که فولاد ضد زنگ نرم‌تر از سایر فلزات مانند فولاد کربنی است.

فولاد کربن

یک ماده سنتی مورد استفاده برای ساخت چاقو است، فولاد کربنی برای مدت طولانی تیز می‌ماند. با این حال، مستعد زنگ زدگی است و نسبت به فولاد ضد زنگ به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. اما اگر در مورد پخت و پز جدی هستید و در حد بودجه کار نمی کنید، فولاد کربن گزینه‌ای مناسب است.

فولاد دمشق

چاقوهای فولادی دمشق دارای هسته فولادی کربنی و بیرونی فولاد ضد زنگ هستند. آنها با طراحی‌های چشمگیر خود در امتداد تیغه ها متمایز هستند، اما قیمت نسبتا بالایی داشته و معمولا دست‌ساز هستند.

سرامیک

این چاقوهای سبک وزن و بسیار تیز خیلی گران نیستند. زنگ نمی زنند و به ندرت نیاز به تیز کردن دارند، اما می توانند به راحتی ورقه ورقه شوند. نگهداری از آنها در خانه دشوار است، زیرا سرامیک‌های سخت به تراش الماس نیاز دارند، به این معنی که معمولاً باید آنها را برای تیز کردن به فروشنده ارسال کنید.

دسته چاقو

بهترین راه برای حس کردن چاقو استفاده از آن یا حداقل گرفتن دسته آن در فروشگاه است. برخی از فروشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند که در صورت ناراضی بودن از چاقو 30 تا 60 روز پس از خرید چاقو را تعویض کنید. یک چاقوی جدید برای آزمایش در آشپزخانه خود بردارید تا مطمئن شوید که راحت است، کنترل آن آسان است و در حین برش، گرفتگی ایجاد نمی‌کند.

انواع دسته

بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه

پلاستیک

دسته‌های پلاستیکی معمولاً صاف و بدون شیار هستند که می‌توانند کثیفی را به دام بیندازند. برخی از چاقوهای پلاستیکی نیز بافت نرمی داشته و به همین دلیل چسبندگی ایمن‌تری دارند. هنگام پخت و پز آنها را از منابع حرارتی دور نگه دارید تا دسته آن ذوب نشود.

دسته چوبی

برخی از دسته‌های چوب خالص نیاز به روغن کاری با روغن دسته چاقو دارند. بیشتر چاقوهای مدرن دسته چوبی دارای روکش پلاستیکی شفاف و سبک برای محافظت از آنها هستند.

مراقبت از سرویس چاقوی آشپزخانه

تمیز کردن چاقوها

در حالی که برخی از مارک‌ها ادعا می‌کنند چاقوهای آنها قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، ما همیشه توصیه میکنیم که آنها را در شرایط عالی نگه دارید. بهترین روش این است که چاقوها را در آب گرم و صابون بشویید و سپس با یک حوله آن‌ها را خشک کنید.

تیز کردن چاقو

چاقوی تیز یک چاقوی عالی برای انجام کارهای مختلف است. برای تیز کردن چاقوهای خود می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

چاقو تیزکن دستی

به آرامی چاقوی خود را از میان دو فولاد دایره ای شکل V شکل در حال چرخش بکشید و این کار را پنج بار تکرار کنید. چاقو تیز کن دستی جمع و جور است، نگهداری آن آسان و اغلب ارزان ترین گزینه تیز کردن است، اما در این روش چاقو به خوبی روش‌های دیگر تیز نمی‌شود.

تیز کن برقی

مانند تیز کن دستی، دارای فولادهای دایره‌ای V شکل با درشتی های مختلف است. اما به جای اینکه به فولادها بکشید، چاقو تیز کن برقی تیغه را با فولادهای دوار همانطور که چاقو را به آرامی از طریق Vs می‌کشید، خم می کند. این نوع تیز کن کنترل کمتری از تیز کن دستی دارد و معمولاً گران‌تر است، اما تیز کردن را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

سنگ های تیز کننده یا سنگ تراش

سنگ تراش مخصوص سرآشپزهای با تجربه تر است که می توانند به مرور زمان سنگ‌های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنند. خود سنگ‌ها می‌توانند گران باشند. اما چاقوها را به بهترین شکل ممکن تیز می‌کنند و نیاز به تیز کردن را کم می‌کنند.

آنها سنگ های مستطیلی کوچکی بوده که حدود 20 سانتی متر در 8 سانتی متر هستند و درشتی متفاوتی دارند. این مقیاس می تواند از 0 تا 220 (بسیار درشت) تا 5000+ (بسیار ریز) باشد. برای اکثر افراد یک سنگ با دانه 1000 و سنگ دیگر 3000 کفایت می کند.

برای تیز کردن سرویس چاقوی آشپزخانه با سنگ روش زیر را دنبال کنید:

  • برای تیز کردن چاقوها با سنگ آهن، ابتدا باید سنگ‌ها را خیس کنید و در حین تیز کردن، آنها را مرطوب نگه دارید.
  • با درشت ترین سنگ شروع کنید، تیغه چاقو را در تمام طول سنگ، از پاشنه تا نوک آن بکشید.

بهترین مارک چاقوی ایرانی چیست؟

بهترین مارک سرویس چاقو ایرانی، برند حیدری زنجان می باشد. یکی از معروف ترین و تیز ترین چاقو های ایرانی، چاقوی زنجان بوده که قدمت بسیار بالایی دارد.

سرویس چاقوی یونیک خوب است؟

باید بگوییم که جواب این سوال کاملاً به سلیقه و کارایی که شما از چاقو انتظار دارید بستگی دارد. اما بر اساس رضایت کاربران سرویس چاقوی یونیک یکی از بهترین ها است.

سخن آخر

داشتن یک سرویس چاقو در آشپزخانه به شما کمک می‌کند کارهای مختلفی از جمله پاک کردن مرغ، خرد کردن سبزی، نان و … را به راحتی انجام دهید. برای خرید بهترین سرویس چاقوی آشپزخانه لازم است نکاتی را که در بالا ذکر کردیم حتما در نظر بگیرید. امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات ساده اما ضروری بتوانید بهترین سرویس چاقو را با کمک لیست ابزار برای خود خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری