امروزاردیبهشت 20, 1403

5 مدل از بهترین دستگاه تراز لیزری موجود در بازار

دستگاه تراز لیزری
امتیاز دهید post

راهنمای خرید بهترین دستگاه تراز لیزری

تراز لیزری یک دستگاه قدرتمند و کاربردی برای انجام کارهای ساختمانی، بازسازی منزل و … است که با دقت و عملکرد بالای خود کیفیت کار شما را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. اگر در حال انجام پروژه‌های ساختمانی، نجاری و … هستید و به یک تراز لیزری احتیاج دارید در این مطلب همراه ما باشید.

در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین دستگاه تراز لیزری و نکات مهم برای خرید آن را به شما معرفی کنیم.

معرفی ۵ مدل از بهترین دستگاه تراز لیزری

نقطه لیزری لایکا مدل P5

مشخصات محصول

  • برد: ۴۰۰۷۲ متر
  • تعداد نقطه لیزر: ۵
  • نوع لیزر: class2
  • دقت: ۵

دستگاه تراز لیزری Leica مدل P5 قادر به تولید ۵ نقطه لیزری است. ین نقاط در جهت های بالا، پایین، راست، چپ و جلوی دستگاه منتشر می شوند. برد این محصول ۴۰۰۷۲ متر بوده مجهز به سیستم کمپانساتور بسیار دقیق است که در محدوده 4 درجه، انحراف دستگاه نسبت به افق را تصحیح می‌کند. دقت این دستگاه در فاصله 5 متر، تنها 1 میلیمتر است.

نقاط قوت
  • دقت بسیار مناسب پرتو لیزر
  • پایه آهنربایی کاربردی
پیشنهاد خریداران

تراز لیزری دیوالت مدل DW088K-B5

مشخصات محصول

  • برد: ۴۲۹۹۱ متر

دستگاه تراز لیزری دیوالت یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است. این دستگاه کیفیت ساخت بالایی داشته و دارای بدنه‌ای مستحکم است. دقت این محصول فوق العاده بوده و برد آن ۴۲۹۹۱ متر است.

نقاط قوت
  • دقت بالا
  • نور عالی
  • آهنربای بسیار قوی
  • کیفیت بدنه و کیفیت عالی

تراز لیزری بوش مدل GCL 2-15 Box

مشخصات محصول

  • برد: ۴۰۰۷۱ متر
  • تعداد نقطه لیزر: ۲
  • نوع لیزر: Class ۲
  • دقت: ± ۰.۳

دستگاه تراز لیزری بوش مدل BOSCH GCL 2-15 با کیفیت ساخت فوق العاده محصولی کاربردی برای انجام کارهای ساختمانی، نجاری و … است. این دستگاه دارای قفل اپتیک بوده و تا برد 15 متر هم بصورت تفکیکی و هم بصورت جدا می توان استفاده کرد. پایه یونیورسال مگنت دار این محصول به شما کمک می‌کند که دستگاه را در هر ارتفاعی به راحتی نصب کنید.

نقاط قوت
  • دقت بالا
  • کیفیت ساخت فوق العاده

تراز لیزری ماکیتا مدل SK103PZ

مشخصات محصول

  • برد: ۴۰۰۷۲ متر
  • تعداد نقطه لیزر: ۴
  • نوع لیزر: class 2
  • دقت: ۲

دستگاه تراز لیزری ماکیتا محصولی منحصر به فرد است که خود تراز بوده، یک خط افقی و یک خط قائم و چهار نقطه دارد. این دستگاه به شما این امکان را می‌دهد که خطوط را به صورت همزمان یا جداد جدا روشن کنید. تراز لیزری ماکیتا دارای آهنربا جهت اتصال به سطوح آهنی و همچنین دارای یک گیره جهت اتصال به یراق آلات و نبشی های کناف است.

نقاط قوت
  • دقت بالا

مجموعه تراز لیزری نووا مدل NTL-2662 به همراه سه پایه

مشخصات محصول

  • برد: ۴۲۹۹۱ متر
  • تعداد نقطه لیزر:  ۲
  • نوع لیزر: Class ۲
  • دقت: ۲

تراز لیزری نووا (NOVA) مدل NTL-2662 مجموعه‌ای بی‌نظیر برای افراد حرفه‌ای است. این مجموعه شامل تراز لیزری 2 خط، سه پایه، عینک قرمز، پایه قابل تنظیم آهنربایی، دو عدد باتری سوپر آلکالاین و صفحه گیرنده است. این دستگاه به صورت خودکار تراز می‌شود و دقت فوق العاده‌ای دارد.

نقاط قوت
  • تجهیزات کامل
  • دقت بالا

دستگاه تراز لیزری چیست؟

دستگاه تراز لیزری یک ابزار قدرتمند الکتریکی است که یک پرتو قرمز یا سبز را به صورت یک خط عمودی یا افقی (یا هر دو) به دور خود می تاباند که از همه طرف به طور یکسان تراز شده است.

اگر تراز لیزری در مرکز اتاق قرار گیرد و خطی افقی بر روی دیوارها کشیده شود، طول خط از همه طرف از کف یکسان خواهد بود.

کاربردهای آن شامل مربع‌سازی، مسطح کردن و سایر فعالیت‌های نجاری و ساختمانی است که در آن مسطح کردن از یک نقطه مرجع مورد نیاز است.

چرا باید از دستگاه تراز لیزری استفاده کنیم؟

دستگاه‌های تراز لیزری این روزها تقریباً یک استاندارد در صنایع ساختمانی و مهندسی عمران هستند. می توانید از آنها برای ساخت کابینت، بررسی تراز بودن پنجره ها، درها، نورگیرها و همچنین برای کارهای بتنی و آسفالت استفاده کنید. این محصولات دقت و کیفیت کار شما را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.

بهترین دستگاه تراز لیزری

فواید استفاده از دستگاه تراز لیزری

استفاده از سایر دستگاه‌های تراز اشکالی ندارد اما حقیقت این است که در بسیاری از مشاغل ساختمانی استفاده از ترازهایی غیر از تراز لیزری غیرممکن است

دستگاهی های ترازی مثل تراز sprirt و حبابی دارای ویال هایی هستند که به طور ناقص با مایع پر شده اند که در بیشتر موارد، الکل رنگی است. از آنجایی که ویال به طور کامل پر نشده است، یک حباب در لوله وجود دارد. اگر ترازهای حبابی و اسپریت روی یک سطح واقعاً افقی یا واقعاً عمودی قرار گیرد، حباب در وسط باقی می‌ماند. که این امر تراز کردن را با خطا و مشکل مواجه می‌کند.

همچنین، اگر می خواهید با شیب کار کنید، تقریبا غیرممکن است که سطح را در همان شیب نگه دارید، به خصوص اگر مجبور باشید در این روند به حرکت ادامه دهید. در این شرایط استفاده از تراز لیزری بهترین گزینه است.

برخی از مزایای تراز لیزری نسبت به ترازهای دیگر عبارتند از:

استفاده از آن‌ها آسان است. تنها با فشار دادن یک دکمه، می‌توانید یک راهنما ایجاد کنید، تراز بودن و حتی مربع بودن را بدون هیچ زحمتی بررسی کنید.

دستگاه تراز لیزری تا کسری از میلی متر دقت بالایی دارند.

دستگاه تراز لیزری کار با شیب را آسان می کند. ابتدا، می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید تا زمانی که کارتان را کامل می‌کنید، بتوانند همان موقعیت را حفظ کنند. دوم، تنظیمات حتی زمانی که آن را به مکان دیگری منتقل می کنید تغییر نمی کند - مگر اینکه، البته، شما بخواهید.

فاکتورهای مهمی که برای خرید بهترین دستگاه لیزری باید به آن‌ها توجه کنید

دقت و محدوده دید

دقت یک تراز لیزری یعنی اینکه آن دستگاه می‌تواند سطح کار را به اندازه کسری از اینچ تعیین کند. ابزاری که دارای رتبه دقت +5/16 اینچ است. دقت کمتری نسبت به آنهایی با + 1/8 اینچ دارد. هرچه سطح لیزر دقیق تر باشد، بهتر است.

در همین حال، محدوده دید به فاصله ای اطلاق می شود که لیزر را می توان با چشم غیر مسلح دید. هر چه محدوده دید طولانی‌تر باشد، می‌توان با سطوح بزرگ‌تری کار کرد.

اکثر دیودهای لیزر کلاس 2 برای کار در منزل مناسب هستند. اگر برای سایت‌های ساختمانی کوچک تا متوسط ​​به دستگاه تراز لیزری احتیاج دارید، 50 فوت کافی است. با این حال، برای ساخت و ساز در مقیاس بزرگ، به ابزارهای دقیق‌تر با محدوده دید بیشتر نیاز دارید.

دستگاه تراز لیزر دستی یا خودکار

برخی از ترازهای لیزری به صورت دستی و ارزان هستند، به این معنی که کاربر برای تعیین دقیق بودن دستگاه باید حباب آن را بررسی کند. برای تراز کردن دستگاه به صورت دستی، باید تعدادی پیچ انگشتی را تنظیم کنید، در صورتی که برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهید یا اگر تازه کار هستید این کار ممکن است برایتان دشوار باشد.

لیزرهای خودکار دارای یک آونگ داخلی هستند که تراز کردن را برای شما انجام می دهد. همانطور که از نام آن پیداست، به طور خودکار خود را تا 5 درجه تراز می کند - حتی اگر سطح کاملا افقی/عمودی نباشد، تا زمانی که شیب آن در 5 درجه باشد، می توانید از آن به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید.همچنین دستگاه لیزری دوربین دار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر وضعیت دستگاه تغییر کند  و 6 درجه از سطح خارج شود، معمولاً یک نشانگر خارج از سطح چشمک می زند. هر دو نوع مزایا و معایبی دارند. هر دو نوع مفید هستند، به جز اینکه لیزرهای خودکار در زمان شما صرفه جویی می کنند و می توانند نتایج دقیق تری ارائه دهند. در همین حال، اکثر لیزرهای تراز دستی عملاً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، در حالی که تشخیص اینکه آیا دستگاه کالیبره است یا نه، می تواند دشوار باشد.

دستگاه تراز لیزر افقی یا دو پرتویی

دستگاه‌های افقی فقط پرتو لیزر را ساطع می کنند و برای بررسی سطح کف مفید هستند. این محصولات ظرفیت لازم برای برجسته کردن بی‌نظمی‌ها در سطح کار را دارند، کاربردهای آن محدود است، اما در مقایسه با دستگاه‌های دو پرتویی ارزان‌تر هستند.

دستگاه‌های دو پرتویی همانطور که از اسمشان پیداست دو پرتو ساطع می‌کنند، یکی افقی و دیگری عمودی. اکثر دستگاه‌های لیزر پرتو دوگانه دارای دکمه‌های جداگانه برای دو پرتو هستند تا بتوان از آنها به طور جداگانه استفاده کرد و از این رو انعطاف پذیری بیشتری دارند.

این نوع دستگاه را می توان به طور همزمان به عنوان خطوط مرجع و تراز استفاده کرد. بهتر است از آن برای پرتاب خطوط بر روی کف و دیوار در 90 درجه استفاده شود در این صورت می‌توان از مربع بودن شکل مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

برخی از لیزرهای پرتو دوگانه به جای خطوط افقی و عمودی منفرد، یک خط متقاطع را نشان می دهند. این نوع دستگاه‌ها برای نصب وسایل دیواری بسیار بزرگتر و همچنین پارتیشن‌ها و سقف‌های کشویی عالی هستند.

لیزرهای روتاری نیز لیزرهای دو پرتویی هستند که یک پرتو آن نقطه‌ای به بالا در سقف و دیگری یک خط افقی در اطراف اتاق است.

اگر بخواهید سطح دیوارها را بررسی کنید و یا مجبور به نصب یک روکش یا کابینتی هستید که کل اتاق را بپوشاند، این نوع تراز لیزری بهترین کاربرد را دارد.

گیرنده‌های لیزری

گیرنده‌های لیزری دو هدف اصلی دارند: گسترش دامنه کاری سطح لیزر، و امکان استفاده از تراز لیزر در فضای باز یا در شرایط نور شدید.

اکثر آشکارسازها (گیرنده‌های) صداهایی را منتشر می‌کنند تا به شما کمک کنند تا در تراز قرار بگیرید - صدای تند برای حرکت آشکارساز به پایین، صدای آهسته برای بالا رفتن، صدای ثابت زمانی که در تراز هستید. تصمیم برای خرید یک آشکارساز لیزری بستگی به نوع برنامه ای دارد که می خواهید از تراز لیزر خود برای آن استفاده کنید.

اگر قصد ندارید دستگاه تراز لیزر خود را در فضای باز قرار دهید خرید گیرنده را توصیه نمی‌کنیم. از طرف دیگر بهتر است بدانید که همه دستگاه‌های تراز لیزری با انواع گیرنده‌ها سازگاری ندارند پس قبل از خرید گیرنده حتما سازگاری آن با دستگاه تراز را بررسی کنید.

رتبه بندی IP

IP مخفف کلمه " Ingress Protection " است و به کیفیت آب بندی محصول و اثربخشی آن در جلوگیری از نفوذ اجسام خارجی (مانند خاک و آب) به داخل محصول اشاره دارد.

اولین رقم رتبه بندی IP به اندازه اشیایی که می توانند به محصول نفوذ کنند، اشاره دارد، در حالی که رقم دوم به ظرفیت محصول برای دفع یا محافظت در برابر رطوبت اشاره دارد.

نحوه تنظیم دستگاه تراز لیزری

یکی از اولین کارهایی که باید قبل از استفاده از تراز لیزری خود انجام دهید این است که آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. برای این کار بهتر است از سه پایه استفاده کنید.

برای یک سطح دستی، مطمئن شوید که حباب‌ها در وسط قرار دارند (در "سطح"). در غیر این صورت، پیچ های نزدیک ویال را بچرخانید تا زمانی که به سطح برسید. سطح را روشن کنید و استفاده کنید.

آیا دستگاه تراز لیزری به چشم آسیب وارد می‌کند؟

این دستگاه‌ها از دیودهای کلاس 2 استفاده می‌کنند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، اما پرتوهای آن کم قدرت هستند و باعث آسیب چشم نمی شوند، مگر اینکه مستقیماً به منبع پرتو خیره شوید.

تفاوت بین لیزر سبز و قرمز چیست؟

چشم انسان می تواند نور سبز را بهتر از قرمز ببیند به همین دلیل لیزرهای سبز در فاصله طولانی‌تر بهتر دیده می شود. در هر صورت اگر در خارج از منزل از دستگاه تراز لیزری استفاده می‌کنید، به ویژه در نور روشن، لیزر سبز و قرمز هر دو به سختی قابل تشخیص هستند و به یک آشکارساز لیزری نیاز دارند.

دستگاه تراز لیزری را هر چند وقت یکبار کالیبره کنیم؟

اکثر دستگاه‌های لیزری خودکار نیازی به کالیبره شدن ندارند، با این حال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید، می‌توانید آن را هر شش ماه یک بار برای بررسی پیش یک متخصص ببرید. با این کار می‌توانید خرابی و مشکلات دستگاه را نیز زودتر تشخیص دهید در نتیجه دستگاه سالم می‌ماند.

بهترین دستگاه تراز لیزری

 

جمع بندی

دستگاه تراز لیزری یک وسیله عالی برای انجام کارهایی است که به دقت بالا نیاز دارند. با استفاده از این محصولات می‌توانید تا حد زیادی در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. اگر به صورت حرفه‌ای در کار ساخت و ساز، بازسازی و نجاری هستید حتما به یک تراز لیزری احتیاج خواهید داشت.

در این مطلب از لیست ابزار علاوه بر معرفی بهترین دستگاه تراز لیزری سعی کردیم تمامی نکات برای خرید این دستگاه را ذکر کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *