امروزاردیبهشت 8, 1403

خرید بهترین چاقو تیز کن برقی

بهترین چاقو تیز کن برقی
امتیاز دهید post

راهنمای خرید بهترین چاقو تیزکن برقی

اگر می‌خواهید همیشه چاقوهای تیز داشته باشید لازم است که به از خوبی آن‌ها نگهداری کنید. تیز نگه داشتن چاقو با داشتن یک چاقو تیزکن برقی کار ساده‌ای است. در حالی که قبلاً تیز کردن چاقو در خانه کاری دشوار بود، امروزه با تولید چاقوتیزکن‌های مدرن این کار بسیار آسان و ایمن است.

اکنون، می توانید چاقوی شکار، جیبی، فیله یا آشپزخانه خود را با کمترین تلاش تیز کنید.

انتخاب بهترین چاقو تیزکن برقی نیاز به و بررسی دقیق دارد. هر دستگاهی برای تیز کردن چاقوها مناسب نیست. قبل از تصمیم گیری باید نوع چاقویی را که قصد استفاده از آن را دارید تعیین و تیز کنید. هنگامی که فهمیدید چه تیزکن هایی برای چاقوهای شما بهتر است، می‌توانید دقیقاً متناسب با آنچه نیاز دارید دستگاهی با کیفیت انتخاب کنید.

داشتن یک چاقوی تیز همیشه بهتر، ایمن‌تر و کاربردی‌تر است، در صورتی که یک دستگاه تیزکن برقی باکیفیت داشته باشید می توانید از مزایای چاقوهای تیز خود بهره‌مند شوید. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم نکات لازم برای خرید چاقو تیزکن و انواعی از بهترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر قصد خرید دستگاهی با کیفیت و کاربردی را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی ۵ مدل از بهترین چاقو تیزکن برقی موجود در بازار

مشخصات محصول

  • منبع تغذیه: باتری قلمی
  • وزن: ۱۸۰ گرم

چاقو تیزکن برقی سویفتی شارپ مدل Motorized یکی از کاربردی‌ترین محصولات موجود در بازار است. این چاقو تیز کن دارای موتور داخلی بوده و انرژی خود را از باتری تامین می‌کند.  این محصول طراحی فشرده و بی‌سیم داشته و برای خانه‌هایی با آشپزخانه کوچک مناسب است.

چاقو تیزکن برقی سویفتی شارپ مدل Motorized مجهز به سنگ مخصوص تراش فلزات است و برای تیز کردن انواع چاقو و قیچی کاربرد دارد. همچنین این محصول برای تیز کردن انواع وسایل برنده و نوک تیز خانگی مانند پیچ گوشتی و یا قیچی باغبانی مناسب است. درپوش متحرک(خارج شونده) تعبیه شده بر روی این دستگاه برای تیز کردن قطعات مختلف کاربرد دارد.

نقاط قوت
  • کوچک و جمع و جور

مشخصات محصول

  • جنس دسته پلاستیک

چاقو تیزکن برقی مدل USB با ابعاد و وزن مناسب دستگاهی ایده‌آل برای خانه، رستوران و کافه است. این محصول به راحتی و در عرض چند ثانیه چاقوها را تیز می‌کند. در بخش انتهایی این دستگاه دسته‌ای برای تیز کردن چاقو به صورت دستی وجود دارد. همچنین این چاقو تیزکن دارای کاور و محافظ در بخش قرارگیری چاقو است.

چاقو تیزکن سویفتی شارپ مدل ™ یکی دیگر از محصولات خوب و کاربردی موجود در بازار است. این چاقو تیزکن برقی مجهز به موتوری پرقدرت است که انرژی خود را از طریق باتری تامین می‌کند. چاقو تیزکن سویفتی شارپ مدل ™ سری مخصوص برای چاقو های معمولی ، اره ای، قیچی، پیچ گوشتی، ساطور و غیره دارد. همچنین دارای یک سینی در زیر تیغه‌ها برای جمع آوری تراشه های ناشی از تیز کردن است. در صورت نیاز می‌توانید سنگ سمباده این دستگاه را تعویض کنید.

نقاط قوت
  • نقاط قوت
  • قابلیت تعویض سنگ سمباده
  • دارای موتور پرقدرت
  • دارای سری مخصوص برای چاقو های مختلف
  • دارای سینی در زیر تیغه ها برای جمع آوری تراشه‌ها
  • سهولت در استفاده

چاقو تیز کن مدل SHARP SWIFTY کد 34019

مشخصات محصول

  • جنس دسته: پلاستیک
  • ابعاد: ۱۴x۸x۶ سانتی‌متر

چاقو تیز کن مدل SHARP SWIFTY کد 34019 با سنگ سمباده مناسب، در کوتاهترین زمان ممکن انواع چاقوهای شما را تیز و برنده می‌کند.

مشخصات محصول

  • جنس دسته: پلاستیک

چاقو تیزکن سویفتی شارپ مدل ma02 دارای موتوری قوی است که انرژی خود را از طریق باتری تامین می‌کند. این محصول دارای یک سنگ سمباده قوی برای تیز کردن چاقوها است که در صورت نیاز می‌توانید آن را تعویض کنید.

این مدل از چاقو تیز کن سویفتی شارپ سری مخصوص برای چاقو های معمولی، اره‌ای، قیچی، پیچ گوشتی، ساطور دارد. سینی تعبیه شده در زیر تیغه‌های این محصول به شما کمک می‌کند که بعد از پایان کار به راحتی براده‌ها را جمع کنید.

نقاط قوت
  • سهولت در استفاده
  • موتور قوی
  • سری های مخصوص

نکات مهمی که قبل از خرید بهترین چاقو تیزکن برقی باید به آن توجه کنید

نوع نیاز به چاقو تیزکن

چه نوع چاقوهایی را تیز می‌کنید؟ هر چند وقت یک بار باید چاقوهای خود را تیز کنید؟ چقدر باید برای تیز کردن چاقو وقت بگذارید؟

اینها انواع سوالاتی هستند که می‌توانند به تصمیم گیری شما برای خرید کمک کنند. برای شروع، چاقوهایی را که باید تیز کنید و هر چند وقت یکبار باید آنها را تیز کنید، مشخص کنید.

داشتن چاقو تیزکن‌ها برقی برای همه ضروری نیست. اگر شما فردی هستید که چند چاقوی آشپزخانه را تیز می کنید، ممکن است یک تیز کن دستی جمع و جورتر تمام چیزی باشد که نیاز دارید. البته امروزه بیشتر مردم  دوست دارند یک چاقو تیز کن برقی داشته باشند تا هر چه سریعتر بدون صرف وقت اضافه چاقوهای خود را تیز کنند

هنگام خرید چاقو تیزکن برقی، دو ویژگی را در مورد استفاده از آن در نظر بگیرید:

زاویه لبه

زاویه لبه چاقو، زاویه اندازه گیری شده از خط عمودی تصور شده تا لبه است. چاقوهایی با زاویه 20 درجه در دو طرف معمولاً از چاقوهای آمریکایی یا اروپایی هستند. آنهایی که زاویه 15 درجه دارند عموماً چاقوهای آسیایی هستند. همیشه به دنبال زاویه صحیح تیز کردن چاقو باشید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، بهتر است در اینترنت درباره آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

نوع چاقو

در بیشتر موارد تشخیص آن آسان تر از زاویه است. نوع چاقو می تواند دندانه دار یا غیر دندانه دار، چاقوی شکاری، چاقوی جیبی، چاقوی تاشو، چاقوی آشپزخانه یا چاقوی سرامیکی باشد. چاقوها معمولا زوایای تیغه متفاوتی و یا هر کدام روش خاصی برای نگهداری دارند. بنابراین، قبل از خرید یک چاقو تیزکن بهتر است که در مورد تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده تحقیق کنید.

بیشتر چاقو تیز کن ها زوایایی را که می‌توانند تیز کنند فهرست می کنند این امر شما کمک می کند گزینه‌ها را محدود کنید.

بهترین چاقو تیزکن برقی

سهولت در استفاده و ایمنی

بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از چاقو تیزکن برقی استفاده کنند چرا که تیز کردن چاقو با این دستگاه‌ها آسان‌تر است. با این حال نحوه استفاده از آن‌ها کمی سخت است. شما به محصولی احتیاج دارید که به طور موثر کیفیت چاقوی شما را بیشتر کند و برای انجام این کار، احتمالاً باید در چندین مرحله چاقوی خود را تیز کنید.

توصیه می‌کنیم از چاقو تیزکن‌هایی که برای تیز کردن چاقو چندین مرحله دارند استفاده کنید. چرا که بهتر چاقو را تیز کرده و کیفیت تیغه را بهبود می‌بخشند.

علاوه بر این عملکردهای ایمنی دستگاه را نیز بررسی کنید. چاقو در هر مرحله از تیز کردن می‌تواند خطرناک باشد. ویژگی‌های ایمنی مانند حفاظ‌هایی برای محافظت از دست‌ها هنگام تیز کردن این فرصت را به شما می‌دهد که با خیالی آسوده چاقوهای خود را تیز کنید. هنگام تیز کردن چاقوها می‌توانید از دستکش های مقاوم در برابر بریدن استفاده کنید.

 

مراحل تیز کردن

چاقو تیزکن‌های برقی که در چندین مرحله چاقو را تیز  می‌کنند و اسلات‌های بیشتری دارند معمولا کاربرد بیشتری دارند. نکته مهم دیگری که برای خرید بهترین چاقو تیز کن برقی باید در نظر بگیرید سنگ سمباده است. در تیزکن‌های مختلف ممکن است سنگ های متفاوتی استفاده شود. سنگ سمباده قطعه‌ای است که تعیین می کند چاقو چقدر تیز شود.

چاقو تیزکن‌های برقی‌ای که سه مرحله برای تیز کردن چاقو دارند معمولا با سه حرکت چاقوها را تیز می‌کنند. مرحله اول به ایجاد زاویه تیز کردن مناسب کمک می کند، اما باید با احتیاط استفاده شود زیرا می تواند به چاقوها با هر تراشه موجود در تیغه آسیب برساند. در مرحله بعدی، لبه چاقو، که کند شده است، را تیز می‌کنند. در نهایت، لبه تیغه را صاف و صیقلی می کنند.

کیفیت و جنس دستگاه

بررسی مواد اولیه‌ای که برای ساخت بدنه دستگاه استفاده شده است می‌تواند نشان دهنده کیفیت و دوام چاقو تیزکن باشد. اما مهم ترین قسمتی که باید ارزیابی شود چرخ تیز کردن است. چرخ تیزکن همان وسیله ای است که به صورت اریب قرار دارد و با از بین بردن مواد مختلف لبه چاقو را تیز می‌کند.

طبق نظر کارشناسان چرخ‌هایی که از الماس ساخته شده‌اند بهترین کاربرد را دارند. چرخ‌های از جنس الماس سایندگی بالایی دارند و در عین حال نازک و بادوام هستند. سایر مواد مورد استفاده شامل سنگ، فلز، فولاد، سرامیک و تسمه نیز برای ساخت چرخ‌های تیز کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاقو تیزکن‌های سرامیکی هم بسیار رایج هستند و از مواد مصنوعی ساخته شده اند. اندازه‌گیری دانه‌های تیزکننده‌های سرامیکی بسیار دقیق است تجربه ای خوب از تیز کردن چاقو در اختیار شما قرار می‌دهند. بررسی مواد استفاده شده در بدنه نیز اهمیت زیادی دارد. متاسفانه، پلاستیک ماده ای مقرون به صرفه است که بسیاری از شرکت ها از آن برای پوشاندن چاقو تیزکن های برقی خود استفاده می‌کنند.

پوشش پلاستیکی دوام زیادی ندارد، بنابراین به دنبال محصولاتی باشید که بدنه آن‌ها از مواد با دوام ساخته شده باشد. حتی اگر کل بدنه از مواد با دوام نباشد، تقویت برخی نقاط خاص دستگاه باعث افزایش دوام آن خواهد شد.

نگهداری و طول عمر

اکثر چاقو تیزکن‌ها نیاز به مراقبت خاصی ندارند، اما برای بهبود طول عمر دستگاه، توصیه می کنیم به نگهداری آن توجه زیادی داشته باشید. اکثر تولید کنندگان دستورالعمل‌هایی در مورد تمیز کردن و نگهداری دارند. این توصیه ها را برای بهبود طول عمر محصول انجام دهید.

اولین و مهم‌ترین کار برای نگهداری از چاقو تیزکن برقی تمیز کردن آن بعد از هر بار استفاده است. وقتی چاقو را تیز می کنید، تیغه مقداری براده‌های فلزی به جا می گذارد. بنابراین بهتر است بعد از هر بار استفاده براده‌ها را جمع کنید. ممکن است لازم باشد هر از گاهی قسمت بیرونی دستگاه را پاک کنید، بنابراین به دنبال محصولاتی باشید که بدنه آن‌‌ها به راحتی تمیز می‌شود. مانند فولاد ضد زنگ

قطعات الکتریکی و موتور نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند مگر اینکه مشکل مکانیکی خاصی وجود داشته باشد. مطمئن شوید که دستگاه را خاموش کرده و زمانی که از آن استفاده نمی کنید آن را از برق بکشید. روشن نگه داشتن موتور برای مدت طولانی می تواند بر طول عمر تاثیر منفی داشته باشد و باعث اختلال در عملکرد شود.

بهترین چاقو تیزکن بازار کدام است؟

چاقو تیز کن اهرمی تیز کار مدل HL146. چاقو تیز کن اهرمی تیز کار مدل HL150. چاقو تیز کن تیز کار کد 5451. چاقو تیز کن تیز کار مدل ADFHERVV کد 95. چاقو تیز کن دنور مدل 038731DR. چاقو تیز کن ریور مدل 002. چاقو تیز کن مدل sfz-001. ...

انواع چاقو تیزکن های موجود در بازار کدامند؟

انواع چاقو تیزکن های برقی،دستی، حرفه ای هیبریدی، مخصوص قصابی و...در بازار موجود است.

بهترین چاقو تیزکن برقی

سخن آخر

اگر دوست دارید چاقوهای آشپزخانه‌تان همیشه تیز باشد حتما به یک چاقو تیزکن نیاز خواهید داشت. این محصولات در کمترین زمان و بدون صرف وقت زیاد انواع چاقوها را تیز و برنده می‌کنند. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم تمامی نکات لازم برای خرید بهترین چاقو تیز کن برقی را بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای خود تهیه کنید.

دیدگاه و پیشنهاد خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *