امروزاردیبهشت 8, 1403

بهترین گوشی های اندروید برای بازی های اندروید

بهترین گوشی های اندروید برای بازی های اندروید
5/5 - (2 امتیاز)

اگر یک گیمر نباشید فرقی نمیکند که با یک تلفن میان رده بازی کنید یا یک گوشی مخصوص بازی! اکثر افراد اعتقادی به ابزارهای مخصوص بازی ندارند و آنها را کلاهبرداری و تکنیک های بازاریابی برای فروش بیشتر میدانند، اما اگر به شکل منطقی به این موضوع نگاه کنیم متوجه اهمیت آن خواهیم شد.

گاهی اوقات در بازی کالاف دیوتی با اینکه تلاش زیادی میکنید و میدانید که در چه زمانی باید شلیک کنید، ناگهان کشته میشوید! در اینجا همه چیز را مقصر می دانید، از پینگ گرفته تا چیترها و.. اما خب واقعیت این است که یکی از اصلی ترین موضوعی که در بازی های ویدیویی تاثیرگذار است، میزان فریم شما است که نسبت به سخت افزاری که دارید متفاوت است، یعنی برخی از گوشی های موبایل در نرم ترین و بهترین حالت ممکن یک عنوان را اجرا میکنند و برخی دیگر هم دچار افت فریم و لگ های ناگهانی می شوند، شاید هم با خودتان بگویید که این کاری ندارد! من میروم و یک تلفن بالا رده میخرم و قضیه را همینجا تمام میکنم، اما خب داستان کمی پیچیده تر از این است، در این مقاله می خواهیم به شکل کامل بهترین تلفن های مخصوص بازی را معرفی کنیم و راه هایی برای افزایش بهره وری هر گوشی را به شما بگوییم، با ما همراه باشید.

بهترین گوشی های اندروید برای بازی های اندروید

بهترین گوشی های اندرویدی میتوانند با کنسول های قابل حمل نینتندو سوییچ و استیم دک (Steam deck) هم رقابت کنند و برای علاقمندان به بازی های ویدیویی واقع گرایانه و با گرافیک بالا بسیار مناسب هستند، انتخاب این تلفن های همراه باعث میشود که شما بتوانید از یک صفحه نمایش مناسب با وضوح صفحه بالا و حتی 4k لذت ببرید و آخرین پرچمدار های شیائومی و اپل هم به نرخ تازه سازی (رفرش هرتز) 120 هم رسیده اند، یعنی شما در حالت کلی کندی کمتری را در قسمت های سریعتر می بینید، علاوه بر اینها قدرت بالای باتری گوشی های موبایل و شارژ شدن آنها به وسیله یک پاوربانک، کار شما را بسیار ساده میکند و باعث میشود که بتوانید بیشتر از قبل روی این تجربه گیمینگ تمرکز کنید.

بعضی از گوشی های پرچمدار مثل آیفون 13 یا ردمی نوت 11 احتیاجی به معرفی کردن ندارند و تقریبا برای اکثر کاربران شناخته شده هستند، اما دیوایس هایی هم وجود دارند که مخصوص بازی طراحی شده اند و ممکن است نام آن ها را کمتر شنیده باشید، اکثر این تلفن ها از قابلیت های لرزشگر و پرفورمنس بالا در بازی های ویدیویی بهره می برند و عملکرد بسیار خوبی در اجرای اکثر بازی ها دارند. این لیست ابتدا به گوشی های معروف اشاره میکند و سپس در بخش دوم سعی میکند که گیمینگ های با قیمت مناسب و موجود در بازار ایران را به شما معرفی کند.

سری روگ فون ایسوس (Asus Rog Phone)

سه مدل مختلف از گوشی های سری ROG ایسوس در حال حاضر موجود است، Asus ROG Phone 5، ROG Phone 5 Pro و ROG Phone 5 Ultimate که نام همه آنها از لپتاپ های گیمینگ این شرکت گرفته شده و وجه تمایز اصلی همه آنها اجرای بازی های موبایل با بالاترین کیفیت ممکن است، این تلفن ها از دکمه های جلوی نمایشگر و تریگر هایی با طراحی خاص استفاده میکنند که کنترل بهتری به گیمر هدیه میدهد، همچنین اگر به اسامی هم دقت کنید متوجه میشوید که پسوند و پیشوندهای آنها در حالت کلی ممکن است روی بهره وری اثرگذار باشد، البته علاوه بر تمام این ها یک صفحه نمایش کوچک اضافه، دو سنسور برای شلیک بهتر در مدل های پرو و آلتیمیت در نظر گرفته شده است.

دقیقا مثل نسخه های قبلی راگ فون این تلفن همراه از لوازم جانبی مخصوص بازی پشتیبانی می کند و سعی میکند که گیمرها را در مسیر پیروی قرار دهد، البته باندلهای مختلف این تلفن با قیمت های تقریبا بالا همه اکسسوری های گیمینگ را شامل میشود، یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی، پشتیبانی از خنک کننده Aeroactive که روی سخت افزار شما اثر مستقیم میگذارد و طوری طراحی شده که برای بازی کردن در طولانی مدت مشکلی برای کاربر و سخت افزار پیش نیاید.

گوشی قدرتمند Lenovo Legion Phone Duel 2

گوشی Lenovo Legion Phone Duel 2، موبایل گیمینگ را به یک سطح جدید ارتقا میدهد و با استفاده از دو خنک کننده قدرتمند مجزا سعی میکند که روی بهره وری بیشتر تلفن متمرکز باشد، هرچند این تلفن همراه از یک محفظه کوچک برای کاهش دمای سی پی یو و پردازنده گرافیکی استفاده میکند اما این اصلی ترین ویژگی این محصول نیست؛ طراحی منحصر به فرد لنوو لجیون فون نه تنها شما را به یاد گوشی های معمولی می اندازد بلکه امکاناتی هم دارد که هیچ وقت در تلفن های بالارده آن را مشاهده نمیکنیم، چهار کلید التراسونیک و لمس دو نقطه خازنی باعث میشود که شما بتوانید واکنش های مناسبی در بازی های اکشن و یا ریسینگ داشته باشید و اگر از علاقمندان به پابجی موبایل هستید بد نیست که ویژگی های کامل این محصول را برای یکبار هم که شده به شکل کامل بخوانید.

گوشی Black Shark 4، بهشت گیمرها اینجاست

شیائومی نشان داده که هرجایی که کاربران به حضورش نیاز داشته باشند، در آنجا به شکل قدرتمندانه ای ظاهر خواهد شد، سری بلک شارک یکی از بهترین تلفن های گیمینگ موجود در بازار ایران است که نسبت به نسخه های قبلی خود یک سر و گردن بالاتر است و با مانیتور اولد 6.67 اینچی فول اچ دی، با نرخ تازه سازی 144 هرتز، چنان تصویری را به گیمر نشان میدهد که میخکوب شود؛ این گوشی شبیه به یک کامپیوتر جیبی است که بازی ها را با بهترین کیفیت ممکن اجرا میکند و اگر روی آن گارنا فری فایر را تجربه کنید قطعا از کیفیت آن متعجب خواهید شد.

گوشی Galaxy S21، پرچمدار سامسونگ در قامت یک شوالیه

آخرین گوشی پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 21 اولترا دقیقا همان چیزی است که اکثر کاربران گیمر و علاقمندان به بازی به آن نیاز دارند، با اینکه سامسونگ این گوشی را یک تلفن گیمینگ نمیداند اما عملکرد کلی آن نشان میدهد که یک ابزار همه کاره است و در اکثر تست ها میتواند سر بلند بیرون بیاید.
هر سه مدل گلکسی اس 21 از نرخ تازه سازی 120 هرتزی به همراه یک صفحه نمایش فوق العاده بهره می برند، این مدل با دو سی پی یو کوالکام و یا اگزینوس (پردازنده انحصاری سامسونگ) منتشر شده که نسخه اول مختص به بازار آمریکا بوده و در سایر کشورها از جمله ایران به راحتی گیرنمی آید.

همچنین از نظر نرم افزاری ابزارهایی مثل گیم تولز و گیم لانچر هم به شکل پیش فرض روی این تلفن ها قرار دارد که به کاربران اجازه میدهد نرخ فریم خود را مشاهده کنند، از صفحه فیلم و یا اسکرین شات بگیرند، و در بهینه ترین حالت ممکن، کتابخانه بازی های خود را اجرا کنند، همه این ها را به رام 12 گیگابایت اضافه کنید، در حالت کلی این تلفن یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار ایران و با قیمت تقریبا مناسبی هم قابل خرید است.

دسترسی به استورهای مخصوص بازی باعث شده که اکثر افراد به راحتی بتوانند در پیش ثبت نام و تست های آلفا و بتای بازی ها حضور داشته باشند و با استفاده از استور گیمینگ تپ تپ (Tap Tap) بتوانند لیست علاقمندی ها و تجربیاتشان را گسترش دهند.

سخن پایانی، نبرد برای برقرار عدالت

بازی کردن روی اندروید این روزها دیگر یک تفریح لوکس نیست و تقریبا برای اکثر گیمرها به یک امر عادی تبدیل شده، شما اگر یک کنسول نسل نهمی یا یک کامپیوتر قدرتمند هم داشته باشید، گاهی اوقات مشغول بازی های تفننی یا عناوینی می شود که روی تلفن قابل اجرا شدن هستند، افزایش کاربران تلفن های همراه و توجه شرکت ها به تولید موبایل های مخصوص گیمینگ باعث شده که این صنعت رشد چشمگیری داشته باشد و عرضه بازی هایی مثل کالاف دیوتی موبایل و اپکس لجندز در مایکت هم مهر تاییدی بر این مسیر درست است، در حال حاضر موبایل گیمرها بخش بزرگی از جامعه گیمرهای کشور را تشکیل داده اند و اگر با همین روند به پیش برویم در آینده هم شاهد رشد چشمگیر آن ها از لحاظ تعداد در مقایسه با سایر پلتفرم ها خواهیم بود، تمام این ها را گفتیم که به اینجا برسیم، بگوییم گوشی های موبایل دیگر محدودیت های سابق را ندارند و به یک کامپیوتر قدرتمند جیبی تبدیل شده اند، در این لیست بهترین گوشی های گیمینگ موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم و گفتیم که چطور از نظر نرم افزاری بیشترین استفاده را از آنها داشته باشید، اگر این مقاله برای شما مفید بود و یا حس میکنید که تلفن های دیگری میتوانند در اینجا حضور داشته باشند، لطفا در قسمت نظرات به ما اعلام کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *