خرید ماشین حساب مهندسی

خرید بهترین ماشین حساب ساده با قیمت مناسب

بسیاری از مردم در هنگام خرید ماشین حساب با قیمت‌های بسیار زیاد و گاهی هنگفت مواجه می‌شوند. بسیاری از افراد با‌ شنیدن قیمت زیاد یا از خرید صرف‌نظر می‌کنند و یا اینکه به ناچار هزینه زیادی می‌پردازند. آیا واقعا برای داشتن یک ماشین حساب ساده نیازی به پرداخت هزینه‌ بالا داریم؟

ما در سایت لیست ابزار انواع ماشین حساب ساده با قیمت‌های مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. قیمت مناسب و کاربردی بودن این مدل‌ها باعث شده برای تمام افراد اعم از دانش‌آموز، دانشجو، شاغل و بازاری چه برای انجام محاسبات روزمره و چه برای استفاده‌های تجاری و فروشگاهی، گزینه‌ای مناسب و قابل استفاده باشد. اما اگر دانشجو، مهندس یا حسابدار هستید و به ماشین حساب مهندسی، گرافیکی و یا مالی نیاز دارید، در مقاله ماشین حساب مهندسی، با بهترین‌ ماشین حساب های بازار آشنا خواهید شد.

در هنگام خرید ماشین حساب ساده، هر فروشنده‌ای به طور حتم این مدل را به شما پیشنهاد خواهد داد. جنس بدنه با‌کیفیت و دکمه‌های نرم بکار رفته در این مدل باعث محبوبیت آن در بین افراد بازاری و فروشگاه‌ها شده است.

قابلیت‌هایی چون، تعداد ورودی ۱۲ کاراکتر، دقت بالا در انجام محاسبه تا ۳۰۰ مرحله و دکمه‌های دو صفر و سه صفر باعث سهولت استفاده از این مدل شده است. اگر به محاسبه‌های آماری و مثلثاتی نیاز ندارید، می‌توانید این مدل را که قیمت کمتری دارد خریداری کنید.

استفاده همزمان از باتری و انرژی خورشیدی، چهار حالت خروجی، مقایسه محاسبه‌ها و هشدار صوتی هنگام فشار دکمه اشتباه در محاسبه، از قابلیت‌های این مدل است.

این ماشین حساب بی‌نظیر که توسط شرکت کاسیو طراحی شده در نوع خود کامل‌ترین مدل ساخته شده است. صفحه نمایش بزرگ با وضوح عالی آن، می‌تواند تعداد ۱۴ کاراکتر را نمایش دهد. این مدل مشکل خطا‌های محاسباتی را به حداقل رسانده وعدد‌های وارد شده را تا ۳۰۰ مرحله به درستی محاسبه می‌کند.

این ماشین حساب برای افراد بازاری و فروشگاه‌ها بسیار پرکاربرد است. استفاده همزمان از باتری و پنل خورشیدی، انجام محاسبه‌های آماری و مثلثاتی، مقایسه محاسبه‌ها و هشدار صوتی هنگام فشار دکمه اشتباه در محاسبه، از قابلیت‌های این مدل است.

با داشتن یک ماشین حساب ساده بسیاری از حساب‌ و‌ کتاب کردن‌های روزمره ما بسیار راحت‌‌تر و دقیق‌تر انجام خواهد شد. اندازه کوچک و سهولت در استفاده دلیل محبوبیت این نوع از ماشین حساب‌ها است. برای دانش‌آموزان و دانشجوهایی که در امتحان‌هایشان فقط ماشین حساب ساده مجاز است کاملا مناسب خواهد بود.

اگر شما زیاد از ماشین حساب استفاده می‌کنید، حتما متوجه شده‌اید که بعضی از مدل‌ها هنگام سریع وارد‌کردن عددها کند عمل میکنند و عددها با تاخیر درج میشوند. این مدل با استفاده از قابلیت Key Roll Over و همچنین دکمه‌های درشت و نزدیک به هم انجام محاسبه‌های سریع و با دقت بالا را تضمین می‌کند.

جاگرفتن در جیب و کیف، استفاده از باتری و انرژی خورشیدی، جنس بدنه با‌کیفیت، نمایشگر ۱۰ کاراکتری، خاموش شدن اتوماتیک و حافظه داخلی از سایر مزیت‌های این مدل است.

در هنگام خرید ماشین حساب ساده، در نظر داشته باشید که این مدل برخلاف ظاهر ساده و اندازه کوچک آن، امکان استفاده از ورودی ۱۲ کاراکتری، حافظه داخلی، منبع تغذیه باتری و پنل خورشیدی را به شما خواهد داد.

همین مدل برای انجام حساب‌های آماری ساده عملکرد خوبی دارد. امکان پاک کردن آخرین ورودی، عملکرد دیگری است که شما را انجام دوباره محاسبه نجات می‌دهد. این مدل را به دلیل سادگی، کوچک و عمومی بودن، هر فردی اعم از بچه‌های دبستانی تا افراد شاغل می‌توانند استفاده کنند.

تقریباً تمام دانشجوها و دانش آموزان رشته‌های ریاضی، فیزیک و مهندسی از ماشین حساب مهندسی استفاده می‌کنند. بسیاری از این افراد توان خرید ماشین حساب مهندسی با قیمت بالا را ندارند. بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از این مدل خواهد بود.شما با مبلغ کمی صاحب یک ماشین حساب مهندسی می‌شوید که کارایی مناسبی دارد.

قابلیت‌های این مدل شامل، ساعت، درب محافظ، اجرای محاسبه‌های آماری و مثلثاتی، ورودی ۱۰ کاراکتری، خاموش شدن اتوماتیک خواهد بود. از ضعف‌های این مدل باید به چند مورد زیر اشاره کرد: باز و بسته نشدن مناسب درب، دکمه‌های کوچک، نداشتن پنل خورشیدی و نمایشگر کوچک.

اندازه این ماشین حساب به قدری مناسب است که به راحتی می‌توانید آن را داخل کیف پول خود قرار دهید یا حتی از آن به عنوان سر‌سویچ استفاده کنید. کلیدهای پلاستیکی این ماشین حساب استفاده از آن را راحت‌تر هم می‌کند. قیمت پایین این محصول مهمترین مزیت آن است.

مشخصات این محصول شامل این موارد است: درب محافظ، حافظه داخلی، امکان پاک کردن آخرین ورودی، نمایشگر هشت کاراکتری.

اگر قصد خرید ماشین حساب برای خانم‌ها یا دختر‌خانم‌ها را دارید، بدن شک از این مدل خوششان خواهد آمد. رنگ‌بندی زیاد این ماشین حساب ظاهر بسیار زیبایی به آن می‌دهد، و برای هدیه دادن گزینه مناسبی خواهد بود.

نمایشگر واضح و ۱۲ کاراکتری این ماشین حساب کار‌کردن با آن را دلپذیر می‌کند. در روز از انرژی خورشیدی استفاده می‌کند تا باتری کمتری مصرف کند و اتوماتیک خاموش می‌شود.

آقایان و پسرهای جوان این ماشین حساب را می‌پسندند. استفاده از چند رنگ در بدنه، ظاهر شیک و زیبایی به این مدل بخشیده است. برای استفاده ساده‌تر، می‌توانید از دفترچه راهنمای ماشین حساب کمک بگیرید. با خرید این ماشین حساب می‌توانید از گارانتی یک‌ساله آن هم استفاده کنید

امکاناتی مانند حافظه ذخیره‌سازی، کلید دو‌صفر، درصد‌گیری، نمایشگر بزرگ، ورودی تا ۱۲ کاراکتر و پنل انرژی خورشیدی در این مدل تعبیه شده که کارایی خوبی به دستگاه می‌دهد.

شرکت دلی یکی از تولیدکنندگان مشهور انواع ماشین حساب است که محصولات با‌کیفیتی دارند. رنگ‌بندی‌ زیاد این مدل و همچنین ظاهر فانتزی و خوش ساختش آن را به یک گزینه عالی برای استفاده کودکان قرار داده است.

رنگ‌های آبی، قرمز و سبز از رنگ‌های پر‌طرفدار این محصول است. نمایشگر با‌کیفیت ۸ کاراکتری، خاموش شدن خودکار هم مشخصه‌های این ماشین حساب است.

معمولا از این ماشین حساب به عنوان وسیله ای برای تکمیل دکوراسیون و زیبایی میز کار استفاده می شود. البته این محصول علاوه بر زیبایی، کارایی و کاربرد بسیار خوبی دارد. این مدل برای محاسبه‌های ساده و روزمره ایده‌آل است. از ویژگی‌های مثبت این محصول باید به وزن کم، کیس محافظ و قابلیت نمایش ۱۰ کاراکتر اشاره کرد.


راهنمای خرید ماشین حساب

شاید فکر کنید که با وجود انواع  موبایل‌های هوشمند و رایانه‌ها که همگی ماشین حساب دارند دیگر چه نیازی به خرید ماشین حساب‌ داریم؟

بگذارید جواب این سوال را اینگونه بدهیم: همانطور که می‌دانید با آمدن تلفن‌های همراه، تلویزیون، ایمیل و کتاب‌های صوتی، استفاده از تلفن‌های ثابت، رادیو، اداره پست، کتاب‌های چاپی منسوخ نشد. همه اینها هنوز مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند. برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی هم کار یک ماشین حساب را انجام می‌دهند اما اصالت و کاربرد یک ماشین حساب واقعی را ندارند.

بسیاری از افراد از جمله مهندس‌ها، معلم‌ها، حسابداران، دانشجوها و افراد بازاری برای حفظ پرستیژ کاری خود ترجیح می‌دهند از یک ماشین حساب واقعی را داخل کیف یا روی میز کار خود داشته باشند. در زمینه ساخت ماشین حساب شرکت‌های زیادی فعالیت می‌کنند. ما در سایت لیست‌ ابزار سعی داریم چهار مارک برتر در زمینه ساخت ماشین حساب را به شما معرفی کنیم.

اگر نیازی به انجام محاسبه‌های پیشرفته و تخصصی ندارید و یک ماشین حساب ساده کارتان را راه می‌اندازد، پس لازم نیست زیاد هزینه کنید. می‌توانید یکی از این مدل‌ها را برای خودتان انتخاب کنید یا به شخص دیگری هدیه بدهید.

نگاهی اجمالی بر انواع ماشین حساب

ماشین حساب ساده

ماشین حساب ساده

هر وسیله‌ای که انجام یک کاری را برای ما ساده یا ممکن می‌کند یک ماشین است. تعداد انگشتان دست، اسطرلاب، چرتکه و امثال اینها هر‌کدام یک ماشین حساب ساده هستند. منظور از ماشین حساب ساده امروزی، قابلیت انجام محاسبات ساده ریاضی و توابع ساده است که به طور گسترده مورد استفاده عموم مردم قرار میگیرد.

ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب‌های مهندسی توانایی انجام محاسبات پیشرفته‌ای مانند انواع توابع، کدنویسی، رسم نمودار و ارزیابی‌های مالی و بانکی را دارند. این نوع ماشین حساب‌ها برای  استفاده‌های تخصصی‌تر مناسب‌ است. بیشترین میزان استفاده و خرید ماشین حساب مهندسی توسط دانشجوها، اساتید دانشگاه‌ها و مهندس‌ها صورت می‌گیرد. بیشتر این کالاها به دلیل تخصصی بودن قیمت نسبتاً بالایی دارند.

معرفی چند برند محبوب برای خرید ماشین حساب

ماشین حساب برند کاسیو

کاسیو

کاسیو۲

کاسیو یک شرکت ژاپنی است که در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی کار می‌کند. ژاپنی‌ها تنها با تکیه بر فرهنگ خود و استراتژی نفوذ در کشورهای ابرقدرت، سطح توان علمی و تولیدی خود را افزایش دادند.

شرکت کاسیو یکی از پیشگامان عرصه تولید ماشین حساب به‌شمار می‌آید و شاید بتوان گفت امروزه هر شخصی در طول عمر خود حداقل از یکی از محصولات این شرکت استفاده کرده و یا آن را خریداری نموده است. کیفیت ساخت محصولات این شرکت به انداره‌ای بالا است که مطمئن باشید با خرید ماشین حساب کاسیو تا چندین سال بدون افت کیفیت و کارایی از آن استفاده خواهید کرد.

ماشین حساب برند شارپ

شارپ۱

شارپ۲

شرکت ژاپنی شارپ که رقیب دیرینه شرکت کاسیو به حساب می‌آید در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند. هدف این شرکت از ابتدای فعالیت خود، تبدیل شدن محصول‌هایش به الگو برای سایر فعالان این صنعت بوده است. این شرکت علاوه بر مقام دوم در زمینه تولید محصولات اداری، برای مدتی طولانی اسپانسر باشگاه فوتبال منچستر یونایتد نیز بوده است.

ماشین حساب برند کنکو

ماشین حساب کنکو

ماشین حساب کنکو۱

کنکو یک شرکت ژاپنی است اما کشورهای دیگری هم مانند چین محصولات این شرکت را تولید می‌کنند. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه تولید لوازم جانبی عکاسی است. کنکو در طول فعالیت خود با شعار تولیدات ارزان و با‌کیفیت سعی کرده است که همه مردم بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

ماشین حساب برند دلی

ماشین حساب دلی۱

ماشین حساب دلی۲

دلی یک شرکت چینی است که در زمینه عرضه لوازم و ماشین‌های اداری فعالیت می‌کند. شرکت دلی نسبت به رقبای خود سن کمتری دارد و توانسته است در همسن مدت کم فعالیت خود، چندین گواهینامه معتبر کیفیت دریافت کند. این شرکت به دلیل دسترسی به مواد اولیه ارزان و استفاده از نیروی کار ارزان‌تر توانسته است جایگاه خود را در بازار جهانی مستحکم کند.

نکات مهمی که هنگام خرید ماشین حساب ساده باید در نظر بگیرید

  • استفاده و کاربرد ماشین حساب برای ما
  • شناخت انواع ماشین حساب
  • حجم محاسباتی که می‌خواهیم انجام بدهیم
  • توجه به تعداد کاراکترهایی قابل نمایش توسط ماشین حساب
  • منبع تغذیه و حافظه داخلی
  • مهمتر از همه قیمت ماشین حساب

سوالات متداول در مورد خرید ماشین حساب

آیا ماشین حساب‌های ساده اشتباه محاسباتی دارند؟

معمولا ماشین حساب‌‌های تولید شده توسط برندهای تازه کار و ناشناخته به دلیل تجربه و تخصص کم در زمینه آن محصول دچار کم و کاستی‌هایی خواهند بود، به همین دلیل است که بیشتر مردم تمایل دارند که از برندهای شناخته‌تر که کیفیت کار تضمین شده‌ای دارند استفاده کنند.

ماشین حساب‌های ساده چه محاسباتی را انجام می‌دهند؟

ماشین حساب‌های ساده قابلیت انجام محاسبات ساده ریاضی، برخی از محاسبه‌های مالی و تعدادی از محاسبه‌های آماری و مثلثاتی را انجام بدهند.

بهترین برند‌های ماشین حساب کدام‌اند؟

از بهترین و محبوب‌ترین برندهای ماشین حساب که در ایران هم وجود دارند، ماشین حساب کاسیو، ماشین حساب شارپ، ماشین حساب کنکو و ماشین حساب دلی است. با توجه به رقابت‌ سخت شرکت‌های موجود در این صنعت، برندهای مشهور دیگری هم وجود دارند.

ماشین حساب‌ ساده برای چه کسانی مناسب است؟

طیف گسترده‌ای از مردم حتی با کمترین سطح سواد می‌توانند از یک ماشین حساب ساده برای انجام محاسبات روزمره استفاده کنند.

جمع بندی

مهم‌ترین نکته در خرید ماشین حساب (یا هرکالای دیگری) شناخت کافی از آن وسیله است که بتوانید هزینه‌ی درست‌تری را صرف آن بکنید. وب سایت لیست ابزار در این پست انواع ماشین حساب از چهار برند کاسیو، شارپ، کنکو و دلی را مورد بررسی قرار داده‌ است. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود هر کدام از این مدل‌ها را خریداری کنید.

قیمت مناسب، طراحی و کیفیت ساخت خوب، قابلیت نمایش تا ۱۴ کاراکتر، مناسب بودن با تمام سلیقه‌ها، رنگ‌بندی زیاد، انجام محاسبات مختلف، سایزهای مختلف و… از مشخصات بارز این نوع ماشین حساب‌ها است. چون ما قصد نداریم درس تاریخ بدهیم سریعا به سراغ مشخصه‌ها و موارد استفاده از ماشین حساب‌ها می‌رویم.

در بین انواع لوازم و ابزار اداری، ماشین حساب‌ ساده به عنوان یک ماشین اداری پر استفاده‌ شناخته می‌شود. ماشین حساب‌خهای ساده اعمال چهار‌گانه ریاضی و نهایتا تا حدودی محاسبات آماری و مثلثاتی را انجام می‌دهند. برای انجام محاسبات روزمره ضروری هستند و قیمت پایینی دارند. هر شخصی با هر سطح سوادی می‌تواند از یکی از این ماشین حساب‌ها استفاده کند. خرید ماشین حساب و استفاده از آن پرستیژ کاری شما را بالا می‌برد.

 


دیدگاه‌ها

6 پاسخ به “خرید بهترین ماشین حساب ساده با قیمت مناسب”

  1. بهزاد

    ممنون از مقاله خوبتون یه سوال به نظر شما بهترین ماشین حساب برای رشته عمران کدوم مدل هستش؟ ممنون از راهنماییتون

    1. لیست ابزار

      سلام خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده. برای رشته عمران نیاز به ماشین حساب مهندسی یا ماشین حساب گرافیکی دارین. پیشنهاد می‌کنیم به پست [بررسی و خرید بهترین ماشین حساب مهندسی قیمت مناسب ۲۰۲۰] سر بزنید. اگر کارهای گرافیکی، نموداری و طراحی دارین ماشین حساب کاسیو الجبرا FX2.0 PLUS رو توصیه می‌کنیم. برای انجام محاسبات مهندسی هم ماشین حساب کاسیو FX-5800 بهترین انتخاب برای دانشجوها خواهد بود.

  2. نگین شریفی

    سلام دنبال ماشین حساب مونرو میگردم اما تو بازار زیاد پیدا نمیشه، ماشین حساب ساده چی مارکی رو پیشنهاد میدین؟

    1. لیست ابزار

      سلام اگر قصد خرید ماشین حساب ساده دارین بهتره ماشین حساب کنکو مدل KK-105B یا ماشین حساب کنکو مدل KK-568B را امتحان کنید. البته در این مقاله چند مدل دیگه از برندهای کاسیو، شارپ و دلی هم معرفی شدن که ماشین حساب فانتزی و شیک هم شمال میشه.

  3. مهران

    بهترین ماشین حساب ساده ای که دارین کدومه؟

    1. لیست ابزار

      ماشین حساب ساده کاسیو مدل DJ-120D Plus و ماشین حساب شارپ مدل EL-377W بهترین ماشین حساب های ساده بازار هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *