امروزاردیبهشت 9, 1403

7 تا از بهترین تبلت های گیمینگ 2023

5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید تبلت گیمینگ

تبلت‌ گیمینگ جایگزین خوبی به جای PC یا لپ تاپ برای افراد است. شما با خرید یک تبلت گیمینگ می‌توانید آن را همه جا به همراه داشته باشید و تجربه ی خوبی از اجرای بازی را برای خودتان ماندگار کنید، در این مقاله قرار است به معرفی بهترین تبلت گیمینگ بپردازیم و از ویژگی های آن ها بگوییم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید تا انتهای مطلب لیست ابزار را دنبال کنید.

پیشنهاد لیست ابزار

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 8-i7

مشخصات

  • مقدار رم :سه گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :دارد - یک سیم کارت
  • رابط‌ها :جک 3.5 میلی‌متری صدا - تاندربولت 4
  • نسخه سیستم عامل : ویندوز 11

سرفیس پرو 8  یکی از بهترین تبلت های گیمینگ موجود در بازار است که با تغییرات بسیاری نسبت به نسخه‌های قبلی وارد بازار شده است.این تبلت دارای ظاهری زیبا با طراحی جدید است که در کنار سخت افزار خوب یک پکیج ایده آل را تشکیل می دهد.

یکی از مزیت های این تبلت گیمینگ داشتن نمایشگر 13 اینچی آن است که حاشیه‌های کمی دارد و رفرش‌ریت آن 120 هرتز است. همچنین، این تبلت مایکروسافت مجهز به پورت تاندربولت 4 است. کاربران می‌توانند با استفاده از این تبلت، به سادگی آن را به نمایشگرهای مختلف متصل کنند. علاوه بر این، سرفیس پرو 8 با پردازنده‌های نسل 11 اینتل که دارای 4 هسته پردازشی است، به شما امکان می‌دهد تا همه‌ی فعالیت‌های خود را با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن انجام دهید.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7

مشخصات

  • مقدار رم :سه گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :دارد - یک سیم کارت
  • رابط‌ها :جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • نسخه سیستم عامل : Android 10

تبلت گیمینگ مدل Samsung Galaxy Tab A7، یکی از بهترین تبلت های سامسونگ میان‌رده اما قدرتمند و با کیفیت از شرکت سامسونگ است .این تبلت با مشخصات سخت‌افزاری خوب و قابلیت‌های کاربردی فوق العاده ، به یک گزینه مناسب در دسته‌ی تبلت‌های میان‌رده تبدیل شده است و علاوه بر آن برای افرادی که به دنبال خرید یک تبلت گیمینگ هستند، نیز مناسب است.

اگر بخواهیم در مورد ویژگی های این تبلت بگوییم، باید گفت که دارای صفحه نمایشی از نوع IPS است و اندازه‌ ای به ابعاد 10.4 اینچ دارد. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با 1200x2000 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز 224 پیکسل در هر اینچ است. در Tab A7 از پردازنده ی میان‌رده Snapdragon 662 استفاده شده است که شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 610 است.

در این تبلت گیمینگ با کنار هم قرار گرفتن، حافظه رم 3 گیگابایتی و چیپست میان‌رده، توان پردازشی قابل قبولی فراهم شده است و تبلت قادر به اجرای بازی‌ها و برنامه‌های نسبتاً سنگین نیز می‌باشد.

به عنوان نکات تکمیلی و دیگر ویژگی ها در مورد این تبلت باید گفت که دارای 32 گیگابایت حافظه رم است و در قسمت پشت تبلت، یک دوربین 8 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی قرار داده است و در قسمت جلوی تبلت نیز از یک دوربین 5 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی به کار رفته است.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 5G

مشخصات

  • مقدار رم : هشت گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :دارد - یک سیم کارت
  • رابط‌ها :جک 3.5 میلی‌متری صدا - USB Type-C، Bluetooth
  • نسخه سیستم عامل : Android 12
  • امکانات :دارای حسگر اثر انگشت، قابلیت مکالمه

به عنوان یکی دیگر از بهترین تبلت های گیمینگی که می توانید خریداری کنید، به سراغ تبلت Samsung Galaxy Tab S8 می رویم که نسبت به گزینه ی قبلی که معرفی کردیم امکانات بیشتری دارد و سخت افزار به کار رفته در آن تا حدودی قدرتمندتر است. این تبلت نیز یکی از تبلت‌های بسیار باکیفیت  شرکت سامسونگ است که به مشخصات فنی بسیار خوب و قدرتمندی شناخته می شود.

تبلت  Samsung Galaxy Tab S 8 با ابعاد 11 اینچ و رزولوشن 1600×2560 پیکسل، دارای یک صفحه‌نمایشی عالی است. در قسمت پشتی تبلت، دو سنسور دوربین قرار گرفته است. یک سنسور دوربین رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد و  از نوع عریض است و سنسور دیگر 6 مگاپیکسل از نوع فوق عریض یا ultrawide است. همچنین، برای دوربین سلفی، یک سنسور با رزولوشن 12 مگاپیکسل تعبیه شده است.

پردازنده ی به کار رفته بر روی این دستگاه از نوع اسنپدراگون 8 نسل اول است که برای اجرای نرم‌افزارهای کاربردی و محبوب گزینه ی ایده آلی است و علاوه بر آن در اجرای بازی‌های سنگین مانند Call of Duty Mobile، Asphalt 9 و PUBG Mobile هم عملکرد خوبی دارد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S7 FE LTE

مشخصات

  • مقدار رم : چهار گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :دارد - یک سیم کارت
  • رابط‌ها :جک 3.5 میلی‌متری صدا
  • نسخه سیستم عامل : Android 11
  • امکانات :دارای حسگر اثر انگشت، قابلیت مکالم

تبلت  Galaxy Tab S7 FE LTE  یکی دیگر از محصولات شرکت سامسونگ است که با سایز 12.4 اینچ روانه بازار شده است. ظرفیت حافظه داخلی این تبلت 64 گیگابایت است و می‌تواند فضای مناسبی برای ذخیره‌سازی حجم زیادی از فایل‌های صوتی و تصویری، بازی و اپلیکیشن‌های مختلف باشد. البته یکی از نکات کارآمد در مورد این تبلت این است که با کمک حافظه microSD امکان افزایش حافظه آن نیز وجود دارد.دوربین اصلی این تبلت 8 مگاپیکسل است و دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسل می باشد. سیستم‌عامل به کار رفته بر روی این تبلت نسخه‌ی 11 اندروید است و یک باتری غیر قابل تعویض 10090 میلی‌آمپرساعتی، با قابلیت شارژ سریع وظیفه‌ی تأمین انرژی آن را به عهده دارد.

تبلت اپل مدل iPad Pro 2021 5G

مشخصات

  • مقدار رم :هشت گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :دارد - یک سیم کارت
  • نسخه سیستم عامل : iOS 14

یکی دیگر از محصولاتی که شما می توانید خریداری کنید و به عنوان تبلت گیمینگ از آن استفاده کنید، آیپد پرو 2021 اپل است که در دو مدل 11 اینچ و 12.9 اینچ در بازار وجود دارد. این تبلت با کمک تراشه‌ی M1 کار می کند. به عنوان یک نکته ی تکمیلی باید گفت که اپل ادعا می‌کند که آیپد پرو 2021 با استفاده از تراشه M1، تغییر قابل توجهی در عملکرد پردازشی نسبت به نسل قبلی خواهد داشته است و به صورت تقریبی تا حدود 50 درصد بهتر عمل خواهد کرد.

آیپد پرو 2021 قابلیت نمایش تصاویر با وضوح 6K را دارد همچنین از نظر دوربین نیز در این نسل جدید، بهبودهایی صورت گرفته است. همچنین آیپد پرو نسل جدید برای اولین بار از قابلیت Smart HDR 3 بهره می‌برد و به همراه قابلیت پشتیبانی از قلم لمسی اپل و صفحه‌کلید‌های جداگانه از جمله اسمارت کیبورد فولیو و مجیک کیبورد ارائه می شود. این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که قصد خرید تبلت گیمینگ را دارند و البته می‌خواند که گزینه انتخابی آن ها از محصولات شرکت اپل باشد.

مشخصات

  • مقدار رم :سه گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :بدون پشتیبانی از سیم کارت
  • رابط‌ها : Lightning
  • نسخه سیستم عامل : iPad OS 15

شاید برایتان جالب باشد اما  آیپد 10.2  که از نظر قیمت ارزان‌ترین تبلت اپل محسوب می‌شود و متناسب با ویژگی هایی که دارد، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این دستگاه دارای طراحی کلاسیک و قدیمی است اما بسیار قدرتمند بوده و برای اجرای اکثر بازی ها مناسب است.

اگر بخواهیم این تبلت را از نظر سخت‌افزاری بررسی کنیم، باید گفت که آیپد ۱۰.۲ مجهز به چیپست قدرتمند A13 Bionic است که جزو یکی از قدرتمندترین چیپست‌های موجود در بازار است . ناگفته نماند که برای تجربه‌ی بهتر در زمان کار با این تبلت می‌توانید از مداد اپل (Apple Pencil) که همراه با دستگاه وجود دارد، استفاده کنید.  به صورت کلی می توان گفت که آیپد ۱۰.۲ بهترین تبلت ارزان قیمت موجود در بازار  است که با داشتن قدرتمند کافی و وزن سبک از بهترین گزینه هایی است که هم می توانید تمام کارها را به کمک آن انجام دهید و هم این که آن را همه جا به همراه خود داشته باشید.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi

مشخصات

  • مقدار رم :چهار گیگابایت
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت :بدون پشتیبانی از سیم کارت
  • رابط‌ها : USB Type-C
  • نسخه سیستم عامل : iPad OS 15

به عنوان آخرین گزینه به سراغ آیپد مینی از برند اپل می رویم که برای اولین بار در 14 سپتامبر 2021 رونمایی شد و تغییری در آیپدهای اپل بود که با ابعادی کوچکتر طراحی و ساخته شده بود. آیپد مینی علاوه بر داشتن ظاهر شیک در 4 رنگ بسیار زیبا و خاص( بنفش، خاکستری، رزگلد و گلد )تولید شده است.

این آیپد دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی به همراه نمایشگر تمام صفحه با کم‌ترین حاشیه و به اصطلاح All Screen  است. شما به کمک این آیپد می توانید تصاویری خارق‌العاده با طیف رنگی گسترده P3 را مشاهده کنید. تراشه A15 بیونیک به کار رفته در این دستگاه اجرای بازی ها را برای شما ساده تر خواهد کرد.به عنوان آخرین نکته نیز باید اضافه کرد که آیپد‌مینی 2021 دارای یک کانکتور (USB-C) با پشتیبانی از DisplayPort است که می‌توانید به وسیله آن انواع لوازم جانبی و اکسسوری های مختلف از جمله دوربین ها، نمایشگر ها و بسیاری از موارد دیگر را به راحتی و بدون دردسر به آن متصل کنید و تجربه ی کاربری خوبی از کار کردن با این آپید را برای خود ماندگار کنید.


در زمان خرید تبلت گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای این که بتوانید بهترین تبلت گیمینگ موجود در بازار را متناسب با نیازها و خواسته ی خود خریداری کنید، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید و رعایت کنید که در ادامه به مهمترین نکات در این زمینه اشاره کرده ایم.

 1.توجه به قدرت سخت‌افزاری

از جمله مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید تبلت گیمینگ باید در نظر داشته باشید، قدرت سخت‌افزاری تبلت است. مطمئن شوید که تبلت دارای پردازنده قوی و حافظه کافی برای اجرای بازی‌ها و کارهای گرافیکی پیشرفته است. همچنین، گزینه‌هایی مانند حافظه رم کافی . کارت گرافیک قدرتمند نیز می‌توانند تجربه بازی شما را بهبود بخشند.

2.توجه به صفحه نمایش

صفحه نمایش با کیفیت و وضوح بالا، برای تجربه گیمینگ بسیار مهم است. ترجیحاً تبلتی با صفحه نمایش با کیفیت بالا، رزولوشن بالا و نرخ بروزرسانی بالا خریداری کنید تا بتوانید تصاویر را شفاف و پر از جزئیات مشاهده کنید. تبلت های ۱۰ اینچی از محبوب ترین تبلت های ۲۰۲۳ برای بازی هستند. در مقاله دیگری به معرفی بهترین تبلت های ۱۰ اینچی پرداخته ایم.

3.توجه به طول عمر باتری و ظرفیت آن

باتری قوی با طول عمر طولانی می‌تواند در تجربه ی  اجرای گیم تاثیرگذار باشد. اطمینان حاصل کنید که تبلت دارای باتری با ظرفیت مناسب و قابلیت شارژ سریع است تا بتوانید برای مدت طولانی با آن بازی کنید.

4.توجه به قابلیت اتصال

بررسی کنید که تبلت دارای اتصالات مورد نیاز شما است یا خیر! برخی از تبلت‌ها دارای درگاه‌های USB-C یا micro-USB هستند که به شما امکان اتصال به لوازم جانبی مانند کنترلرهای بازی، هدفون‌ها و دسته‌های بازی را می‌دهد. همچنین، بررسی کنید که آیا تبلت از قابلیت‌های اتصال بی‌سیم مانند Wi-Fi و بلوتوث نسخه‌ی جدید پشتیبانی می‌کند.

5.توجه به طراحی و اندازه

طراحی و اندازه تبلت نیز مهم است، زیرا باید راحتی و قابلیت حمل آسان را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید تبلت را به طور منظم برای بازی استفاده کنید، می‌توانید از یک تبلت با طراحی مستقیم و وزن سبک استفاده کنید تا از راحتی بیشتری برخوردار شوید.

6.توجه به حافظه  ذخیره سازی

بررسی کنید که تبلت دارای حافظه داخلی کافی برای ذخیره بازی‌ها، برنامه‌ها و فایل‌های شما است یا خیر! همچنین، اگر امکان افزایش حافظه با استفاده از کارت حافظه را دارید، این امکان می‌تواند برای شما مفید باشد.

به عنوان جمع بندی باید گفت…

در این مقاله از لیست ابزار در مورد بهترین تبلت گیمینگ صحبت کردیم و بهترین گزینه ها در این زمینه را به شما معرفی کردیم. در نظر داشته باشید که علاوه بر تمام موارد گفته شده، قیمت نیز یک عامل مهم در خرید تبلت گیمینگ است. بررسی کنید که آیا تبلت گیمینگ انتخابی شما، متناسب با قیمتی که دارد ویژگی‌ها و عملکرد خوبی را در اختیارتان قرار می دهد یا خیر!

امیدواریم که این نکات برای شما مفید باشد و به کمک آن بتوانید بهترین تبلت گیمینگ 2023 موجود در بازار را خریداری کنید. در تیم لیست ابزار ما نیز آماده ارائه هرگونه راهنمایی به شما برای بهترین انتخاب خواهیم بود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *