امروزاردیبهشت 10, 1403

بهترین مارک دستگاه اتو لوله سبز در ایران

بهترین مارک اتو لوله کشی
5/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید دستگاه لوله سبز

اتو لوله کشی محصولی کاربردی و مهم در لوله کشی ساختمان است. در صورتی که اتو لوله کشی وجود نداشته باشد نمی‌توانید کارهای فنی و لوله کشی ساختمان را انجام دهید. این روزها انواع مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارد و به همین دلیل هم خرید یک محصول کاربردی و با کیفیت ممکن است کمی مشکل باشد. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین مارک اتو لوله کشی، نکات مهم برای خرید این دستگاه را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید یک اتو لوله کشی با کیفیت خریداری کنید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی ۶ مدل از بهترین اتوهای لوله کشی موجود در بازار

مدل کاربردی

دستگاه اتو لوله سبز ادون مدل EDP-2000T

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: PPR-PE
  • توان: ۲۰۰۰ وات
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم حرارت

دستگاه اتو لوله سبز ادون مدل EDP-2000T یکی از بهترین اتوهای لوله کشی موجود در بازار است. این دستگاه دارای توان ۲۰۰۰ وات بوده و برای جوش دادن انواع لوله PPR-PE مناسب است. اتو لوله کشی ادون ۶ عدد لقمه در سایزهای مختلف دارد. حرارت این دستگاه را می‌توانید براساس نوع لوله تنظیم کنید.

دستگاه اتو لوله سبز رونیکس مدل RH-4404

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: PE-RT، PE ، PB، PP-R
  • توان: ۲۰۰۰ وات
  • ترموستات: ۱۶A
  • سایز سری‌های گرم کننده لوله: ۲۰-۲۵-۳۲-۴۰
نقاط قوت
  • طراحی ارگونومیک
  • قابلیت تنظیم دما
  • دارای پایه ضد لغزش و ثابت U
  • مجهز به سیستم حرارتی پیشرفته با توان ۲۰۰۰ وات

یکی دیگر از بهترین دستگاه های موجود در بازار، دستگاه اتو لوله سبز رونیکس مدل RH-4404 است. این اتو لوله کشی به یک سیستم حرارتی پیشرفته با توان ۲۰۰۰ وات مجهز شده و دو المنت قدرتمند مجزا دارد که باعث ایجاد حرارتی مناسب و یکنواخت حین انجام اتصالات می شود. برای بالا بردن اثربخشی عملکرد دستگاه و انجام جوش یکنواخت در اتصالات لوله‌ها از یک راکت حرارتی بزرگتر استفاده شده است. این دستگاه همچنین مجهز به سوکت‌هایی با روکش تفلون با هدایت حرارتی یکنواخت و پایدار است در نتیجه می‌تواند برای ذوب لوله های PP/PB/PPR/PE و سایر لوله های پلاستیکی جهت دستیابی به جوشکاری بدون درز مورد استفاده قرار بگیرد. پایه ضد لغزش و ثابت U شکل تعبیه شده برای این دستگاه از لغزش و تکان خوردن آن جلوگیری می‌کند. قابلیت تنظیم دما یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه اتو لوله سبز رونیکس مدل RH-4404 است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید دمای دستگاه را با توجه به نوع لوله از ۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

دستگاه اتو لوله سبز نووا مدل NTW-2415

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: PE-RT، PE ، PB، PP-R
  • توان: ۲۰۰۰ وات
  • ترموستات: ۱۶A
نقاط قوت
  • ترموستات قدرتمند
  • قابلیت جوش انواع لوله‌های پلاستیکی
  • قابلیت نصب لقمه به جلو صفحه حرارتی
  • صفحه بزرگ با قابلیت نصب ۴ لقمه به صورت همزمان

دستگاه اتو لوله سبز نووا مدل NTW-2415 بدنه از جنس PA۶ با طراحی ارگونومیک دارد و کار با آن بسیار آسان است. این محصول با توان ۲۰۰۰ وات مجهز به یک سیستم حرارتی پیشرفته است که حرارتی یکنواخت و مناسب تولید می‌کند. قابلیت تنظیم دما از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است. با وجود این قابلیت می‌توانید دمای دستگاه را با توجه به نوع لوله از ۰ تا ۳۰۰ درجه تنظیم کنید. عایق مدور و بسیار قوی‌ای که در قسمت اتصال صفحه حرارتی به بدنه تعبیه شده است از انتقال حرارت جلوگیری می‌کند.

دستگاه اتو لوله سبز سیلور مدل GT - PW2200

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: PE ,PB ,PP-R, PE-RT
  • توان: ۲۲۰۰ وات
  • سایز سری‌های گرم کننده لوله: ۲۰ و ۲۵
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم حرارت تا ۳۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد
  • مجهز به عایق بسیار قوی در قسمت اتصال راکت حرارتی
  • توان الکتریکی بالا جهت ایجاد حرارت مناسب و یکنواخت حین انجام اتصالات

دستگاه جوش لوله سبز سیلور مدل GT - PW2200 یکی از دستگاه‌های کاربردی برای لوله کشی ساختمان‌های مسکونی، اداری و نصب پمپ‌های آب است. المنت 2200 وات واقعی با توانایی تولید توان حرارتی 300 درجه به شما این امکان را می‌دهد تا قطورترین لوله‌های در حد توان این دستگاه را به راحتی جوش دهید. دقت زیاد، کنترل دما و اطمینان بالا از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه است.

دستگاه اتو لوله سبز آیرون مکس مدل NEW2022PW-IM 2200

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: ۲۰ ۲۵ ۳۲ ۴۰
  • توان: ۲۲۰۰ وات
نقاط قوت
  • دارای پیچ تنظیم حرارت و عایق حرارتی مقاوم و کارآمد

اتو لوله سبز ایرون مکس یکی از بهترین اتوهای لوله کشی برای انجام انواع کارهای فنی و ساخت و ساز است. دارای یک سیستم حرارتی پیشرفته است که همراه با به کارگیری دو المنت قوی مجزا و توان الکتریکی 2200 وات حرارتی مناسب و یکنواخت ایجاد می‌کند. این محصول همچنین دارای یک راکت حرارتی بزرگ است که باعث اثربخشی عملکرد دستگاه و انجام جوش یکنواخت در اتصالات لوله‌ها می‌شود. اتو لوله کشی ایرون مکس برای جوش انواع لوله‌های PP-R, PB ,PE مناسب است.

دستگاه اتو لوله سبز مکس مدل OL3

مشخصات محصول

  • انواع لوله قابل استفاده: ۲۰-۲۵
  • توان: ۱۰۰۰ وات
نقاط قوت
  • قابلیت تنظیم درجه حرارت

از دیگر محصولات پرفروش و با کیفیت موجود در بازار می‌توانیم به دستگاه اتو لوله سبز مکس مدل OL3 اشاره کنیم. این دستگاه برای جوش لوله‌های ۲۰ و ۲۵ مناسب بوده و توان حرارتی آن ۱۰۰۰ وات است. قابلیت تنظیم درجه حرارت که برای دستگاه در نظر گرفته شده به شما این امکان را می‌دهد تا درجه حرارت را با توجه به نوع لوله مشخص کنید.


راهنمای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی

برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه اتو لوله کشی را انتخاب کنید، بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

فاکتورهای مهم برای خرید بهترین مارک اتو لوله سبز

آمپر دستگاه لوله سبز

به عبارتی محدوده آمپر توان خروجی دستگاه جوش است. به همین دلیل هم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی‌ است. این فاکتور در واقع ضخامت لوله را تعیین می‌کند. اگر قصد دارید فلزات سنگین جوش دهید، مثلا بین 1/8 تا 3/8 اینچ ، باید دستگاهی با محدوده آمپر بالا خریداری کنید.

قانون کلی تعیین محدوده آمپر می‌گوید برای اینکه بتوانید به درستی جوشکاری را انجام دهید،برای هر 1/16 به ۳۰ آمپر نیاز دارد. بنابراین، اگر قصد دارید فلزی با ضخامت 1/8 اینچ را جوش دهید، به دستگاهی با محدوده آمپر حداقل 60 آمپر نیاز خواهید داشت.

سرعت سیم و نرخ تغذیه

سرعت سیم سرعتی است که سیم جوش با آن وارد حوضچه جوش می شود. از طرف دیگر، نرخ تغذیه، میزان مصرف الکترود است. برای این که بتوانید بهترین مارک اتو لوله کشی را خریداری کنید لازم است که هر دو فاکتور را مد نظر قرار دهید. چرا که این دو فاکتور سرعت کلی دستگاه اتو لوله کشی را تعیین می‌کنند.

بهترین راه برای یافتن ترکیبی عالی از سرعت سیم و نرخ تغذیه، آزمایش تنظیمات مختلف روی یک قطعه فلزی است. هنگامی که دستگاه مناسب را پیدا کردید، می‌توانید ساعت ها بدون نیاز به توقف و تنظیم دستگاه جوشکاری کنید.

چرخه کار

به مدت زمانی که یک اتو لوله کشی می تواند بدون اضافه بار استفاده شود، چرخه کار می‌گویند. به عنوان مثال، یک اتو لوله کشی با چرخه کاری 60% می‌تواند از هر 10 دقیقه به مدت 6 دقیقه بدون اضافه بار استفاده شود. از مثلا اگر دستگاهی با چرخه کاری 100% داشته باشید می توانید به طور مداوم بدون گرم شدن بیش از حد یا ایجاد آسیب از آن استفاده کنید.

قابل حمل بودن

دستگاه های جوش اغلب در مناطق ساخت و ساز و نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است استفاده می‌شوند. برای اینکه بتوانید با خیال راحت دستگاه جوش را به نقاط مختلف حمل کنید باید حتما فاکتور قابل حمل بودن دستگاه را مد نظر قرار دهید.

قابلیت اتصال چند لوله به هم

از دیگر فاکتورهای مهمی که برای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی باید به آن توجه کنید قابلیت اتصال چند لوله است. اتو لوله کشی مورد نظر شما باید برای انواع لوله های PPR, PE و PB قابل استفاده باشد.

ابعاد لقمه‌ها

ابعاد لقمه‌ها نیز یکی از فاکتورهای قابل توجه برای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی است. لقمه‌ها به صورت نر و ماده هستند. لقمه ماده برای ورود لوله و لقمه نر برای اتصال و ایجاد حرارت و گرم کردن لوله است. اتویی که انتخاب می‌کنید باید از تمامی سایز های لقمه پشتیبانی کند. در این صورت می‌توانید از انواع لوله‌ها با سایزهای متفاوت استفاده کنید.

سیستم حرارتی

هر چه سیستم حرارتی دستگاه قوی‌تر باشد شما می‌توانید بهتر و سریع‌تر کار لوله کشی را انجام دهید. پس برای خرید بهترین دستگاه اتو لوله‌کشی حتما این فاکتور را نیز در نظر بگیرید.

قابلیت کنترل دما

در صورتی که دستگاه مجهز به این قابلیت باشد شما می‌توانید به راحتی دمای دستگاه را با توجه به ضخامت لوله تنظیم کنید. با این قابلیت هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود و هم شما می‌توانید کار لوله کشی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. پس برای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی حتما این فاکتور را نیز بررسی کنید.

سرعت گرم شدن

برای اینکه بتوانید در مدت زمان کوتاهی به بهترین نحو ممکن عمل جوشکاری را انجام دهید، بهتر است دستگاهی انتخاب کنید که به سرعت و بدون اتلاف وقت گرم شود. هر چه دستگاه سریع‌تر گرم شود شما بهتر و با سرعت بیشتری می‌توانید کار خود را انجام دهید.

سخن آخر

اتو لوله کشی دستگاهی کاربردی و ضروری برای انجام کارهای فنی، به‌خصوص لوله کشی و ساخت و ساز ساختمان است. از آنجایی که در بازار محصولات مختلفی وجود دارد ما در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم تمامی نکات لازم برای خرید بهترین مارک اتو لوله کشی بررسی و ۶ مدل از بهترین محصولات موجود را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *