امروزاردیبهشت 9, 1403

بهترین مارک شمع موتور سیکلت ۱۲۵ ، ۱۵۰ و ۲۰۰

بهترین مارک شمع موتور سیکلت
امتیاز دهید post

راهنمای خرید شمع موتورسیکلت

قیمت شمع موتورسیکلت چقدر است؟ بهترین شمع سوزنی برای موتورسیکلت مدام است؟ از کجا بفهمیم شمع موتورسیکلت خراب است؟ اگر موتورسیکلت خراب شد، قدرت خود را از دست داد یا به سادگی کار نکرد، ممکن است مجبور شوید شمع های موتورسیکلت خود را تعویض کنید. همچنین می توانید دفترچه راهنمای موتور خود را بررسی کنید تا ببینید هر چند وقت یکبار باید آنها را تعویض کنید. راه دیگر برای بررسی اینکه آیا به شمع جدید نیاز دارید این است که آنها را بردارید و ببینید آیا شکاف درست است و آیا الکترود سوخته است یا خیر. اگر می دانید زمان تعویض شمع موتور سیکلت تان فرا رسیده است، گزینه‌های مختلفی در دسترس است. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین مارک شمع موتور سیکلت را به شما معرفی کنیم. همچنین قصد داریم نکات مهمی که برای خرید شمع موتور باید به آن توجه کنید را بررسی کنیم. پس اگر می‌خواهید شمع موتور سیکلت خود را تعویض کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی انواعی از بهترین مارک شمع موتور سیکلت

مدل کاربردی

شمع موتور سیکلت راپیدو مدل 125 D8EA

مشخصات محصول

  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: هوندا

شمع موتور سیکلت نور-بوش مدل X2C مناسب هوندا،یاماها،سوزوکی-125cc

مشخصات محصول

  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: هوندا.یاماها.سوزوکی
  • ویژگی‌ها: جرقه زنی قوی، کاهش مصرف سوخت، بهترین عملکرد موتور در اثر جرقه زنی شصت هزار کیلومتر، عملکرد واقعی

شمع موتورسیکلت دنسو مدل IU-20

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه بلند
  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: مناسب برای کلیه موتورسیکلت هایی که با استاندارد سایز این محصول همخوانی دارند
  • توضیحات: قطر پیچ ۱۰ میلیمتر - طول رزوه ۱۹ میلیمتر - سایز آچار ۱۶

شمع موتورسیکلت کویر مدل D8EA

مشخصات محصول

  • آلیاژ جرقه‌زن: نیکل
  • مناسب برای: هوندا CDI ۱۲۵-۱۵۰-۲۰۰

شمع موتور سیکلت شمع نور مدل XR2CI33

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه کوتاه
  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: هوندا. یاماها. سوزوکی و…

شمع موتور سیکلت دنسو مدل IX24

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه بلند
  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: موتورسیکلت هوندا CB , CBR , CRM و CRF

شمع موتور سیکلت انرژی مدل ABC125 مناسب برای هوندا

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه بلند
  • آلیاژ جرقه‌زن: هسته مسی
  • مناسب برای: انواع هوندا ۱۲۵ ۱۵۰ ۲۰۰

شمع موتورسیکلت ان جی کی مدل 2120 D8EA

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه کوتاه
  • آلیاژ جرقه‌زن: نیکل
  • مناسب برای: هوندا ۱۲۵/۱۵۰/۲۰۰

شمع موتورسیکلت دبلیو استاندارد مدل p16030738 مناسب برای طرح هندا cdi 125

مشخصات محصول

  • آلیاژ جرقه‌زن: پلاتین
  • مناسب برای: موتور های هوندا ۱۲۵ و ۱۵۰ سی سی
  • ویژگی‌ها: جرقه زنی قوی، کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب، افزایش قدرت، کاهش مصرف

شمع موتورسیکلت ای اس ای کد 13 مناسب برای هندا CDI , CG

مشخصات محصول

  • ویژگی‌های شمع موتورسیکلت: پایه بلند
  • آلیاژ جرقه‌زن: ایریدیوم
  • مناسب برای: موتورسیکلت های هوندا ۱۲۵ سی سی و تمامی موتور سیکلت ها با ابعاد مشابه جای رزوه همانند موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰ سی سی و تریل روان ۲۰۰ سی سی

چرا باید شمع موتور سیکلت را عوض کنیم؟

بهبود قدرت استارت زدن

بدون شمع سالم، موتور با حداکثر قدرت استارت نمی‌خورد یا ممکن است حتی استارت نخورد. چرا که شکاف شمع ممکن است خیلی بزرگ باشد و نتواند جرقه برق بزند تا سیستم احتراق موتورسیکلت را مشتعل کند.

بهبود عملکرد موتور

شمع موتور جرقه کافی برای سوختن مخلوط هوا و سوخت در سیستم احتراق تولید می‌کند. استفاده از یک شمع جدید و با شکاف درست از اشتعال زودهنگام یا شلیک پرش که می‌تواند به موتور آسیب برساند، جلوگیری می‌کند

شمع سوخته در پروب منفی تغییر رنگ جزئی خواهد داشت. اگر شکاف بین الکترود زمین و الکترود مرکزی را اندازه گیری کنید، ممکن است متوجه شوید که کمی گسترده تر است. اگر آن را تعویض نکنید، پروب می سوزد و باعث می شود موتور از کار بیفتد.

خنک نگه داشتن موتور

شمع به انتقال حرارت اضافی از محفظه احتراق سیلندر به سیستم خنک کننده موتور کمک می‌کند. اگر موتور دستگاه سالم باشد، لازم نیست در مسیرهای طولانی  برای خنک کردن موتور خود توقف کنید.

بهبود مصرف سوخت

یک شمع سالم به وسیله نقلیه شما کمک می کند تا قدرت کافی برای استارت زدن داشته باشد، این امر باعث صرفه جویی در میزان سوخت موتور میشود. شمع‌ها همچنین آلاینده‌ها و دیگر رسوبات حاصل از افزودنی‌های سوخت را می‌سوزانند. در نتیجه مصرف سوخت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

انواع شمع موتور سیکلت

فلز مس

شمع‌های سر مسی رایج ترین و استانداردترین شکل شمع هستند. مس یکی از بهترین هادی‌های الکتریسیته است، به همین دلیل شمع‌های مسی به راحتی گرم نمی شوند. این ویژگی عمر شمع را افزایش می‌دهد. شمع‌های مسی معمولاً ارزان هستند و دوام و طول عمر نسبتا خوبی دارند.

تک پلاتین

شمع‌های تک پلاتین با وجود این واقعیت که رسانایی کمتری نسبت به مس دارند، اما گران تر از مس هستند. در مقابل دوام بیشتری دارند چرا که پلاتین به راحتی مس فرسوده نمی‌شود. شمع‌های سر پلاتین می‌توانند بسیار بیشتر از شمع‌های مسی دوام بیاورند، اما ممکن است با مشکل گرمای بیش از حد مواجه شوند.

دوبل پلاتین

شمع‌های دوبل پلاتین در قسمت نوک دارای صفحات دوتایی پلاتین هستند. بنابراین، عمر طولانی تری و عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های تک پلاتینیوم دارند. این محصولات گران تر هستند. با این حال، هنوز هم ممکن است به دلیل خواص فلز پلاتین گرمای بیش از حد تولید کنند.

ایریدیوم

ایریدیوم رسانای خوبی برای الکتریسیته نیست، اما عملکرد شمع را به خطر نمی اندازد. در واقع، شاخه‌های ایریدیوم می توانند از نسخه های مسی بیشتر دوام بیاورند. آنها بسته به سازنده، عمر مفیدی در حدود 40000 تا 80000 مایل دارند. با این حال،این محصولات نسبت به سایر شمع‌هایی که در بالا معرفی کردیم قیمت بیشتری دارند، چرا که ایریدیوم فلزی کمیاب به حساب می‌آید.

راهنمای خرید بهترین مارک شمع موتورسیکلت

قبل از خرید بهترین مارک شمع موتورسیکلت بهتر است فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید. برای مشاهده قیمت روز موتور سیکلت صفر نیز میتوانید با ما همراه باشید. همینطور برای دیدن بهترین موتور سنگین مجاز در ایران !

شکاف

اگر نمی دانید چگونه شمع را به درستی شکاف دهید، شمع هایی را که از قبل شکاف دارند، در اولویت قرار دهید. شکاف، فضای بین نوک (الکترود مرکزی) و منحنی (الکترود زمین) است. شکاف صحیح به جلوگیری از آتش سوزی موتور و افزایش راندمان سوخت موتورسیکلت شما کمک می کند.

نوع الکترود زمین

یک شمع می تواند دو یا چند الکترود زمینی داشته باشد که الکترود مرکزی را احاطه کرده است. الکترود زمین ساختار پروب مانندی است که از روزه‌ها بیرون زده است. متداول ترین نوع آن تک و دو الکترود است. الکترودهای بیشتر طول عمر شمع را افزایش می‌دهند چرا که حین احتراق الکترود دوم به زمین تکیه می‌کند. با این حال، بازده سوخت موتور شما را به خطر می‌اندازد.

روزه‌های شمع

تعداد روزه‌های روی شمع میزان دسترسی آن به محفظه احتراق را تعیین می‌کند. اگر روزه‌ها کم باشند، احتراق به خوبی انجام نمی‌شود چرا که شمع نمی‌تواند به داخل محفظه برود. اگر تعداد آنها زیاد باشد و شمع بلندتر از حد معمول باشد، ممکن است در هنگام کار، موتور توسط پیستون ها آسیب ببیند یا سوخت زودتر از حد انتظار مشتعل شود. برای به دست آوردن اندازه مناسب، شمع اصلی موتور سیکلت خود را قبل از خرید شمع جدید بررسی کنید.

محدوده حرارتی

محدوده حرارتی سرعتی است که شمع می‌تواند گرما را از نوک شلیک به سیستم خنک کننده منتقل کند. می‌توان از آن برای تشخیص مدت زمانی استفاده کرد که شمع می تواند قبل از آسیب دیدن در برابر احتراق حرارتی در برابر احتراق حرارتی مقاومت کند. محدوده حرارت معمولاً به صورت ارقام عددی در دفترچه راهنما نمایش داده می‌شود. اکثر شمع های موتورسیکلت دارای محدوده حرارتی 900 تا 1500 درجه فارنهایت هستند.

سازگاری

اطمینان حاصل کنید که شمع با مارک و مدل موتور سیکلت شما و همچنین نوع موتور سازگار است. همچنین سازگاری با سوخت موتور را در نظر بگیرید.

عملکرد

ویژگی‌های شمع و اینکه چگونه می تواند عملکرد موتور شما را بهبود بخشد را در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها در رابطه با مصرف سوخت، زمان احتراق و راندمان انرژی است.

سوالات متداول

آیا می توانم شمع موتورسیکلت خود را خودم عوض کنم؟

بله. این کار در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود و یادگیری آن چندان سخت نیست. تعویض شمع موتور سیکلت باعث می‌شود موتورسیکلت شما حداکثر عملکرد را حفظ کند و به شما امکان می دهد مصرف سوخت را به حداقل برسانید. تعویض شمع‌های موتور سیکلت به ابزار مناسب، شمع‌های جرقه زنی مناسب و پیشینه و درک اولیه از هدف نهایی نیاز دارد.‌

هر چند وقت یکبار باید شمع موتور سیکلتم را عوض کنم؟

این عدد به تعداد دفعات استفاده شما از موتور، مسافتی که طی می کنید و سن موتورسیکلت شما متفاوت است. صرف نظر از عادت‌های سواری خود، مهم است که شمع های خود را به طور منظم بررسی کنید.

آیا مواد شمع مهم است؟

شمع‌ها جرقه‌ها را مشتعل می‌کنند و فلزات مختلف این کار را در سطوح مختلف انجام می‌دهند. شمع‌ها می‌توانند دارای هسته‌های پلاتینیوم، هسته‌های مسی و حتی با پوشش نیکل باشند.

سخن آخر

با انتخاب یک شمع مناسب می‌توانید به سادگی راندمان و قدرت موتورسیکلت خود را بهبود دهید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم نکات لازم برای خرید بهترین مارک شمع موتورسیکلت را بررسی و بهترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای موتورسیکلت خود خریداری کنید. یا شاید نیازی به خرید شمع نباشد، البته اگر اهل سواری موتورسیکلت برقی باشید. ما بهترین موتور برقی در ایران را به شما معرفی میکنیم.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *