امروزاردیبهشت 11, 1403

راهنمای خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم با قیمت مناسب

راهنمای خرید لپ تاپ استوک لیست ابزار
3.5/5 - (2 امتیاز)

مهم‌ترین نکات خرید لپ تاپ دست دوم و لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ آکبند همیشه از نظر اقتصادی توصیه نمی‌شود. با یک گزینه جایگزین مانند لپ تاپ استوک می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. لپ تاپ‌های تعمیر شده ممکن است به اندازه نمونه های آکبند همان مدل جذاب نباشد اما یکی از بهترین راه‌ها برای پس انداز در هنگام خرید لپ تاپ هستند.

یک لپ تاپ پس از مرمت و بازسازی، دقیقا مانند لپ تاپ نو کار خواهد کرد. تنها تفاوت واقعی ممکن است مقداری خط و خش و لکه های جزئی بر روی بدنه لپ تاپ باشد. لپ تاپ‌های استوک و دست دوم، گارانتی کمپانی ندارند ولی بیشتر فروشنده‌ها سالم بودن لپ تاپ را تضمین می‌کنند.

با وجود تعداد زیادی از فروشگاه‌های آنلاین که لپ تاپ‌های تعمیر شده را می‌فروشند، دانستن اینکه باید از کجا جستجو را شروع کرد، کمی دشوار است. ما در این‌جا لیستی از بهترین و قابل اعتمادترین مراکز خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم را گردآوری کرده‌ایم. شما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و بدون نگرانی و با اطمینان کامل خرید کنید.


لپ تاپ مرمت شده یا لپ تاپ استوک چیست؟

یک لپ تاپ استوک (مرمت شده) محصولی است که به دلیل نقص فنی از خط تولید خارج شده و یا فروش رسمی آن توسط کمپانی متوقف شده است؛ در ادامه توسط تولید کننده یا فروشنده معتبر به طور حرفه‌ای بازسازی شده است. لپ تاپ‌هایی هم که مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اما مرمت و بازسازی شده‌اند را می‌توان در دسته لپ تاپ استوک و مرمت شده قرار داد. اما یک لپ تاپ دست دوم معمولا یک لپ تاپ استفاده است که بدون بازسازی یا تست سلامت "همانطور که هست" فروخته می‌شود و شرایط بسیار متفاوتی دارد.

لپ تاپ استوک (مرمت شده)

  • این لپ تاپ‌ها همیشه به طور مستقیم از طرف تولید کننده، نمایندگی فروش و یا فروشنده معتبر به فروش می‌رسند.
  • لپ تاپ‌های استوک یا "نو" به نظر می‌رسند یا از نظر کیفیت درجه بندی می‌شوند. بنابراین مطمئنا قبل از خرید می‌دانید که لپ تاپ چه شرایط و مشخصاتی دارد.
  • قیمت لپ تاپ استوک اغلب بالاتر از قیمت لپ تاپ دست دوم خواهند بود، زیرا لپ تاپ‌های استوک توسط متخصصان بررسی شده‌اند تا از کارایی و شرایط بدنی خوبی برخوردار باشند.
  • نوعی ضمانت سلامت کالا خواهد داشت، زیرا توسط یک فروشنده معتبر تست شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

لپ تاپ دست دوم یا استفاده شده

  • شما اغلب لپ تاپ دست دوم را مستقیم از مالک فعلی آن خریداری خواهید کرد و این کار ریسک خود را خواهد داشت.
  • هیچ گونه ضمانت نامه و تضمینی برای سلامت کالا دریافت نخواهید کرد، مگر اینکه لپ تاپ دست دوم را از فروشنده معتبری که سلامت محصول را تایید می‌کند خریداری کنید.
  • لپ تاپ دست دوم را می‌توان با قیمت بسیار خوبی خریداری کرد، چون ممکن است فروشندها قیمت واقعی لپ تاپ خود را نداند. حراج‌های آنلاین نیز اغلب منجر به پایین آمدن قیمت نهایی می‌شوند.
  • لپ تاپ دست دوم ممکن است فرسوده و کهنه به نظر برسد، فاقد جعبه اصلی خود باشد و یا لوازم جانبی آن کم باشد. قبل از پرداخت، تمام وسایلی را که دریافت می‌کنید نزد فروشنده بررسی کنید.

درجه‌بندی لپ تاپ استوک به چه معناست؟

فروشگاه لپ تاپ استوک

نمره‌های نشان داده شده در لپ تاپ‌های نوسازی شده مشخص می‌کند که لب تاب در چه شرایطی قرار دارد. همینطور انواع آسیب دیدگی یا سائیدگی (در صورت وجود) را مشخص خواهد کرد. لپ تاپ‌های مرمت شده معمولاً در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند:

بیشتر تولید کننده‌ها حروف B ،A و C را به کار می‌برند، اما فروشنده‌ها از A2 ،A1 و A3 استفاده می‌کنند.

لپ تاپ های استوک گرید A

لپ تاپ درجه A به دستگاه‌های که "جعبه باز" هستند و پلمپ جعبه آنها باز شده است گفته می‌شود. مورد دیگری وجود دارد که مشتری از ضمانت برگشت کالا استفاده کرده و محصول را پس می‌آورد. به این لپ تاپ‌ها نمی‌توان دست دوم گفت، چرا که یا استفاده نشده‌اند و یا بسیار کم از آنها استفاده شده است.

لپ تاپ گرید A در وضعیت کاملا بی‌عیب و نقصی قرار دارد و هیچ گونه خط و خراشی در قسمت خارجی آن وجود ندارد. در جعبه اصلی و به احتمال زیاد، همراه با کلیه لوازم جانبی اصلی آن عرضه خواهد شد. اما قطعا قیمت لپ تاپ استوک از لپ تاپ نو خیلی مناسب‌تر خواهد بود.

 لپ تاپ های استوک گرید B

لپ تاپ‌های درجه B به وضوح مورد استفاده قرار می‌گیرند، و میزان آسیب دیدگی مربوط به زیبایی محصول است. روی بدنه این لپ تاپ‌ها خط و خش و افت رنگ وجود دارد اما لپ تاپ‌های درجه B از نظر سخت افزار داخلی و نرم افزار هیچ مشکلی ندارند. دسته B ممکن است همراه جعبه یا شارژر اصلی خود نباشند، اما هنوز هم باید با یک شارژر سازگار عرضه می‌شوند. لپ تاپ استوک با درجه b ارزان تر از یک مدل جدید است.

 لپ تاپ های استوک گرید C

در لپ تاپ گرید C، ساییدگی بدنه از لپ تاپ گرید B سنگین‌تر خواهد بود و حتی ممکن است فرورفتگی و شکستگی جزئی وجود داشته باشد، اما هنوز از نظر کارایی و کارکرد، کاملا بی‌عیب و سالم هستند. این دسته از لپ تاپ استوک، معمولا فاقد جعبه هستند و لوازم جانبی نخواهد داشت، اما فروشنده یک شارژر سازگار به شما معرفی خواهد کرد. این لپ تاپ‌ها می‌توانند بیش از یک سوم ارزان‌تر از مدل آکبند آن باشند.

آنچه قبل از خرید لپ تاپ استوک و لپ تاپ دست دوم باید بدانید

لپ تاپ تعمیر شده

هر کسی توانایی خرید یک لپ تاپ جدید (نو) را ندارد؛ ولی خرید لپ تاپ استوک و یا یک لپ تاپ دست دوم، می‌تواند مقرون به صرفه و واقع‌بینانه باشد. در این مطلب از لیست ابزار موارد مهمی که قبل از خرید لپ تاپ دست دوم و استوک، برای اجتناب از خرید لپ تاپ نامناسب و پرداخت هزینه اضافی لازم است بدانید را بررسی خواهیم کرد.

1. نیازهای خود را بشناسید

قبل از انجام هر نوع خرید، باید بدانید که برای چه کاری از لپ تاپ استفاده خواهید کرد و محصولی متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. به نوع برنامه های مورد نیاز خود، میزان قابل حمل بودن لپ تاپ، عمر باتری، RAM و نیازهای ذخیره سازی خود فکر کنید.

وقتی لپ تاپ استوک مورد نظر خود را انتخاب کردید، مارک و مدل را به صورت آنلاین جستجو کنید و مشخصات آن را مطابقت دهید. قبل از خرید، نظرات خریداران قبلی را به صورت آنلاین بررسی کنید و ببینید مردم در مورد لپ تاپ و عملکرد آن برای مدت طولانی چه می‌گویند.

2. بدنه لپ تاپ را بازرسی کنید

بدنه لپ تاپ استوک را حتما بررسی کنید، شما باید مطمئن شوید که قاب لپ تاپ فاقد شکاف و علائم ضربه است. همچنین، چک کنید که پیچ های بدنه باز نشده باشند و لولا‌‌ها شل نباشند.

3. وضعیت صفحه را بررسی کنید

قدم مهم بعدی این است که از سالم بودن نمایشگر مطمئن شوید. سوسو زدن، تغییر رنگ، نور نامناسب و پیکسل‌های سوخته از علائم صفحه نمایش ناسالم هستند. ویدیویی را باز کنید و ببینید آیا زاویه دید به اندازه کافی گسترده است یا خیر؛ قبل از خرید لپ تاپ استوک، حتما کیفیت تصویر را با سایر لپ تاپ‌ها مقایسه کنید.

4. کیبورد و پد لمسی را تست کنید

صفحه کلید و پد لمسی پرکاربردترین قسمتهای لپ تاپ هستند، بنابراین اطمینان از این که هر دو قسمت به طور مطلوب کار می‌کنند بسیار مهم است.

بررسی کنید که کلیدهای کیبورد سالم باشند. چیزی تایپ کنید و ببینید از تایپ کردن با صفحه کلید خوشتان می‌آید. بررسی کنید که چه حرکاتی توسط تاچ پد پشتیبانی می‌شود و آنها را امتحان کنید (مانند بزرگنمایی، اسکرول دو انگشت، قابلیت پیمایش سه انگشت و غیره). اگر در زیر تاچ پد کلیدهای موس وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که فشار دادن آنها روان و راحت است.

5. ورودی‌ها و درایو CD و درایو DVD را تست کنید

تمام پورت‌های USB، جک هدفون، پورت های اترنت، HDMI، کارت SD ، درایو CD / DVD و سایر ورودی های موجود را امتحان کنید. بسیاری از این‌ها مستقیم به مادربرد متصل می‌شوند که جایگزینی آنها هزینه‌بر است.

6. اتصال بی سیم (WiFi) را بررسی کنید

هیچ کس لپ تاپی که اتصال WiFi نداشته باشد را نمی‌خواهد. بنابراین مطمئن شوید که بدون دردسر می‌توانید شبکه‌های WiFi را مشاهده و به آن متصل شوید. همچنین عملکرد بلوتوث را بررسی کنید.

7. وب کم و بلندگوها را تست کنید

بیشتر وب کم‌های لپ تاپ، کیفیت معمولی دارند​. هنوز هم داشتن وب کم با کیفیت متوسط ​​بهتر از نداشتن وب کم است. نباید از یک لپ تاپ انتظار بلندگوهای حرفه‌ای داشت، اما هنوز هم ایده خوبی است که ببینید صدای بلندگو چقدر می‌تواند بلند شود و این‌که کیفیت خود را حفظ می‌کند یا خیر.

8. سلامت باتری لپ تاپ را بررسی کنید

در هنگام خرید لپ تاپ استوک، احتمالا وقت ندارید که شارژدهی باتری را به صورت دقیق بررسی کنید. اما می‌توانید در سیستم عامل نصب شده از قسمت تنظیمات مدیریت انرژی، به صورت تقریبی از دوام باتری (اینکه تا چه مقدار باتری را می‌تواند نگه دارد) و وضعیت سلامتی باتری مطلع شوید. همچنین، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که باتری به درستی شارژ می‌شود و خیلی سریع تخلیه نمی‌شود. در غیر این صورت تخفیف بخواهید یا از فروشنده بخواهید که باتری را تعویض کند.

9. چک نرم افزار

نصب سیستم عامل بر روی لپ تاپ استوک و تست آن بر عهده فروشنده است و شما هزینه‌ای بابت نصب ویندوز نمی‌پردازید.

10. قیمت لپ تاپ استوک و قیمت لپ تاپ دست دوم

قبل از خرید لپ تاپ دست دوم و یا لپ تاپ استوک، قیمت ارائه شده لپ تاپ را با قیمت آکبند همان محصول مقایسه کنید و در صورت منطقی بودن قیمت، خرید خود را انجام دهید.

لپ تاپ مرمت شده

جمع بندی

برخی از مردم به لپ تاپ دست دوم و حتی لپ تاپ استوک اعتماد ندارند، اما واقعیت این است که "دست دوم" و "استوک" بودن به معنای بد یا خراب بودن لپ تاپ نیست. در واقع این یک فرصت عالی است که می‌توانید بدون صرف هزینه زیاد، صاحب یک دستگاه گران قیمت شوید.

بازارهای آنلاین مملو از ده‌ها پیشنهاد جذاب هستند که هرگز در فروشگاه‌های عادی نخواهید یافت. دیگر نیازی به ترس از خرید دستگاه استوک و دست دوم نیست، فقط باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *