امروزاردیبهشت 10, 1403

خرید مودم فیبر نوری برای انواع اینترنت

مودم فیبر نوری
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید مودم فیبر نوری

امروزه استفاده از اینترنت محدود به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها نیست. اکثر افراد کارهای خود را با استفاده از اینترنت و از راه دور انجام می‌دهند. به همین دلیل هم به اینترنت پر سرعت احتیاج دارند. داشتن یک مودم فیبر نوری به شما این امکان را می‌دهد که اینترنتی با سرعت مطلوب داشته باشید. برای استفاده از اینترنت فیبر نوری نیازی به مودم کابلی نخواهید داشت، اما باید دستگاه‌های ONT داشته باشید. در این مطلب از لیست ابزار ما قصد داریم بهترین مودم‌های فیبر نوری را به شما معرفی و نکات ضروری برای خرید این محصول را بررسی کنیم. اگر قصد خرید این نوع مودم‌ها را دارید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی بهترین مودم فیبر نوری موجود در بازار

مدل پر فروش

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H

مشخصات محصول

  • درجه حرارت: (Operating Temperature: ۰℃~۴۰℃ (۳۲℉~۱۰۴℉ (Storage Temperature: -۴۰℃~۷۰℃ (-۴۰℉~۱۵۸℉
  • اتصالات: LAN
  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • سرعت انتقال اطلاعات: ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • منبع تغذیه: آداپتور برق ۱۲V DC-۲A
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های: Windows ۸, Windows ۷, Windows Vista, Windows XP,Windows ۹۸SE, Windows NT, ۲۰۰۰ , Mac OS X, Linux Windows
نقاط قوت
  • سرعت انتقال بالا
  • کیفیت بالای بدنه

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245H یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است. سرعت انتقال اطلاعات این مودم ۵ گیگابایت بر ثانیه بوده و اینترنتی امن و پرسرعت در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول دارای ۴ پورت اترنت RJ-45، یک پورت اتنرنت WAN/LAN و یک پورت RJ-45 WAN است. مودم هواوی HG8245H با بهره‌گیری از سیستم امنیتی Support ۶۴/۱۲۸ bit WEP WPA-PSK/WPA۲-PSK Wireless MAC Filtering بستری امن و مطمئن برای شما فراهم می‌کند.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145X6

مشخصات محصول

  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • سرعت انتقال اطلاعات: ۵ گیگابیت بر ثانیه
  • قدرت آنتن: ۵ دسی‌بل (۵dBi)
  • منبع تغذیه: برق شهری
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های: پشتیبانی از تکنولوژی GPON
نقاط قوت
  • سرعت بالا

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145X6، دو بانده، به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی و با سرعت بالا به اینترنت متصل شوید. با استفاده از این مودم می‌توانید بدون هیچ مشکل و تاخیری فیلم‌های FHD را به صورت آنلاین تماشا و به راحتی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها استفاده کنید. همچنین بازی آنلاین با استفاده از این مودم بسیار راحت و با کیفیت خواهد بود. سرعت انتقال داده‌ها در این مودم ۵ گیگابایت بر ثانیه بوده و قدرت آنتن آن ۵ دسی بل است. این محصول از تکنولوژی GPON پشتیبانی کرده و انرژی خود را از برق شهری تامین می‌کند.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245Q2

مشخصات محصول

  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
  • سرعت انتقال اطلاعات: ۱۰ گیگابیت بر ثانیه
  • قدرت آنتن: ۲ دسی‌بل (۵dBi)
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های: پشتیبانی از تکنولوژی GPON
نقاط قوت
  • سرعت بالا
  • قدرت آنتن دهی بالا

مودم فیبر نوری هوآوی مدل HG8245Q2 یکی از جدیدترین محصولات هواوی است که کیفیت و سرعت بالایی دارد. این محصول مجهز به ۴ پورت اترنت RJ-45 بوده و سرعت انتقال اطلاعات در آن ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است. این مودم همچنین آنتن دهی فوق‌العاده‌ای دارد. با همه این امکانات می‌توانید با این مدل از مودم هواوی به راحتی بدون کندی سرعت فیلم و موزیک دلخواه خود را دانلود کنید، از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها استفاده کنید و یا بازی آنلاین انجام دهید.

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145 V5

مشخصات محصول

  • سرعت انتقال اطلاعات: در باند 2.4 گیگاهرتز برابر 300 مگابیت بر ثانیه و در باند 5 معادل 866 مگابایت بر ثانیه
نقاط قوت
  • سرعت بالا

مودم فیبر نوری هوآوی مدل EG8145 V5 یکی از بهترین پر سرعت‌ترین مودم‌های هواوی است. این مودم دو بانده سرعت بسیار بالایی دارد. به طوری سرعت انتقال داده در باند 2.4 گیگاهرتز برابر 300 مگابیت بر ثانیه و در باند 5 معادل 866 مگابایت بر ثانیه است. به همین دلیل با استفاده از مودم می‌توانید با سرعت بالا بازی آنلاین انجام دهید و فیلم و سریال دانلود کنید.

مودم فیبر نوری 4K هوآوی مدل HG8247 W5

مشخصات محصول

  • منبع تغذیه: ۱۲ ولت
  • قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های: پشتیبانی از تکنولوژی GPON
نقاط قوت
  • سرعت بالا
  • پشتیبانی از مدیریت ابری

مودم فیبر نوری 4K هوآوی مدل HG8247 W5 یکی دیگر از بهترین مودم‌های فیبر نوری موجود در بازار است. این محصول با ویژگی‌های منحصر به فرد خود تجربه‌ای لذت بخش حین بازی آنلاین و یا تماشای فیلم به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل از مودم هواوی با پشتیبانی از مدیریت ابری کار نگهداری و انتقال داده‌ها را آسان‌تر می‌کند.

مودم روتر فایبرهوم مدل AN5506-04-F

مشخصات محصول

  • تعداد پورت اترنت RJ-45: چهار عدد
نقاط قوت
  • پورت‌های متنوع
  • سرعت بالا

مودم روتر فایبرهوم مدل AN5506-04-F با ویژگی‌های منحصر به فرد خود از دیگر مودم‌های فیبر نوری با کیفیت است. این محصول دو عدد پورت تلفن و چهار عدد پورت Lan و یک عدد پورت USB و یک عدد پورت pon مخصوص فیبر نوری دارد. سرعت انتقال داده در این مودم نسبتا بالا بوده و به همین دلیل با این مودم می‌توانید به راحتی فیلم تماشا کنید و یا بازی آنلاین انجام دهید.


راهنمای خرید مودم فیبر نوری

برای اینکه بتوانید بهترین مودم فیبر نوری را بخرید لازم است که چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید. در این قسمت فاکتورهای ضروری برای خرید این نوع مودم را بررسی می‌کنیم.

فاکتورهای مهم برای خرید بهترین مودم فیبر نوری

سازگاری

اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید مودم فیبر نوری سازگاری آن با ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و نوع اتصال فیبر نوری است. بنابراین قبل از خرید مودم حتما سازگاری دستگاه با موارد ذکر شده را بررسی کنید. ISP های مختلف ممکن است از فناوری‌های متفاوتی استفاده کنند، بنابراین بررسی جزئیات سازگاری ارائه شده توسط سازنده یا مشورت مستقیم با ISP ضروری است. نگرانی‌های مربوط به سازگاری شامل نوع مودم، روتر و سایر سخت افزارهای مورد نیاز است.

ظرفیت سرعت و پهنای باند

یکی دیگر از فاکتورهای قابل توجه برای خرید مودم فیبر نوری ظرفیت سرعت و پهنای باند دستگاه است. بسیاری از افراد به دلیل سرعت بالای اینترنت فیبر نوری از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید که با حداکثر سرعت به اینترنت وصل شوید بهتر است هنگام انتخاب مودم حداکثر ظرفیت پهنای باند را در نظر بگیرید. همچنین با در نظر گرفتن تعداد کاربران و ماهیت فعالیت‌های اینترنتی، سرعت مورد نیاز خانواده یا کسب و کار خود را تعیین کنید. مطمئن شوید که مودم مورد نظر شما می‌تواند به طور موثر سرعت اینترنت را بدون کاهش عملکرد کنترل کنند.

ویژگی های امنیتی

همانطور که حتما می‌دانید برای محافظت از داده‌ها، دستگاه‌ها و حریم خصوصی در برابر تهدیدات احتمالی، ویژگی‌های امنیتی مودم اهمیت زیادی دارد. بنابراین قبل از خرید یک مودم فیبر نوری حتما ویژگی‌ها امنیتی دستگاه را بررسی کنید. به دنبال ویژگی‌هایی مثل حفاظت از فایروال، سیستم‌های تشخیص هک و پیشگیری، پشتیبانی وی پی ان و به روز رسانی منظم سیستم عامل باشید. با وجود این ویژگی‌ها می‌توانید تجربه‌ای امن حین اتصال به اینترنت داشته باشید و از شبکه اینترنت خود در برابر هک و حملات سایبری محافظت کنید.

دوام و ماندگاری

برای اینکه بتوانید به مدت طولانی و بدون وقفه از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوید بهتر است به دنبال مودم هایی باشید که توسط برندهای معتبر ارائه شده‌اند. بهتر است به دنبال محصولات دارای ضمانت نامه باشید تا در صورت بروز هرگونه نقص بتوانید دستگاه را تعمیر کنید. علاوه بر این، نظرات و رتبه‌بندی‌های کاربران را برای سنجش قابلیت اطمینان و دوام مودم فیبر نوری مورد نظر خود در نظر بگیرید.

قابلیت ارتقا

یکی دیگر از فاکتورهای نسبتا مهمی که برای خرید مودم فیبر نوری باید در نظر بگیرید قابلیت ارتقا دستگاه است. از آنجایی که فناوری مدام در حال پیشرفت است بهتر است دستگاه‌هایی خریداری کنید که بتوانید در آینده به راحتی آن را ارتقا دهید. مثلا اگر نیاز به افزایش پهنای باند باشد، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. همچنین به دنبال ویژگی‌هایی مثل چندین پورت اترنت، استانداردهای پیشرفته Wi-Fi (به عنوان مثال، Wi-Fi 6) و امکان اتصال آسان دستگاه های اضافی باشید. در صورتی که به این موارد توجه کنید می‌توانید به مدت طولانی از مودم استفاده کنید.

سخن آخر

بسیاری از افراد برای داشتن یک اینترنت پایدار و پرسرعت به سراغ اینترنت‌های فیبر نوری می‌روند. برای اینکه بتوانید از خدمات فیبر نوری بهره‌مند شوید به مودم فیبر نوری احتیاج دارید. در این مطلب از لیست ابزار ما سعی کردیم علاوه بر معرفی پرفروش‌ترین مودم‌های موجود در بازار، نکات ضروری برای خرید مودم را نیز بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید دستگاهی کاربردی و با کیفیت برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *