امروزاردیبهشت 15, 1403

بهترین کیف و کوله پشتی دوربین عکاسی و فیلمبرداری

کیف و کوله پشتی دوربین
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید کیف و کوله پشتی دوربین

فرقی نمی‌کند عکاس آماتوری باشید که سالی یک‌بار از دوربین خود در تعطیلات استفاده می‌کند یا عکاسی حرفه‌ای باشید که در تمام طول روز عکاسی می‌کند یکی از اولین لوازم جانبی که باید در مورد خرید آن فکر کنید یک کیف دوربین با کیفیت خوب است.

از آنجایی که امروزه تعداد زیادی کیف و کوله پشتی دوربین با مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد ممکن است خرید یکی از آن‌ها چالش برانگیز باشد. به همین دلیل در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم با بررسی بهترین محصولات موجود در بازار به شما کمک کنیم تا کیف یا کوله پشتی با کیفیتی برای دوربین خود خریداری کنید. پس اگر به خرید یک کیف با کیفیت فکر می‌کنید مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی ۷ مدل از انواع کیف و کوله پشتی دوربین

پیشنهاد لیست ابزار

کیف دوربین دی جی آی مدل D7 مناسب برای دوربین Osmo Pocket

مشخصات محصول

  • وزن: ۷۰ گرم
  • ویژگی: ضد آب، ضد ضربه، ضد رطوبت
  • نحوه باز و بسته شدن: زیپ
نقاط قوت
  • مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار
  • مقاومت بالا در برابر فشار
  • ضد آب
  • وزن سبک
  • ابعاد مناسب

کیف دوربین مدل DJI Osmo Pocket کیفی با ویژگی‌های منحصر به فرد و ابعاد مناسب است. این کیف در برابر ضربه، آب و رطوبت مقاوم بوده و به خوبی از دوربین شما محافظت می‌کند. کیف دوربین مدل DJI Osmo Pocket فضای مناسبی برای دوربین پاکت۲ و متعلقات آن مثل میکروفن، قاب، کابل و … داشته و لازم نیست قطعات را فشرده در کیف قرار دهید. پوشش خارجی این کیف از الیاف کتان و پوشش داخلی آن از فوم EVA ساخته شده است. به همین دلیل کیف دی جی آی علاوه بر وزن سبک، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد.

کیف دوربین رانیک پرایم مدل Stylish RP-16A

مشخصات محصول

  • رنگ: سرمه‌ای
  • وزن: ۹۲۰ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: زیپ
نقاط قوت
  • دارای کاور ضد باران
  • جادار

کیف دوربین رانیک پرایم مدل Stylish RP-16A با ویژگی های بی‌نظیر خود محصولی مناسب برای حمل دوربین و محافظت از آن است. بدنه این کوله پشتی دوربین از پلی استر ضد خش و ضد آب ساخته شده و قسمت داخلی و آستر آن از جنس فوم EVA است. در قسمت‌های داخلی کیف آستر مخملی چسبی برای نگه داشتن دوربین تعبیه شده است. داخل کیف همچنین پدهای تهویه‌ هوای طبی و ارگونومیک قرار دارد که محافظت از دوربین را چند برابر می کند. بند مرکز ثقل سینه از جنس پلی کربنات است. کاور ضد بارانی که در قسمت جلویی قرار داده شده از کیف و وسایل داخل آن در برابر آب محافظت می‌کند.

کوله پشتی دوربین مدل STR2

مشخصات محصول

  • رنگ: طوسی فیلی
  • وزن: ۵۰۰ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: زیپ
نقاط قوت
  • جا دارضربه‌گیر
  • قابلیت تغییر ساختار درونی کیف

کوله پشتی دوربین مدل STR2 از دیگر محصولات با کیفیت و پرطرفدار بازار است. این محصول جای کافی برای قرار دادن یک دوربین DSLR میان رده به همراه دو لنز را دارد. این کیف همچنین دارای دسترسی دوطرفه بوده و شما می‌توانید بدون برداشتن کوله پشتی از سمت راست یا چپ دوربین خود را بردارید. این کیف همچنین دارای محفظه برای قرار دادن ۳پایه در طرفین است. یک محفظه کوچک برای قرار دادن لوازم جانبی و همچنین یک محفظه اختصاصی برای گذاشتن کارت داخل حافظه تعبیه شده است. این کوله پشتی دوربین دارای کی محفظه جداگانه برای قرار دادن یک لپ تاپ ۱۹ اینچی است. در صورتی که لازم است لپ تاپ را با خود حمل کنید انتخاب این کیف را به شما توصیه می‌کنیم.

مشخصات محصول

  • رنگ: مشکی
  • وزن: ۴۹۴ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: زیپ
نقاط قوت
  • دارای روکش ضد باران
  • دارای جایگاه مخصوص برای نگه داشتن کارت مموری

کیف دوربین کانن محصولی مناسب برای حمل دورین‌های کانن است. این کیف دوربین با بهترین مواد اولیه ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. یک پد محافظت از دوربین داخل کیف تعبیه شده است که از دوربین شما در برابر ضربات- مختلف محافظت می‌کند. کیف دوربین کانن همچنین دارای کاور ضد باران است و از نفوذ باران به داخل کیف جلوگیری می‌کند. این کیف دارای بند با قابلیت تنظیم سایز سگکی به صورت رودوشی بوده و یک دسته نیز برای حمل دستی دارد.

کیف دوربین لوپرو مدل DroneGuard CS 300

مشخصات محصول

  • رنگ: مشکی
  • وزن: ۱۵۰۰ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: زیپ
نقاط قوت
  • جادار
  • بدنه مستحکم

کیف دوربین لوپرو محصولی فوق‌العاده برای حمل دوربین است. این محصول با داشتن پوسته کامپوزیت علاوه بر اینکه دوام و استحکام کافی دارد، وزن سبکی داشته و برای حمل مناسب است. می‌توانید این کیف را به صورت کوله پشتی روی دوش خود بیندازید و یا با برداشتن بندها آن را به صورت دستی حمل کنید.  این محصول با داشتن فضای ذخیره سازی فوق‌العاده برای حمل و نگهداری تجهیزات مختلف مثل تیغه ها، لوازم جانبی، GoPro، باتری ها، کابل ها و شارژر پانل ذخیره سازی فوق‌العاده است.

کیف دوربین مدل PD170 کد 4224

مشخصات محصول

  • رنگ: نقره‌ای و مشکی
  • وزن: ۳۶۰۰ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: دارای ۲ قفل رمز دار
نقاط قوت
  • محکم و بادوام
  • جادار

کیف چمدان قفل دار PD170 محصولی مناسب برای حمل دوربین فیلمبرداری یا جایگذاری 1 عدد فلاش پرتابل استودیویی است. این محصول دوام و استحکام بسیار بالایی داشته و از تجهیزات شما در برابر ضربات سنگین جلوگیری می‌کند. داخل کیف نیز دارای یک پوشش فومی بوده و به خوبی از تجهیزات مراقبت می‌کند. این کیف دو قفل رمزدار دارد و امنیت وسایل را به خوبی تامین می‌کند.

کیف دوربین ونگارد مدل SUPREME 53F

مشخصات محصول

  • رنگ: مشکی
  • وزن: ۱۰۴۰۰ گرم
  • نحوه باز و بسته شدن: قفل
نقاط قوت
  • ضد آب
  • حمل به صورت دستی و چرخی
  • فضای کافی برای حمل دوربین و تجهیزات آن

کیف دوربین ونگارد مدل SUPREME 53F محصولی حرفه‌ای و بادوام برای حمل و نگهداری از دوربین و تجهیزات آن است. بدنه بیرونی این کیف از جنس Hard Polypropylene بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربات سنگین دارد. جنس پوشش داخلی کیف نیز فوم سه لایه بوده و به خوبی از دوربین- و تجهیزات داخلی آن محافظت می‌کند. این کیف فضای کافی برای قرار دادن دوربین DSLR ، لنز اضافی، فلش را داشته و می‌توانید به صورت دستی و یا چرخ‌دار آن را حمل کنید. کیف دوربین ونگارد مدل SUPREME 53F ضد آب بوده و تا عمق ۵ متر در برابر آب مقاوم است.


انواع کیف و کوله پشتی دوربین

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از کیف و کوله پشتی دوربین در بازار وجود دارد. در این قسمت قصد داریم انواع این محصولات را بررسی کنیم تا بتوانید راحت‌تر برای خرید آن تصمیم بگیرید.

کیف‌های مسنجر

کیف‌های مسنجر و کیف ‌های شانه‌ای از کاربردی‌ترین کیف‌های موجود در بازار هستند. این کیف‌ها با داشتن تعدادی زیادی جیب و فضای کافی، علاوه بر اینکه به شما دسترسی سریع به دوربین را می‌دهد، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا راحت‌تر لنزها و سایر تجهیزات را حمل کنید. علاوه براین، امکان حمل سایر وسایل غیرضروری مانند لپ‌تاپ، ناهار و یک بطری آب را نیز می‌توانید با این کیف‌های چند منظوره حمل کنید. این محصولات به شما اجازه می‌دهند تا سریع به دوربین خود دسترسی داشته باشید چرا که می‌توانید در صورت نیاز به دوربین کیف را دور بدن خود بچرخانید تا محفظه اصلی باز شود.

کیف‌های مسنجر برای مسافرت به خصوص مسافرت با هواپیما عالی هستند. چرا که می‌توانید به راحتی آن ها را زیر صندلی خود یا در یک محفظه بالای سر قرار دهید.

هولستر

کیف های هولستر از دیگر کیف‌های کاربردی برای حمل دوربین است. با استفاده از هولستر می‌توانید دوربین و یکی از لنزهای مورد علاقه تا را جا به جا کنید. با این کیف‌ها جایی برای لنز یا لوازم جانبی اضافی وجود ندارد بسته به اندازه، غلاف‌هایی برای دوربین‌های بدون آینه و همچنین غلاف‌هایی که برای دوربین‌های DSLR ساخته شده‌اند، وجود دارد.

این کیف‌ها معمولا دارای بند هستند و می‌توانید آن را روی شانه حمل کنید البته برخی آن‌ها به صورت کمری نیز قابل استفاده هستند. کیف‌های هولستر به طور کامل ار دوربین شما محافظت می‌کنند. هنگامی که دوربین را داخل کیف می‌گذارید،لایه های ضخیمی دور دوربین قرار می‌گیرند و معمولاً یک  لایه محافظ باران داخلی  نیز وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن را از روی کیف عبور دهید.

اگر به طور مداوم از رویدادهای مختلف عکاسی می‌کنید و لازم است فقط دوربین یک لنز اصلی در اختیار داشته باشید خرید این مدل از کیف دوربین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کیف‌های چرخ‌دار

کیف‌های چرخ‌دار برای حمل و نقل تعداد زیادی از تجهیزات سنگین دوربین فوق العاده هستند و لازم نیست همه‌ی آن‌ها را پشت خود حمل کنید. اگر زیاد سفر می‌روید و می‌دانید که به بیشتر تجهیزات دوربین خود نیاز دارید، بهتر است از این نوع کیف دوربین استفاده کنید.

کوله پشتی

کوله پشتی مخصوص دوربین کوله‌های تخصصی هستند که به شما این امکان را می‌دهند دوربین و سایر تجهیزات را با محافظت کامل حمل کنید. اگر عکاس حرفه‌ای هستید هنگام سفر به یک کوله پشتی دوربین احتیاج دارید که بتوانید با آن تمام تجهیزات، لنزها، فیلترها، سه پایه و غیره را حمل کنید و همچنین فضای کافی برای سایر ملزومات سفر مانند آب، غذا، ژاکت یا لباس اضافی داشته باشید.

راهنمای خرید کیف و کوله پشتی دوربین

همانطور که قبلا هم گفتیم خرید کیف و کوله پشتی دوربین می‌تواند چالش برانگیز باشد. در این قسمت ما فاکتورهای مهمی که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید را بررسی می‌کنیم. تا با در نظر گرفتن این فاکتورها بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

نوع کیف دوربین

کیف دوربین در اشکال و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد و به احتمال زیاد برای برآورده کردن تمام نیازهای خود باید کیف‌های متفاوت خریداری کنید. برخی از کیف ها برای عکاسی فعال بهتر هستند در حالی که برخی دیگر برای حمل و نقل در مسافت‌های طولانی و استفاده غیرفعال کاربرد دارند.

کیف مسنجر برای سفرهای سریع یک روزه و برای عکاسان مسافرتی با تنها یک یا دو لنز و یک بدنه عالی است. با این حال، یک کوله پشتی دوربین با تامین همه ی نیازهای شما بهترین گزینه است.

ظرفیت

حجم کوله پشتی‌های دوربین از حدود 15 تا 50 لیتر متغیر است که میانگین آن بین 25 تا 30 لیتر است. اگر زیاد سفر می کنید، خرید کیفی که ظرفیت آن قابل افزایش است را توصیه می‌کنیم.

بیشتر کیف‌ها دارای گیره هستند که به شما این امکان را می‌دهد یک سه‌پایه به پایین یا کنار، یک بطری آب به طرف دیگر، و گاهی اوقات حتی تسمه‌هایی در جلو برای نگه‌داشتن وسایل اضافه کنید. نیازهای خود و احتمال استفاده از این ویژگی‌ها را ارزیابی کنید، اگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، این تسمه‌ها برای شما مشکل ایجاد می‌کنند.

وزن

هر چه یک کیف قابلیت های بیشتری داشته باشد، سنگین تر است، این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. مواد مقاوم وزن بیشتری دارند و محفظه ها نیز به وزن کیف شما اضافه می کنند. بنابراین گرفتن محکم‌ترین کیف ممکن است معقول‌ترین انتخاب برای شما نباشد.

ذخیره سازی/سازمان‌دهی

این احتمالاً مهمترین جنبه خرید کیف دوربین است. اکثر کوله‌پشتی‌ها به‌صورت استاندارد با درج‌های فوم عرضه می‌شوند که با نوار چسب به کیف متصل می‌شوند و امکان پیکربندی‌های ذخیره‌سازی متعدد را فراهم می‌کنند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که چرخ دنده دوربین شما با گذشت زمان منبسط و تغییر می‌کند و به کیفی نیاز دارید که همراه با آن تغییر کند.

همچنین به تعداد جیب‌های کوچک اضافی و جیب‌های کناری کیف نگاه کنید، زیرا مطمئناً تعداد زیادی وسیله دارید که باید در جایی قرار بگیرند. باتری‌ها، فیلترها، کارت‌های sd و درپوش لنز اولین چیزهایی هستند که اگر کیف شما چندین گزینه ذخیره‌سازی نداشته باشد، گم می‌شوند.

اندازه

تجهیزات دوربین به هیچ وجه سبک نیستند و حتی فقط یک بدنه DSLR و یک لنز می تواند چند کیلو وزن داشته باشد. گاهی اوقات لازم است شما ساعت‌ها کیف را در دست داشته باشید و آن را حمل کنید و این وزن همراه با وزن کیف می تواند برای حمل بسیار ناراحت کننده باشد. به دنبال کیفی باشید که با داشتن بندی شانه‌ای و پهن در شانه شما فرو نرود.

 بند کمری یک افزودنی عالی برای کیف‌ دوربین مخصوصا  کیف‌های بزرگ است و می‌تواند بخش زیادی از وزن را به جای کمر به باسن شما منتقل کند.

اگر بتوانید کمربند را جدا کنید عالی است چرا که دیگر لازم نیست کیف سنگین را حمل کنید وجود یک بالشتک در قسمت پشتی نیز باعث افزایش راحتی شما می‌شود. برخی از کیف‌ها دارای میله‌های فلزی هستند که حمل کیف را به طور قابل توجهی راحت‌تر می‌کنند.

سهولت در استفاده

با پیچیده‌تر شدن کیف‌ها، گاهی اوقات سهولت استفاده از آن از بین می‌رود. پیکربندی‌های مختلف و جیب ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما چقدر زمان لازم است تا کیف را به درستی جمع و از آن استفاده کنید. اگر برای دسترسی به دوربین نیازی به برداشتن کیف ندارید، عالی است، اما این پنل‌های دسترسی اغلب قابلیت‌های پیکربندی شما را محدود می‌کنند. طراحی های تاشو به شما این امکان را می دهد که درب جلو را به طور کامل به محفظه اصلی باز کنید و امکانات برای سازماندهی کیف را افزایش دهید.

اگر قصد دارید از کیف دوربین به عنوان کوله پشتی سفر استفاده کنید، به دنبال کیفی باشید که چندین محفظه دسترسی را ارائه می‌دهد و بین تجهیزات دوربین و وسایل شخصی تقسیم بندی ایجاد می کند.

مقاومت در برابر آب و هوای مختلف

آیا کوله پشتی دوربین خود را در یک سفر اسکی یا در اعماق جنگل می‌برید؟ یا اینکه به سادگی در شهر از آن استفاده یا دوربین خود را برای یک کنسرت حمل می کنید؟

مقاومت در برابر آب و هوای مختلف فاکتوری ضروری به نظر می‌رسد. با این حال در بودجه همه نیست و نیاز به آن همیشه وجود ندارد، اما داشتن کیسه‌ای مقاوم در برابر آب می‌تواند راه حل مناسبی برای جلوگیری از رطوبت باشد.

گاهی اوقات پوششی مناسب که در برابر باران مقاوم باشد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، اما می‌تواند به وزن کوله پشتی بسیار اضافه کند.

بهتر است به سراغ کیف‌هایی که با مواد مقاوم در برابر سایش ساخته شده اند نیز نگاهی بیندازید، چرا کیف و کوله پشتی دوربین ممکن است سال‌ها استفاده شوند و اگر از مواد خوب ساخته شده باشند تا مدت‌ها سالم باقی می‌مانند.

اگر به دنبال یک کیف مقاوم در برابر آب و هوا یا مقاوم در برابر آب هستید، به دنبال زیپ های تقویت شده نیز باشید که رطوبت و گرد و غبار را از خود دور نگه دارند.

شکل ظاهری

این شخصی ترین بخش خرید کوله پشتی دوربین است و هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. امروزه کوله پشتی‌های دوربین با نیازهای روزانه نیز همگام شده انده و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک کیف استاندارد مخصوص کارهای روزانه نیز استفاده کرد. اگر یک کیف شیک را به جای یک کیف سنتی انتخاب می کنید، مطمئن شوید که هنوز هم تمام عملکرد یک کیف خوب را دارد و طراحی جالب آن شما را گمراه نکند.

سایر ویژگی‌ها

شرکت‌های تولیدکننده کیف لپ تاپ و کوله پشتی دوربین به طور مداوم در تلاش هستند تا با ویژگی‌های منحصر به فرد در بازار رقابت کنند.

از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده می‌توان به جیب‌های مخفی گذرنامه برای ایمنی، فضایی برای اتصالات، قلاب‌های کلید، جا سه‌پایه و محفظه لپ‌تاپ اشاره کرد. باز هم همه اینها به نیازهای شخصی و آنچه از کوله پشتی دوربین خود می‌خواهید بستگی دارد.

در مجموع، خرید یک کوله پشتی دوربین یک موضوع کاملا شخصی است و همیشه در اولین تلاش برای خرید آن ممکن است کمی سردرگم شوید با گذشت زمان متوجه می‌شوید که می خواهید چه چیزی را با خود حمل کنید و نیازهای سفر شما چیست.

سخن آخر

اگر عکاس هستید و می‌خواهید دوربین خود را طوری حمل کنید که آسیبی به آن وارد نشود حتما به یک کیف یا کوله پشتی با کیفیت احتیاج خواهید داشت. مهم‌ترین نکته برای خرید کیف و کوله پشتی دوربین این است که بدانید کیف را برای حمل چه تجهیزاتی لازم دارید. در این صورت می‌توانید براساس بودجه خود کیف یا کوله‌ای مناسب پیدا کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین محصولات موجود در بازار نکات لازم برای خرید کیف و کوله پشتی مخصوص دوربین را در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین تجهیزات جانبی را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *