امروزاردیبهشت 7, 1403

تست گوشی سامسونگ گلکسی A70، بررسی و مشخصات فنی سامسونگ A70

راهنمای خرید لیست ابزار - تست گوشی سامسونگ A70
5/5 - (1 امتیاز)

Samsung Galaxy A70

گوشی سامسونگ گلکسی A70 را می‌توان از محبوب‌ترین گوشی‌های سری A سامسونگ به حساب آورد. گلکسی A70 یک گوشی میان رده شبه پرچمدار است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌تواند کاربران را راضی کند. گوشی A70 با نمایشگر بزرگ و باتری بادوام، به عنوان بهترین گوشی سامسونگ برای افرادی که می‌خواهند دستگاهی با کیفیت اما مقرون به صرفه داشته باشند، به بازار عرضه شد است.

گوشی A70 به دوربین سه گانه، نمایشگر بزرگ AMOLED و پردازنده‌ای قدرتمند مجهز می‌باشد. سامسونگ با انتخاب سنسورهای اصلی 32 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K به همراه اولترا واید و تشخیص عمق لنزها، دوربینی با کیفیت و عملکرد قوی در اختیار کاربران قرار داده است. باتری قوی 4500 میلی آمپری، شارژدهی سریع با شارژر 25 واتی از طریق USB-PD نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که گوشی سامسونگ A70 را به یک گوشی میان رده با کیفیت تبدیل کرده است.

در این مطلب به نقد و بررسی گوشی گلکسی A70 می‌پردازیم. اگر به دنبال دستگاهی قدرتمند با قیمت معقول هستید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.


نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A70

128 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A70

مشخصات محصول

  • ظرفیت حافظه: 128 گیگابایت
  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • دوربین اصلی: 32 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
ویژگی‌های خوب سامسونگ گلکسی A70
  • باتری قدرتمند و شارژ بسیار سریع
  • عملکرد مطلوب دوربین‌ها
  • سلفی‌های عالی
  • عملکرد و سخت‌افزار رضایت‌بخش
  • نمایشگر آمولد
  • سه شیار برای کارت‌حافظه و سیم‌کارت
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا
نقاط ضعف گلکسی A70
  • عملکرد کند حسگر اثر انگشت
  • نداشتن لرزش‌گیر الکترونیکی
  • نداشتن چراغ LED برای آگاه سازی
128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی A70


راهنمای خرید و تست گوشی سامسونگ گلکسی A70

وب سایت راهنمای خرید لیست ابزار

طراحی گلکسی A70

گلکسی A70 یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شود. صفحه نمایش این دستگاه 6.7 اینچ و از تکنولوژی Super AMOLED بهره می‌برد. در بالای نمایشگر نیز یک ناچ قطره‌ای شکل دیده می‌شود. جنس قاب گوشی سامسونگ گلکسی A70 در پشت و جلو، هر دو از پلاستیک است. البته که شرکت سازنده با استفاده از مواد اولیه با کیفیت این قاب را تولید کرده است در نتیجه تشخیص پلاستیکی بودن آن در نگاه اول سخت به نظر می‌رسد.

قاب جلویی گوشی A70 برخلاف گوشی‌های سری S برآمده نیست. در نتیجه کاربران می‌توانند با خیالی آسوده و بدون مشکل گوشی را در دست خود بگیرند. در نتیجه می‌توان گفت قاب جلویی گوشی گلکسی A70 کاملا صاف و مسطح است. حسگر اثر انگشت گلکسی A70 در قسمت پایین صفحه نمایش تعبیه شده است.

سنسور اثر انگشت کارایی و دقت بسیار بالایی دارد و امنیت صاحب گوشی را به خوبی حفظ می‌کند. برای باز کردن قفل گوشی A70 لازم نیست دکمه‌ای را فشار دهید یا دو بار روی صفحه بزنید. تنها با قرار دادن انگشت خود روی حسگر اثر انگشت می‌توانید بدون معطلی قفل دستگاه را باز کنید. لازم به ذکر است که تنها با لمس معمولی گوشی صفحه نمایش روشن نمی‌شود اما بعد از چند بار کار کردن با دستگاه به آن عادت می‌کنید.

همانطور که در بالا نیز گفتیم یک ناچ قطره‌ای شکل در بالای صفحه قرار گرفته که محل دوربین سلفی است و در بالای بریدگی نیز اسپیکر گوشی به چشم می‌خورد.

طراحی رنگین کمانی پنل پشت در گوشی سامسونگ A70

پوشش قاب به شکلی است که با قرار گرفتن در معرض نور، رنگ آن تغییر می‌کند و جلوه‌ای رنگین کمانی برای گوشی ایجاد می‌شود. با نگاه دقیق به ظاهر جلوی دستگاه نیز متوجه یک نوار مشکی رنگ که دور قاب را فرا گرفته خواهید شد. به دلیل طراحی منحصر به فرد پنل پشتی دستگاه، رنگ قاب پشتی مدام تغییر می‌کند و اصطلاحا حالت گرادیان به خود می‌گیرد.

با قرار دادن گوشی سامسونگ گلکسی A70 در معرض نور شاهد رنگ‌های جذابی همچون آبی، بنفش، سبز یا نمونه‌های گرادیان این رنگ‌ها خواهید بود. البته که کمپانی سامسونگ رنگ پوشش قاب پشتی را مشکی می‌داند اما رنگ مشکی تنها در صورت قرار دادن گوشی در زاویه 180 درجه قابل مشاهده است.

کارشناسان معتقدند این کمپانی با استفاده از یک رنگ مخصوص بر روی قاب پشتی حالتی چسبنده برای آن ایجاد کرده است. بنابراین می‌توان گفت گوشی به هیچ عنوان لغزنده نیست. برآمادگی دوربین عقب گوشی چیزی حدود 1 میلی متر یا کمتر است. در نتیجه با قرار گرفتن دستگاه بر روی یک سطح صاف دستگاه دچار لغزش یا لرزش نخواهد شد.

در کناره‌های دستگاه امکانات مورد نیاز کاربر فراهم شده است. سمت چپ محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت، سمت راست دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا و در پایین نیز بریدگی اسپیکر و جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار داده شده است.

تست سرعت گوشی سامسونگ A70 در برابر سامسونگ S10

تست سرعت گوشی سامسونگ گلکسی A70 در برابر گلکسی S10 سامسونگ

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A70

سه لنز با کیفیت در پشت گوشی گلکسی A70 قرار داده شده است. لنز اصلی دوربین 32 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.7، لنز دوم 8 مگاپیکسل اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز سوم 5 مگاپیکسل تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.2 است. در پایین دوربین نیز یک چراغ LED برای فلش نیز تعبیه شده است.

لنز 5 مگاپیکسلی دوربین به عنوان یک سنسور قوی برای فوکوس کاربرد دارد و به تنهایی نمی‌تواند تصاویر با کیفیت ثبت کند. لنز اصلی هسته کانونی 26 میلی متری دارد و لنز دوم دید 120 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. حالت فوکوس زنده، سه لنز دوربین و سنسور تشخیص عمق بسیار، از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی گلکسی A70 است.

حالتی به نام pro نیز در دسترس کاربران قرار دارد که با استفاده از آن می‌توان مقدار ISO، میزان نورپردازی و تعادل رنگ سفید را تغییر داد. این دوربین تصاویری با رزولوشن 20 مگاپیکسل را به ثبت می‌رساند. در صورت فعال کردن گزینه 3:4H می‌توانید عکس‌هایی با کیفیت بالا و رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی ثبت کنید.

ثبت تصاویر پرتره با گوشی A70

لنز 5 مگاپیکسلی تعبیه شده در دوربین اصلی گوشی گلکسی A70 اطلاعات مربوط به فاصله سوژه و پس‌زمینه را ثبت می‌کند. این گزینه برای ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد. رزولوشن این تصاویر 12 مگاپیکسل و بسیار با کیفیت است. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در این تصاویر به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود.

دوربین سلفی گلکسی A70

دوربین سلفی گوشی سامسونگ A70 مجهز به یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 است. این دوربین به صورت پیش فرض توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن 8 را دارد. البته می‌توانید با فعال کردن 3:4H تصاویر 20 مگاپیکسلی ثبت کنید. حالت HDR دوربین سلفی به صورت خودکار فعال است و تاثیر مثبتی روی جزئیات و رنگ عکس‌ها می‌گذارد.

در این دوربین دو گزینه عریض (Wide) و زوم شده (Zoomed) وجود دارد. با فعال کردن گزینه زوم لنز دوربین روی مرکز تمرکز کرده و تصاویر 8 مگاپیکسلی می‌گیرد. در این دوربین گزینه پرتره وجود ندارد و تنها یک لنز در آن به کار رفته است. با این حال دوربین سلفی گوشی سامسونگ گلکسی A70 می‌تواند تصاویر سلفی قابل قبولی ثبت کند.

ضبط ویدیو و فیلم با سامسونگ A70

کاربران می‌توانند با گوشی سامسونگ گلکسی A70 تصاویری با کیفیت 4K و 30 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند. این تصاویر به صورت 1080p و در هر ثانیه 30 یا 60 فریم ذخیره می‌شوند. با استفاده از لنز اولترا واید نیز می‌توان تصاویر گسترده ضبط کرد. اما این سنسور تنها می‌تواند با کیفیت 1080p  و 30 فریم بر ثانیه فیلم را ضبط کند.

صداها با کیفیت استریو 256 کیلوبایت ذخیره می‌شوند. فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین A70 کنتراست و رنج دینامیک فوق‌العاده‌ای دارند. جزئیات و رنگ‌های ثبت شده در فیلم نیز وضوح و دقت قابل قبولی دارند. با این حال لازم به ذکر است که در این دوربین از تکنولوژی ثابت‌سازی الکترونیکی استفاده نشده است.

تست دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A70

تست دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A70 امتحان دوربین (Samsung Galaxy A70)

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A70

گوشی سامسونگ گلکسی A70 همانند سایر گوشی‌های سری A مجهز به نمایشگر AMOLED است. نمایشگر این گوشی 6.7 اینچی بوده و به صورت Infinity-U طراحی شده است. یعنی ناچ بالای صفحه که که محل قرار گرفتن دوربین سلفی است شکلی شبیه U انگلیسی دارد. این پنل باعث می‌شود کیفیت تصویر به طور قابل توجهی بالا باشد.

روشنایی گوشی گلکسی A70 در حالت دستی 407 نیت است. با قرار گرفتن سنسور تشخیص نور در برابر منبع درخشان این عدد به 607 نیت می‌رسد. حداقل روشنایی صفحه نمایش 1.8 نیت است که باعث می‌شود در تاریکی و فضای کم نور، کار با گوشی راحت‌تر شود.

سیستم عامل و پنل کاربری گوشی سامسونگ گلکسی A70

سیستم عامل این گوشی اندروید 9 و مجهز به پنل کاربری One UI است.پنل One UI مجهز به انواع گزینه‌های شخصی سازی متعدد و ویژگی‌های جدید و تازه زیادی است که کار با دستگاه را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. کمپانی سامسونگ برای راحتی کاربر و توانایی استفاده از گوشی تنها با یک دست، تمامی منوهای سیستمی، فهرست تنظیمات سریع و ... را به پایین نمایشگر منتقل کرده است.

در این پنل کاربری پوشه‌های اپلیکیشن‌ها به صورت تمام صفحه باز می‌شوند و آیکون نرم‌افزارها هم در بالا قرار دارند این چیدمان دسترسی به آن‌ها را بسیار سخت می‌کند که این یکی از نقاط ضعف پنل One UI است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که در این سیستم عامل وجود دارد آپشن Digital well-being است. البته این آپشن ابتدا توسط گوگل معرفی شد اما امروزه در پنل‌های کاربری گوشی‌های سامسونگ نیز به چشم می‌خورد. اگر می‌خواهید بدانید چقدر از دستگاه خود استفاده کرده‌اید و با کدام نرم افزار بیشتر کار کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به این آپشن  اطلاعات مورد نظر را ببینید.

اپلیکیشن گالری نیز برای اجرا و مشاهده فایل‌های عکس‌ و ویدیو نصب شده است. نرم افزارهای کاربردی دیگری مثل Play Music برای پخش موسیقی، FM رادیو، مدیریت فایل My Files، Samsung Health و اپلیکیشن مدیریت دستیار هوشمند سامسونگ یعنی Bixby assistant از دیگر برنامه‌های کاربردی نصب شده در گوشی سامسونگ گلکسی A70 است.

تست مقاومت گوشی سامسونگ گلکسی A70

تست مقاومت گوشی سامسونگ A70 تست ضربه و خط و خراش گوشی (samsung galaxy a70)

باتری و شارژدهی گوشی سامسونگ گلکسی A70

گوشی سامسونگ گلکسی A70 دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت است. این باتری توسط شارژر 25 واتی و از طریق پورت USB Power Delivery شارژ می‌شود. با توجه به قدرت شارژر، این دستگاه می‌تواند در مدت زمان کوتاه به صورت کامل شارژ شود.

اسپیکر و کیفیت صدا در A70

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی سامسونگ گلکسی A70 اسپیکر فوق‌العاده و کیفیت صدای نسبتا مطلوب است. اسپیکر در قسمت پایینی گوشی تعبیه شده و کیفیت خوبی برای پخش صداهای مختلف دارد. گوشی samsung galaxy a70 دقت فوق‌العاده‌ای برای پخش صداها دارد، با این حال در صورت استفاده از هدفون ممکن است کیفیت صدای استریو تا حدودی نصف شود.

در صورت استفاده از حالت بی‌نهایت برای گوش دادن به فایل‌های مختلف نویز شنیده می‌شود. این نکته می‌تواند یکی از نقاط ضعف گوشی سامسونگ گلکسی A70 باشد. با این حال اسپیکر و کیفیت صدای این دستگاه نسبت به سایر گوشی‌های میان رده عملکرد مطلوبی دارد.

محتویات درون جعبه

یک شارژر سریع 25 واتی USB-PD و کابل مبدل USB-C به USB-C، هندزفری و دفترچه راهنما محتویات درون جعبه گوشی سامسونگ گلکسی A70 را تشکیل می‌دهند.

تست ضد آب بودن گوشی سامسونگ A70

تست ضد آب بودن گوشی سامسونگ A70 معرفی (samsung galaxy a70)

سخن نهایی

گوشی سامسونگ گلکسی A70 با نمایشگر 6.7 اینچی یکی از بزرگترین گوشی‌های این کمپانی است. خوشبختانه این دستگاه نسبت به سایز خود وزن زیادی ندارد و مشکلی برای کاربران ایجاد نمی‌کند. گوشی سامسونگ A70 با هسته پردازشی متوسط، دوربین با کیفیت و مطلوب، داشتن صفحه نمایش بزرگ و قیمت مناسب یکی از گوشی‌های پرطرفدار کمپانی سامسونگ است.

باتری گوشی گلکسی A70 نیز قدرت و دوام بالایی دارد و توسط شارژر 25 واتی خود به سرعت شارژ می‌شود. اپلیکشین‌ها به راحتی و بدون هیچ خللی باز شده و بدون هیچ مشکلی می‌توان انواع بازی‌ها را در این گوشی اجرا کرد. طراحی این دستگاه نیز زیبا و چشم نواز است اما برای جلوگیری از ایجاد خط و خش در قاب پشتی دستگاه پیشنهاد می‌کنیم از قاب‌های محافظ مخصوص استفاده کنید.

128 گیگابایت

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A70

128 گیگابایت

گوشی سامسونگ گلکسی A70

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *