امروزفروردین 10, 1403

راهنمای خرید انواع جک ماشین از بهترین مارک های بازار

انواع جک ماشین
5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از حوزه‌های حرفه ای، مانند صنایع خودروسازی، ساخت و ساز و کشاورزی همراه با کارهای مختلف خانگی،به برداشتن بارهای مختلف در یک ارتفاع خاص نیاز دارند. از آنجایی که وزن برخی از بارها فراتر از توان انسان است، می‌توان با استفاده از انواع جک به راحتی چنین بارهایی را جا به جا کرد. جک‌های پیشرفته به دلیل داشتن ویژگی‌های کاربردی و کاربری آسان محبوبیت زیادی در بین افراد دارند. ظرفیت بالابری فوق العاده، سرعت عملکرد بالا، انعطاف پذیری کافی، دقت و فشردگی بهتر از جمله دلایل محبوبیت این جک‌ها به حساب می‌آید. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم انواع جک ماشین و چند نکته مهم برای خرید آن را معرفی کنیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بهترین جک ماشین در بازار

مدل پر فروش

جک خودرو شرکت صنعتی مددرویان مدل 31503

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 2 تن
  • ارتفاع در حالت جمع شده: سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 30 سانتی‌مترمشخصات محصول

جک خودرو ساپکو مدل J3

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 2 تن
  • وزن: 2144 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 10 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 30 سانتی‌متر

جک خودرو زادو مدل لوزی پراید

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: تن
  • وزن: 2.5 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 8/8 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 38 سانتی‌متر

جک کامل مدد مدل APG2 مناسب برای کلیه خودروهای گروه ایران خودرو

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 1 تن
  • وزن: 4 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 8 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 25 سانتی‌متر

جک خودرو مدل HJ کد 10

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 10 تن
  • وزن: 5.245 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 21 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 41.5 سانتی‌متر

جک خودرو مدد مدل J1 مناسب برای خودرو های گروه سایپا

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت:1.5 تن
  • ارتفاع در حالت باز شده: 30 سانتی‌متر

جک خودرو جکیران مدل A-190

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 5 تن
  • وزن: 4.2 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 190 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 373 سانتی‌متر

جک هیدرولیک روغنی خودرو اکتیو مدل AC3002

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 2 تن
  • وزن: 2.9 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 18 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 30 سانتی‌متر

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 0.5 تن
  • وزن: 1800 کیلوگرم
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 10 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 35 سانتی‌متر

جک خودرو کنزاکس مدل 34

مشخصات محصول

  • حداکثر ظرفیت: 3 تن
  • ارتفاع در حالت جمع شده: 45 سانتی‌متر
  • ارتفاع در حالت باز شده: 16 سانتی‌متر

چرا به جک ماشین احتیاج داریم؟

ضرورت داشتن یک جک ماشین کاملا بدیهی و واضح است. جک ماشین ابزاری ضروری است که حتما باید در صندوق عقب ماشین خود داشته باشید. بدون یک جک مناسب قطعا نمی‌توانید لاستیک ماشین خود را عوض کنید. انواع مختلفی از جک ماشین وجود دارد که به شما امکان سرویس هر وسیله نقلیه ای را می‌دهد.

انواع جک ماشین

عملکرد اصلی جک ماشین دقیقا مانند بالابرهایی است که برای بلند کردن اجسام سنگین مثل خانه های متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این جک ها با اعمال فشار بر روی بار آن را حرکت می دهند. با این وجود فیزیک اصلی این ابزارها می‌تواند متفاوت باشد. به طور خاص انواع جک ماشین هیدرولیکی، مکانیکی، برقی و جک سوسماری در بازار وجود دارد که شما بر حسب نیاز خود می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

جک ماشین هیدرولیک

جک‌های هیدرولیکی ساده و قابل اعتماد هستند. اگر به خوبی از این جک استفاده و مراقبت کنید به راحتی می‌توانید تا سال‌های سال آن را در صندوق عقب ماشین خود داشته باشید. جک های هیدرولیکی به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی ماشین هایی با وزن 7000 پوند را به راحتی بالا ببرید. طراحی این جک‌ها ساده است.طراحی این نوع جک شامل دو ظرف متصل به قطرهای مختلف بوده حاوی مایع‌های مخصوص است. همچنین چندین دریچه ساده میز بر روی این جک وجود دارد. با چرخش مایع درون ظرف، سیلندرها و مکانیسم کلی جک فعال شده و دیگر لازم نیست که شما برای بالا بردن ماشین فشار زیادی را متحمل شوید.

جک های هیدرولیکی بطری و واگن برقی

به طور کلی امروزه برای بالا بردن اجسام سنگین دو نوع جک هیدرولیکی وجود دارد. جک بطری و واگن برقی از انواع جک‌های هیدرولیکی به حساب می‌آیند. جک بطری از یک ظرف عمودی با قطر بزرگ بر روی سکوی بلبرینگ و یک استوانه کوچکتر در مجاورت آن ساخته شده است. میله دومی شامل یک اهرم بالابر قابل جابجایی است. جک های بطری ابعاد جمع و جوری دارند و برای استفاده در فضاهای تنگ کاملا مناسب هستند. این محصولات ظرفیت بالابری بیشتری دارند. با این حال ممکن است ارتفاع آن‌ها با یک ماشین استاندارد متناسب نباشد اما برای ماشین آلات کشاورزی و … کاملا مناسب است.

یکی دیگر از انواع جک ماشین هیدرولیکی، جک واکن برقی است. این محصول از نظر ترتیب سیلندرها و یک سکو بزرگتر روی چرخ‌ها متفاوت به نظر می‌رسد. با استفاده از یک دسته جدا شونده جابه جایی و بلند کردن بار انجام می‌شود. این جک در مقایسه با نوع بطری ثبات بیشتری دارد و خطر جا به جایی و سقوط خودرو را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این جک‌هایبرای استفاده در مکان‌های مختلفی مثل تعمیرگاه‌ها و … مناسب هستند، چرا که سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که از غلظ خوردن آن ها جلوگیری کند. علاوه بر این، اندازه آن‌ها به قدری بزرگ است که نمی‌توان به سادگی آن‌ها را حمل کرد و در صندوق عقب ماشین قرار داد.

جک ماشین الکتریکی

جک‌های الکتریکی توسط موتور هدایت می شوند. این نوع جک ماشین با اتصال به فندک 12 ولتی خودرو و یا اتصال مستقیم به باتری ماشین راه اندازی می‌شوند. با این حال، از آنجایی که به یک منبع تغذیه وابستگی دارند در مواقع ضروری نمی‌توانند به خوبی کمک کنند. اما در شرایط دیگر این محصولات بسیار قابل اعتماد هستند. موتور جایگزین تلاش‌های فیزیکی برای استفاده از جک مکانیکی و آماده سازی جک هیدرولیک را کاهش می دهد به همین دلیل عمر جک الکتریکی بیشتر و هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر است.

جک مکانیکی

جک‌های مکانیکی یک سکو دارند با استفاده از پیچ یا چرخ دنده دستی هدایت می‌شود. این نوع جک ماشین برای تعمیر و سرویس وسایل نقلیه مثل موتور و سایر ماشین آلات صنعتی مناسب است. این محصولات نسبت به مدل‌های مکانیکی ایمن‌تر و قابل اعتمادتر هستند. این جک به صورت اتوماتیک قفل می‌شود. در واقع بعد از اینکه دیگر نیرویی اعمال نشود، پیچ در جای خود می ماند. این محصولات به جز نیروی دست کاربر، به نیروی دیگری احتیاج ندارند به همین دلیل ارزان و در دسترس هستند. تنها نکته منفی این محصولات ظرفیت کم‌ آن‌ها برای بالا بردن اجسام است. وزن آنها نیز نسبت به نمونه های هیدرولیکی یا برقی کمتر است. جک مزرعه و قیچی از پرطرفدارترین جک‌های مکانیکی به حساب می‌آیند.

راهنمای خرید انواع جک ماشین

قبل از خرید انواع جک ماشین بهتر است برخی نکات را در نظر داشته باشید:

ظرفیت بالابری

این پارامتر حداکثر وزن یک بار را هنگام بلند شدن نشان می دهد. ه جک برای بلند کردن ظرفیت خاصی طراحی شده است که حداکثر وزن مجاز است. بالا بردن اجسام بی شاز حد ظرفیت بالابری جک، باعث خرابی جک و یا آسیب به وسیله نقلی می‌شود چرا که جک توان مقاومت در برابر اضافه وزن را ندارد.

بنابراین، قبل از خرید هر مدل ، باید وزن وسیله نقلیه خود و یا هر چیز دیگری را که می خواهید بلند کنید در نظر بگیرید. برای مثال اگر به دنبال محصولی هستید که با آن هر از چند گاهی تایر ماشین خود را تعویض کنید، به دنبال محصولی با وزن سبک و ظرفیت بالابری کم باشید. مثلا یک اتومبیل 2400 پوندی به یک مدل با ظرفیت بالابری 3،300-4،400 پوند نیاز دارد. در این موقعیت به یک دستگاه قدرتمند با ظرفیت بالابری فوق العاده احتیاج نخواهید داشت.

برای مکان‌هایی که روزانه تعداد زیادی ماشین جا به جا می‌شوند، مثل تعمیرگاه‌ها و … استفاده از جک واگن برقی بهترین انتخاب است. این جک های هیدرولیکی برای انواع وسایل نقلیه از خودروهای جمع و جور گرفته تا خودروهای شاسی بلند مناسب است. به طور معمول، این با جک‌ها ظرفیت بالابری 6000 تا 16000 پوند ارائه می شوند. کامیون ها و سایر وسایل نقلیه سنگین به مکانیزم های بالابری با مقاومت 30 تا 60 هزار پوند نیاز دارند.

 فاصله بالا بردن از زمین

این پارامتر فاصله از زمین تا پایین ماشین را تعیین می کند. جک های مختلف دارای فاصله زمین متفاوت هستند که به طور متوسط 2-10 اینچ را ایجاد می کند. افرادی که ماشین های شاسی بلند و یا اتوموبیل‌هایی دارند که فاصله زیادی تا زمین دارد تقریبا می‌توانند از هر جکی برای بالا بردن ماشین خود استفاده کنند. در مقابل، انتخاب جک مناسب برای اتومبیلی با فاصله کمتر از 6 اینچ بسیار دشوارتر است. در چنین مواردی، مدل‌های واگن برقی برای حداقل فاصله 2-3 اینچی مناسب ترین حالت هستند.

ارتفاع بالابری

این مشخصه حداکثر ارتفاعی را که می توان با جک از سطح زمین بلند کرد، نشان می دهد. اکثر جک‌ها می توانند 11 تا 20 اینچ را جا به جا کنند. این ارتفاع باید برای برداشتن لاستیک یا دسترسی به سرویس‌های جزئی زیر ماشین کافی باشد. به عنوان مثال، جکهای مزرعه یا به اصطلاح جک‌های بلند می‌توانند ماشین را تا 39 اینچ از سطح زمین بلند کنند و برای برخی از کاربردهای خاص سنگین مناسب هستند.

میزان جا به جایی پیستون

پارامتر دیگری وجود دارد که فاصله از نقطه برداشت تا حداکثر ارتفاع بلند کردن را تعیین می کند. به عبارت دیگر، این پارامتر یک دامنه از ارتفاعات است که در آن قادر خواهید بود کارهای لازم را انجام دهید. هرچه این فاصله بیشتر باشد ، ابزار شما کارآمدتر خواهد بود. و در نتیجه، می‌تواند برای انواع مختلف وسایل نقلیه استفاده شود.

وزن

قبل از تصمیم نهایی برای خرید انواع جک ماشین بهتر است نیاز خود را دوباره بررسی کنید. آیا به تجهیزاتی برای گاراژ یا تعمیرگاه احتیاج دارید یا قصد دارید آن را در صندوق عقب قرار دهید و جا به جا کنید؟ جک قابل حمل را می توان با وزن سبک تشخیص داد. به طور میانگین اکثر جک‌ها از آلومینیوم ساخته‌اند که در برابر فلز وزن نسبتا سبکی دارند. البته فراموش نکنید که هر چه وزن محصول مورد نظر شما بیشتر باشد، کارایی بیشتری داشته و قدرت بالاتری نیز دارد.

جمع بندی

گاهی اوقات برای حمل و بالا بردن وسایل سنگین نیروی دست کافی نیست. مثلا برای سرویس کردن ماشین و یا تعویض لاستیک به یک ابزار جانبی خودرو احتیاج دارید که ماشین را تا ارتفاع مورد نیاز بالا ببرد. جک همان وسیله‌ای است که برای این کار احتیاج دارید. این محصولات انواع مختلف و کاربردهای خاصی دارند. در این مطلب انواع جک ماشین و نکات لازم برای خرید آن را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه مطلب فوق بتوانید محصولی ایده‌آل خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *