امروزاردیبهشت 7, 1403

بهترین مدل چرخ گوشت بوش اصل آلمان در 2022

چرخ گوشت بوش
3.2/5 - (4 امتیاز)

بهترین مدل چرخ گوشت بوش کدام است؟

داشتن گوشت تازه در خانه علاوه بر لذیذ کردن غذا، کیفیت آن را نیز به طور قابل توجهی بیشتر می‌کند. چرخ گوشت به شما کمک می‌کند که همیشه گوشت چرخ کرده تازه در خانه داشته باشید. این روزها کمپانی‌های تولید کننده لوازم خانگی مدل‌های مختلفی از چرخ گوشت را ارائه می دهند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. یکی از این تولیدکنندگان کمپانی بوش است که چرخ گوشت‌هایی با کیفیت و ویژگی های منحصر به فردی در اختیار افراد قرار می‌دهد. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم انواع چرخ گوشت بوش را به شما معرفی و چند نکته مهم برای خرید آن ارائه دهیم. اگر قصد خرید محصولات این کمپانی را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

معرفی چرخ گوشت بوش

مدل پر فروش

چرخ گوشت بوش مدل MFW66020

مشخصات محصول

  • توان: 1800 وات
  • میزان خروجی: 3000
  • امکانات آماده سازی غذا: سوسیس ساز
  • جنس تیغه: استیل
نقاط قوت
  • توان 1800 واتی
  • سیستم چرخش معکوس
  • تیغه فولادی

چرخ گوشت بوش مدل MFW66020 دستگاهی قدرتمند با طراحی زیبا برای آشپزخانه شما است. این دستگاه با توان بالای خود می‌تواند در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی گوشت چرخ کند. تیغه تعبیه شده در جلوی مارپیچ این چرخ از جنس فولاد ضد زنگ بوده و مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد. دیسک‌های خروجی این چرخ گوشت در سایزهای مختلف ساخته شده در نتیجه باعث می‌شوند گوشت یا ماده‌ی غذایی چرخ شده در اندازه‌های مختلفی بسته به نیاز مصرف‌کننده آماده شود.

سینی قرار گرفته در قسمت بالایی این محصول از پلاستیک با دوام ساخته شده، تحمل وزن بالایی دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است. طول سیم این مدل از چرخ گوشت بوش بلند بوده تا در صورت دور بودن از منبع برق مشکلی برای شما ایجاد نشود. چرخش معکوس تعبیه شده در سیستم این محصول از گیر کردن رگ و پی گوشت جلوگیری می‌کند، در واقع با استفاده از این سیستم همه قطعات برعکس چرخیده و انسداد رفع می‌شود.

چرخ گوشت بوش مدل MFW68660

مشخصات محصول

  • توان: 2200 وات
  • میزان خروجی: 4300
  • امکانات آماده سازی غذا: سوسیس ساز
  • جنس تیغه: استیل
نقاط قوت
  • محل نگهداری قطعات
  • کوپلینگ با قابلیت محافظت در مقابل بار اضافه
  • پایه های ضد لغزش
  • توان اسمی 800 وات

چرخ گوشت بوش مدل MFW68660 با طراحی زیبا و قدرت بالا محصولی منحصر به فرد و کاربردی برای آشپزخانه است. این محصول مجهز به تیغه‌های تیزی از جنس فولاد ضد زنگ بوده که جلوی مارپیچ دستگاه نصب می‌شود. دیسک‌های تعبیه شده در این چرخ نیز سایزهای مختلفی دارد که به شما امکان می‌دهد گوشت و سایز مواد غذایی را در اندازه‌های مختلف چرخ و بسته بندی کنید. قیف‌های سوسیس سازی که به همراه این چرخ گوشت ارائه شده کاربرد زیادی داشته و تنوع غذایی را به طور قابل توجهی بیشتر می‌کنند.

سینی قرارگیری مواد غذایی از فلز ساخته شده استحکام و ظرفیت بالایی دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است. سیستم چرخش معکوس تعبیه شده در این چرخ گوشت نیز کاربرد زیادی دارد. در صورتی که قطعات بزرگ گوشت و رگ و پی در دستگاه گیر کند به کمک چرخش معکوس می توانید آن‌ها را از تیغه خارج کنید. سیم این مدل از چرخ گوشت بوش نیز بلند بوده و در صورت دور بودن از منبع برق مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد. یک دسته نیز در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد که حمل محصول را آسان‌تر می‌کند.

چرخ گوشت بوش مدل MFW67440

مشخصات محصول

  • توان: 2000 وات
  • میزان خروجی: 3500
  • محدوده توان مصرفی: 2000 تا 2500 وات
  • امکانات آماده سازی غذا: سوسیس ساز
  • جنس تیغه: استیل
نقاط قوت
  • دارای دیسک‌هایی با اندازه متفاوت
  • دارای سوسیس ساز و کبه ساز
  • تیغه‌های استیل

چرخ گوشت بوش مدل MFW67440 با طراحی زیبا و بدنه پلاستیکی مشکی، دستگاهی زیبا و کاربردی برای آشپزخانه است. این محصول مجهز به تیغه‌های ضد زنگ، تیز و با دوام بوده که به مرور زمان کند نمی‌شوند. این محصول توانی معادل 2000 وات داشته و با کمک تیغه‌های تیزی که دارد گوشت را با کیفیت بالا چرخ می‌کند. این محصول با توان بالایی که دارد قدر است در هر دقیقه 3.5 کیلو گوشت چرخ کند. پایه‌های ضد لغزش تعبیه شده در زیر دستگاه از لرزش آن جلوگیری کرده و کار کردن با دستگاه را آسان‌تر می‌کند.

این دستگاه نیز همانند سری‌های قبلی چرخ گوشت بوش دارای سیستم معکوس است. در صورتی که حین کار قطعات بزرگ گوشت یا رگ و پی در تیغه گیر کند، با کمک این سیستم می‌توانید به راحتی آن‌ها را خارج کنید. به همراه این محصول دیسک‌‌های 8.3 و 8.4 میلی متری، کبه ساز، قیف سوسیس ساز، خردکن در 2 سایز مختلف ارائه می‌شود. با استفاده از این تیغه‌ها می‌توانید مواد غذایی را در اندازه‌های مختلف آماده و مصرف کنید. تیغه ها، سینی و لوله ناودانی همگی از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند و به همین دلیل نیز طول عمر بالایی دارند.


انواع چرخ گوشت

چرخ گوشت‌ها در دو مدل دستی و برقی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند:

چرخ گوشت دستی

این مدل چرخ گوشت طراحی ساده‌ای دارد. در این مدل با استفاده از یک تیغه و میله گوشت چرخ می‌شود. این محصولات ابعاد کوچکی دارند و وزن آن‌ها نیز سبک است به همین دلیل نیز حمل و نگهداری آن‌ها بسیار ساده خواهد بود. البته اگر چرخ گوشت‌های دستی با فولاد ضد زنگ ساخته شوند وزن‌ آن‌ها بیشتر می‌شود.

برای استفاده از چرخ گوشت دستی به قدرت عضلانی بالایی نیاز خواهید داشت. همچنین نوع گوشتی که قرار است آسیاب کنید نیز هنگام کار با این دستگاه اهمیت دارد. بعضی از گوشت‌ها به سختی با چرخ گوشت دستی چرخ می‌شوند. چرخ گوشت‌های دستی نسبتاً ارزان هستند. اگر گهگاه مقدار کمی گوشت را در خانه چرخ می‌کنید، این مدل انتخابی عالی برای شما است.

چرخ گوشت برقی

چرخ گوشت برقی ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به مدل  دستی دارد. این محصولات سرعت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارند و در مدت زمان کوتاهی می توانند مقادیر زیادی گوشت چرخ کنند. برای قرار دادن گوشت در این محصولات احتیاجی به قدرت فیزیکی نیست. برخی از این دستگاه‌ها با قدرت فوق‌العاده خود می‌توانند استخوان‌ها را نیز چرخ کنند. نگهداری و تمیز کردن چرخ‌ گوشت های برقی نیز آسان‌تر از مدل دستی است.

همانطور که احتمالا می دانید مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا با مدل‌های دستی گوشت را چرخ کنید. در این مدت دمای گوشت بالا می‌رود و در نتیجه فرصت مناسبی برای رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید. مدل‌های برقی با سرعت بالا گوشت را چخ می‌کنند و در نتیجه احتمال آلودگی و رشد باکتری‌ها را کاهش می دهند. این محصولات قیمت بالایی دارند، نسبت به مدل‌های دستی نیز سنگین‌تر هستند بخصوص اگر از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند.

نکات مهم برای خرید چرخ گوشت

اگر بخواهیم چند مورد از بهترین مارک های چرخ گوشت ایرانی و خارجی را نام ببریم، قطعا چرخ گوشت بوش، چرخ گوشت پاناسونیک و چرخ گوشت پارس خزر جزو اولین اسامی هستند.

صفحه آسیاب

موادی که برای ساخت صفحه آسیاب استفاده می‌شود بر قیمت و دوام آن تاثیر می‌گذارد.

فولاد کربن

صفحات فولاد کربنی در مقایسه با فولاد ضد زنگ، سخت و بادوام و در عین حال سبک هستند. نقطه ضعف آنها این است که عمر طولانی ندارند و اگر به درستی از آنها مراقبت نشود ممکن است زنگ بزنند.

فولاد ضد زنگ

این محصولات همانطور که از اسمشان هم پیداست دوام بالایی دارند و زنگ نمی‌زنند. با اینکه می‌توانید برای شستشوی صفحات فولادی، آن‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اما تولید کنندگان این روش را پیشنهاد نمی‌کنند. چرخ گوشت‌هایی که به طور کامل از قطعات فولادی ساخته شده‌اند وزن بالایی دارند.

اندازه صفحه آسیاب

اندازه صفحه آسیاب معمولا با اعدادی مثل 5، 8، 12، 22، 32، 42 و بالاتر مشخص می‌شوند. در واقع اندازه این صفحه بر نوع گوشت، اندازه تکه ها و میزان گوشتی که می توان آسیاب تاثیر دارد. هرچه عدد بزرگتر باشد، چرخ گوشت و صفحه آن بزرگتر است. برای مثال چرخی که دارای صفحه 5 تا 8 است برای تامین نیازهای خانواده یا افرادی که گهگاه گوشت چرخ می‌کنند مناسب است. صفحات بزرگتر برای افرادی که به طور دائم گوشت چرخ می‌کنند کاربرد دارد.

اسب بخار

اگر زیاد از چرخ گوشت استفاده نمی‌کنید خرید محصولی با قدرت کمتر از 5 اسب بخار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر به طور دائم و در حجم بالا گوشت چرخ می‌کنید باید به دنبال محصولات تجاری با قدرت 5 اسب بخار و بیشتر باشید.

سینی و لوله تغذیه

قبل از اینکه گوشت را درون لوله بذارید می‌توانید آن را در سینی قرار دهید. اندازه سینی و لوله تغذیه با شماره صفحه آسیاب مطابقت دارد. اگر به طور مداوم در مقادیر زیاد گوشت چرخ می‌کنید باید به دنبال محصولی با سینی و لوله بزرگ باشید. هر چه دهانه لوله بزرگتر باشد بهتر است چرا که در این صورت مجبور نیستید گوشت را به تعداد زیادی تکه تکه کنید تا در لوله قرار گیرد و در نهایت در وقت شما صرفه جویی می‌شود.

سوالات متداول

قیمت چرخ گوشت بوش اصل آلمان

محبوب ترین مدل های این برند در بازه قیمتی ۳ تا ۷ میلیون تومان هستند.

آیا می توان با چرخ گوشت استخوان را آسیاب کرد؟

اگر چرخ گوشت شما بزرگ باشد و برای این منظور طراحی شده باشد می‌توانید استخوان را با آن آسیاب کنید در غیر این صورت ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود. تمام چرخ‌ گوشت‌هایی که می‌توانند استخوان‌ها را آسیاب کنند، حداقل سایز 12 هستند.

آیا لازم است قبل از قرار دادن گوشت در چرخ آن را تکه تکه کنیم؟

این مورد کاملا به اندازه چرخ گوشت بستگی دارد. محصولاتی با سایز ۲۲ و ۳۲ به شما این امکان را می‌دهند که بدون تکه تکه کردن گوشت آن را در چرخ قرار دهید.

جمع بندی

داشتن یک چرخ گوشت با کیفیت در میان لوازم خانگی به شما کمک می‌کند که همیشه گوشت تازه چرخ شده در خانه داشته باشید. برای اینکه بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید، بهتر است اول نوع نیاز خود را مشخص کنید برای مثال اگر همیشه به مقدار زیاد گوشت چرخ می‌کنید بهتر است به دنبال محصولی بزرگتر باشید اما اگر فقط چند بار در سال به طور محدود این کار را انجام می‌دهید دستگاهی کوچک می تواند نیاز شما را برطرف کند. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین چرخ گوشت بوش نکات لازم برای خرید این محصول را نیز بازگو کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید دستگاهی کاربری برای آشپزخانه خود تهیه کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *