امروزاردیبهشت 10, 1403

بهترین روغن موتور 20W50 در بازار ایران

بهترین روغن موتور 20W50
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید بهترین روغن موتور 20W50

روغن‌ موتورهایی که در بازار وجود دارند و از آن‌ها به عنوان بهترین روغن‌های موجود در بازار نام برده می‌شود هر کدام با فرمول‌های شیمیایی مختلفی ساخته شده‌اند. بنابراین بهتر است حتما قبل از خرید روغن موتور بدانید که کدام محصول برای وسیله نقلیه شما بهتر و مناسب‌تر است. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم بهترین روغن موتور 20W50 را به شما معرفی مزایای خرید این محصول را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید برای وسیله نقلیه خود بهترین روغن موتور را خریداری کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

انواع روغن موتور 20W50


مزایای استفاده از روغن 20W50

روغن 20W50 بیشتر در موتورهایی با کارایی بالا، وسایل نقلیه‌ای که برای حمل و نقل یا کشیدن اجسام استفاده می‌شوند، برای فعالیت‌های سنگین و همچنین در موتورهای هوانوردی و توربوجت کاربرد دارد.

در لیست ابزار به معرفی انواع روغن موتور از جمله بهترین روغن موتور 10w40 و بهترین روغن موتور ایرانی و خارجی پرداخته ایم (پیشنهاد مطالعه).

علاوه بر این، در موتورهای قدیمی با فرسودگی کم بسیار موثر است. با این حال استفاده از این روغن موتور به شرایط آب و هوایی، نوع خودرو و توصیه کارخانه سازنده ماشین بستگی دارد. برخی از مزایای استفاده از این روغن موتور عبارت‌اند از:

مناسب برای آب و هوای گرمتر

اگر ویسکوزیته کم باشد هوای گرم باعث نازک شدن روغن می شود. از آنجایی که در این موقعیت اجزای داخلی ماشین دیگر به طور کامل روغن کاری نمی‌شوند، گرما و اصطکاک شدیدی بین اجزا به وجود می‌آید. تما‌های فلز به فلز بیشتر گرمای بیشتری ایجاد می‌کند. در نتیجه، موتور در طول زمان فرسوده خواهد شد.

اما ضخامت روغن 20W50 از نازک شدن بیش از حد روغن جلوگیری می کند و چسبندگی محکمی به تمام قطعات حیاتی موتور می دهد که از سایش و اصطکاک جلوگیری می‌کند.

مناسب برای وسایل نقلیه با کارایی بالا

روغن ویسکوزیته 20w50 برای استفاده در موتورسیکلت‌هایی با کارایی بالا، وسایل نقلیه‌ای که فعالیت‌های شدید با استرس بالا مانند کشیدن، حمل و بکسل انجام می‌دهند و موتورهای وسایل نقلیه هوایی که از قدرت بیشتری استفاده می‌کنند، کاربردی و مفید است.

روغن موتور 20W50 برای چه ماشینی است؟

برای وسایل نقلیه با موتورهای بسیار قدیمی، 20W50 می تواند بهترین انتخاب باشد. موتورهای قدیمی فرسوده‌تر هستند و روغن بیشتری از حد معمول مصرف می‌کنند. روغنی با ویسکوزیته بالاتر مانند 20W-50 می تواند مصرف روغن را کاهش دهد و از موتور در برابر سایش بیشتر محافظت کند.

آیا روغن 20w50 برای استفاده طولانی مدت و مسافت‌های بالا خوب است؟

20w50 به طور خاص روغنی برای مسافت پیموده شده بالا نیست. اغلب برای وسایل نقلیه با کارایی بالا توصیه می شود این روغن معمولاً به عنوان روغن مسابقه و موتور سیکلت استفاده می شود.

روغن 20W50 چه تفاوتی با روغن‌های دیگر دارد؟

20w50 یک روغن چند درجه‌ای سنگین است. در مقایسه با روغن‌هایی با ویسکوزیته کم مانند 5w30 و 0w30، این روغن در دمای کارکرد موتور غلیظ‌تر می‌ماند. به همین دلیل است که وقتی موتور در دمای عملکرد نسبتاً بالاتر حداقل 68 درجه فارنهایت کار می کند، این روغن سنگین بسیار موثر است. بنابراین در آب و هوای گرم‌تر که روغن‌های موتور بیشتر داغ می‌شوند و در نتیجه نازک‌تر می‌شوند، استحکام این روغن تمام قطعات موتور را به خوبی روان می‌کند. استفاده از این روغن در محیط هایی با آب و هوای سرد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

آیا می توانم از روغن 10W-30 به جای 20W50 استفاده کنم؟

استفاده از روغن ویسکوزیته 10W30 به جای 20w-30 توصیه نمی‌شود. این دو روغن از نظر خصوصیات با یکدیگر متفاوت هستند روغن 20W30 ضخیم‌تر است، در شرایطی که آب و هوا گرم است بهتر عمل می‌کند و برای موتورسیکلت‌هایی با عملکرد بالا و مسابقه‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. از طرف دیگر، 10W30 به ضخامت 20w30 نیست. این روغن در دماهای بالاتر عملکرد خوبی دارد اما فقط در وسایل نقلیه با بارهای سنگین مانند کامیون ها واتوبوس‌ها در شرایط دمایی خاص استفاده می شود، و به هیچ عنوان برای استفاده در ماشین های مخصوص مسابقات توصیه نمی‌شود. روغن 10w30 بهترین انتخاب برای آب و هوای سرد است. این روغن در آب و هوای سرد و یخبندان به خوبی از موتور ماشین محافظت می‌کند. اگر روغن 20w50 را در موتوری قرار دهید که به 50w30 نیاز دارد، احتمال سایش و آسیب به موتور افزایش می‌یابد. اگرچه آسیب بلافاصله پس از استفاده از روغن در موتور ظاهر نمی شود، اما به مرور زمان آسیب جدی به موتور وارد می‌شود.

اگر در موتوری که به 5w30 نیاز دارد روغن 2050w بریزم چه اتفاقی می افتد؟

روغن موتور 5w30 در آب و هوای سرد عملکرد بهتری نسبت به 20w50 دارد. پمپ روغن 5w30 بهتر از 20w50 است و به راحتی به تمام قسمت های مهم موتور جریان می‌یابد. در این مرحله، اگر از روغن ویسکوزیته 20w50 استفاده کنید، پمپاژ آن به تمامی قطعات موتور دشوار خواهد بود و موتور به دلیل استارت مداوم اصطکاک بیشتری را تجربه می‌کند.

آیا روغن 20w50 می تواند مصرف روغن را کاهش دهد؟

اگرچه روغن ویسکوزیته 20w50 می تواند مصرف روغن را کاهش دهد، اما استفاده از آن در موتورهای جدید توصیه نمی شود زیرا در طولانی مدت می‌تواند منجر به مشکلات بیشتری شود. برای موتورهای قدیمی با نشانه سایش، روغن ویسکوزیته 20w50 ممکن است مفید باشد. به طور خلاصه، استفاده از روغن ویسکوزیته 20w50 صرفا برای کاهش مصرف روغن توصیه نمی‌شود.

جمع بندی

به طور کلی استفاده از یک روغن موتور با کیفیت اهمیت زیادی دارد. در صورتی که از یک روغن مناسب استفاده نکنید موتور ماشین به مرور زمان آسیب جدی می‌بیند. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین روغن موتور 20W50، مزایای استفاده از این روغن را نیز بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین روغن موتور را برای وسیله نقلیه خود تهیه کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

انواع روغن موتور 20W50

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *