امروزاردیبهشت 10, 1403

بهترین نوع کمک فنر ماشین (بررسی انواع کمک فنر)

3/5 - (2 امتیاز)

راهنمای خرید کمک فنر ماشین

کمک فنرها جزئی از سیستم تعلیق خودرو هستند. کمک فنر خودرو برای جذب یا تعدیل فشار و برگشت فنرها و سیستم تعلیق طراحی شده‌اند. آنها حرکت ناخواسته و اضافی فنر را کنترل می‌کنند. کمک فنرها لاستیک‌های شما را همیشه در تماس با جاده ایمن نگه می‌دارند. وقتی در جاده به دست‌انداز یا شیب رو به رو می‌شوید، سیستم تعلیق و فنرهای وسیله نقلیه شما حرکت می‌کنند تا لاستیک بتواند با جاده در تماس باشد و انرژی را جذب کند. برای اینکه ماشین به راحتی حرکت کند باید بهترین نوع کمک فنر ماشین را استفاده کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی داریم بهترین و پرفروش ترین نوع کمک فنرهای موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید بهترین کمک فنر ماشین را خریداری کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی 5 مدل از بهترین نوع کمک فنر ماشین

مدل پر فروش

قیمت کمک فنر عقب عظام کد 10078

مشخصات محصول

  • مناسب برای خودرو: پژو 405
  • جنس: فولاد
  • محل نصب: عقب
  • ویژگی‌های کمک فنر: ساختار تک تیوب
نقاط قوت
  • کیفیت بالا

کمک فنر عقب عظام کد 10078 نقش مهمی در جذب ضربه دارد و از تکان خوردن خودرو در هنگام رانندگی جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های بارز این کمک فنر می‌توان به عدم پارگی و له شدن زود هنگام آن اشاره کرد. همچنین وجود این قطعه باعث نرم شدن خودرو و راحتی هنگام رانندگی شود.

قیمت کمک فنر عقب عظام کد 3183003

مشخصات محصول

  • مناسب برای خودرو: وانت پیکان
  • جنس: فولد کروم
  • محل نصب: عقب
  • ویژگی‌های کمک فنر: کمک فنر هیدرولیکی
نقاط قوت
  • کیفیت خوب

کمک فنر عقب عظام کد 3183003 با بهره بردن از دانش و تکنولوژی روز دنیا به یک محصول باکیفیت تبدیل شده است. این قطعه یکی از مهم‌ترین ملزومات در سیستم تعلیق خودرو است و ضربات ناشی از ناهمواری جاده هنگام رانندگی را کنترل می‌کند. مکانیزم داخلی کمک فنر هیدرولیکی است که ارتفاعات را کاهش می‌دهد.

قیمت کمک فنر عظام عقب کد 019

مشخصات محصول

  • مناسب برای خودرو: پژو 206
  • جنس: فولاد کروم
  • محل نصب: عقب
  • ویژگی‌های کمک فنر: ساختار تک تیوپ، هیدرولیکی
نقاط قوت
  • نرم بودن
نقاط ضعف
  • طول عمر کم

این محصول تحت لیسانس شرکت ماندو کره تولید می‌شود. با فشار روغن و جابجایی آن، ضربات را گرفته و ارتعاشات را کاهش می‌دهد.

خرید کمک فنر جلو عظام کد 029

مشخصات محصول

  • مناسب برای خودرو: پژو 405
  • جنس: فولاد کروم
  • محل نصب: جلو
  • ویژگی‌های کمک فنر: ساختار تک تیوپ، هیدرولیکی
نقاط قوت
  • کوبش نداشتن

کمک فنر جلو عظام کد 029 تحت لیسانس شرکت ماندو کره است. این قطعه یکی از ملزومات مهم در سیستم تعلیق خودرو است. 

خرید کمک فنر عقب خودرو عظام مدل 7851

مشخصات محصول

  • مناسب برای خودرو: پژو 405، پژو پارس
  • جنس: فولاد کروم
  • محل نصب: عقب
  • ویژگی‌های کمک فنر: ساختار تک تیوپ، هیدرولیکی
نقاط قوت
  • کیفیت خوب

کمک فنر عقب خودرو عظام مدل 7851 تحت لیسانس شرکت ماندو کره است. استفاده از این کمک فنر باعث جلوگیری از ایجاد ارتعاش هنگام رانندگی می‌شود.

کی دی اس

بهترین مارک کمک فنر ال 90

کی دی اس

بهترین مارک کمک فنر پژو 206

کمک فنر جلو کوشاوران

بهترین مارک کمک فنر 405

کمک فنر کوشاوران

بهترین مارک کمک فنر سمند

کمک فنر جلو چپ کی دی اس

بهترین مارک کمک فنر آریو

کمک فنر عقب عظام

بهترین مارک کمک فنر تیبا

کی دی اس

بهترین مارک کمک فنر پراید


راهنمای خرید بهترین نوع کمک فنر ماشین

عملکرد کمک فنر ماشین

کمک فنر خودرو شامل سوپاپ‌ها و روزنه‌های فنری برای کنترل جریان روغن از طریق پیستون داخلی است. یکی از ملاحظات هنگام طراحی یا انتخاب کمک فنر، این است که این انرژی به کجا می رود. در اکثر کمک فنرها، انرژی در داخل سیال چسبناک به گرما تبدیل می‌شود. در سیلندرهای هیدرولیک، سیال هیدرولیک گرم می‌شود.

در حالی که در سیلندرهای هوا، هوای گرم معمولاً به اتمسفر تخلیه می شود. در انواع دیگر ضربه گیرها مانند انواع الکترومغناطیسی، انرژی تلف شده را می‌توان ذخیره و بعدا استفاده کرد. به طور کلی کمک فنرها به بالشتک کردن وسایل نقلیه در جاده های ناهموار کمک می کنند.

در یک وسیله نقلیه، کمک فنرها لغزش ناشی از رانندگی بر روی زمین ناهموار را کاهش می‌دهند، که منجر به بهبود کیفیت رانندگی و هندلینگ خودرو می‌شود. در حالی که هدف کمک فنرها محدود کردن حرکت بیش از حد تعلیق است. هدف اصلی آن‌ها خنثی کردن نوسانات فنر است. کمک فنرها از شیرهای روغن و گاز برای جذب انرژی اضافی از فنرها استفاده می‌کنند.

نوع فنر توسط سازنده بر اساس وزن وسیله نقلیه، بارگیری و تخلیه انتخاب می‌شود. کمک فنرهای مبتنی بر فنر معمولاً از فنرهای سیم پیچ یا فنرهای برگ استفاده می‌کنند. با این حال، فنرهای ایده‌آل به تنهایی ضربه گیر نیستند، زیرا فنرها فقط انرژی را ذخیره می کنند و اتلاف یا جذب نمی‌کنند.

وسایل نقلیه معمولاً از کمک فنرهای هیدرولیکی و فنرها یا میله های پیچشی استفاده می‌کنند. در این ترکیب، ضربه گیر به طور خاص به پیستون هیدرولیکی اطلاق می‌شود که ارتعاش را جذب و از بین می‌برد.

کمک فنر برای وارد کردن نیروهای میرایی طراحی شده است، که ارتعاشات مرتبط با رانندگی در سطوح ناهموار را کاهش می‌دهد. یک کمک فنر معمولی عمدتاً از یک پیستون در یک مخزن روغن تشکیل شده است. هنگامی که پیستون در پاسخ به یک ضربه در جاده حرکت می‌کند، سوراخ هایی در سر پیستون به پیستون اجازه می‌دهد تا از روغن عبور کند و از این طریق جلوی ضربه را بگیرند.

انواع کمک فنر ماشین

کمک فنرها اجزای یکپارچه سیستم تعلیق هستند که بسیاری از ویژگی‌های مهم تعلیق خودرو را اجرا می‌کنند. به همین دلیل  می‌توان آنها را بر اساس دسته های مختلف طبقه بندی کرد. مهم ترین دسته بندی‌ها عبارت‌اند از:

ساخت و ساز

ساختار می‌تواند بر اساس نوع تعلیق متفاوت باشد. اساساً سه نوع شوک وجود دارد که می‌توان آنها را بر اساس ساخت و ساز از هم متمایز کرد: فنری نشسته یا کویلاورها، پایه ها و کمک فنرها. کمک فنرها دارای محفظه ای با پیستون هستند. این محفظه با نوعی مایع پر شده است که در برابر حرکت بازوی پیستون مقاومت می‌کند.

استارت‌ها و کویلاورها دارای ضربه گیر به عنوان جز اصلی هستند اما ساختار آن متنوع است. آنها معمولاً فنرهای سیم پیچی به محفظه دارند. تفاوت بین پایه‌ها و کویل‌اورها در این است که پایه‌ها برای تحمل بارهای جانبی بزرگ‌تر طراحی شده‌اند و مستقیماً روی شاسی خودرو نصب می‌شوند. کویلورها معمولاً به جای کمک فنرهای معمولی استفاده می شوند.

مزیت این چیدمان قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو است. با تغییر طول فنر، می توانید ارتفاع ماشین خود را تغییر دهید. پایه‌ها را می‌توان به دو دسته قابل تعمیر و غیرقابل تعمیر طبقه‌بندی کرد که در آن انواع قابل تعمیر امکان تعویض اجزای جداگانه مانند فنرها و کمک فنرها را فراهم می‌کنند.

طراحی انواع کمک فنر خودرو

کمک فنرها را می‌توان بر اساس طراحی داخل محفظه‌ای طبقه بندی کرد. رایج ترین انواع کمک فنر ضربه گیرهای تک لوله‌ای و دو تیوپی هستند. شوک های تک لوله ای دارای یک لوله هستند که در آن پیستون معلق است، در حالی که در طراحی لوله دوقلو دو اتاق وجود دارد (لوله بیرونی و داخلی) کمک فنرهای دو لوله معمولاً در خودروهای تجاری به دلیل ویژگی های مطلوب آنها استفاده می‌شود.

قابلیت تنظیم کمک فنر

کمک فنرهای قابل تنظیم به کاربر این امکان را می‌دهد که کمک فنر را به روش‌های مختلف تنظیم کند تا دقیقاً مطابق با نیازهای خود بشود. کاربر می‌تواند میرایی فشرده سازی و برگشتی را تنظیم کند. این پارامترها نحوه واکنش کمک فنر هنگام کار را تعیین می‌کنند. با این حال، برای اینکه بتوانید ضربه ها را به طور موثر تنظیم کنید و نتایج مفیدی کسب کنید، به درک دقیقی از دستگاه نیاز دارید. برای اکثر افراد، کمک فنرهای غیر قابل تنظیم مناسب تر هستند.

نوع سیال

کمک فنرها را می‌توان بر اساس سیال مورد استفاده در داخل محفظه به دو نوع تقسیم کرد. اگرچه همه کمک فنرها نوعی روغن هیدرولیک دارند، اما در برخی از آن‌ها گازهای مخصوص به همراه روغن معمولی برای جلوگیری از هوادهی، افزایش اتلاف گرما و در نهایت عملکرد بهتر استفاده می‌شود.

بر این اساس می‌توان کمک فنر‌ها را به هیدرولیکی و گازی دسته بندی کرد. کمک فنرهای گازی معمولاً در جاده‌های ناهموار و کارهای سنگین استفاده می‌شوند که در آن نیاز ثابتی به جذب ضربه وجود دارد.

نکات مهم قبل از خرید کمک فنر ماشین

شرایط رانندگی

انتخاب کمک فنر شما تا حد زیادی به شرایط و سبک رانندگی شما بستگی دارد. مسافران روزمره که در بزرگراه‌ها و جاده‌ها تردد دارند، می توانند کمک فنرهای فولادی دولوله‌ای را انتخاب کنند. در کمک فنرهای دو لوله ای ضربه گیر دولوله ای میرایی حساس به موقعیت و ضربه گیر دولوله ای حساس به میرایی شتاب وجود دارد.

برای کسانی ا روی سطوح بدون سنگفرش مانند اتومبیل های آفرود و اتومبیل های مسابقه ای می‌روند، انتخاب بهتر کمک فنرهای تک لوله ای است. این نوع شوک ها قادر به تحمل شرایط رانندگی سخت تری هستند.

قیمت کمک فنر ماشین

قیمت کمک فنرها هر چه کارایی بالایی داشته باشند می‌تواند بسیار زیاد باشد. کمک فنرهای دو لوله معمولاً برای اکثر کاربران یک انتخاب جایگزین مقرون به صرفه است. اما کمک فنرهای دولوله‌ای گران‌تر هستند ولی به دلیل عملکرد بهتری که ارائه می‌دهند، ارزش هزینه اضافی را دارند.

بهترین مارک کمک فنر ماشین

اگر می‌خواهید کمک فنرهایی با کارایی بالا داشته باشید، باید به دنبال برندهای معتبر باشید. تولید کنندگان مختلف پیشنهادات مختلفی دارند که برای کاربران مختلف مناسب است. از سوی دیگر، برندهایی که خدمات پس از فروش دارند، می‌توانند حتی برای منحصر به فردترین نیازهای کمک فنر راه حل هایی ارائه دهند. ویژگی های ذکر شده در کنار هر برند می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام برند نیازهای کمک فنر شما را برآورده می کند.

انتخاب مواد تشکیل دهنده

یکی دیگر از فاکتورهایی که قبل از خرید کمک فنر باید در نظر بگیرید، مواد تشکیل دهنده آن است. ماده ای که کمک فنر از آن ساخته شده است می‌تواند بر بسیاری از ویژگی های مهم مانند عملکرد، وزن و قیمت تأثیر بگذارد. کمک فنرها در مدل‌های فولادی و آلومینیومی موجود هستند. کمک فنرهای فولادی انتخاب های مقرون به صرفه‌ای هستند و طول عمر و عملکرد خوبی دارند. با این حال، آنها سنگین‌تر هستند، قابل تنظیم نیستند و پس از استفاده طولانی مدت مستعد خوردگی هستند. کمک فنرهای آلومینیومی سبک وزن هستند که به کاهش جرم فنر کمک می کند و قابل تنظیم است که به کاربر اجازه می‌دهد ارتفاع سواری را تغییر دهد. اگرچه این مزایای عملکرد با قیمتی عالی همراه است.

سخن آخر

در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم انواعی از بهترین نوع کمک فنر ماشین را بررسی کنیم. به خاطر داشته باشید که رعایت تمام نکاتی که در اینجا گفته شد، برای انتخاب بهتر لوازم مصرفی خودرو مانند کمک فنر به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *