امروزاردیبهشت 8, 1403

پرورش ذهنی باز و خلاق با انتخاب بهترین لیست وسایل کمک آموزشی ابتدایی

خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی
4.1/5 - (9 امتیاز)

خرید بهترین وسایل کمک آموزشی

با خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی به آموزش بهتر و رشد فکری فرزندان خود کمک کنید. احتمالا می‌پرسید که وسایل کمک آموزشی چگونه در رشد فکری کودک تاثیر گذار است؟ و کدام محصول مناسب با سن فرزند من است؟ و سوال‌های دیگری از این قبیل؛ ما در این مقاله به تمام این سوال‌ها جواب خواهیم داد. همچنین بهترین وسایل کمک آموزشی که می‌توانید خریداری کنید را معرفی خواهیم کرد.

وسایل کمک آموزشی در کنار انواع لوازم التحریر که ضروری هستند به کار گرفته می‌شود. به همین منظور برای انتخاب لوازم التحریر پسرانه، مقاله خرید لوازم التحریر ارزان و برای انتخاب لوازم التحری دخترانه، مقاله لوازم التحریر فانتزی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 


کتاب‌های کمک آموزشی

کتاب 365 بازی و سرگرمی برای تقویت هوش

کتاب رنگ آمیزی و سرگرمی

کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به صورت تصویری

کتاب قصه علمی کودک و نوجوان دایناسورها

کتاب دایره المعارف مصور فضا

کتاب فوت و فن های شعبده بازی

کتاب داستان های شاهنامه

کتاب داستان های کلیله و دمنه


فیلم و مجموعه آموزشی

مجموعه آموزشی کودک شگفت انگیز

مجموعه آموزشی ضرب، تقسیم، جمع و منها

آموزش تصویری بیبی انیشتین دو زبانه

آموزش تصویری کاردستی برای کودکان


بازی‌های فکری، ذهنی و آموزشی

بازی فکری جنگا آوا و یکتا مدل برج هیجان سه کاره

بازی فکری دختر کفشدوزکی و پسر گربه ای

بازی فکری هوپا مدل پایاپای


کاغذ اوریگامی (ساخت کاردستی با وسایل کمک آموزشی)

کاغذ اوریگامی بسته 100 عددی

کاغذ اوریگامی طرح نقوش گلدار


پازل و ساختنی (یکی دیگر از وسایل کمک آموزشی)

بازی ساختنی بلوک های خانه سازی 72 تکه

ساختنی فانی بافت مدل Loom Band

شن جادویی مدل Sandkit بسته سه عددی

ساختنی فانی بافت مدل چند رنگ

بازی ساختنی مگا پک مدل Bunchems

بازی فکری هزار کاره مدل 220 قطعه


عروسک و اسباب بازی

ست اسباب بازی ابزار مکانیکی

آشپزخانه کودک زرین تویز

اسباب بازی خانه عروسکی

عروسک انگشتی شادی رویان مدل خانواده


وسایل شوخی و سرگرمی

ژل بازی اسلایم شباهنگ طرح کهکشانی

لوبیای سحر آمیز مجیک بین

بادکنک آبی بانیبو مجموعه 500عددی

فنر بازی جادویی اسلینکی مدل رنگین کمان


راهنمای خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی

کمک آموزشی ۵۵

تعریف وسایل کمک آموزشی از نظر والدین و معلم‌ها تفوت‌هایی دارد. برای مثال والدین بسیار به ایمنی و حفظ سلامت کودکان اهمیت می‌دهند. در مقابل، معلم‌ها جنبه‌های آموزشی و انگیزشی را نیز در نظر می‌گیرند. در نهایت، انتخاب و خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی که متناسب با رده سنی کودک و تاثیرگذار باشد کمکی دشوار است.

امنیت و محدودیت سنی وسایل کمک آموزشی

هنگام خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی باید به محدودیت سنی این وسایل توجه کنیم. اگر برای دانش آموز پیش دبستانی کتاب آموزشی کلاس ششم بگیریم، نه تنها کتاب را متوجه نمی‌شود بلکه ممکن است اشتیاقش را از دست بدهد. انتخاب درست آموزش و وسایل کمک آموزشی علاوه بر سلامت فکر و روان، سلامت جسمی کودک را هم تضمین می‌کند.

تاثیر وسایل کمک آموزشی بر یادگیری

اگر برای خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی به بازار مراجعه می‌کنید به هیچوجه نظر فروشنده را نپرسید. فروشنده‌ها فقط فروشنده هستند و درباره تاثیر محصولات آموزشی چیز زیادی نمی‌دانند. هر محصولی تاثیرگذاری خاصی برای رده سنی معینی دارد. برای مثال: لباس کار مشاغل مخصوص کودک برای یادگیری مشاغل مختلف مفید است.

انتخاب درست این وسایل به مشاوره و مطالعه نیاز دارد. مثلا انتخاب وسایل آزمایشگاهی برای کودکان پیش دبستانی چندان ایمن نیست. به جای وسایل واقعی می‌توان از اسباب بازی‌ها و مدل‌های پلاستیکی این وسایل استفاده کرد.

وسایل الکترونیکی و فضای مجازی

کمک آموزشی۱۱

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ارتباطات، استفاده از این وسایل در عرصه آموزش بیشتر احساس شد. در گذشته شاید بیشترین استفاده از وسایلی مانند میکروسکوپ، نقشه و اسباب بازی‌های معمولی بود. در حال حاضر انواع وسایل کمک آموزشی از تبلت و لپ تاپ گرفته تا پازل‌ها، کتاب‌ها، اسباب بازی‌های هوشمند و موارد مشابه در برنامه آموزشی قرار می‌گیرند.

دوره و محیط آموزشی

توجه به دوره و محیط آموزش بسیار مهم است. کودکان در دوره مهد کودک و پیش دبستانی نیاز به بازی و جنب و جوش دارند. خرید اسباب بازی و وسایل کمک آموزشی ساده بیشتر توصیه می‌شود. در دوره دبستان نیز می‌توان برای هر کلاسی از یک تا ۶، کتاب‌ها و وسایل مرتبط را انتخاب کرد.

انواع وسایل کمک آموزشی

وسایل کمک آموزشی۲

انتخاب وسایل کمک آموزشی برای مهد کودک

مهد کودک جایی برای آماده کردن کودک برای ورود به پیش دبستانی و سپس دبستان است. اما مهمتر از آن، مکانی برای آماده سازی ذهن کودک برای ورود به جامعه و اجتماعی بزرگتر از خانواده است. در این دوره باید فضای کافی و وسایل مورد نیاز برای بازی در اختیار کودک گذاشت. هدف از انتخاب وسایل کمک آموزشی برای این رده سنی کمک به درک اتفاقات و شناخت دنیایی بزرگتر است.

برای مثال اسباب بازی‌ها، فلش کارت‌ها و فیلم‌های موزیکال به شناخت کودک از نام‌ها و اشکال محیطی کمک می‌کند. تا حد امکان این وسایل باید ساده و مفهومی باشد. هدف از مهد کودک فقط شناخت بیشتر کودک از جهان اطراف است.

انتخاب وسایل کمک آموزشی برای پیش دبستان

۳کمک آموزشی ۳

کودکان بسیار سریع رشد می کنند و بسیار سریع یاد می‌گیرند. اگر آموزش کودکان را به سطحی بالاتر ارتقا ندهیم استعداد‌های آنها در همان نقطه متوقف خواهد شد. با وجود اختلاف کم یک یا ۲ ساله کودکان مهد و پیش دبستانی، سطح آموزش بسیار متفاوت خواهد بود. کودکان پیش دبستانی توانایی شناخت ابزار‌های پیچیده‌تر و یادگیری الفبا و ساعت را نیز دارند.

کودک در این سن درک درستی از خطر و خوب و بد دارد. همچنین می‌تواند با وسایلی که می‌تواند خطرناک باشد با درستی کار کند و هیچ مشکلی پیش نیاید. در این دوره سطح انتخاب شما برای وسایل کمی گسترده‌تر خواهد شد. با آموزش بیشتر کودکان، نگرانی والدین از امنیت کودک کم خواهد شد.

وسایل کمک آموزشی پیش دبستان را می‌توان تا سطح آموزش الفبای زبان خارجه انتخاب کرد. کودکان باید برای مدارس و کلاس درس آماده شوند. پس بهتر است از کتاب‌ها، کاردستی یا اوریگامی و لباس‌های آموزش مشاغل استفاده کرد. این دوران زمان مناسبی برای یادگیری الفبا و مباحث ساده ریاضی است. با یادگیری این مباحث ساده و اولیه، کودک هنگام ورود به کلاس اول، آمادگی و ذهنیت لازم را کسب کرده است.

انتخاب وسایل کمک آموزشی برای دبستان

وسایل کمک آموزشی

دبستان دوره‌ای است که کمترین محدودیت را در انتخاب وسایل کمک آموزشی دارید. کودک شما باید نوشت را یاد بگیرد، پایه ریاضی را بداند و حتی زبان خارجه بیاموزد. انواع وسایل کمک آموزشی مانند پازل، گردونه‌‌ها، چرتکه و ماشین حساب می‌تواند مفید باشد. یادگیری قوانین و رفتارهای اجتماعی، آداب معاشرت و هدف دادن به کودک از مواردی است که در دبستان باید صورت گیرد.

کتاب‌ها مهمترین وسایل کمک آموزشی در دبستان هستند. کودکان در دبستان یاد خواهند گرفت که علاوه بر کتاب‌های درسی کتاب‌های بسیاری برای مطالعه وجود دارد. کودکی که از دبستان مطالعه کردن را یاد بگیرد در واقع درس خودسازی را آموخته‌اند.

خرید لیست وسایل کمک آموزشی ابتدایی

کمک آموزشی۴

وسایل کمک آموزشی با توجه به شرایط سنی، سطح آموزش و ایمنی به گروه‌های مختلفی تقسیم می شود. خرید ابزار‌های کمک آموزشی تاثیر شگفت انگیزی در رشد فکری و ذهنی کودک دارد. در گروه‌های آموزشی ابزار یادگیری ریاضی، فارسی، زبان، علوم مختلف و موارد بسیار دیگری وجود دارد.

شرکت‌ها و تولیدکننده‌هایی که این وسایل را تولید می‌کنند باید ابعاد مختلف آموزشی، روانشناسی کودک و جامعه شناسی را مد نظر بگیرند. تنها در این صورت موفق به رقابت در این بازار خواهند بود. به والدین هم توصیه می‌شوند که از برند‌های معتبر خرید کنند؛ چرا که تولیدات آنها استاندارد لازم را دارد.

بررسی تاثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس درس

خیلی وقت است که تاثیر وسایل کمک آموزشی در تعلیم و تربیت جدی گرفته می‌شود. خانواده‌ها، مراکز آموزشی و معلم‌ها بیشتر از گذشته از این روش استفاده می‌کنند. تصویرسازی و مشاهده عینی مسائل به روند یادگیری کمک می‌کند. یک نظام آموزشی قدرتمند و اثرگذار از روش‌های نوین و روانشناسانه در دستور کار خود استفاده می کند.

ابزار‌های جدید در عرصه تکنولوژی، به کارگیری نظریه‌های روانشناختی به تولید وسایل کمک آموزشی می‌انجامد. مطالعات جدید به ما می‌گویند که ۶۰٪ زمان کودکان ابتدایی برای گوش دادن به مطالب صرف می‌شود. در نهایت درصد کمی را به یاد می‌آورند و درصد کمتری را به کار خواهند گرفت. اما تا ۹۰٪ آموزش‌هایی که کودک در آینده به کار می‌گیرد محصول دیدن و تجربه کردن هستند.

تاثیرگذاری فیلم و محتوای کمک آموزشی

آموزشی

سینما، تلویزیون و فیلم‌های آموزشی فصل جدیدی از دوران آموزش را در بر می‌گیرند. تاثیر فیلم‌ها و مطلب تصویری بر آموزش و یادگیری کاملا محسوس است. کنجکاوی دانش آموز، ایجاد اوقاتی مفرح و گسترش مطالب قابل تدریس از ویژگی‌های محتوا و فیلم آموزشی است.


خرید اینترنتی وسایل کمک آموزشی ابتدایی

مهمترین نکته برای خرید وسایل کمک آموزشی ابتدایی باید تناسب آنها با شرایط کودک شما است. اگر اهل بازار رفتن نیستید فقط کافی چند جستجوی ساده داخل اینترنت داشته باشید. با خرید اینترنتی امکان مشاهده و بررسی انواع محصولات از جمله لوازم و ابزار اداری، ماشین اداری و لوازم التحریر را دارید. همچنین در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

3 نظر

  1. نازگل پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون. لیست خوبی از وسایل کمک آموزشی دارین. من کتاب کمک آموزشی دبستان گرفتم عالی بود

  2. شهره فرحمند پاسخ

    آره منم تو اینترنت خیلی دنبال وسایل کمک آموزشی دبستان گشتم. بیشتر سایت ها یا فروشگاه محلی هستن یا ارسال به تمام نقاط کشور ندارن. ولی این سایت عالی بود . بیشتر تجهیزات کمک آموزشی مدارس رو میشه اینجا پیدا کرد. هم وسایل آموزشی دخترانه داره هم وسایل آموزشی پسرانه

  3. علی اوسط امانی مهر پاسخ

    سلام وقت بخیر
    تولید کننده محصولات کمک آموزشی ضرب و تقسیم با اپلیکیشن آموزشی سه بعدی واقعیت افزوده و مینی گیم تمرین ضرب و تقسیم هستم
    تمایل به همکاری داشتید بفرمائید 09019947387

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *