امروزاردیبهشت 6, 1403

لمس حال و هوای بهشت با کاشت گیاه در گلدان سفالی

شاخص گلدان سفالی
5/5 - (1 امتیاز)

خرید گلدان سفالی دکوراسیون و گلدان مخصوص گیاه

اگر اهل گل و گلکاری باشید به خوبی می‌دانید که حیات گیاهتان نه فقط به آب و نور، بلکه به نوع گلدان نیز وابسته است. گلدان سفالی یا گلی، گلدان سرامیکی و گلدان پلاستیکی از انواع گزینه‌هایی هستند که هنگام خرید با آن‌ها مواجه می‌شوید. اما کدام یک از این گلدان‌ها برای رشد بهتر گیاه، حفظ ساختار خاک و تغذیه مناسب گل مناسب‌تر است؟

از بین تمام گلدان‌ها، گلدان‌‌های سفالی به حس و حال پرورش گیاه، بوی خاک و محیط باغ و حیاط نزدیک‌تر است. در صورتی که هم از پرورش دهندگان بپرسید بدون شک استفاده از گلدان‌های سفالی را برای کاشت گیاه آپارتمانی به شما پیشنهاد می‌کنند. اگر برای انتخاب گلدان مناسب مردد هستید همراه ما باشید. در ادامه می‌بینید که با گلدانی از جنس سفال چطور می‌توان حال و هوای خوش روزهای قدیمی و کاشت گیاهان آپارتمانی را به خانه برگرداند!


چرا گلدان سفالی برای پرورش گیاه بهتر است؟

گلدان برای گل

این روزها بیش از هر مدل گلدانی، گلدان پلاستیکی در خانه‌ها و فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد. گلدان‌های پلاستیکی مزایای خودشان را دارند. مثلا وزن سبکی دارند و از همه مهم‌تر قیمت پایین‌تری نسبت به انواع گلدان‌ها دارند.

با این حال شکل و اندازه گلدان‌های پلاستیکی در برابر آفتاب تغییر می‌کند و طبق تجربه برای پرورش هر گیاهی مناسب نیستند. این جا است که گلدان‌‌های سفالی با طرح و شکل متنوع می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به گلدان‌های پلاستیکی باشد.

در مقایسه انواع گلدان‌ها، فاکتور آبیاری و میزان رشد گیاه است که آن‌ها را نسبت به هم متمایز می‌کند. گلدان‌های سفالی به چند دلیل برای کاشت گیاه نسبت به گلدان پلاستیکی یا سرامیکی بهتر است:

گیاهتان با گلدان سفالی بهتر نفس می‌کشند!

شاید گلدان پلاستیکی برای کاشت همه گل‌ها و استفاده از انواع خاک مناسب نباشد. اما گلدان‌های سفالی برای پرورش هر نوع گیاهی مناسب بوده است. این موضوع شاید به خاطر منافذی باشد که جنس سفالی این گلدان‌ها در بدنه ایجاد می‌کنند. بنابراین تبادل هوا و عبور رطوبت خیلی ساده‌تر از گلدان‌های دیگر صورت می‌گیرد.

کنترل رطوبت خاک گیاه با گلدان سفالی راحت‌تر است

سفال میزان رطوبتی را که در خاک جریان می‌یابد جذب می‌کند. بنابراین بسته به رنگ گلدان قادر خواهید بود سطح رطوبت را در تمام نقاط گلدان سفالی مشاهده کنید.


بررسی انواع گلدان سفالی مناسب برای کاشت گیاه

گلدان سفالی مدل TRA01

گلدان طرح تترا برای کاشت انواع گیاهان مناسب است. به شرط آن که ریشه گل به شوری خاک حساسیت نداشته باشد. ضمنا بدنه محصول با رنگ اکریلیک کاملا ضد آب پوشیده شده است.

گلدان سفال ایکیا

گلدان ایکیا مدل Papaja در رنگ‌های متعدد و با طراحی ساده و جذاب گزینه مناسبی برای کاشت و پرورش گیاهان است. با توجه به تنوع رنگ محصول می‌توانید از آن برای نگهداری گیاهان مصنوعی نیز در کنار هم استفاده کنید.

گلدان سفال زیر لعابی

سفالینه‌های لالجین همدان پرفروش‌ترین محصولات سفال در سطح کشور هستند. گلدان مدل زیر لعابی کد Sof-59 با روکش لعابی و طرح گل، گزینه مناسب و جذابی برای کاشت گیاهان آپارتمانی است.

چه زمانی از گلدان سفالی استفاده نکنیم؟

گلدان سفالی

مزایای گلدان‌های سفالی باعث می‌شود تا این گلدان‌ها انتخاب اول ما برای رشد گیاهان در فضای آپارتمان باشند. سفالی که در ساخت این گلدان‌ها استفاده می‌شود به نحوی فضای طبیعت و خاک را یادآوری می‌کنند. اما در برخی از موقعیت‌های خاص بهتر است از گلدان سفالی استفاده نکنیم:

زمانی که گیاه به شوری خاک حساس باشد

منافذی که روی گلدان سفالی قرار دارند برای تبادل هوا و رطوبت مناسب هستند. اما وقتی که دمای محیط بالا باشد این رطوبت به سادگی از دست می‌رود و املاح آب درون خاک تجمع می‌یابند. اگر گیاهتان نسبت به شوری و املاح زیاد حساس است بهتر است از سایر انواع گلدان استفاده کنید.

زمانی که لازم باشد گلدان به صورت مداوم جا به جا شود

گلدان‌های سفالی زیبا و نوستالژیک هستند؛ اما سفال به کار رفته در آن‌ها باعث شده تا وزن بیش‌تری نسبت به سایر گلدان‌ها داشته باشند. بنابراین اگر لازم است گلدان را به صورت مداوم جا به جا کنید بهتر است از انواع دیگر گلدان‌های موجود استفاده کنید.

گلدان‌ سفالی برای دکوراسیون منزل

گلدان دکوری

سفالکاری هنر ارزنده ایرانی است و خیلی از گلدان‌های سفالی با طرح‌های منحصر به فرد تولید می‌شوند. ساختار و طرح این گلدان‌ها برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب هستند و سطح رویین آن‌ها با هنر میناکاری مزین می‌شود.

بررسی انواع گلدان سفال مناسب برای دکوراسیون

پیشنهاد ویژه

گلدان دست نگار طرح زنبق

نقش و نگارهایی که به صورت دستی روی گلدان‌های سفالی طراحی می‌شوند پرطرفدارتر از طرح‌های دیگر هستند. گلدان دست نگار طرح زنبق با نقش نیم برجسته، هنر اصیل دست هنرمندان ایرانی است.

گلدان سفال طرح باستانی

استفاده از ظروف سفالی از دیرباز برای دکوراسیون و زیباسازی محیط متداول بوده است. گلدان سفالی کد 0123 به سبک زرین فام تهیه شده و روکش لعابی برای حفظ رنگ بدنه دارد. نمای باستانی این گلدان گزینه مطلوبی برای علاقمندان باستان شناسی است.

لالجین همدان قلب تولید دست سازه‌های سفالی ایران است. این گلدان سفالی با طرح ابر و باد با روکش لعابی پوشیده شده است. بنابراین قابلیت شستشو دارد.

گلدان سفال گلدار

گلدان‌های سفالی یکی از بهترین عناصر زیبایی برای تغییر و تحول دکوراسیون محیط هستند. گلدان طرح گل سرخ از آثار دست هنرمندان لالجین بوده و طراحی زیبا آن برای هدیه بسیار مناسب است.

سخن آخر

گلدان سفالی با دو کاربرد تزئینی و به صورت مصرفی برای کاشت یا نگهداری گل استفاده می‌شود. استفاده از سفال برای کاشت اکثر گیاهان نسبت به گلدان‌های پلاستیکی بهتر است اگر قرار باشد بهترین گلدان را برای کاشت گیاه خریداری کنید انتخاب شما کدام است؟



 

1 نظر

  1. مهران اشکانیان پاسخ

    سلام و درود
    اشکانیان‌هستم از تهران . بنده نیاز به گلدانهای تخت با عمق از ۸ سانتیمتر تا ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر و عرض های مختلف با اشکال مربع، مستطیل ، گرد و بیضی برای درختچه های بونسای دارم.
    آیا شما‌تولید میکنید ؟
    اگر نه آیا کسی را میشناسید در لالجین یا تهران نمایندگی داشته باشد؟
    اگر نیاز باشد میتونم بیام لالجین برای خردید
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *