امروزاردیبهشت 10, 1403

بهترین مارک دستگاه گریل برای مصارف خانگی

بهترین مارک دستگاه گریل
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید دستگاه گریل

دستگاه گریل به شما این فرصت را می‌دهد تا غذایی سالم برای خود، خانواده و دوستانتان تهیه کنید. این دستگاه به صورت گازی، دودی و تخته گریل در بازار وجود دارد. به همین دلیل ممکن است هنگام خرید یک دستگاه گریل برای خانه یا ویلا با مشکل مواجه شوید. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب از لیست ابزار بهترین مارک دستگاه گریل و نکات مهم برای خرید آن را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید یک گریل با کیفیت و کاربردی خریداری کنید مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی 3 مدل از بهترین مارک دستگاه گریل

کالای پر فروش

گریل و باربیکیو تفال مدل GC712 Opti

مشخصات محصول

  • ابعاد: ۱۸۰ × ۳۵۰ × ۳۷۰ سانتی‌متر
  • حداکثر توان مصرفی: ۲۰۰۰
  • جنس تابه: -
  • نوع باربیکیو و گریل: برقی
نقاط قوت
  • ترموستات قابل تنظیم
  • مجهز به ۶ برنامه از پیش تنظیم شده
  • دارای سیستم جلوگیری از خشک شدن غذا

گریل و باربیکیو تفال مدل GC712 Opti دستگاهی کاربردی و مقرون به صرفه است. این دستگاه با توان مصرفی ۲۰۰۰ وات مجهز به سه حالت پخت، گریل و باربیکیو است. 6 برنامه از پیش‌ برای این دستگاه در نظر گرفته شده و مجهز به سیستم جلوگیری از خشک‌ شدن‌ غذا و سیستم یخ‌زدایی موادغذایی نیز هست. با وجود این ویژگی‌ها می‌توانید غذایی با طعم، کیفیت و عطر عالی تهیه کنید. حین پخت غذا می‌توانید به راحتی از وضعیت پخت‌غذا اطلاع پیدا کنید و در صورت نیاز می توانید با استفاده از کلید تغییر حرارت و یا دکمه های روشن و خاموش وضعیت دستگاه را تغییر دهید. صفحات به کار رفته در گریل و باربیکیو تفال مدل GC712 Opti قابل جدا شدن هستند و دو عدد سینی برای جمع آوری عصاره نیز برای این دستگاه تعبیه شده است.

گریل برقی و کباب پز یورولوکس مدل EU-SM6566HSB

مشخصات محصول

  • حداکثر توان مصرفی: ۲۰۰۰ وات
  • جنس تابه: روکش نچسب تفلون مخصوص
  • نوع باربیکیو و گریل: برقی
نقاط قوت
  • بدنه استیل ضد زنگ
  • دارای روکش نچسب تفلون
  • دارای ۸ درجه مختلف دمایی

گریل و کباب پز برقی جدید یورولوکس مدل EU-SM6566HSB دستگاهی زیب و کاربردی برای آشپزخانه شما است. این دستگاه برای تهیه نان تست عالی، پنینی، همبرگر، گوشت، مرغ و ماهی و موارد دیگر کاربرد دارد و غذایی خوش طعم و عطر در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه دارای محفظه‌ای جداگانه برای خارج شدن روغن و یک ظرف پلاستیکی جداگانه برای نگهداری روغن خروجی است. حرارت این دستگاه را می توانید در ۸ درجه مختلف تنظیم کنید و غذاهایی با طعم و عطر متفاوت داشته باشید. به همراه این دستگاه گریل یک کاردک مخصوص برای جمع آوری و پاکسازی راحت و آسوده ارائه می‌شود.

گریل دلونگی مدل CGH1020D

مشخصات محصول

  • ابعاد: ۴۵۷x۳۴۲x۱۵۷ سانتی‌متر
  • حداکثر توان مصرفی: ۲۰۰۰
  • جنس تابه: آلیاژ ریخته‌گری
  • نوع باربیکیو و گریل: برقی
نقاط قوت
  • نظافت آسان
  • بدنه استیل
  • صفحات نچسب

گریل دلونگی مدل «CGH1020D» ساخت کشور ایتالیا از محصولات کاربردی و با کیفیت این برند خوشنام است. این دستگاه طراحی شیک و زیبایی داشته و مجهز به صفحات مشکی و قابل جدا شدن است. این صفحات به راحتی جدا شده و شستشو و تمیز کردن آن‌ها آسان است. توان این دستگاه گریل ۲۰۰۰ وات بوده و قدرت بالایی برای گریل و کباب کردن مواد غذایی دارد. دستگاه گریل دلونگی مدل CGH1020D دارای دو نوع صفحه مختلف صاف و راه راه است که برای موارد مختلف می توان از آن استفاده کرد. بدنه دستگاه از جنس استیل ضد زنگ است و دوام و مقاومت بالایی دارد. صفحات گریل نیز نچسب هستند و مواد غذایی به هیچ عنوان به آن‌ها نمی‌چسبد. صفحه نمایش و دکمه ها و ولوم چرخشی در قسمت جلویی دستگاه گریل قرار دارند. که دسترسی را سریع تر و آسان تر می کند.


انواع دستگاه گریل

گریل گازی

گریل‌های گازی با سوخت پروپان مایع (LP) یا گاز طبیعی کار می‌کنند. این محصولات پخت و پز در فضای باز را تقریباً به سادگی پخت و پز در آشپزخانهمی‌کنند. مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. یک دستگاه گریل گازی قابل حمل برای کمپینگ و پیک نیک بهترین انتخاب است. یک گریل گازی مستقل برای حیاط یا بالکن فوق‌العاده است و معمولاً مجهز به چرخ‌هایی است که به شما امکان می‌دهد آن را در جایی که نیاز دارید قرار دهید یا در صورت عدم استفاده آن را از مسیر خارج کنید.

مزایای گریل گازی

  • اکثر این گریل‌ها دارای احتراق برای روشنایی آسان هستند.
  • ویژگی‌های موجود مانند قفسه‌های آماده سازی، قفسه‌های گرم کننده، قلاب ابزار و حتی نظارت بر دمای بیسیم، پخت و پز در فضای باز را راحت می‌کند.
  • کنترل دما بیشتر به این معنی است که می توانید غذا را سریع و یکنواخت بپزید.
  • برخی از گریل‌های گازی دارای یک نشانگر مخزن سوخت هستند، بنابراین قبل از شروع کار می‌توانید بفهمید که چه مقدار پروپان دارید.
  • گاز بهتری می‌سوزد و در هر بار استفاده از زغال چوب ارزان‌تر است.
  • برخی از مدل‌ها گزینه‌ای برای اتصال مستقیم به گاز طبیعی دارند. بدون مخزن برای تعویض، دیگر لازم نیست نگران تمام شدن سوخت در وسط پخت و پز باشید. با این حال، یک کباب پز گاز طبیعی نیاز به یک خط گاز اختصاصی دارد که به منقل می رسد.

تعداد مشعل در گریل گازی

گریل‌های گازی دارای یک یا چند شعله اصلی برای کباب کردن گوشت و سبزیجات هستند و برخی دارای یک یا دو شعله جانبی هستند که به شما این امکان را می‌دهد از قابلمه یا تابه استفاده کنید، مانند تهیه سس یا تفت دادن سبزیجات.

تعداد شعله‌هایی که نیاز دارید تا حد زیادی به مقدار غذایی که می‌پزید بستگی دارد، اما حتی اگر وعده‌های غذایی حجیم را نپزید، وجود چندین شعله کار را برای شما راحت‌تر می‌کند. می‌توانید غذاهای مختلف را در دماهای مختلف بپزید یا از فضای اضافی گریل برای پخت و پز با حرارت غیر مستقیم استفاده کنید.

در حالی که تعیین تعداد مناسب مشعل برای نیازهای کباب کردن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. مثل محدوده اندازه تقریبی منطقه کباب کردن و نوع گریلی که ممکن است برای مجالس مختلف به آن نیاز داشته باشید.

دستگاه گریل تک شعله اغلب منقل‌های قابل حمل یا رومیزی هستند که برای تهیه‌ی غذاهای کم حجم مناسب است.

کباب پزهای دو شعله برای استفاده در حیاط، پاسیو یا بالکن مناسب هستند. این محصولات امکان آشپزی برای یک خانواده چهار نفره یا یک گردهمایی کوچک را در اختیار شما قرار می دهند و می‌توانید درجه حرارت آن‌ها را تنظیم کنید.

با فضای پخت و پز بیشتر و گزینه های دمایی چندگانه، گریل های سه شعله و چهار شعله برای خانواده‌های بزرگتر یا برای میزبانی مجالس با اندازه متوسط ​​(تا 12 نفر) عالی هستند. حتی اگر گروه کوچکتری داشته باشید، اگر در حال پخت تکه های بزرگ مرغ یا استیک هستید، فضای اضافی مفید خواهد بود. اگر به یک دستگاه گریل با مشعل‌های جانبی علاقه دارید، احتمالاً به یک گریل با حداقل سه مشعل اصلی نیاز خواهید داشت.

اگر می‌خواهید برای گروه‌های بزرگ‌تر آشپزی کنید، به گریل‌هایی با پنج یا شش شعله و بیشتر نیاز خواهید داشت. این تعداد مشعل همچنین حداکثر انعطاف پذیری را در پخت و پز به شما می‌دهد - فقط مطمئن شوید که فضایی برای قرار دادن گریل دارید، از جمله یک فضای خالی بزرگ برای ایمنی بیشتر.

گریل‌های تخته‌ای

گریل‌های تخته‌ای، به شما این امکان را می دهند که غذاها را متفاوت از گریل‌های سنتی تهیه کنید. آن‌ها ممکن استمشعل‌هایی مشابه مشعل‌های گریل‌های گازی داشته باشند، این مشعل‌ها با داغ کردن توری یا تخته ی گریل به شما این امکان را می‌دهند تا غذای خود را آماده کنید.

مزایای گریل تخته‌ای

توری روی گریل اجازه می‌دهد تا گرما به طور مساوی توزیع شود.

آتش با غذا یا چربی تماسی ندارد بنابراین شعله ور نخواهد شد.

تمیز کردن توری اغلب راحت‌تر است.

مانند انواع دیگر گریل‌ها، به دنبال ویژگی‌هایی مانند میزهای کناری برای کمک به آماده‌سازی یا سرو غذا، چندین شعله برای گزینه‌های بیشتر پخت قابلیت حمل داشته باشد.

گریل‌ زغالی

گریل‌های زغالی انواع مختلفی دارند:

گریل‌های نقاره‌ای (kettle grill)

فضای کمی را اشغال می کنند و برای مکان‌های کوچک مناسب هستند. محفظه‌ای که در آن زغال قرار می‌گیرد عمیق است و می‌تواند مقدار مناسبی زغال را در خود جای دهد.

منقل‌های بشکه‌ای طبلی شکل سطوح پخت و پز بزرگتری دارند و می‌توانید مقدار غذای بیشتری روی آن آماده کنید. این محصولات برای تهیه‌ی غذاهای دودی نیز بی‌نظیر هستند. گریل‌های بشکه‌ای عموما دارای چرخ هستند به همین دلیل جا به جایی آن‌ها آسان‌تر است.

گریل‌های کامادو، گریل های تخم مرغی شکل که تماماً از پوسته سرامیکی ساخته شده اند، مدل‌های سطح بالایی هستند که بهتر از سایر دستگاه‌های گریل گرما را حفظ می کنند. آنها نه تنها برای کباب کردن و دودی کردن، بلکه برای برشته کردن و پخت نیز عالی هستند.

دستگاه گریل برقی

دستگاه‌های گریل برقی عملکردی سریع داشته و می‌توانند به مدت طولانی کار کنند اما باید به پریز برق وصل شوند.

اگر در آپارتمان یا منطقه‌ای زندگی می‌کنید که گنجایش زغال چوب یا گاز را ندارد، همچنان می‌توانید با یک گریل برقی غذا بپزید.

گریل‌هایبرقی شعله باز ندارند. در عوض، توری‌هایی دارند که وقتی گریل روشن می‌شود به سرعت گرم می‌شوند.

هرچه وات بیشتر باشد، گریل قدرتمندتر و گرما به طور مساوی توزیع می شود. به خاطر داشته باشید که وات باید نسبت به اندازه اجاق گاز باشد.

برخی از گریل‌های برقی پخت و پز با فناوری مادون قرمز کار می‌کنند که با کمک گرمای تابشی از شعله ور شدن جلوگیری کرده و اجازه نمی‌دهد که نقاط سرد و گرم روی توری گریل ایجاد شود.

می‌توانید با استفاده از قطعات سرامیکی غذاهایی با طعم و کیفیت فوق‌العاده آماده کنید.

برای تمیز کردن آسان، به دنبال گریل هایی با توری‌های قابل جابجایی یا قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشید.

لوازم جانبی دستگاه گریل

با تمام لوازم جانبی گریل و کباب پز، کباب کردن دیگر محدود به همبرگر و استیک نیست. علاوه بر ظروف و سیخ های معمولی، بهترین دستگاه گریل موجود در بازار می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

لوازم جانبی توری‌هایی که ارائه می‌شود امکانات بی‌نظیری برای پخت و پز در فضای باز در اختیار شما قرار می دهد. برخی از دستگاه‌های گریل شامل لوازم جانبی برای استفاده در یک مشعل جانبی هستند. برای گریل‌های بدون مشعل جانبی، یک توری چدنی نچسب مستقیماً روی دستگاه قرار می‌گیرد تا سطحی مناسب برای پخت و پز ایجاد شود.

ورق گریل یا سبد گریل از لغزش غذاهای کوچک یا لطیف از داخل دنده‌های دستگاه گریل جلوگیری می‌کند. ظروف شکاف دار اجازه می‌دهد تا حرارت به طور یکنواخت به غذا برسد. این لوازم همچنین برای سبزیجات و ماهی مفید هستند.

اگر قصد دارید روی دستگاه گریل پیتزا درست کنید به فکر خرید یک سنگ مخصوص پخت پیتزا نیز باشید. این سنگ با پخش کردن گرما به طور مساوی باعث می‌شود که پنیر پیتزا به راحتی آب شده و طعم پیتزا بهتر شود.

در صورتی که تمایل دارید جوجه یا مرغ گریل کنید، خرید جوجه گردان را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. جوجه گردان باعث می‌شود که مرغ، جوجه یا بوقلمون آبدارتر شوند.

وجود یک چراغ مخصوص برای گریل این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که در هنگام شب و تاریکی به راحتی به پخت و پز خود ادامه دهید.

انتخاب بهترین ابزار برای دستگاه گریل

برای اینکه بتوانید به راحتی در فضای باز پخت و پز کنید لازم است که چندین وسیله را به صورت جداگانه خریداری کنید. مثلا با داشتن یک ظرف باربیکیو پخت و پز به راحتی انجام می‌شود و تمیز کردن آن راحت‌تر است. بهتر است ظرف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشد تا بتوانید بعد از اتمام کار به راحتی آن را بشویید. همچنین توصیه می‌کنیم ظرفی که خریداری می‌کنید دارای دسته‌های بلند و مقاوم در برابر حرارت باشد تا بتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید.

وجود یک کاردک نیز به شما این امکان را می‌دهد به راحتی گوشت و سایر مواد غذایی را روی دستگاه گریل جا به جا کنید تا به خوبی پخته شود.

در صورتی که انبر مخصوص گریل خریداری می‌کنید دقت کنید که باز و بسته شدن آن به راحتی انجام شود. به دنبال انبرهایی باشید که در حالت بسته قفل می‌شوند. برخی از انبرهای گریل به گونه‌ای طراحی شده اند که به عنوان کاردک نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

یک چنگال مخصوص برای برداشتن گوشت و استیک به شما این امکان را می دهد تا به راحتی این مواد غذایی را برداشته و بچرخانید. همچنین با داشتن یک برس مخصوص برای سس، می‌توانید سس‌های مخصوص را روی غذای خود بمالید. برس‌های دارای موهای سیلیکونی دوام بیشتری دارند، راحت‌تر تمیز می‌شود و بو نمی‌گیرند.

خرید یک تخته مخصوص برای خرد کردن مواد غذایی را نیز به شما توصیه می‌کنیم. با وجود این تخته می‌توانید مواد غذایی را به راحتی در فضای باز خرد کنید. علاوه بر این، این تخته‌‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و کار آشپزی را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

پرس برگر و پرس گوشت نیز از جمله لوازم جانبی‌ای است که پخت و پز در فضای باز را برای شما آسان و دلپذیر می کند.. پرس برگر به شما این امکان را می دهد تا به راحتی در فضای باز همبرگر درست کنید. بهتر است به دنبال مدل‌هایی باشید که می توانند همزمان دو همبرگر آماده کنند. پرس‌های گوشت یا کبابی به نگه داشتن مواد غذایی (مانند بیکن، ساندویچ و استیک) برای پخت یکنواخت روی کباب پز کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود که مقداری چربی از آن خارج شود.

وجود یک دماسنج خوب به شما کمک می‌کند تا مواد غذایی را در یک دمای مناسب و عالی طبخ کنید در نتیجه غذا طعم و عطر بهتری خواهد داشت. دماسنج‌های بلوتوث از راه دور به شما این امکان را می‌دهند که وضعیت غذای خود را از طریق تلفن یا دستگاه بی‌سیم خود بررسی کنید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید مواد غذایی را کباب کنید، به دنبال آلارم‌های قابل برنامه ریزی، صفحه نمایش دیجیتال با نور پس زمینه، محدوده دمایی خوب و زمان خواندن سریع باشید.

دستکش مخصوص گریل از دستان شما در حین پخت و پز محافظت می‌کند. برخی از این دستکش‌ها برای محافظت از دستان شما در برابر سوختگی حین کباب کردن یا تنظیم گریل طراحی شده اند، و برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که بتوانید مستقیماً غذا را کنترل کنید.

اگر زمان زیادی را صرف پخت و پز در فضای باز می کنید، به یک پیش بند خوب برای کباب کردن نیاز دارید تا از لباس‌های خود محافظت کنید. به دنبال پیش‌بندی دارای جیب، با بند‌های قابل تنظیم و پارچه های قابل شستشو با ماشین لباسشویی و همچنین رنگ و طرح مناسب باشید.

ابزار تمیز کردن گریل شامل برس‌های گریل با برس‌های سیمی یا نایلونی، بلوک‌های تمیز کننده ساخته شده از پوکه و تراشه‌های چوبی به شکل پارو می باشد. مطمئن شوید که ابزار تمیز کردن  با صفحه گریل شما سازگار است. اگر از برس سیمی یا اسکرابر استفاده می ‌نید، حتما صفحه گریل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا مطمئن شوید که هیچ مویی به سطح پخت نچسبیده باشد.

نکات دیگر

شبکه‌های چدنی با روکش چینی برای حفظ گرما و سهولت در تمیز کردن مطلوب هستند. این شبکه‌ها پوشانندگی بالایی دارند.

توری‌های فولادی با روکش چینی بهترین گزینه برای پخت و پز نچسب هستند. با این حال، لعاب چینی اگر به درستی از آن مراقبت نشود، خرد شده یا زنگ می‌زند

توری‌های چدنی برای اینکه زنگ نزنند باید به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرند، این توری‌ها گرما را به طور یکنواخت توزیع می‌کنند. شبکه های فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند اما ممکن است مواد غذایی به آن بچسبد شبکه‌های فولادی آبکاری شده ممکن است به مرور زمان آبکاری خود را از دست بدهند، اما ارزان هستند و جایگزینی آنها را آسان است.

سخن آخر

پخت و پز و کباب کردن در فضای آزاد یکی از راه‌های عالی برای طبخ غذاهای مختلف است. با وجود یک دستگاه گریل می‌توانید مواد غذایی را به طور سالم و بدون نیاز به روغن تهیه کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم تمام نکات مهم برای خرید بهترین مارک دستگاه گریل را بررسی و بهترین دستگاه‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین دستگاه پخت و پز را برای خود خریداری کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *