امروزاردیبهشت 10, 1403

نحوه تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی
5/5 - (1 امتیاز)

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی اصل

قابلمه را می‌توان یکی از اصلی‌ترین لوازم پخت و پز آشپزخانه دانست. در صورتی که از قابلمه‌های نامناسب استفاده کنید امکان بروز مشکلات گوارشی و حتی بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم تمامی متخصصان حوزه سلامت توصیه می‌کنند که از قابلمه‌های با کیفیت برای پخت و پز استفاده کنید. یکی از قابلمه‌های مناسب برای غذا پختن قابلمه گرانیتی است. این محصول مانند هزاران محصول دیگر ممکن است به صورت اصل یا تقلبی در بازار یافت شود. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم درباره تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی صحبت کنیم.

۶ مدل از بهترین قابلمه‌های گرانیتی موجود در بازار

مدل کاربردی

سرویس قابلمه 10 پارچه مدل BEST

مشخصات محصول

  • توضیحات سرویس: تابه سایز ۳۲ قابلمه سایز ۳۲ قابلمه سایز ۲۸ قابلمه سایز ۲۴ قابلمه سایز ۲۰
  • ساختار بدنه: چدن
  • روکش: گرانیت
نقاط قوت
  • دسته‌های ارگونومیک
  • نچسب و مقاوم در برابر تغییر رنگ

سرویس قابلمه 10 پارچه مدل BEST با بهترین مواد اولیه ساخته شده و یکی از بهترین سرویس‌های قابلمه موجود در بازار است. ساختار بدنه این سرویس قابلمه از جنس چدن بوده و مقاومت بالایی در برابر حرارت خس و خش دارد. دسته‌های محصول نیز از جنس بدنه بوده و طراحی ارگونومیکی دارد. تمامی درب‌های این سرویس قابلمه از جنس پیرکس نشکن و مقاوم به حرارت است. قسمت داخلی قابلمه‌ها از گرانیت با کیفیت ساخته شده و کاملا نچسب است.

سرویس قابلمه 19 پارچه پیلاو کد 0554

مشخصات محصول

  • توضیحات سرویس: : قابلمه سایز :۱۶-۲۰-۲۴-۲۸ -۳۲ تابه سایز :۲۸-۲۰ تابه گریل سایز: ۳۲ تابه دو طرفه رژیمی سایز:۳۲ ابعاد قابلمه درب دار : ۱۶x۱۶x۷.۵ ۲۰x۲۰x۱۰ ۲۴x۲۴x۱۱ ۲۸x۲۸x۱۲ ۳۲x۳۲x۱۲/۵ ابعاد تابه درب دار : ۲۰x۲۰x۵ ۲۸x۲۸x۸ ابعاد تابه گریل : ۳۲x۲.۵x۲۰ ابعاد تابه رژیمی دو طرفه : ۳۲x۲۳x۷
  • ساختار بدنه: آلومینیوم
  • روکش: گرانیت
نقاط قوت
  • مقاومت بالای دستگیره‌ها
  • بدنه مقاوم در برابر حرارت

سرویس قابلمه 19 پارچه پیلاو کد 0554 از دیگر قابلمه‌های گرانیتی با کیفیت موجود در بازار است. این محصول با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و تمامی قابلمه‌ها دارای ۵ لایه هستند. قسمت زیرین قابلمه‌ها طوری ساخته شده‌اند که حرارت را به طور یکنواخت پخش کرده و شما را از داشتن شعله‌پخش‌کن بی‌نیاز می‌کنند. دسته‌های به کار رفته در این سرویس هم‌جنس بدنه قابلمه است و مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. دسته ماهیتابه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر این، می‌تواند از ماهیتابه جدا شود. درب‌های قابلمه‌های این سرویس از استیل ضد زنگ و شیشه محدب آبدیده با قابلیت تحمل حرارت بالا ساخته شده است.

سرویس قابلمه 8 پارچه مدل Parting

مشخصات محصول

  • ساختار بدنه: چدن
  • روکش: گرانیت و تفلون
نقاط قوت
  • طراحی ارگونومیک

سرویس قابلمه 8 پارچه مدل Parting با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از بهترین سرویس‌های قابلمه برای پخت و پز است. این محصول با برترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است و ۴ لایه استاندارد جهانی دارد. بدنه محصول از جنس چدن بوده و روکش داخلی آن گرانیت نچسب است. این سرویس طراحی ارگونومیکی داشته و پخت و پز را برای شما راحت می‌کند.

سرویس قابلمه 4 پارچه وون مدل royal-1624

مشخصات محصول

  • توضیحات سرویس: یک عدد قابلمه ۱۶ سانتی متر -یک عدد قابلمه ۲۴ سانتی متر
  • ساختار بدنه: آلومینیوم
  • روکش: گرانیت
نقاط قوت
  • پوشش گرانیتی مقاوم
  • استفاده از روکش نچسب
  • رنگ بدنه مقاوم در برابر حرارت

سرویس قابلمه 4 پارچه وون مدل royal-1624 محصولی مقاوم با کیفیت برای پخت و پز است. این سرویس قابلمه بدنه‌ای از جنس آلومینیوم داشته و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش دارد. جنس روکش داخلی قابلمه‌های این سرویس روکش نچسب است و از تغییر طعم و بوی غذا جلوگیری می‌کند به همین دلیل هم کیفیت غذا در این قابلمه‌ها بالا خواهد بود. قالب ظروف این سرویس به گونه‌ای است که حرارت به طور یکنواخت در آن پخش می‌شود.

سرویس قابلمه 12 پارچه کی زد پی مدل 001

مشخصات محصول

  • توضیحات سرویس: قابلمه سایز ۲۸ و وزن ۲۳۳۰ گرم - دارای ماهیتابه سایز ۲۶ و وزن ۱۶۱۵ گرم - دارای شیر جوش سایز ۱۶ و وزن ۹۴۰ گرم - دارای قابلمه سایز ۲۴ و وزن ۱۸۱۵ گرم - دارای ماهیتابه گود سایز ۲۸ و وزن ۲۰۷۵ گرم - دارای قابلمه سایز ۲۰ و وزن ۱۳۳۰ گرم
  • ساختار بدنه: آلومینیوم
  • روکش: گرانیت
نقاط قوت
  • مقاومت بالا

سرویس قابلمه 12 پارچه کی زد پی مدل 001 با به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده است و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. برای ساخت بدنه این سرویس قابلمه از آلومینیوم استفاده شده است. به همین دلیل ظروف این سرویس در برابر حرارت، ضربه و خط و خش مقاوم است. روکش ظروف از جنس گرانیت است. به همین دلیل هم غذا در این ظروف به هیچ عنوان نچسبیده و تغییر رنگ و طعم نمی‌دهد.

سرویس قابلمه و تابه 9 پارچه پی ام تی مدل pm 09

مشخصات محصول

  • توضیحات سرویس: ۳ قابلمه (۲۰, ۲۴, ۲۸) ۱ ماهیتابه درب دار (۲۸) ۱ ماهیتابه تک دسته (۲۸)
  • ساختار بدنه: آلومینیوم
  • روکش: گرانیت
نقاط قوت
  • مقاومت بالا در برابر حرارت

سرویس قابلمه و تابه 9 پارچه پی ام تی مدل pm 09 کیفیت بالایی دارد و جز بهترین قابلمه‌های گرانیتی موجود در بازار است. ظروف این سرویس از آلومینیوم خالص 99/5 درصدی بدون استفاده از ضایعات و فلزات مضر با تکنولوژی فورج ساخته شده اند. به همین تمامی قابلمه‌ها استحکام و سختی بسیار بالایی دارند. برای ساخت سرویس قابلمه و تابه 9 پارچه پی ام تی به هیچ عنوان از سرب استفاده نشده است. روکش این محصول از جنس گرانیت نچسب است. رنگ سیلیکونی به کار رفته در قابلمه‌ها در برابر حرارت کاملا مقاوم بوده و نمیسوزد.


مزایای استفاده از قابلمه گرانیتی

  • قابلمه گرانیتی وزن بیشتری نسبت به قابلمه‌های دیگر دارد.
  • به راحتی می‌توانید قابلمه‌های گرانیتی را در فر و مایکروویو قرار دهید.
  • اکثر محصولات موجود در بازار دارای درب‌های پیرکس مقاوم به حرارت هستند.
  • محصولات گرانیتی نسبت به قابلمه‌های دیگر حرارت را مدت زمان بیشتری نگه می‌دارند.
  • شستشو و نگهداری قابلمه‌های گرانیتی آسان‌تر است، چرا که این محصولات نچسب هستند.

راهنمای خرید قابلمه گرانیتی اصل

قابلمه‌های گرانیتی یا محصولات چدنی با روکش گرانیتی بهترین انتخاب برای پخت و پز هستند. برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل را از تقلبی و همچنین خرید بهترین مارک قابلمه گرانیتی به نکات زیر توجه کنید.

روش‌های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی

بهترین مارک سرویس قابلمه گرانیتی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید یک قابلمه اصل باید به آن توجه کنید برند محصول است. قطعا همه شما برندهای مطرح تولید کننده لوازم آشپزخانه به‌خصوص لوازم پخت و پز را به خوبی می‌شناسید. البته باز هم ممکن است که افراد سودجو قابلمه‌های تقلبی با مارک برنده‌های معروف به بازار عرضه کنند. با این با شناخت مارک‌های مطرح راحت‌تر می‌توانید برای انتخاب تصمیم گیری کنید.

برخی از برندهای معروف تولید کننده لوازم پخت و پز عبارت‌اند از: کاندید، دسینی، یونیک، تکنو، فونیکس، بوش، تفال، رویال، دلمونتی و ویوا

قیمت سرویس قابلمه گرانیتی

یکی از بهترین راه‌های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی قیمت آن است. بدیهی است که قابلمه‌های اصل قیمت بیشتری نسبت به محصولات تقلبی دارند. اگر برای خرید قابلمه بین دوراهی قیمت گیر کردید به یاد داشته باشید که قابلمه اصل هیچ وقت قیمت پایینی ندارد. البته همیشه نمی‌توان گفت که قیمت بالا نشانه کیفیت بالاست پس برای خرید قابلمه اصل نمی‌توان تنها به قیمت آن توجه کرد بلکه برای فاکتورهای دیگر را نیز بررسی کنید.

ویژگی‌های قابلمه گرانیتی

از دیگر فاکتورهای قابل توجهی که برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی باید توجه کنید، ویژگی‌های قابلمه است. در این قسمت ما مهم‌ترین ویژگی‌های قابلمه گرانیتی را بررسی می‌کنیم تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

وزن قبلمه گرانیتی

ابتدا به وزن محصول توجه کنید. به یاد داشته باشید که یک قابلمه گرانیتی اصل همیشه وزن بیشتری نسبت به قابلمه تفلون یا قابلمه‌های تقلبی دارد.

درب قابلمه

دومین ویژگی یک قابلمه گرانیتی اصل درب آن است. درب قابلمه‌های گرانیتی معمولا از جنس پیرکس است. همانطور که می‌دانید پیرکس در برابر شوک و حرارت مقاوم هستند. علاوه بر این درهای پیرکس سنگین‌تر از درهای شیشه ای معمولی هستند.

بدنه قابلمه

بررسی بدنه قابلمه نیز یکی دیگر از راه‌های موثر برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی است. قابلمه‌های گرانیتی اصل بدنه‌ای کاملا سالم و بدون خط و خش دارند. پس قبل از خرید قابلمه مورد نظر حتما بدنه آن را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بهتر است بدانید که قابلمه گرانیتی اصل کاملا نچسب است و طعم غذا را تغییر نداده و رنگ غذا را نیز به خود نمی‌گیرد. همچنین محصولات اصل در برابر حرارت تغییر رنگ یا فرم نمی‌دهند.

نشان استاندارد

راه دیگر و تقریبا ساده‌ای که می‌توانید از طریق آن قابلمه گرانیتی اصل را از تقلبی تشخیص دهید، بررسی نشان استاندارد است. تقریبا تمامی محصولاتی که اصل و معتبر باشند دارای لیبل، کارتن برند و همچنین نشان استاندارد هستند. بررسی این فاکتورها یکی از راه‌های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از تقلبی است.

ضمانت نامه

داشتن ضمانت نامه محصول یکی دیگر از راه‌های تشخیص قابلمه اصل از تقلبی است. چرا که برندهایی که از سلامت محصولات خود مطمئن باشند حتما ضمانت نامه‌های شش تا یک ساله برای محصولات خود قرار می‌دهند. پس اگر می‌خواهید قابلمه اصل خریداری کنید حتما به دنبال محصولاتی که ضمانت‌نامه دارند بگردید.

سخن آخر

اگر دوست دارید در قابلمه‌های با کیفیت غذا بپزید ما خرید قابلمه‌های گرانیتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که در بالا هم گفتیم این محصولات نچسب هستند و طعم و رنگ غذا را تغییر نمی‌دهند. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم راه‌های ساده اما مفید برای تشخیص قابلمه گرانیتی را بررسی کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید محصولی با کیفیت و اورجینال برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *