امروزاردیبهشت 6, 1403

تفاوت سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس

تفاوت سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس
5/5 - (1 امتیاز)

ایسوس یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید کننده تجهیزات سخت افزاری و لپ تاپ است که محصولات خود را در دسته‌بندی‌های متنوع به بازار عرضه می‌کند. این کمپانی برای هر کاربر لپ تاپی مناسب دارد. سری TUF Gaming و ROG Strix نیز جمله محصولات ایسوس است که با امکانات و قابلیت های منحصر به فرد خود نیازهای جامعه هدف را تامین می‌کنند. البته که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این ویژگی‌ها در برخی موارد مشابه و در موارد دیگر با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب از لیست ابزار قصد داریم تفاوت سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس را بررسی کنیم. پس اگر قصد دارید تفاوت این دو سری را با یکدیگر بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کامپیتورهای دسکتاپ ایسوس


فرق سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس

در ابتدا، به نظر می‌رسد که سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما در واقع، با بررسی جزئیات آن‌ها، تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد. هر دو سری دارای تفاوت‌ها و کاربردهای خاص خود هستند و حتی قیمتشان نیز با یکدیگر متفاوت است.

سری TUF که مخفف عبارت The Ultimate Force است، به گروهی از محصولات ایسوس گفته می‌شود که با قواعد و شرایط خاصی تولید شده‌اند. شرایطی مانند تست های طولانی مدت و مراحل مختلف برای اطمینان از عملکرد طولانی و دقیق محصول، در این سری لحاظ شده‌اند. بنابراین، می‌توان گفت که سری TUF از محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه ایسوس است.

در مقابل، سری ROG Strix به گروهی از بهترین محصولات ایسوس اشاره دارد که از محصولات رده بالای این کمپانی به حساب می‌آیند. قیمت این سری نسبت به The Ultimate Force بالاتر است و از نظر سرعت و عملکرد بهتر عمل می‌کنند. علاوه بر این، سری ROG Strix از قابلیت‌های بسیار بهتری نسبت به TUF برخوردار است، مانند خروجی و ورودیها، نورپردازی، کیفیت و جنس قطعات الکترونیکی، لایه های متفاوت PCB و...

بنابراین، بهتر است قبل از خرید هر یک از این دو سری محصولات، تفاوت‌های آن‌ها را به خوبی مورد بررسی قرار داده و بر اساس نیازهای خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید تا هم به هدف خود برسید و هم از هزینه اضافی جلوگیری کنید.

ASUS TUF VS ROG – کدام یک بهتر است؟

تفاوت اصلی ASUS TUF و ROG در این است که ASUS TUF مجموعه ای از کامپیوترهای گیمینگ است که برای گیمرها طراحی شده است. این محصولات با دوام و قابل اطمینان ساخته شده اند، اما طراحی آن‌ها نیز منحصر به فرد است که همین امر که به گیمرها برتری می‌دهد. کامپیوترهای ROG نیز دقیقا همین ویژگی ها را دارند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم TUF مخفف The Ultimate Force و ROG مخفف Republic Of Gamers است.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که قبل از خرید ایسوس TUF یا ایسوس ROG باید بدانیم. بنابراین بهتر است به طور کلی بررسی کنیم تا ببینیم کدام یک برای گیمینگ بهتر هستند؟

عمر باتری، حدود قیمت، فضای ذخیره سازی، کارایی، طرح، حافظه (RAM)، اندازه نمایشگر از جمله فاکتورهای مهمی هستند که در این قسمت بررسی می‌کنیم.

عمر باتری ایسوس TUF و ROG

پس از آزمایش‌ها و تحقیقات فراوان از مقالات و ویدیوهای مختلف، همه نتایج را با هم مقایسه کردیم و سپس به یک نتیجه معتبر رسیدیم که ASUS TUF F17 عمر باتری 5 تا 6 ساعت دارد. با مقایسه Tuf در مقابل Strix، ASUS ROG Strix عمر باتری حدود 9 تا 10 ساعت دارد. وقتی صحبت از یک لپ تاپ گیمینگ می شود، نمی توان انتظار عمر باتری خوبی داشت، اما Asus ROG و TUF از این قاعده مستثنی هستند و عمر باتری خوبی دارند.

فضای ذخیره سازی

ASUS ROG با ارائه 1000 گیگابایت SSD و 1000 گیگابایت HDD قلب ما را به دست می‌آورد. اگر لپ تاپی می‌خواهید که فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد، ASUS ROG واقعاً برای شما مناسب است!

شما می‌توانید هر نوع فایل بزرگی را بدون ترس از محدود شدن فضای ذخیره سازی در لپ تاپ ذخیره کنید. از طرفی ASUS TUF یک فضای ذخیره سازی ۵۰۰ مگابایتی از نوع SSD ارائه می دهد که بد نیست. اما اگر هر دو لپ تاپ را با محدوده قیمتی مقایسه کنیم، بدیهی است که ASUS ROG بهتر است.

عملکرد ASUS TUF و ROG

عملکرد ASUS TUF به دلیل داشتن یک پردازنده قدرتمند شگفت انگیز است. ASUS TUF دارای پردازنده Intel Core i7-11370H است که باعث می‌شود این لپ‌تاپ یکی از بهترین لپ تاپ‌ها با عملکرد فوق العاده در میان سایر لپ تاپ های موجود در بازار باشد.

لپ تاپ ASUS ROG ، با Intel Core i7-9750H عرضه می شود که پردازنده خوب و قدرتمندی است.

این بدان معنا نیست که ASUS ROG عملکرد بدی دارد، به این معنی است که هر دو لپ‌تاپ عملکرد خوبی دارند، اما می‌توان گفت ASUS TUF عملکرد فوق‌العاده‌ای و ASUS ROG عملکرد خوبی دارد.

طراحی

اگر در مورد طراحی ASUS TUF 15 و ASUS ROG Strix G 15 اینچی صحبت کنیم، هر دو دارای طراحی براق و شفاف هستند. البته اکثر برندها لپ‌تاپ‌های بازی را از با طراحی براق، شفاف و خیره کننده می‌سازند. در واقع آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا یک لپ تاپ گیمینگ با طراحی خوب و چشم نواز بسازند. از آنجایی که اکثر گیمرها از زیبایی‌های بصری لذت می‌برند با افزودن قابلیت‌های اضافی می‌توان نظر آن‌ها را جلب کرد.

به عنوان مثال، هر برند لپ‌تاپ ویژگی‌های نور پس‌زمینه را در صفحه‌کلید، پایین صفحه نمایش و قسمت جلویی لپ‌تاپ در زیر صفحه لمسی اضافه می‌کند. آنها این کار را برای جذب گیمرها انجام می دهند و بدون شک این شگفت انگیز است. هر دو لپ تاپ دارای طراحی خوب و ظاهری چشم نواز هستند!

رم ASUS TUF و ROG

می دانیم که رم لپ تاپ به طور مستقیم بر عملکرد و سرعت هر لپ تاپ تأثیر می گذارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید هر نوع لپ تاپی رم آن را بررسی کنید. هر دو لپ‌تاپ دارای رم بیش از 16 گیگابایت هستند که فوق‌العاده است، به این معنی که در هنگام استفاده از این لپ‌تاپ‌ها با مشکل تاخیر یا کندی عملکرد مواجه نخواهید شد.

ASUS ROG نسبت به ASUS TUF رم بیشتری دارد. در واقع، اگر گیمر هستید یا نرم افزارهای سنگین اجرا می کنید، به لپ تاپی نیاز دارید که حداقل 16 گیگابایت رم داشته باشد. چرا که گیمرها فقط یک بازی را انجام نمی دهند. چندین بازی را انجام می دهند و برخی از آنها فقط رم رم را پر می‌کند.

برای انجام بازی‌های سنگین با گرافیک بالا مانند PUBG و Free fire به لپ تاپی نیاز دارید که رم خوبی داشته باشد. اگر گیمر هستید، ASUS ROG بهترین گزینه است.

ابعاد نمایشگر

اندازه صفحه نمایش از فاکتورهای بسیار مهمی است که قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه کنید. اگر فکر می‌کنید که کدام لپ‌تاپ صفحه‌نمایش بزرگ‌تری است، لطفاً فکر نکنید اندازه صفحه نمایش هر دو لپ‌تاپ یکسان است یعنی ۱۵.۶ اینچ. صفحه نمایش 15.6 اینچی بهترین تجربه بازی را برای شما فراهم می‌کند. اکثر گیمرها اندازه صفحه نمایش بزرگ را دوست ندارند. چرا که که آنها با دیدن صفحه نمایش بزرگ در انجام بازی ممکن است با مشکل مواجه شوند. اگر از نمایشگر راضی هستید، می توانید یکی از دو لپ تاپ را برای انتخاب کنید.

صدای فن

اگر لپ تاپ ASUS ROG دارید و در محیطی آرام کار می‌کنید احتمال دارد صداهایی مانند صدای وزوز بشنوید. بسیاری از مردم این صدا را نمی شنوند چرا که در مکان‌های پر سر و صدا کار می‌کنند.

اما این شرکت ادعا می کند که این مشکل در لپ تاپ‌های جدید ایسوس برطرف شده است اما هنوز هم بسیاری از افراد با این مشکل مواجه هستند. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که صدای وزوز بسیار کمی از داخل لپ تاپ می آید.

مشکل فن یک مشکل بسیار مهم در هر لپ تاپ است. فن ASUS ROG در حین کار صدای تق تق تولید می‌کند. فن در داخل سیستم خنک نمی‌شود. بنابراین ممکن است نشانگرهای گرما باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شوند.

جمع بندی

بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، تجهیزات گیمینگ با امکانات بهتر خریداری کنند. برای خرید لپ تاپ مخصوص گیمینگ لازم است به فضای ذخیره سازی، رم، پردازنده و ابعاد نمایشگر توجه کنید. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم با بررسی تفاوت سری TUF و ROG Strix محصولات ایسوس به شما کمک کنیم تا راحت‌تر برای خرید لپ تاپ ایسوس تصمیم بگیرید. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید.

دیدگاه و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *