امروزاردیبهشت 5, 1403

مشخصات گوشی a50، تست گوشی سامسونگ a50 و قیمت گوشی سامسونگ a50

تست و معرفی گوشی سامسونگ a50
5/5 - (3 امتیاز)

گوشی سامسونگ گلکسی آ ۵۰ بهترین فبلت نسل پنجم سری A

گوشی سامسونگ A50 از خانواده سامسونگ سری A و جز گوشی‌های میان رده محصولات سامسونگ است. گلکسی A50 در واقع یکی از جدیدترین دستگاه‌های این سری است که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. سری A گوشی‌های سامسونگ به دلیل داشتن نمایشگر AMOLED و دوربین‌های قدرتمند معروف هستند.

این روزها گوشی موبایل یکی از پرکاربردترین وسایلی است که در روز با آن سروکار داریم. از چک کردن ساعت گرفته تا عکس گرفتن، فیلم دیدن و یا گوش دادن به موزیک و رادیو را می‌توانیم با گوشی هوشمند خود انجام دهیم. کمپانی سامسونگ یکی از غول‌های تولید کننده کالای دیجیتال، مدل‌های با‌کیفیتی از بهترین گوشی سامسونگ را برای استفاده روزمره در اختیار ما قرار داده است.

گلکسی A50 یک میان رده با کیفیت در بین گوشی‌های سری A است این گوشی رنگ‌های جذاب گرادیان داشته و بدنه باریک و بلندی دارد. نمایشگر آن 6.4 اینچی Infinity-U از نوع Super AMOLED بوده و سنسورهای بیومتریک نیز در زیر آن تعبیه شده است. باتری قوی، دوربین‌های باکیفیت و پردازش فوق‌العاده در کنار قیمت معقول و مناسب، این گوشی را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی سامسونگ تبدیل کرده است.

در این مطلب قصد داریم با نقد و بررسی این گوشی مطرح، شما را برای خرید یک محصول فوق‌العاده راهنمایی کنیم.


نقد و بررسی گوشی ساموسنگ A50

128گیگابایت

گوشی سامسونگ A50

مشخصات گوشی سامسونگ A50

  • ظرفیت حافظه: 128 گیگابایت
  • انداز صفحه نمایش: 4.6 اینچی
  • دوربین اصلی: 25.0 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 25 مگاپیکسل
  • ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر
  • رم: 4 گیگابایت
  • نسخه سیستم عامل: اندروید 9
امکانات گوشی a50
  • پردازنده قدرتمند
  • دوربین عالی با توانایی ثبت تصاویر با کیفیت در روز
  • توانایی ضبط ویدیو 1080p، ثبت عکس‌های پرتره و سلفی با کیفیت
  • نمایشگر 4.6 اینچی مجهز به پنل AMOLED
  • بدنه با کیفیت و رنگ بندی جذاب
  • باتری با دوام بالا
  • قابلیت شارژ گوشی با Fast charging در کمتر از 2 ساعت
نقاط ضعف A50
  • ثبت عکس‌هایی با وضوح کم در شرایط کم نور و شب
  • کیفیت پایین اسپیکر
  • ضد آب نبودن
  • حسگر اثر انگشت ضعیف
  • لزوم استفاده از اپلیکیشن‌های خاص برای ضبط تصاویر 4K
64 گیگابایت

گوشی سامسونگ Galaxy A50


بررسی و تست گوشی سامسونگ A50

گوشی A50

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A50

انواع گوشی‌ سامسونگ سری A با طراحی ویژه شباهت زیادی به گوشی‌های معروف بازار دارند. به دلیل U شکل بودن بریدگی بالای صفحه این کمپانی نام Infinity-U را برای صفحه نمایشگر انتخاب کرده است. برای معرفی جنس قاب پشتی دستگاه نیز نام 3D Glasstic در نظر گرفته شده است. ترکیب شیشه و پلاستیک طرح متفاوتی در پشت دستگاه ایجاد کرده که جلوه‌ای رنگین کمانی دارد.

گوشی a50 وزنی حدود 166 گرم دارد و به دلیل طراحی منحصر به فرد و انحنای قاب پشتی به راحتی روی دست می‌نشیند. دوربین اصلی سه گانه پشت گوشی سامسونگ a50 به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و قسمت فوقانی آن قرار دارد و یک فلش LED نیز در زیر آن تعبیه شده است. بیرون زدگی دوربین محسوس نیست و روی سطح صاف لقی ایجاد نمی‌کند.

در قسمت پایین دستگاه درگاه 3.5 میلیمتری هدفون، اسپیکر تک کاناله و پوست USB Type C تعبیه شده است. در سمت راست گوشی a50 دکمه‌های پاور و تنظیم صدا قرار دارد. در قسمت مقابل، درگاه سیم کارت و کارت حافظه دیده می‌شود.

(Samsung Galaxy A50)گوشی سامسونگ گلکسی آ۵۰ به هیچ عنوان لغزنده نیست و از این نظر نیز امتیاز خوبی را کسب می‌کند. با توجه به اینکه جنس قاب از نوع شیشه و پلاستیک است امکان ایجاد خش روی آن بسیار زیاد است. همچنین امکان ایجاد لک نیز روی قاب گوشی آ۵۰ وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم از قاب گوشی سامسونگ a50 استفاده کنید.

صفحه نمایشگر گلکسی A50

صفحه نمایشگر این دستگاه 6.4 اینچ بوده و مجهز به پنل AMOLED می‌باشد. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی هوشمند (Full HD+ (1080p × 2340 و تراکم پیکسلی 403 PPI دارد. به همین دلیل تصاویر در این صفحه نمایش به وضوح دیده می‌شود. کمپانی سامسونگ تلاش کرده است با طراحی ویژه و منحصر به فرد لبه‌های اطراف نمایشگر را کم کند و فضای بیشتری را به آن اختصاص بدهد. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی هوشمند 84.9 می‌باشد.

این صفحه نمایش با بهره‌گیری از فناوری تاچ طراحی شده است. در قسمت بریدگی بالای صفحه دوربین سلفی دیده می‌شود. نمایشگر گوشی گلکسی A50 با بهره‌گیری از فناوری گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود بنابراین در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم است.

تست گوشی سامسونگ A50

تست گوشی موبایل سامسونگ A50 امتحان (Samsung Galaxy A50)

دوربین گوشی گلکسی A50

دوربین هوشمند و با کیفیت از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی سامسونگ گلکسی آ۵۰ هوشمند است. دوربین گلکسی a50 سه گانه و 25، 8 و 5 مگاپیکسلی می‌باشد. فلش LED تعبیه شده در زیر دوربین به شما این امکان را می‌دهد که در فضاهای کم نور عکس‌هایی با وضوح و کیفیت بالا ثبت کنید.

دوربین گوشی گلکسی A50 مجهز به عکاسی پانوراما، پرتره و HDR است. این دوربین همچنین از فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره‌مند شده است. با استفاده از سنسور 25 مگاپیکسلی امکان عکسبرداری از نوع عریض برای کاربر فراهم شده است گشودگی دیافراگم این سنسور نیز F/1.7 می‌باشد.

دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی این دوربین با دریچه دیافراگم F/2.2 به شما گوشی a50 امکان تصویربرداری فوق عریض با زاویه 123درجه و سنجش عمقی را می‌دهد. گوشی سامسونگ گلکسی a50 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی میزان نور محیط و حالت‌های مختلف آن را تشخیص داده و به صورت خودکار تنظیم می‌شود. در نتیجه تصاویر با کیفیت بیشتری به ثبت می‌رسند.

تصاویر پرتره

سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق دوربین سامسونگ a50 اطلاعات مربوط به فاصله سوژه و پس‌زمینه را ثبت می‌کند. این ویژگی برای ثبت عکس‌های پرتره کاربرد دارد. رزولوشن این تصاویر 12 مگاپیکسلی بوده و کیفیت قابل توجهی دارند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه توسط این دوربین نیز به خوبی انجام می‌شود.

تصاویر سلفی سامسونگ a50

دوربین جلوی گوشی گلکسی آ۵۰ تصاویری با وضوح ۲۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند. در صورت رعایت فاصله و وجود نور کافی می‌توانید تصاویری با کیفیت و وضوح بالا ثبت کنید. دوربین جلو نیز به صورت پیش فرض عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل می‌گیرد اما می‌توانید اندازه آن‌ها را به 25 مگاپیکسل نیز تغییر دهید.

حالت HDR نیز در این دوربین فعال است و می‌توانید تصاویری با کیفیت و وضوح بالا ثبت کنید. در دوربین سلفی نیز امکان ثبت تصاویر پرتره وجود دارد. اما بهتر است بدانید این عکس‌ها نسبت به سلفی معمولی کمی کشیده‌تر می‌شوند. با این حال شناسایی سوژه و پس‌زمینه به خوبی انجام می‌شود.

ضبط ویدیو در گوشی a50

گوشی سامسونگ A50 قابلیت ضبط ویدیوهایی با کیفیت  1080p و 30 فریم بر ثانیه را دارد. سیستم ثابت سازی الکترونیکی به کار رفته در این گوشی به صورت دائم فعال است و گزینه‌ای برای خاموش کردن آن وجود ندارد. ویدیوهای ضبط شده 17 مگابایت بر ثانیه و صداهای استریو نیز 256 مگابایت بر ثانیه بیت ریت دارند. در صورت حضور در هوای ابری یا بارانی می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت و وضوح بالا، بدون هیچگونه نویزی ضبط کنید.

لنز اولترا واید این دوربین برای تصویربرداری از زاویه گسترده کاربرد دارد. لازم است بدانید این لنز توانایی ثبت جزئیات را نداشته و تنها برای عکسبرداری و فیلمبرداری از زوایه‌های گسترده مناسب است. سیستم ثابت سازی الکترونیکی در لنز اولترا واید نیز وجود دارد.

تست مقاومت گوشی سامسونگ گلکسی A50

تست مقاومت گوشی سامسونگ A50 امتحان گوشی (Samsung A50 phone)

سخت افزار گوشی سامسونگ A50

تراشه قدرتمند Exynos 9610 تعبیه شده در گوشی سامسونگ A50 قدرت پردازش این محصول را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این تراشه 8 هسته پردازشی دارد. چهار هسته آن Cortex A73 با سرعت 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر Cortex A53 با سرعت 1.7 گیگاهرتز می‌باشد. عملکرد این تراشه نسبت به مدل‌های قبلی در گوشی سامسونگ سری A پیشرفت قابل توجهی داشته است.

تغییرات عمده‌ای در ر زمینه پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، هوش مصنوعی و پردازشگر سیگنالی تصویر بر روی این تراشه اعمال شده است. در نتیجه سطح عملکرد این گوشی به طور موثری ارتقا پیدا کرده است.

دستورات گرافیکی گوشی هوشمند A50 بر عهده پردازنده گرافیکی Mail-G72 MP3 می‌باشد. این پردازنده به تکنولوژی Bifrost مجهز شده و توانایی اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا را نیز دارد. حافظه داخلی این محصول 128 گیگابایت به همراه یک رم 4 گیگابایت است. با استفاده از یک مموری کارت می‌توانید حافظه را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

نرم افزار گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A50

سیستم عامل گوشی سامسونگ A50 اندروید 9 pie است. جذابیت این گوشی a50 با بهره‌گیری از پنل One UI به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نزدیک‌تر شدن کلیدها و گزینه‌های مختلف به قسمت پایین نمایشگر ،استفاده از این پنل کاربری را با یک دست، برای کاربران آسان‌تر کرده است.

دستیار صوتی بیکسبی یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی a50 می‌باشد. کاربران می‌توانند با فعالسازی نرم افزاری این قابلیت از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که فعالسازی بیکسبی تنها از طریق نرم افزاری امکان‌پذیر است و دکمه فیزیکی برای راه‌اندازی آن وجود ندارد.

باتری گوشی سامسونگ a50

گوشی سامسونگ گلکسی A50 مجهز به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض است. با استفاده از قابلیت Fast Charging می‌توانید با آداپتور 15 واتی دستگاه، در مدت زمان 2 ساعت گوشی را با تمام ظرفیت در نظر گرفته شارژ کنید. با میزان شارژدهی که این گوشی دارد می‌توانید 12 ساعت از اینترنت، 19 ساعت برای تماشای فیلم، 92 ساعت برای پخش موسیقی و 23 ساعت برای مکالمه، دستگاه خود را روشن نگه دارید.

اسپیکر گوشی گلکسی A50

اسپیکر گوشی گلکسی A50 تک کاناله بوده و توانایی پخش صداهایی با حجم بالا را دارد. این اسپیکر حین پخش صدا با حجم بالا دچار افت نخواهد شد. عملکرد بلندگو از نظر بلندی صدا در جایگاه خوبی قرار دارد. در لبه پایینی دستگاه و طرف دیگر اسپیکر، یک جک 3.5 میلیمتری صدا نیز تعبیه شده است.

محتویات جعبه گوشی سامسونگ A50

در جعبه گوشی سامسونگ A50 دفترچه راهنما، هندزفری، سوزن مخصوص برای خارج کردن سیم کارت، آداپتور شارژر، کابل Type C و یک قاب ژله‌ای برای محافظت از گوشی وجود دارد.

تست ضد آب بودن گوشی A50

تست ضد آب بودن گوشی سامسونگ A50 ، امتحان (Samsung Galaxy A50)

سخن آخر

این روزها گوشی‌های میان رده به دلیل عملکرد فوق‌العاده و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند. گوشی‌های سامسونگ سری گلکسی A را می‌توان جز محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار حساب کرد. گوشی سامسونگ A50 با بهره‌گیری از امکانات فوق‌العاده‌ای همچون صفحه نمایش با کیفیت و بزرگ، باتری بادوام بالا، پردازنده قدرتمند و ... طرفداران زیادی دارد.

دوربین این گوشی نیز به نسبت سایر گوشی‌های این رده، با کیفیت عمل می‌کند. با این حال این دوربین در شب و یا محیط‌های کم نور توانایی ثبت عکس‌های با کیفیت را ندارد. همچنین بسیاری از کاربران حسگر اثر انگشت را به دلیل قرار گرفتن در قسمت پایین دستگاه ضعیف می‌دانند. به طور کلی می‌توان گفت گوشی گلکسی A50 با عملکرد خوب، مناسب برای آن دسته از افرادی است که به دنبال محصولی با کیفیت اما مقرون به صرفه هستند.

2 نظر

  1. آرش پاسخ

    گوشی a50 واقعا عالیه فقط یه مشکل کوچیک داره. برای فیلمبرداری و عکاسی 4k باید برنامه نصب کنی. به صورت پیش فرض برنامه فیلمبرداری 4k نداره

  2. سحر پاسخ

    واقعا مطالب خوبی نوشتین . مشخصات گوشی a50 رو کامل نوشتین. بیشتر سایت ها معایب گوش رو نمینویسن ولی تو این مطلب به معایب گوشی a50 کاملا اشاره شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *