امروزفروردین 28, 1403

مشخصات، قیمت و خرید 7 مدل ساندویچ ساز مارک خوب

بهترین ساندویچ ساز - لیست ابزار
3.5/5 - (2 امتیاز)

ساندویچ ساز چه مارکی خوبه؟

از جذاب‌ترین نیازهای بشر در تمام برهه‌های تاریخی نیاز به غذا بوده و در این بین ساندویچ یکی از خوراکی‌های محبوب در صنعت چندین میلیارد دلاری غذاهای ملل است. چیزی که باعث علاقمندی ملت‌ها به انواع ساندویچ شده ترکیبات متنوع و دستور تهیه بدون مرز آن و البته سرعت بالای تهیه آن است که این روزها با وجود انواع بهترین ساندویچ ساز تنها در چند دقیقه آماده می‌شود.

با این که ساندویچ را به عنوان یک غذای سریع و آسان می‌شناسیم اما تهیه آن به ویژه برای وعده‌های صبحانه یا تهیه میان وعده ساده در محل کار باز هم زمانبر است. از طرفی هر نوع ساندویچ ترکیبات و دستور تهیه خاص خود را دارد که طعم آن در منزل ممکن است با مزه واقعی که در رستوران‌ها تجربه می‌کنیم فاصله داشته باشد.

بهترین و سریع‌ترین وسیله پخت و پز برای تهیه ساندویچ‌های فوری در منزل انواع دستگاه ساندویچ ساز هستند. درست مثل دنیای ساندویچ‌های خوشمزه که تنوع بی‌نظیری در آن موج می‌زند، ساندویچ سازها هم تنوع بالایی دارند. در راهنمای خرید امروز به طور خلاصه تمام نکاتی که در خرید دستگاه ساندویچ ساز مناسب اهمیت دارند را مرور می‌کنیم.

ساندویچ ساز بلک اند دکر

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: چهار عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد

ساندویچ ساز بلک اند دکر مدل TS4080 هم یک ساندویچ توستر و هم یک دستگاه گریل کارآمد برای تهیه انواع استیک، مرغ و … است. این دستگاه دو صفحه مجزا با قابلیت جداسازی دارد. یکی از صفحات دارای هشت تقسیم بندی برای ساندویچ است و صفحه دیگر به صورت تخت برای گریل‌کردن مواد‌غذایی مختلف مانند گوشت همبرگر، فیله مرغ و استیک استفاده می‌شود. یکی از مزایای این ساندویچ ساز قابلیت قرارگیری به صورت عمودی حتی هنگام استفاده از دستگاه است. بنابراین فضای خیلی کمی در آشپزخانه اشغال می‌کند.

ساندویچ ساز دی اس پی

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: هشت عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد
نقاط قوت
  • قابلیت باز شدن صفحات تا 180 درجه

ساندویچ ساز دی اس پی مدل KC1051 از محصولات باکیفیت این برند با توان قابل قبول 1200 وات است. این محصول یک دستگاه گریل و ساندویچ ساز بوده که امکان طبخ همزمان 8 عدد ساندویچ مثلثی شکل و گریل مواد غذایی مختلف را دارد. صفحات این ساندویچ ساز از جنس گرانیت با استحکام بالا و شستشو آسان تولید شده‌اند. یکی از نقاط قوت این دستگاه قابلیت باز شدن صفحات تا 180 درجه و امکان گریل آسان انواع استیک و مواد پروتئینی است.

ساندویچ ساز و وافل ساز دی اس پی

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: دو عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد
نقاط قوت
  • ساندویچ ساز و وافل ساز همزمان با قابلیت جدا شدن

ساندویچ ساز دی اس پی مدل dsp KC1049 یک دستگاه سه کاره با توان موثر 750 وات است که همزمان برای تهیه وافل، ساندویچ و گریل مستقل مواد غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه سه صفحه مخصوص برای هر یک از قابلیت‌های ذکر شده دارد که جهت استفاده از آن‌ها نیازی به یک قطره روغن ندارید. صفحات به کار رفته در طراحی این محصول از جنس گرانیت نچسب با کیفیت هستند که شستشو آن‌ها راحت است.

ساندویچ ساز رومانتیک هوم

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: چهار عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد

برای تهیه ساندویچ‌ به سبک حرفه‌ای در منزل ساندویچ ساز رومانتیک هوم مدل SAW 49 محصولی تخصصی و پیشنهاد ما به شما است. این دستگاه دارای یک صفحه با هشت خانه چارگوش برای تهیه ساندویچ تست بوده به سیستم قطع خودکار مجهز است. بدنه این ساندویچ ساز از جنس پلاستیک و صفحات آن استیل هستند و قابلیت گریل به طور جداگانه ندارد.

ساندویچ ساز کلاسی تاچ

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: چهار عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: ندارد
  • صفحات جدا شونده: دارد
نقاط قوت
  • فاقد صفحات جداشونده
  • فاقد قابلیت قرارگیری عمودی

تا تهیه ساندویچ در منزل آن هم به سبک و سیاق فست فودها فاصله‌ای نیست. ساندویچ ساز کلاسی تاچ مدل CT-1835 از یک صفحه با هشت درگاه ساندویچ سه گوش تشکیل شده و قابلیت گریل ندارد. صفحات این ساندویچ ساز از هم جدا نمی‌شوند و حتما باید به صورت افقی روی سطوح قرار گیرد.

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: چهار عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد

گرم یا تست کردن ساندویچ‌ها با ساندویچ ساز میگل مدل GSM275 ساده‌تر و سریع‌تر از همیشه خواهد بود. توان 1400 واتی این دستگاه برای تست سریع انواع ساندویچ کافی است و با طراحی جمع و جوری که دارد فضای خیلی کمی در محیط آشپزخانه اشغال می‌کند. این محصول هشت درگاه سه گوش برای قرارگیری ساندویچ دارد اما فاقد صفحات مخصوص گریل است.

ساندویچ ساز سوکانی

مشخصات محصول

  • تعداد خانه: N,عدد
  • قابلیت قرارگیری عمودی: دارد
  • صفحات جدا شونده: دارد

ساندویچ ساز سوکانی مدل KJ-303 با توان 750 وات همزمان یک دستگاه گریل ،ساندویچ ساز و وافل ساز با قابلیت جدا شدن است. روی صفحات مخصوص گریل این دستگاه حتی می‌توانید مانند یک دستگاه کیک پز به پخت انواع کیک و شیرینی بپردازید و در صورت لزوم صفحات را جداسازی، تعمیر و حتی تعویض کنید. صفحه ساندویچ توستر این دستگاه شامل چهار درگاه سه گوش است و دو صفحه مخصوص جداگانه دیگر برای وافل و گریل نیز همراه با آن دریافت می‌کنید.


ساندویچ ساز به چه دردی میخوره؟

راهنمای خرید ساندویچ ساز

بهترین ساندویچ سازها در واقع توسترهای ساده‌ای هستند که ساندویچ را به روش گریل به حالت تست درمی‌آورند. تست ساندویچ قطعات و برش‌های سبزیجات و مواد پروتئینی را داغ، برشته و تازه می‌کند. از طرفی نان در طول مدت زمان تست توسط دستگاه بافت ترد و خوشمزه‌ای پیدا می‌کند و حتی از آن‌ها برای برشته کردن نان تست صبحانه نیز استفاده می‌شود.

اما از نظر عملکرد دستگاه‌های تهیه ساندویچ در واقع دو صفحه با بدنه فلزی هستند که به یک المنت متصل می‌شوند. با داغ شدن المنت هر دو صفحه گرم می‌شود و حرارت فروسرخ محتویاتی که داخل صفحات دستگاه قرار گرفته را برشته می‌کند و باعث تغییر رنگ آن‌ها می‌شود.

آشنایی با بهترین ساندویچ ساز بر اساس عملکرد

در منزل یا در رستوران‌ها از انواع و اقسام ساندویچ ساز استفاده می‌شود. هر مدلی که در بازار می‌بینید زیر مجموعه دو نوع ساندویچ ساز توستر و پنینی پرس قرار می‌گیرد.

پنینی پرس برای گریل انواع مواد غذایی

پنینی پرس ساختاری شبیه به اتو پرس دارد و مکانیسم عمل آن گریل است. به این شکل که دو صفحه دستگاه ساندویچ ساز مثل یک دستگاه پرس از هم جدا می‌شوند و بافت میان آن دو با نان، مواد پروتئینی، ساندویچ و ... پر می‌شود. معمولا از پنینی پرس‌ها با توجه به ابعاد بزرگ‌تری که دارند در رستوران‌ها یا فضای بزرگ باغ استفاده می‌شود.

با وجود پنینی پرس‌ها می‌توانید هر مدل نان حجیم را تست و برشته و با وجود صفحات تخت این دستگاه مواد غذایی مختلف را گریل کنید. مهم‌ترین این که فضای پنینی پرس بزرگ‌تر از ساندویچ سازهای توستر است و می‌توانید مقادیر مختلف مواد غذایی را بدون ایجاد بی‌نظیمی به سادگی گریل و ساندویچ کنید.

اخیرا مدل‌های کوچک پنینی پرس برای مصارف خانگی نیز طراحی شده که فضای کم‌تری در آشپزخانه‌های خانگی اشغال می‌کنند.

ساندویچ توستر برای مصارف خانگی

ساندویچ توسترها متداول‌ترین ساندویچ سازهایی هستند که در منازل و کسب و کارهای کوچک استفاده می‌شوند. در این مدل هر یک از صفحات دارای فضاهای مربعی شکل فرورفته برای قرارگیری نان تست و ساندویچ است. با این مدل ساندویچ‌های مربعی تست حداکثر در زمان 5 تا 10 دقیقه تهیه می‌شوند.

آشنایی با قابلیت‌های انواع ساندویچ توستر

همانطور که گفتیم دستگاه‌های ساندویچ توستر کوچک بیش‌تر در منازل استفاده می‌شوند. این مدل‌ها قابلیت‌های مختلفی دارند که در کنار قیمت اقتصادی‌تر باعث می‌شوند ارزش خرید این کالا برای مصارف خانگی بیش‌تر باشد:

توان و قدرت حرارتی بالاتر ساندویچ توستر

ساندویچ توسترها با برق کار می‌کنند و بر اساس توان دستگاه، زمانی که برای برشته یا تست شدن نان نیاز دارید متغیر است. توصیه می‌کنیم از دستگاه‌هایی با حداقل توان 700 وات استفاده کنید که در مدت زمان کم‌تری ساندویچ را تست می‌کنند.

صفحات متحرک دستگاه ساندویچ ساز

ساندویچ توسترها با صفحات سرامیکی ضد خش و قابلیت جداسازی تولید می‌شوند. بعد از هر بار گریل نان در ساندویچ ساز مقادیری از مواد غذایی به سطح صفحات می‌چسبند. از این رو برای صرفه جویی در زمان و شستشو آسان اکثر ساندویچ سازها با صفحات متحرک تولید می‌شوند. در این حالت به سادگی می‌توانید مواد غذایی خاصی نظیر پنیر را از سطح صفحات بدون ایجاد خراش جدا کنید.

تعداد درگاه ساندویچ‌ سه‌گوش و صفحات دستگاه

اکثر ساندویچ سازها دارای یک صفحه ثابت با دو تا 4 درگاه ساندویچ سه گوش هستند. برخی از مدل‌های گران قیمت‌تر دو نوع صفحه دارند. به این صورت که یک صفحه کاملا مسطح و فاقد درگاه سه گوش بوده و یک صفحه تقسیم بندی مجزا برای قرارگیری ساندویچ تست دارد.

دستگاه‌هایی که با دو صفحه مجزا تولید می‌شوند در واقع دوکاره هستند و می‌توانید از آن‌ها همزمان به عنوان پنینی پرس و ساندویچ توستر استفاده کنید.

قابلیت تنظیم حرارتی ساندویچ ساز

برخی از ساندویچ سازها قابلیت تنظیم دمایی برای تعیین میزان برشته شدگی نان و سایر مواد غذایی دارند. خیلی از برندها هم تنها با نشانگر LED تولید می‌شوند که دستگاه به محض اتمام زمان برنامه ریزی شده خاموش می‌شود. در این حالت در صورت نیاز می‌توانید یک دوره زمانی مجدد برای افزایش گریل ساندویچ تنظیم کنید.

سخن آخر

تهیه انواع ساندویچ به لطف انواع بهترین ساندویچ ساز موجود در بازار سریع‌تر و آسان‌تر از همیشه امکان پذیر است. ساندویچ سازها به دو شکل پنینی پرس و ساندویچ توستر طراحی می‌شوند. برخی هم چندکاره هستند و همزمان برای تهیه وافل یا گریل مواد غذایی به کار می‌روند. در خرید بهترین ساندویچ ساز به توان دستگاه، تعداد صفحات و خانه‌ها دقت کنید. بهتر است ساندویچ ساز قابلیت قرارگیری عمودی داشته باشد تا فضای کم‌تری در محیط آشپزخانه اشغال کند. در این مطلب از لیست ابزار ۷ مدل از بهترین دستگاه ساندویچ ساز بازار را معرفی کرده‌ایم.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *